ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Παράταση στη σύμβαση του δήμου για την ελεγχόμενη στάθμευση και χρέωση 1,70 ευρώ για το 2022

Δριμεία κριτική της αντιπολίτευσης στη διοίκηση Ζέρβα, με φόντο τις προεκλογικές εξαγγελίες για επαναδιαπραγμάτευση της «λεόντειας» σύμβασης

 23/11/2021 07:00

Παράταση στη σύμβαση του δήμου για την ελεγχόμενη στάθμευση και χρέωση 1,70 ευρώ για το 2022
Φωτογραφία αρχείου

Δημήτρης Λαζόπουλος

Τα «βέλη» της αντιπολίτευσης συγκέντρωσε η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, κατά τη συζήτηση του θέματος «Έγκριση καθορισμού τελών στάθμευσης των οχημάτων για το έτος 2022» στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, σήμερα τα ξημερώματα, που αφορά στη διατήρηση του αντιτίμου του ελεγχόμενου συστήματος στάθμευσης στο πλαίσιο της 15μηνης παράτασης της σύμβασης με την εταιρεία Intrakat, στο 1,70 ευρώ την ώρα, που εφαρμόζεται στη Θεσσαλονίκη από την εποχή της διοίκησης Μπουτάρη και συγκεκριμένα το 2017.

Το λογισμικό και την εφαρμογή, ο δήμος «θα μπορούσε να την πάρει τζάμπα από το πανεπιστήμιο» παρατήρησε ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος, επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», σημειώνοντας ακολούθως πως το όφελος της ιδιωτικής εταιρείας του κ. Κόκκαλη που έχει φτιάξει το λογισμικό, είναι πολλαπλό και «φτάνει ουσιαστικά στο 65-70% του ορίου της σύμβασης». «Έρχεται η διοίκηση σήμερα να αποφασίσει την παράτασή της μέχρι το 2023, να συνεχιστεί δηλαδή το έγκλημα», πρόσθεσε.

Παραπέμποντας
σε άλλες πόλεις, ο κ. Ζαριανόπουλος διερωτήθηκε τι διαφορετικό έχει η Θεσσαλονίκη όπου η χρέωση είναι 1,70 ευρώ την ώρα, ενώ στην Πάτρα είναι στα 0,30 ευρώ την ώρα και στην Αθήνα 1,0 ευρώ την ώρα.

«Πρόκειται για σκάνδαλο» το οποίο έχει νομιμοποιηθεί από τις δράσεις των κυβερνήσεων και των διοικήσεων του δήμου, ανέφερε ο κ. Ζαριανόπουλος και διερωτήθηκε «ποιος είπε ότι είναι υποχρεωμένοι οι δημότες Θεσσαλονίκης για μία σύμβαση που έκανε ο προηγούμενος δήμαρχος της Θεσσαλονίκης και συνεχίζει ο σημερινός;», αναφερόμενος στη δυνατότητα καταγγελίας της σύμβασης.

Επικαλέστηκε
μάλιστα δηλώσεις σημερινών αντιδημάρχων της διοίκησης Ζέρβα πριν τις εκλογές του 2019, όπως ο Μάκης Κυριζίδης που έκανε λόγο για λεόντεια σύμβαση, ο Χάρης Αηδονόπουλος που μιλούσε για εξοστρακισμό των πολιτών, όπως επίσης και ο Κωνσταντίνος Ζέρβας ο οποίος έλεγε για την ανάγκη επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης καθώς την χαρακτήριζε λεόντεια.

Επίσης, ο δήμος βάζει τους υπαλλήλους της δημοτικής αστυνομίας να δουλεύουν για τα συμφέροντα μιας ιδιωτικής εταιρείας, είπε ο κ. Ζαριανόπουλος.

Ο Κωνσταντίνος Ξενόπουλος, επικεφαλής της «Πόλη Ανάποδα-Δύναμη Ανατροπής», υποστήριξε ότι η διοίκηση αντιλαμβάνεται τους πολίτες ως πελάτες και καταναλωτές, καθώς δεν υπάρχει καμία μέριμνα για τους εργαζόμενους, ειδικά εν μέσω πανδημίας που έχει αυξηθεί η χρήση των Ι.Χ. Παράλληλα, το σύστημα δεν εξυπηρετεί ούτε τους μόνιμους κατοίκους και έτσι οι κάτοικοι εκδιώκονται από την πόλη, πρόσθεσε ο ίδιος.

Ακολούθως, πρότεινε να προβλεφθεί ειδική μέριμνα για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι μετακινούνται σε σύντομο χρονικό διάστημα σε πολλά σχολεία, οπότε αναγκάζονται να δαπανούν πολλά χρήματα σε ιδιωτικά πάρκινγκ. Πρότεινε κατά το ωράριο των σχολείων να μπορούν να σταθμεύουν ελεύθερα τα οχήματά τους σε θέσεις κατοίκων, όταν αυτοί λείπουν.

Η Έλλη Χρυσίδου, δημοτική σύμβουλος της «Θεσσαλονίκη Μαζί» δήλωσε πως «αν η διοίκηση ήταν συνεπής στις προεκλογικές της δεσμεύσεις, θα έπρεπε να μπει στη διαδικασία να διαπραγματευτεί τους όρους και τα τέλη της στάθμευσης, γιατί τα πράγματα δεν είναι όπως ήταν πριν τέσσερα χρόνια».

Ο Μιχάλης Τρεμόπουλος, επικεφαλής της παράταξης «Οικολογία Αλληλεγγύη», υπενθύμισε πως «είχαν ακουστεί έντονες και απορριπτικές κριτικές» από σημερινούς αντιδημάρχους. «Πρόκειται για ένα σύστημα κυρίως εισπρακτικού χαρακτήρα. Τους ελέγχους τους κάνει η δημοτική αστυνομία, οι δημοτικές υπηρεσίες βάφουν τους δρόμους, βάζουν τις πινακίδες», είπε και παρατήρησε πως εφόσον το κόστος κατασκευής του λογισμικού έχει ήδη αποσβεστεί, «είναι φανερό ότι αυτή η σύμβαση θα έπρεπε να έχει αναθεωρηθεί».

Ο Βασίλης Γάκης, επικεφαλής της «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», τόνισε ότι η ιδιωτική εταιρεία δίνει ένα λογισμικό που θα μπορούσε να παρέχει και κάποιος άλλος. «Δίνει θέσεις εργασίας, για να πούμε ότι λειτουργεί πολλαπλασιαστικά στην οικονομία, ή είναι ένας μηχανισμός είσπραξης;», διερωτήθηκε και ζήτησε επιπλέον να μάθει τις προθέσεις της διοίκησης, όταν θα περάσουν και οι 15 μήνες μετά την παράταση της σύμβασης. 

Ο Γιώργος Ορφανός, επικεφαλής της «Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον» αναφέρθηκε στους απολογισμούς του 2019, του 2020 και τον πιθανολογούμενο του 2021, οι οποίοι αφήναν υπόλοιπα 2,5 εκατ. το 2019, 1,6 εκατ. το 2020 και 1,3 εκατ. ευρώ το 2021. «Αυτά που εμφανίζονται ότι κάνουμε, είναι από προηγούμενα κρατούμενα. Άρα το 2022 και το 2023 θα είναι πολύ λιγότερες εισπράξεις», σημείωσε ο κ. Ορφανός.

«Η διοίκηση, κυρίως με τον δήμαρχο, είχε υποσχεθεί στους πολίτες ότι αυτή η σύμβαση δεν θα ανανεωθεί, αλλά θα ξανασυζητηθεί. Δεν έγινε τίποτα από αυτά. Αν αυτό το πράγμα έχει λογική συνέχεια και πολιτική συνέπεια, εγώ βγάζω το καπέλο στο πώς πιστεύουν ότι κοροϊδεύουν τον κόσμο έτσι ανοιχτά», τόνισε ο ίδιος.

Ο Σπύρος Βούγιας, επικεφαλής της «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη» επανέλαβε ότι η σύμβαση είναι λεόντεια και πρέπει να αναθεωρηθεί. Ξεκαθάρισε βέβαια, ότι ως συγκοινωνιολόγος, κρίνει ότι χρειάζεται ένα ελεγχόμενο σύστημα στάθμευσης στην πόλη για τον «πολλαπλασιασμό» των λίγων θέσεων στάθμευσης με την κυκλική ροή των οχημάτων σε αυτές τις θέσεις.

Ακόμη, τόνισε ότι η ισχύουσα σύμβαση δεσμεύει τη δημοτική αστυνομία κατά 90% για να μπορεί να εισπράττει ο ιδιώτης περισσότερα, αντί να επιβλέπει, για παράδειγμα, τα παράνομα διπλοσταθμευμένα ή τις φορτοεκφορτώσεις εκτός ωραρίου που επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό.

«Ναι μεν, αλλά» η απάντηση της διοίκησης

Απαντώντας στην κριτική, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Μιχάλης Κούπκας, ανέφερε ότι το σύστημα είχε τεθεί σε αναστολή για πολλούς μήνες, εν μέσω της πανδημίας και του lockdown.

Αναγνώρισε ότι η σύμβαση είναι προβληματική και λεόντειος, ενώ κατήγγειλε ότι δεν υπάρχουν στόχοι. Μάλιστα, από το σύνολο των εσόδων, η εταιρεία λαμβάνει το 61,5%, ο δήμος το 39,5% και όχι το 49,5% όπως αναφέρεται στη σύμβαση, καθώς ο δήμος καλύπτει και τον ΦΠΑ 24%.

Υπό αυτό το πρίσμα, χαρακτήρισε κληρονομιά της διοίκησης Μπουτάρη την επίμαχη σύμβαση.

Υποστήριξε μάλιστα πως «ό,τι μπορούσαμε, το έχουμε διαπραγματευτεί» και αναφέρθηκε στην κατάργηση του συστήματος στην Ε΄ Δημοτική Κοινότητα και στις επιπλέον 50 θέσεις που εξασφαλίστηκαν για κατοίκους της πόλης

«Δεν υπάρχουν μεγάλα περιθώρια διαπραγμάτευσης» και «δεν μπορεί να καταγγελθεί η σύμβαση», συνέχισε ο κ. Κούπκας και κατέληξε λέγοντας ότι αν ο δήμος δεν προχωρήσει στην παράταση, τότε θα κληθεί να πληρώσει αποζημίωση για όσους μήνες το σύστημα δεν λειτουργούσε λόγω του lockdown.

Τα «βέλη» της αντιπολίτευσης συγκέντρωσε η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, κατά τη συζήτηση του θέματος «Έγκριση καθορισμού τελών στάθμευσης των οχημάτων για το έτος 2022» στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, σήμερα τα ξημερώματα, που αφορά στη διατήρηση του αντιτίμου του ελεγχόμενου συστήματος στάθμευσης στο πλαίσιο της 15μηνης παράτασης της σύμβασης με την εταιρεία Intrakat, στο 1,70 ευρώ την ώρα, που εφαρμόζεται στη Θεσσαλονίκη από την εποχή της διοίκησης Μπουτάρη και συγκεκριμένα το 2017.

Το λογισμικό και την εφαρμογή, ο δήμος «θα μπορούσε να την πάρει τζάμπα από το πανεπιστήμιο» παρατήρησε ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος, επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», σημειώνοντας ακολούθως πως το όφελος της ιδιωτικής εταιρείας του κ. Κόκκαλη που έχει φτιάξει το λογισμικό, είναι πολλαπλό και «φτάνει ουσιαστικά στο 65-70% του ορίου της σύμβασης». «Έρχεται η διοίκηση σήμερα να αποφασίσει την παράτασή της μέχρι το 2023, να συνεχιστεί δηλαδή το έγκλημα», πρόσθεσε.

Παραπέμποντας
σε άλλες πόλεις, ο κ. Ζαριανόπουλος διερωτήθηκε τι διαφορετικό έχει η Θεσσαλονίκη όπου η χρέωση είναι 1,70 ευρώ την ώρα, ενώ στην Πάτρα είναι στα 0,30 ευρώ την ώρα και στην Αθήνα 1,0 ευρώ την ώρα.

«Πρόκειται για σκάνδαλο» το οποίο έχει νομιμοποιηθεί από τις δράσεις των κυβερνήσεων και των διοικήσεων του δήμου, ανέφερε ο κ. Ζαριανόπουλος και διερωτήθηκε «ποιος είπε ότι είναι υποχρεωμένοι οι δημότες Θεσσαλονίκης για μία σύμβαση που έκανε ο προηγούμενος δήμαρχος της Θεσσαλονίκης και συνεχίζει ο σημερινός;», αναφερόμενος στη δυνατότητα καταγγελίας της σύμβασης.

Επικαλέστηκε
μάλιστα δηλώσεις σημερινών αντιδημάρχων της διοίκησης Ζέρβα πριν τις εκλογές του 2019, όπως ο Μάκης Κυριζίδης που έκανε λόγο για λεόντεια σύμβαση, ο Χάρης Αηδονόπουλος που μιλούσε για εξοστρακισμό των πολιτών, όπως επίσης και ο Κωνσταντίνος Ζέρβας ο οποίος έλεγε για την ανάγκη επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης καθώς την χαρακτήριζε λεόντεια.

Επίσης, ο δήμος βάζει τους υπαλλήλους της δημοτικής αστυνομίας να δουλεύουν για τα συμφέροντα μιας ιδιωτικής εταιρείας, είπε ο κ. Ζαριανόπουλος.

Ο Κωνσταντίνος Ξενόπουλος, επικεφαλής της «Πόλη Ανάποδα-Δύναμη Ανατροπής», υποστήριξε ότι η διοίκηση αντιλαμβάνεται τους πολίτες ως πελάτες και καταναλωτές, καθώς δεν υπάρχει καμία μέριμνα για τους εργαζόμενους, ειδικά εν μέσω πανδημίας που έχει αυξηθεί η χρήση των Ι.Χ. Παράλληλα, το σύστημα δεν εξυπηρετεί ούτε τους μόνιμους κατοίκους και έτσι οι κάτοικοι εκδιώκονται από την πόλη, πρόσθεσε ο ίδιος.

Ακολούθως, πρότεινε να προβλεφθεί ειδική μέριμνα για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι μετακινούνται σε σύντομο χρονικό διάστημα σε πολλά σχολεία, οπότε αναγκάζονται να δαπανούν πολλά χρήματα σε ιδιωτικά πάρκινγκ. Πρότεινε κατά το ωράριο των σχολείων να μπορούν να σταθμεύουν ελεύθερα τα οχήματά τους σε θέσεις κατοίκων, όταν αυτοί λείπουν.

Η Έλλη Χρυσίδου, δημοτική σύμβουλος της «Θεσσαλονίκη Μαζί» δήλωσε πως «αν η διοίκηση ήταν συνεπής στις προεκλογικές της δεσμεύσεις, θα έπρεπε να μπει στη διαδικασία να διαπραγματευτεί τους όρους και τα τέλη της στάθμευσης, γιατί τα πράγματα δεν είναι όπως ήταν πριν τέσσερα χρόνια».

Ο Μιχάλης Τρεμόπουλος, επικεφαλής της παράταξης «Οικολογία Αλληλεγγύη», υπενθύμισε πως «είχαν ακουστεί έντονες και απορριπτικές κριτικές» από σημερινούς αντιδημάρχους. «Πρόκειται για ένα σύστημα κυρίως εισπρακτικού χαρακτήρα. Τους ελέγχους τους κάνει η δημοτική αστυνομία, οι δημοτικές υπηρεσίες βάφουν τους δρόμους, βάζουν τις πινακίδες», είπε και παρατήρησε πως εφόσον το κόστος κατασκευής του λογισμικού έχει ήδη αποσβεστεί, «είναι φανερό ότι αυτή η σύμβαση θα έπρεπε να έχει αναθεωρηθεί».

Ο Βασίλης Γάκης, επικεφαλής της «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», τόνισε ότι η ιδιωτική εταιρεία δίνει ένα λογισμικό που θα μπορούσε να παρέχει και κάποιος άλλος. «Δίνει θέσεις εργασίας, για να πούμε ότι λειτουργεί πολλαπλασιαστικά στην οικονομία, ή είναι ένας μηχανισμός είσπραξης;», διερωτήθηκε και ζήτησε επιπλέον να μάθει τις προθέσεις της διοίκησης, όταν θα περάσουν και οι 15 μήνες μετά την παράταση της σύμβασης. 

Ο Γιώργος Ορφανός, επικεφαλής της «Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον» αναφέρθηκε στους απολογισμούς του 2019, του 2020 και τον πιθανολογούμενο του 2021, οι οποίοι αφήναν υπόλοιπα 2,5 εκατ. το 2019, 1,6 εκατ. το 2020 και 1,3 εκατ. ευρώ το 2021. «Αυτά που εμφανίζονται ότι κάνουμε, είναι από προηγούμενα κρατούμενα. Άρα το 2022 και το 2023 θα είναι πολύ λιγότερες εισπράξεις», σημείωσε ο κ. Ορφανός.

«Η διοίκηση, κυρίως με τον δήμαρχο, είχε υποσχεθεί στους πολίτες ότι αυτή η σύμβαση δεν θα ανανεωθεί, αλλά θα ξανασυζητηθεί. Δεν έγινε τίποτα από αυτά. Αν αυτό το πράγμα έχει λογική συνέχεια και πολιτική συνέπεια, εγώ βγάζω το καπέλο στο πώς πιστεύουν ότι κοροϊδεύουν τον κόσμο έτσι ανοιχτά», τόνισε ο ίδιος.

Ο Σπύρος Βούγιας, επικεφαλής της «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη» επανέλαβε ότι η σύμβαση είναι λεόντεια και πρέπει να αναθεωρηθεί. Ξεκαθάρισε βέβαια, ότι ως συγκοινωνιολόγος, κρίνει ότι χρειάζεται ένα ελεγχόμενο σύστημα στάθμευσης στην πόλη για τον «πολλαπλασιασμό» των λίγων θέσεων στάθμευσης με την κυκλική ροή των οχημάτων σε αυτές τις θέσεις.

Ακόμη, τόνισε ότι η ισχύουσα σύμβαση δεσμεύει τη δημοτική αστυνομία κατά 90% για να μπορεί να εισπράττει ο ιδιώτης περισσότερα, αντί να επιβλέπει, για παράδειγμα, τα παράνομα διπλοσταθμευμένα ή τις φορτοεκφορτώσεις εκτός ωραρίου που επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό.

«Ναι μεν, αλλά» η απάντηση της διοίκησης

Απαντώντας στην κριτική, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Μιχάλης Κούπκας, ανέφερε ότι το σύστημα είχε τεθεί σε αναστολή για πολλούς μήνες, εν μέσω της πανδημίας και του lockdown.

Αναγνώρισε ότι η σύμβαση είναι προβληματική και λεόντειος, ενώ κατήγγειλε ότι δεν υπάρχουν στόχοι. Μάλιστα, από το σύνολο των εσόδων, η εταιρεία λαμβάνει το 61,5%, ο δήμος το 39,5% και όχι το 49,5% όπως αναφέρεται στη σύμβαση, καθώς ο δήμος καλύπτει και τον ΦΠΑ 24%.

Υπό αυτό το πρίσμα, χαρακτήρισε κληρονομιά της διοίκησης Μπουτάρη την επίμαχη σύμβαση.

Υποστήριξε μάλιστα πως «ό,τι μπορούσαμε, το έχουμε διαπραγματευτεί» και αναφέρθηκε στην κατάργηση του συστήματος στην Ε΄ Δημοτική Κοινότητα και στις επιπλέον 50 θέσεις που εξασφαλίστηκαν για κατοίκους της πόλης

«Δεν υπάρχουν μεγάλα περιθώρια διαπραγμάτευσης» και «δεν μπορεί να καταγγελθεί η σύμβαση», συνέχισε ο κ. Κούπκας και κατέληξε λέγοντας ότι αν ο δήμος δεν προχωρήσει στην παράταση, τότε θα κληθεί να πληρώσει αποζημίωση για όσους μήνες το σύστημα δεν λειτουργούσε λόγω του lockdown.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία