ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Πάρις Μπίλλιας: Αποκατάσταση των αδικιών του παρελθόντος

Οι παρεμβάσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη δυτική Θεσσαλονίκη, καταδεικνύουν το έμπρακτο ενδιαφέρον μας για τη δυτική Θεσσαλονίκη, λέει ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων 

 06/08/2022 12:00

Πάρις Μπίλλιας: Αποκατάσταση των αδικιών του παρελθόντος

Οι παρεμβάσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη δυτική Θεσσαλονίκη, καταδεικνύουν το έμπρακτο ενδιαφέρον μας για την περιοχή. Η δυτική Θεσσαλονίκη, μία πολυπληθής, πυκνοκατοικημένη περιοχή, όπου σημαντικό κομμάτι του πληθυσμού αποτελεί η νεολαία, δικαιούται υψηλού επιπέδου υποδομές και βρίσκεται στο επίκεντρο μας, ώστε να αποκατασταθούν ενδεχόμενες αδικίες του παρελθόντος.

Είναι αλήθεια ότι στο παρελθόν, το βάρος από τους φορείς δινόταν στο κέντρο και στα ανατολικά. Τώρα πλέον στόχος είναι η ισόρροπη ανάπτυξη και, ειδικά στα δυτικά, η περιβαλλοντική αναβάθμιση των περιοχών που είναι γεγονός ότι έχουν πληγεί βάναυσα από τις ανθρωπογενείς δραστηριότητες των τελευταίων δεκαετιών.

Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχουμε δρομολογήσει πλέγμα έργων, για την αναβάθμιση της δυτικής Θεσσαλονίκης. Ορισμένα από τα έργα υλοποιούνται ήδη. Για κάποια άλλα εκπονούνται οι μελέτες, ώστε να έχουμε ετοιμότητα ένταξης τους στο νέο ΕΣΠΑ για χρηματοδότηση, προκειμένου να πάρουν το δρόμο της υλοποίησης.

Ενδεικτικά θα αναφέρω τον ανισόπεδο κόμβο Κ16, στην περιοχή της Λαχαναγοράς. Το έργο αυτό, αποτελεί το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο που έχει κατασκευαστεί στη Θεσσαλονίκη. Ολοκληρώθηκε πριν από λίγα χρόνια και σήμερα κατασκευάζουμε συμπληρωματικά έργα στη γύρω περιοχή, τα οποία δεν είχαν υλοποιηθεί στη φάση κατασκευής του κυρίως έργου, καθώς δεν είχαν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις. Τα συμπληρωματικά έργα θα αναβαθμίσουν συνολικά όλη την περιοχή και σε λιγότερο από έναν χρόνο θα έχουν παραδοθεί στο σύνολό τους.

Οι μελέτες που εκπονούμε για τη διάνοιξη της οδού Λαγκαδά, στο χιλιόμετρο που είχε μείνει εκτός διαπλάτυνσης πριν από λίγα χρόνια, την Ενωτική Σίνδου μέσω της οποίας θα συνδεθεί η Βιομηχανική Περιοχή της Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ και την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης - Έδεσσας, την κατασκευή νέας γέφυρας στον ποταμό Λουδία, παίρνοντας το δρόμο της υλοποίησης θα συμβάλλουν καθοριστικά στην επίλυση χρόνιων προβλημάτων.

Θα ήταν παράλειψη αν δεν αναφερόμουν στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά, τον μέχρι πρότινος εγκαταλελειμμένο δημόσιο χώρο των 340 στρεμμάτων, που μεταμορφώνεται σε μητροπολιτικό πάρκο πρασίνου, έργο στο οποίο η ΠΚΜ συνέβαλε καθοριστικά.

Το μήνυμα που έχει εκπέμψει ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας σε όλες τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, για υποδομές, έργα και πράσινο στη δυτική Θεσσαλονίκη, είναι ξεκάθαρο και έχει ληφθεί από όλους.

*Δημοσιεύθηκε στην ειδική έκδοση της "ΜτΚ" για τη Δυτική Θεσσαλονίκη, στις 03.07.2022

Οι παρεμβάσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη δυτική Θεσσαλονίκη, καταδεικνύουν το έμπρακτο ενδιαφέρον μας για την περιοχή. Η δυτική Θεσσαλονίκη, μία πολυπληθής, πυκνοκατοικημένη περιοχή, όπου σημαντικό κομμάτι του πληθυσμού αποτελεί η νεολαία, δικαιούται υψηλού επιπέδου υποδομές και βρίσκεται στο επίκεντρο μας, ώστε να αποκατασταθούν ενδεχόμενες αδικίες του παρελθόντος.

Είναι αλήθεια ότι στο παρελθόν, το βάρος από τους φορείς δινόταν στο κέντρο και στα ανατολικά. Τώρα πλέον στόχος είναι η ισόρροπη ανάπτυξη και, ειδικά στα δυτικά, η περιβαλλοντική αναβάθμιση των περιοχών που είναι γεγονός ότι έχουν πληγεί βάναυσα από τις ανθρωπογενείς δραστηριότητες των τελευταίων δεκαετιών.

Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχουμε δρομολογήσει πλέγμα έργων, για την αναβάθμιση της δυτικής Θεσσαλονίκης. Ορισμένα από τα έργα υλοποιούνται ήδη. Για κάποια άλλα εκπονούνται οι μελέτες, ώστε να έχουμε ετοιμότητα ένταξης τους στο νέο ΕΣΠΑ για χρηματοδότηση, προκειμένου να πάρουν το δρόμο της υλοποίησης.

Ενδεικτικά θα αναφέρω τον ανισόπεδο κόμβο Κ16, στην περιοχή της Λαχαναγοράς. Το έργο αυτό, αποτελεί το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο που έχει κατασκευαστεί στη Θεσσαλονίκη. Ολοκληρώθηκε πριν από λίγα χρόνια και σήμερα κατασκευάζουμε συμπληρωματικά έργα στη γύρω περιοχή, τα οποία δεν είχαν υλοποιηθεί στη φάση κατασκευής του κυρίως έργου, καθώς δεν είχαν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις. Τα συμπληρωματικά έργα θα αναβαθμίσουν συνολικά όλη την περιοχή και σε λιγότερο από έναν χρόνο θα έχουν παραδοθεί στο σύνολό τους.

Οι μελέτες που εκπονούμε για τη διάνοιξη της οδού Λαγκαδά, στο χιλιόμετρο που είχε μείνει εκτός διαπλάτυνσης πριν από λίγα χρόνια, την Ενωτική Σίνδου μέσω της οποίας θα συνδεθεί η Βιομηχανική Περιοχή της Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ και την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης - Έδεσσας, την κατασκευή νέας γέφυρας στον ποταμό Λουδία, παίρνοντας το δρόμο της υλοποίησης θα συμβάλλουν καθοριστικά στην επίλυση χρόνιων προβλημάτων.

Θα ήταν παράλειψη αν δεν αναφερόμουν στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά, τον μέχρι πρότινος εγκαταλελειμμένο δημόσιο χώρο των 340 στρεμμάτων, που μεταμορφώνεται σε μητροπολιτικό πάρκο πρασίνου, έργο στο οποίο η ΠΚΜ συνέβαλε καθοριστικά.

Το μήνυμα που έχει εκπέμψει ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας σε όλες τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, για υποδομές, έργα και πράσινο στη δυτική Θεσσαλονίκη, είναι ξεκάθαρο και έχει ληφθεί από όλους.

*Δημοσιεύθηκε στην ειδική έκδοση της "ΜτΚ" για τη Δυτική Θεσσαλονίκη, στις 03.07.2022

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία