ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Παραμένουν χωρίς μεταφορά 600 μαθητές σχολείων της Θεσσαλονίκης

Διαμαρτύρονται οι γονείς - Αγώνας διαρκείας από την ΠΚΜ

 13/12/2023 07:00

Παραμένουν χωρίς μεταφορά 600 μαθητές σχολείων της Θεσσαλονίκης

Έλενα Καραβασίλη

Παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε στα μέσα της σχολικής χρονιάς, 600 μαθητές του νομού Θεσσαλονίκης συνεχίζουν να μη μεταφέρονται με τουριστικά λεωφορεία, από και προς τα σχολεία τους. Τον ρόλο αυτόν έχουν επωμιστεί αναγκαστικά γονείς, παππούδες, γιαγιάδες, προκειμένου τα παιδιά να συνεχίσουν απρόσκοπτα να παρακολουθούν τα μαθήματά τους. 

Ο μαθηματικός τύπος που παραμένει ίδιος εδώ και δέκα χρόνια, παρότι τα πάγια έξοδα των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων αυξάνονται, είναι ο λόγος που οι διαγωνισμοί καταλήγουν άγονοι και φυσικά, εάν αυτό δεν αλλάξει από τα συναρμόδια υπουργεία, του χρόνου οι γονείς θα είναι στο ίδιο έργο θεατές.

Η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου περιγράφει στη «ΜτΚ» ότι φέτος ήταν η δυσκολότερη χρονιά. Η ανάληψη καθηκόντων από νέους διευθυντές στα σχολεία, που δεν είχαν πλήρη εικόνα για τις διαδικασίες που έπρεπε να ακολουθηθούν, η τροπολογία της τελευταίας στιγμής, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που απαιτούσε συγκεκριμένες προδιαγραφές στα τουριστικά λεωφορεία και τελικά πάρθηκε πίσω τρεις ημέρες αργότερες και φυσικά οι μη δελεαστικές τιμές των δρομολογίων, μετέτρεψαν τη φετινή σχολική χρονιά σε αγώνα δρόμου, δίχως όμως τερματισμό.

Διαγωνισμοί που βγαίνουν άγονοι

«Πρέπει να καταλάβουμε ότι η μεταφορά των μαθητών γίνεται από επαγγελματίες. Τα τουριστικά λεωφορεία που μεταφέρουν μαθητές θα πρέπει να έχουν έναν τελείως διαφορετικό τρόπο υπολογισμού του αντιτίμου. Ο συγκεκριμένος μαθηματικός τύπος, παραμένει ίδιος τα τελευταία δέκα χρόνια. Τα ΚΤΕΛ έχουν αποσυρθεί από τη μεταφορά μαθητών. Έτσι, πρέπει να φροντίσουμε τα δρομολόγια να είναι ελκυστικά προκειμένου να μην καταλήγουν άγονοι οι διαγωνισμοί», λέει στη «ΜτΚ» η αρμόδια αντιπεριφερειάρχης.

Σύμφωνα με την κ. Πατουλίδου, από τους 15.000 μαθητές που μεταφέρονται στον νομό Θεσσαλονίκης, 600 έχουν μείνει χωρίς μεταφορά. 

«Όσους διαγωνισμούς κι αν κάναμε, δεν ήρθε κανείς», εξηγεί. Αναφερόμενη στους 600 μαθητές που αυτήν τη στιγμή δεν μεταφέρονται από και προς τα σχολεία τους, η κ. Πατουλίδου λέει πως «ευελπιστούμε, ότι θα μπορέσουμε να το διευθετήσουμε σύντομα. Προσπαθούμε συνεχώς να βρούμε λύση».

Κίνδυνος για τη νέα σχολική χρονιά

Δυστυχώς, δεν είναι η πρώτη χρονιά που υπάρχει πρόβλημα με τη μεταφορά των μαθητών. Η κ. Πατουλίδου εξηγεί πως από το 2014 που η ίδια ανέλαβε καθήκοντα ως αντιπεριφερειάρχης, «υπήρχαν ζητήματα με τη μεταφορά μαθητών. Το 2016 η διαδικασία ομαλοποιήθηκε. 

Στη συνέχεια όμως είχαμε την οικονομική κρίση, την πανδημία, την ενεργειακή κρίση που ανέτρεψαν τα πάντα. Οι διαγωνισμοί είναι τριετείς. Όμως, για να δοθεί οριστική λύση και να μην αντιμετωπίζουμε κάθε χρόνο τα ίδια προβλήματα, πρέπει να διαφοροποιηθεί ο τρόπος υπολογισμού του αντιτίμου, ώστε να είναι ελκυστικά τα δρομολόγια. 

Το ζήτημα είναι ότι εμπλέκονται τρία με τέσσερα υπουργεία που πρέπει να συναποφασίσουν, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το υπουργείο Εσωτερικών, το Παιδείας και το Οικονομικών», περιγράφει. 

Η ίδια τονίζει πως στόχος είναι να γνωρίζουν οι αρμόδιες υπηρεσίες ήδη από τον Μάιο, τις ανάγκες που υπάρχουν όσον αφορά τον αριθμό των μαθητών που μεταφέρονται με τουριστικά λεωφορεία, ώστε να υπάρχει καλύτερος προγραμματισμός. «Πριν από 4,5 χρόνια, μαθητές σχολείου στην Καρδία είχαν προχωρήσει σε κινητοποίηση. 

Τότε είχαν δηλωθεί από τον διευθυντή του σχολείου 90 παιδιά ενώ έπρεπε να παραλαμβάνονται 150 κι έτσι δημιουργήθηκε πρόβλημα με τη μεταφορά τους», περιγράφει και τονίζει πως «η συνεργασία με τους διευθυντές των σχολείων πρέπει να είναι συχνή και ό,τι διαφοροποιείται, να ενημερωνόμαστε άμεσα». 

Τονίζει βέβαια πως «για να μην έχουμε τα ίδια προβλήματα από τη νέα σχολική χρονιά, ευελπιστώ ότι θα εισακουστούμε και θα διαφοροποιηθεί ο τρόπος υπολογισμού του αντιτίμου. Τις προτάσεις μας τις έχουμε καταθέσει».

Λύση για τα ΑμεΑ

Πριν από μόλις μία εβδομάδα, δηλαδή στα τέλη Νοεμβρίου, δόθηκε λύση για τη μεταφορά παιδιών με Ειδικές Ανάγκες. Πρόκειται για μαθητές που φοιτούν σε Ειδικά Σχολεία και αρκετοί εξ αυτών δεν πήγαιναν στο σχολείο, διότι δεν είχε εξασφαλιστεί η μεταφορά τους. 

Η κ. Πατουλίδου εξηγεί πως η Περιφέρεια, με leasing εξασφάλισε 14 εξαθέσια λεωφορεία με οδηγούς και συνοδούς. Τονίζει βέβαια ότι «αυτό δεν λύνει το πρόβλημα». 

Υπενθυμίζεται ότι τον Οκτώβριο ψηφίστηκε από την ολομέλεια της Βουλής σχετική τροπολογία, σύμφωνα με την οποία «σε περίπτωση που οι διαδικασίες διαγωνισμού καταστούν άγονες, οι ΟΤΑ. β’ βαθμού δύνανται να προβαίνουν στη μίσθωση οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης και της δυνατότητας χρηματοδοτικής μίσθωσης». 

Στην ίδια τροπολογία επισημαίνεται επίσης ότι «Η διάρκεια της απασχόλησης δεν δύναται να υπερβαίνει τη διάρκεια του διδακτικού έτους 2023-2024».

Ο Γιώργος Τόδας, πρόεδρος της Β’ ΕΛΜΕ, λέει στη «ΜτΚ» «με ενέργειες τις κ. Πατουλίδου, και πρέπει να το αναγνωρίσουμε αυτό, δόθηκε πριν από μία εβδομάδα λύση για τη μεταφορά όλων των μαθητών με ειδικές ανάγκες. Είναι πάρα πολύ σημαντικό αυτό διότι, η πρότερη κατάσταση δημιουργούσε σοβαρότατα προβλήματα στην εκπαίδευση και εξέλιξή τους».

Κινητοποιήσεις από τους γονείς

Ο Σταύρος Τριλυράκης, πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγου Γονέων ΔΕ Πεύκων λέει στη «ΜτΚ» πως από την αρχή της σχολικής χρονιάς, μαθητές του 2ου και 4ου Δημοτικού σχολείου Πεύκων, δεν είχαν ούτε μία μέρα λεωφορεία. «Μας παραπέμπουν από διαγωνισμό σε διαγωνισμό. Η ταλαιπωρία για τις οικογένειες είναι τεράστια διότι πρέπει να καθορίσουν τη δουλειά τους ανάλογα, ώστε να μπορούν να μεταφέρουν τα παιδιά τους, ή να υποχρεώνουν συγγενείς. 

Ζητούμε να λυθεί άμεσα το ζήτημα». Οι γονείς μάλιστα προχώρησαν σε σχετική κινητοποίηση κατά την τρέχουσα εβδομάδα και όπως λένε, εάν δεν βρεθεί λύσει, θα υπάρξει και συνέχεια. 

Ο κ. Τριλυράκης, εκφράζοντας τη θέση της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, λέει πως «το υπουργείο Παιδείας πρέπει να διαθέτει σχολικά λεωφορεία ώστε να εξασφαλίζεται η μεταφορά των μαθητών και να μην είναι οι γονείς όμηροι των απαιτήσεων των ιδιωτών».

Στον «αέρα» οι εκδρομές

Από την πλευρά του ο κ. Τόδας συμπληρώνει πως τεράστιο πρόβλημα υπάρχει και με τις ημερήσιες σχολικές εκδρομές. 

«Οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων ζητούν να μην ελέγχονται από την Αστυνομία, με συνέπεια να μην γίνονται τελικά εκπαιδευτικές εκδρομές. Με βάσει τον νόμο, πρέπει να καλείται η Τροχαία ώστε να ελέγχει τον οδηγό και το λεωφορείο για να είναι ασφαλείς οι μεταφορές αλλά εκείνοι δεν το δέχονται με συνέπεια να μην υπάρχουν διαθέσιμα λεωφορεία. 

Μόνον έναν πρακτορείο αναλαμβάνει αυτά τα δρομολόγια, με πολύ μεγάλες όμως αυξήσεις τιμών», τονίζει ο κ. Τόδας. 

«Θα πρέπει να ληφθούν μέτρα σε κυβερνητικό επίπεδο γιατί δημιουργείται ένα κοινωνικό πρόβλημα. Τα σχολεία της ανατολικής Θεσσαλονίκης δεν μπορούν να κάνουν τις δράσεις που θα έπρεπε. Αυτή η συνθήκη, στην ουσία πιέζει καθηγητές και διευθυντές να παρανομήσουν γι’ αυτό και ζητούμε τη βοήθεια της πολιτείας ώστε να υπάρξει σχετική νομοθετική ρύθμιση».

«Δεν γίνεται να χορηγούμε τα δρομολόγια»

Ο Μιχάλης Πεζίκογλου, πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων και Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κεντρικής Μακεδονίας, αναφερόμενος στη μεταφορά μαθητών στα σχολεία τους, εξηγεί στη «ΜτΚ» πως η τιμή του δρομολογίου είναι πολύ χαμηλή, αρκετά πιο κάτω από το κόστος μεταφοράς. 

«Ο μαθηματικός τύπος πρέπει να αλλάξει και να είναι σύμφωνος με τα σημερινά δεδομένα. Ο οδηγός κοστίζει περίπου 70 ευρώ/μέρα, ο συνοδός 25-30 ευρώ και ανάλογα με το δρομολόγιο, απαιτούνται 30 έως 60 ευρώ για πετρέλαιο/μέρα. Όταν το συνολικό κόστος ανέρχεται στα 160 ευρώ και το δρομολόγιο σύμφωνα με τον μαθηματικό τύπο κοστολογείται στα 60 ευρώ, δεν καλύπτονται ούτε τα πετρέλαια. Οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων καλούνται να βάλουν χρήματα από την τσέπη τους για να κάνουν το δρομολόγιο. Δεν είναι δυνατόν να χορηγούμε εμείς τα δρομολόγια. Πρέπει επιτέλους να αλλάξει ο μαθηματικός τύπος. Διαφορετικά, τα ίδια ζητήματα θα έχουμε και την επόμενη σχολική χρονιά», λέει χαρακτηριστικά.

Μιλώντας για την άρνηση των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς για τις ημερήσιες σχολικές εκδρομές, τονίζει ότι «φυσικά και μέλημα μας είναι η ασφάλεια των παιδιών. Αλλά, εδώ μιλάμε για ένα μέτρο με καθαρά εισπρακτικού χαρακτήρα». 

Εξηγεί ότι ο Σύνδεσμος αποφάσισε να μην συμμετέχει σε αυτούς τους διαγωνισμούς μέχρι το τέλος του έτους και στα μέσα Ιανουαρίου θα γίνει εκ νέου σύσκεψη ώστε να ληφθούν σχετικές αποφάσεις. «Ζητήσαμε από τα υπουργεία Παιδείας, Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη οι έλεγχοι να αφορούν την ίδια ημέρα και όχι να εκτείνονται σε βάθος 28 ημερών. 

Επίσης, να εξαιρεθούν από τον έλεγχο τα λεωφορεία που εκτελούν τις μεταφορές μαθητών, διότι έχουν καταθέσει όλα τα χαρτιά που απαιτούνται στην Περιφέρεια. Επιπλέον προτείναμε αυτά τα οχήματα, να περνούν ΚΤΕΟ δύο φορές τον χρόνο αντί για μία. Δηλαδή είναι ασφαλή όταν πηγαίνουν τα παιδιά στο σχολείο αλλά όχι όταν τα πηγαίνουν σε ένα μουσείο στο κέντρο της πόλης;», διερωτάται τέλος ο ίδιος.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 10.12.2023

Παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε στα μέσα της σχολικής χρονιάς, 600 μαθητές του νομού Θεσσαλονίκης συνεχίζουν να μη μεταφέρονται με τουριστικά λεωφορεία, από και προς τα σχολεία τους. Τον ρόλο αυτόν έχουν επωμιστεί αναγκαστικά γονείς, παππούδες, γιαγιάδες, προκειμένου τα παιδιά να συνεχίσουν απρόσκοπτα να παρακολουθούν τα μαθήματά τους. 

Ο μαθηματικός τύπος που παραμένει ίδιος εδώ και δέκα χρόνια, παρότι τα πάγια έξοδα των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων αυξάνονται, είναι ο λόγος που οι διαγωνισμοί καταλήγουν άγονοι και φυσικά, εάν αυτό δεν αλλάξει από τα συναρμόδια υπουργεία, του χρόνου οι γονείς θα είναι στο ίδιο έργο θεατές.

Η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου περιγράφει στη «ΜτΚ» ότι φέτος ήταν η δυσκολότερη χρονιά. Η ανάληψη καθηκόντων από νέους διευθυντές στα σχολεία, που δεν είχαν πλήρη εικόνα για τις διαδικασίες που έπρεπε να ακολουθηθούν, η τροπολογία της τελευταίας στιγμής, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που απαιτούσε συγκεκριμένες προδιαγραφές στα τουριστικά λεωφορεία και τελικά πάρθηκε πίσω τρεις ημέρες αργότερες και φυσικά οι μη δελεαστικές τιμές των δρομολογίων, μετέτρεψαν τη φετινή σχολική χρονιά σε αγώνα δρόμου, δίχως όμως τερματισμό.

Διαγωνισμοί που βγαίνουν άγονοι

«Πρέπει να καταλάβουμε ότι η μεταφορά των μαθητών γίνεται από επαγγελματίες. Τα τουριστικά λεωφορεία που μεταφέρουν μαθητές θα πρέπει να έχουν έναν τελείως διαφορετικό τρόπο υπολογισμού του αντιτίμου. Ο συγκεκριμένος μαθηματικός τύπος, παραμένει ίδιος τα τελευταία δέκα χρόνια. Τα ΚΤΕΛ έχουν αποσυρθεί από τη μεταφορά μαθητών. Έτσι, πρέπει να φροντίσουμε τα δρομολόγια να είναι ελκυστικά προκειμένου να μην καταλήγουν άγονοι οι διαγωνισμοί», λέει στη «ΜτΚ» η αρμόδια αντιπεριφερειάρχης.

Σύμφωνα με την κ. Πατουλίδου, από τους 15.000 μαθητές που μεταφέρονται στον νομό Θεσσαλονίκης, 600 έχουν μείνει χωρίς μεταφορά. 

«Όσους διαγωνισμούς κι αν κάναμε, δεν ήρθε κανείς», εξηγεί. Αναφερόμενη στους 600 μαθητές που αυτήν τη στιγμή δεν μεταφέρονται από και προς τα σχολεία τους, η κ. Πατουλίδου λέει πως «ευελπιστούμε, ότι θα μπορέσουμε να το διευθετήσουμε σύντομα. Προσπαθούμε συνεχώς να βρούμε λύση».

Κίνδυνος για τη νέα σχολική χρονιά

Δυστυχώς, δεν είναι η πρώτη χρονιά που υπάρχει πρόβλημα με τη μεταφορά των μαθητών. Η κ. Πατουλίδου εξηγεί πως από το 2014 που η ίδια ανέλαβε καθήκοντα ως αντιπεριφερειάρχης, «υπήρχαν ζητήματα με τη μεταφορά μαθητών. Το 2016 η διαδικασία ομαλοποιήθηκε. 

Στη συνέχεια όμως είχαμε την οικονομική κρίση, την πανδημία, την ενεργειακή κρίση που ανέτρεψαν τα πάντα. Οι διαγωνισμοί είναι τριετείς. Όμως, για να δοθεί οριστική λύση και να μην αντιμετωπίζουμε κάθε χρόνο τα ίδια προβλήματα, πρέπει να διαφοροποιηθεί ο τρόπος υπολογισμού του αντιτίμου, ώστε να είναι ελκυστικά τα δρομολόγια. 

Το ζήτημα είναι ότι εμπλέκονται τρία με τέσσερα υπουργεία που πρέπει να συναποφασίσουν, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το υπουργείο Εσωτερικών, το Παιδείας και το Οικονομικών», περιγράφει. 

Η ίδια τονίζει πως στόχος είναι να γνωρίζουν οι αρμόδιες υπηρεσίες ήδη από τον Μάιο, τις ανάγκες που υπάρχουν όσον αφορά τον αριθμό των μαθητών που μεταφέρονται με τουριστικά λεωφορεία, ώστε να υπάρχει καλύτερος προγραμματισμός. «Πριν από 4,5 χρόνια, μαθητές σχολείου στην Καρδία είχαν προχωρήσει σε κινητοποίηση. 

Τότε είχαν δηλωθεί από τον διευθυντή του σχολείου 90 παιδιά ενώ έπρεπε να παραλαμβάνονται 150 κι έτσι δημιουργήθηκε πρόβλημα με τη μεταφορά τους», περιγράφει και τονίζει πως «η συνεργασία με τους διευθυντές των σχολείων πρέπει να είναι συχνή και ό,τι διαφοροποιείται, να ενημερωνόμαστε άμεσα». 

Τονίζει βέβαια πως «για να μην έχουμε τα ίδια προβλήματα από τη νέα σχολική χρονιά, ευελπιστώ ότι θα εισακουστούμε και θα διαφοροποιηθεί ο τρόπος υπολογισμού του αντιτίμου. Τις προτάσεις μας τις έχουμε καταθέσει».

Λύση για τα ΑμεΑ

Πριν από μόλις μία εβδομάδα, δηλαδή στα τέλη Νοεμβρίου, δόθηκε λύση για τη μεταφορά παιδιών με Ειδικές Ανάγκες. Πρόκειται για μαθητές που φοιτούν σε Ειδικά Σχολεία και αρκετοί εξ αυτών δεν πήγαιναν στο σχολείο, διότι δεν είχε εξασφαλιστεί η μεταφορά τους. 

Η κ. Πατουλίδου εξηγεί πως η Περιφέρεια, με leasing εξασφάλισε 14 εξαθέσια λεωφορεία με οδηγούς και συνοδούς. Τονίζει βέβαια ότι «αυτό δεν λύνει το πρόβλημα». 

Υπενθυμίζεται ότι τον Οκτώβριο ψηφίστηκε από την ολομέλεια της Βουλής σχετική τροπολογία, σύμφωνα με την οποία «σε περίπτωση που οι διαδικασίες διαγωνισμού καταστούν άγονες, οι ΟΤΑ. β’ βαθμού δύνανται να προβαίνουν στη μίσθωση οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης και της δυνατότητας χρηματοδοτικής μίσθωσης». 

Στην ίδια τροπολογία επισημαίνεται επίσης ότι «Η διάρκεια της απασχόλησης δεν δύναται να υπερβαίνει τη διάρκεια του διδακτικού έτους 2023-2024».

Ο Γιώργος Τόδας, πρόεδρος της Β’ ΕΛΜΕ, λέει στη «ΜτΚ» «με ενέργειες τις κ. Πατουλίδου, και πρέπει να το αναγνωρίσουμε αυτό, δόθηκε πριν από μία εβδομάδα λύση για τη μεταφορά όλων των μαθητών με ειδικές ανάγκες. Είναι πάρα πολύ σημαντικό αυτό διότι, η πρότερη κατάσταση δημιουργούσε σοβαρότατα προβλήματα στην εκπαίδευση και εξέλιξή τους».

Κινητοποιήσεις από τους γονείς

Ο Σταύρος Τριλυράκης, πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγου Γονέων ΔΕ Πεύκων λέει στη «ΜτΚ» πως από την αρχή της σχολικής χρονιάς, μαθητές του 2ου και 4ου Δημοτικού σχολείου Πεύκων, δεν είχαν ούτε μία μέρα λεωφορεία. «Μας παραπέμπουν από διαγωνισμό σε διαγωνισμό. Η ταλαιπωρία για τις οικογένειες είναι τεράστια διότι πρέπει να καθορίσουν τη δουλειά τους ανάλογα, ώστε να μπορούν να μεταφέρουν τα παιδιά τους, ή να υποχρεώνουν συγγενείς. 

Ζητούμε να λυθεί άμεσα το ζήτημα». Οι γονείς μάλιστα προχώρησαν σε σχετική κινητοποίηση κατά την τρέχουσα εβδομάδα και όπως λένε, εάν δεν βρεθεί λύσει, θα υπάρξει και συνέχεια. 

Ο κ. Τριλυράκης, εκφράζοντας τη θέση της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, λέει πως «το υπουργείο Παιδείας πρέπει να διαθέτει σχολικά λεωφορεία ώστε να εξασφαλίζεται η μεταφορά των μαθητών και να μην είναι οι γονείς όμηροι των απαιτήσεων των ιδιωτών».

Στον «αέρα» οι εκδρομές

Από την πλευρά του ο κ. Τόδας συμπληρώνει πως τεράστιο πρόβλημα υπάρχει και με τις ημερήσιες σχολικές εκδρομές. 

«Οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων ζητούν να μην ελέγχονται από την Αστυνομία, με συνέπεια να μην γίνονται τελικά εκπαιδευτικές εκδρομές. Με βάσει τον νόμο, πρέπει να καλείται η Τροχαία ώστε να ελέγχει τον οδηγό και το λεωφορείο για να είναι ασφαλείς οι μεταφορές αλλά εκείνοι δεν το δέχονται με συνέπεια να μην υπάρχουν διαθέσιμα λεωφορεία. 

Μόνον έναν πρακτορείο αναλαμβάνει αυτά τα δρομολόγια, με πολύ μεγάλες όμως αυξήσεις τιμών», τονίζει ο κ. Τόδας. 

«Θα πρέπει να ληφθούν μέτρα σε κυβερνητικό επίπεδο γιατί δημιουργείται ένα κοινωνικό πρόβλημα. Τα σχολεία της ανατολικής Θεσσαλονίκης δεν μπορούν να κάνουν τις δράσεις που θα έπρεπε. Αυτή η συνθήκη, στην ουσία πιέζει καθηγητές και διευθυντές να παρανομήσουν γι’ αυτό και ζητούμε τη βοήθεια της πολιτείας ώστε να υπάρξει σχετική νομοθετική ρύθμιση».

«Δεν γίνεται να χορηγούμε τα δρομολόγια»

Ο Μιχάλης Πεζίκογλου, πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων και Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κεντρικής Μακεδονίας, αναφερόμενος στη μεταφορά μαθητών στα σχολεία τους, εξηγεί στη «ΜτΚ» πως η τιμή του δρομολογίου είναι πολύ χαμηλή, αρκετά πιο κάτω από το κόστος μεταφοράς. 

«Ο μαθηματικός τύπος πρέπει να αλλάξει και να είναι σύμφωνος με τα σημερινά δεδομένα. Ο οδηγός κοστίζει περίπου 70 ευρώ/μέρα, ο συνοδός 25-30 ευρώ και ανάλογα με το δρομολόγιο, απαιτούνται 30 έως 60 ευρώ για πετρέλαιο/μέρα. Όταν το συνολικό κόστος ανέρχεται στα 160 ευρώ και το δρομολόγιο σύμφωνα με τον μαθηματικό τύπο κοστολογείται στα 60 ευρώ, δεν καλύπτονται ούτε τα πετρέλαια. Οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων καλούνται να βάλουν χρήματα από την τσέπη τους για να κάνουν το δρομολόγιο. Δεν είναι δυνατόν να χορηγούμε εμείς τα δρομολόγια. Πρέπει επιτέλους να αλλάξει ο μαθηματικός τύπος. Διαφορετικά, τα ίδια ζητήματα θα έχουμε και την επόμενη σχολική χρονιά», λέει χαρακτηριστικά.

Μιλώντας για την άρνηση των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς για τις ημερήσιες σχολικές εκδρομές, τονίζει ότι «φυσικά και μέλημα μας είναι η ασφάλεια των παιδιών. Αλλά, εδώ μιλάμε για ένα μέτρο με καθαρά εισπρακτικού χαρακτήρα». 

Εξηγεί ότι ο Σύνδεσμος αποφάσισε να μην συμμετέχει σε αυτούς τους διαγωνισμούς μέχρι το τέλος του έτους και στα μέσα Ιανουαρίου θα γίνει εκ νέου σύσκεψη ώστε να ληφθούν σχετικές αποφάσεις. «Ζητήσαμε από τα υπουργεία Παιδείας, Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη οι έλεγχοι να αφορούν την ίδια ημέρα και όχι να εκτείνονται σε βάθος 28 ημερών. 

Επίσης, να εξαιρεθούν από τον έλεγχο τα λεωφορεία που εκτελούν τις μεταφορές μαθητών, διότι έχουν καταθέσει όλα τα χαρτιά που απαιτούνται στην Περιφέρεια. Επιπλέον προτείναμε αυτά τα οχήματα, να περνούν ΚΤΕΟ δύο φορές τον χρόνο αντί για μία. Δηλαδή είναι ασφαλή όταν πηγαίνουν τα παιδιά στο σχολείο αλλά όχι όταν τα πηγαίνουν σε ένα μουσείο στο κέντρο της πόλης;», διερωτάται τέλος ο ίδιος.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 10.12.2023

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία