ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Παραλιακό μέτωπο: 19 μεγάλες παρεμβάσεις από το Καλοχώρι ως το Αγγελοχώρι αλλάζουν την πόλη

Η επόμενη φάση στην οποία περνά ο σχεδιασμός για την ενοποίηση και ανάπλαση του παράκτιου μετώπου στο επίκεντρο της συζήτησης του περιφερειακού συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας

 14/02/2022 15:32

Παραλιακό μέτωπο: 19 μεγάλες παρεμβάσεις από το Καλοχώρι ως το Αγγελοχώρι αλλάζουν την πόλη

Φανή Σοβιτσλή

Στο επόμενο μεγάλο βήμα για να προχωρήσει το mega project της Θεσσαλονίκης, η ενοποίηση και η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου μήκους 40 χλμ., προχωρά η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Μετά και τη σημερινή συζήτηση – ενημέρωση του περιφερειακού συμβουλίου, με την οποία κλείνει η διαβούλευση με τους φορείς, στόχος είναι εντός του έτους, αφού προηγουμένως σταλούν οι προτάσεις να υπάρξει Προεδρικό Διάταγμα, για την εκκίνηση του έργου.

Στο πλαίσιο του έργου, όπως τονίστηκε στη συνεδρίαση, σχεδιάζονται μεταξύ άλλων, ζώνες περιπατητικές, ποδηλατικές, ζώνες αστικών αναπλάσεων για να μπορούν οι πολίτες να εκμεταλλεύονται το δημόσιο χώρο της παραλίας, από το Μέγαρο μουσικής μέχρι το Λευκό Πύργο και το λιμάνι, σε μήκος 40 χλμ. από το Καλοχώρι μέχρι το Αγγελοχώρι.

Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός του έργου, η μεγαλύτερη παρέμβαση που έγινε ποτέ, σηματοδώντας τη νέα ταυτότητα της Θεσσαλονίκης, εκτιμάται στα 500 εκατ. ευρώ, που θα προέλθουν από το νέο ΕΣΠΑ, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, ενώ υπολογίζεται ότι οι απαιτούμενες παρεμβάσεις θα ολοκληρωθούν την περίοδο 2025 – 2030.

Στις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν για την επόμενη φάση του έργου αναφέρθηκε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, επισημαίνοντας ότι «ο αρχικός προϋπολογισμός για την υλοποίηση των παρεμβάσεων είναι 500 εκατ. ευρώ και είναι ενδεικτικός. Η χρηματοδότηση θα προέλθει από το νέο ΕΣΠΑ , την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και όποια άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία είναι διαθέσιμα». Όσο για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, είπε ότι προβλέπει έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος στο τέλος του 2022 ή στις αρχές του 2023, ενώ στο διάστημα 2023 – 2024 προβλέπεται η εκπόνηση μελετών και αρχιτεκτονικών διαγωνισμών και η δημοπράτηση των έργων έως την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων προβλέπεται για την περίοδο 2025 – 2030.

Ενιαίο παραλιακό μέτωπο από το Καλοχώρι έως το Αγγελοχώρι

Το παραλιακό μέτωπο μήκους 40 χλμ. από το Καλοχώρι έως το Αγγελοχώρι χωρίστηκε σε τρεις περιοχές:

Το τμήμα δυτικά του Λιμανιού (Γαλλικός - ΟΛΘ ) με επιμέρους ενότητες:

*Τον κηρυγμένο υγροβιότοπο ως εθνικό πάρκο.

* Το τμήμα με διαβρωμένη ακτογραμμή και υποβαθμισμένη παράκτια ζώνη με συγκέντρωση

αποθηκών πετρελαϊκών προϊόντων.

Το παράκτιο τμήμα του αστικού ιστού (ΟΛΘ – Περιφερειακή Τάφρος) με επιμέρους ενότητες:

* Το τμήμα βορείως του λιμανιού του.

*Το ρυθμισμένο πολεοδομικά με τον ανασχεδιασμό του Hebrard διαμορφωμένο τα τελευταία 100 χρόνια κέντρο της πόλης.

*Το αντίστοιχο διαμορφωμένο τα τελευταία 60 χρόνια και πρόσφατα αναπλασμένο τμήμα της νέας παραλίας.

*Το τμήμα σε λειτουργική ασυνέχεια λόγω φυσικού ανάγλυφου με τον αστικό ιστό της Καλαμαριάς.

*Το εξωαστικό τμήμα έως το αεροδρόμιο με υποβαθμισμένη ακτογραμμή.

* Το νότιο περιαστικό τμήμα (Αεροδρομιο – Αγγελοχωρι) με επιμέρους ενότητες.

*Το τμήμα με διαβρωμένη ακτογραμμή και υποβαθμισμένη παράκτια αδόμητη ζώνη.

* Το τμήμα με υποβαθμισμένη ακτογραμμή σε συνέχεια οικιστικής περιοχής του Δήμου Θερμαϊκού.

Οι 19 παρεμβάσεις που προβλέπονται

Οι νέες προτάσεις και ρυθμίσεις ανά περιοχή, όπως τις περιέγραψε ο κ. Μπίλλιας είναι οι εξής:

-Καλοχώρι – ΟΛΘ:

1.Στη λιμνοθάλασσα στο Καλοχώρι η εφαρμογή της μελέτης που εκπόνησε το ΕΚΒΥ καθώς και ένα αλιευτικό καταφύγιο, το οποίο επιπρόσθετα θα λειτουργήσει ως στάση της θαλάσσιας συγκοινωνίας σε περίπτωση επέκτασής της.

2.Δημιουργία διαδρομής πεζού και ποδηλάτου επί πασσαλόπηκτης ελαφριάς κατασκευής από την περιοχή της λιμνοθάλασσας έως και το Δενδροπόταμο.

3.Ανάπλαση της κοίτης του Δενδροποτάμου, που θεωρείται και η αρχή της πορείας του Δυτικού Τόξου προς τα στρατόπεδα Μεγ. Αλεξάνδρου, Παπακυριαζή, Παύλου Μελά, Στρεμπενιώτη, το Επταπύργιο και τους Κήπους του Πασά.

4.Εξυγίανση και ανάπλαση της περιοχής του Δενδροποτάμου και των βυρσοδεψείων με συνέχιση της διαδρομής πεζού και ποδηλάτου έως την οδό 26ης Οκτωβρίου.

-Περιοχή ΟΛΘ – Δυτικής Εισόδου:

5.Δημιουργία Μητροπολιτικού Δυτικού Πάρκου στο χώρο του παλιού εμπορευματικού σταθμού σε συνέχεια των προβλεπόμενων εγκαταστάσεων του Μουσείου Ολοκαυτώματος με την ένταξη σε σχέδιο πόλης περιοχής μεγέθους 140 στρ. ιδιοκτησίας της ΓΑΙΟΣΕ.

6.Δημιουργία διαδρομής από το νέο Μουσείο Ολοκαυτώματος έως την Πλατεία Ελευθερίας, διαμέσου του παλαιού Εμπορευματικού Σταθμού και του ΟΛΘ ως πορεία μνήμης, σε ανάδειξη της Νεώτερης Ιστορίας της Θεσσαλονίκης.

-Πρώτος Προβλήτας ΟΛΘ – Μέγαρο Μουσικής:

7.Συνέχιση της διαδρομής πεζού και ποδηλάτου από τον 1ο προβλήτα του ΟΛΘ έως τον Λευκό Πύργο με επέκταση του κρηπιδώματος σε κυμαινόμενο πλάτος με χρήση αναστρέψιμων κατασκευών χωρίς εμπλησμό.

8.Πολεοδομικές ρυθμίσεις στην περιοχή των ναυτικών ομίλων για την ενσωμάτωση των προτεινόμενων ακτομηχανικών παρεμβάσεων στον αστικό ιστό.

9.Χωροθέτηση μεγάλου μεγέθους υπόγειων χώρων στάθμευσης στα οικοδομικά τετράγωνα ανατολικά της οδού Μεγ. Αλεξάνδρου.

-Μέγαρο Μουσικής – Ποσειδώνιο – Αλλατίνι:

10.Ρυθμίσεις στο νότιο άκρο του Δήμου Θεσσαλονίκης, με σκοπό την ενιαία πολεοδομική αντιμετώπιση της περιοχής του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης – Ποσειδωνίου – Αλλατίνη και της εκτός σχεδίου παράκτιας περιοχής στο όριο με τον Δήμο Καλαμαριάς με τη δημιουργία Ανατολικού Μητροπολιτικού Πόλου Πολιτισμού , Αθλητισμού και Τουρισμού με στόχο:

-Την επανάχρηση, αποκατάσταση και ανάδειξη των ιστορικών διατηρητέων κτιρίων των Μύλων Αλλατίνη και την άμεση προβολή τους στο παραθαλάσσιο μέτωπο.

-Τη δημιουργία ενός μεγάλου κοινόχρηστου χώρου στη θέση του Ποσειδώνιου από τους Μύλους Αλλατίνη έως τον Κελλάριο κόλπο.

-Την ενσωμάτωση των κτιρίων του ΟΜΜΘ στον αστικό ιστό με τη δημιουργία νέας πλατείας ως σημείο αναφοράς τη σημειακή εκτροπή ή μερική υπογειοποίηση της οδού Μαρία Κάλλας και τη σύνδεσή της με την οδό Γκόνη.

-Τη δημιουργία νέου Ναυταθλητικού υπερτοπικού κέντρου.

-Την κατασκευή μικρού μεγέθους εμπλησμού μετά από ακτομηχανική μελέτη και έγκριση της Εφορείας Ενάλιων Αρχαιοτήτων.

-Περιοχή Δήμου Καλαμαριάς – Περιοχή Δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη:

11.Πολεοδομικές ρυθμίσεις στο παράκτιο μέτωπο του Δήμου Καλαμαριάς, για τις πρώην εγκαταστάσεις του Κυβερνείου, του ΙΚΑ και του ΝΟΚ και για τη χωροθέτηση του μνημείου των Απολυμαντηρίων.

12.Δημιουργία της πρώτης αστικής τεχνητής κολυμβητικής περιοχής μετά από ακτομηχανικές μελέτες στην πλαζ της Αρετσούς.

13.Δημιουργία ζώνης παραλιακού κοινόχρηστου χώρου για την ανάπτυξη κολυμβητικών περιοχών στο μέτωπό της μετά από μελέτες και ακτομηχανικά έργα.

14.Ενσωμάτωση στον πολεοδομικό σχεδιασμό της γραμμής επέκτασης του ΜΕΤΡΟ προς Αεροδρόμιο, και των αναγκαίων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.

15.Επαναπροσδιορισμός των πολεοδομικών κατευθύνσεων και επιλογών της παραλιακής περιοχής της Δ.Ε. Πυλαίας που εντάσσεται σε σχέδιο πόλης με στόχο τη δημιουργία υπερτοπικού πόλου κεντρικών λειτουργιών και τουρισμού – αναψυχής, με παράλληλη απομάκρυνση και μετεγκατάσταση σε άλλη θέση των υφιστάμενων ναυπηγοεπισκευαστικών εγκαταστάσεων.

-Αγρόκτημα Θέρμης – Δήμος Θερμαϊκού:

16.Δημιουργία Ανατολικού Μητροπολιτικού Πάρκου – Βοτανικού κήπου σε τμήμα της έκταση του ΑΠΘ πλησίον του αεροδρομίου με ταυτόχρονη διατήρηση της χρήσης των εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων και ανάδειξη του μη χαρακτηρισμένου υγροτόπου, καθώς και η χωροθέτηση στάσης ΜΕΤΡΟ και Θαλάσσιας συγκοινωνίας με τις απαιτούμενες συνοδές υποστηρικτικές χρήσεις.

17.Χωροθέτηση Επιχειρηματικού Πάρκου για την ανάπτυξη Ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης για την εξυπηρέτηση του αλιευτικού στόλου του Θερμαϊκού Κόλπου.

18.Επαναπροσδιορισμός των πολεοδομικών ρυθμίσεων της ευρύτερης περιοχής του πρόσφατα χωροθετημένου Τεχνολογικού Πάρκου Thess-INTEC.

19.Επανάκτηση του ρόλου και των στοιχείων ανάπτυξης της παράκτιας περιοχής του Δήμου Θερμαϊκού, ως κύριας ζώνης θαλάσσιας αναψυχής του ΠΣΘ, με την επικαιροποίηση των δεδομένων και την προβολή των αναμνήσεων των δεκαετιών του ‘60 και ‘70.

ΠΛΑΙΣΙΟ

Τζιτζικώστας: Το έργο θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής χιλιάδων πολιτών

Στην τοποθέτηση του για το μεγάλο αυτό έργο στη Θεσσαλονίκη, ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας, τόνισε η σημερινή συζήτηση στο περιφερειακό συμβούλιο, είναι το επιστέγασμα όλων αυτών των συζητήσεων στο πλαίσιο της διαβούλευσης που ολοκληρώθηκε. «Το νέο

παραλιακό μέτωπο που θα διαμορφωθεί θα δίνει αναπτυξιακές δυνατότητες στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή αλλά θα αναβαθμίσει σημαντικότατα την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών δημιουργώντας ταυτόχρονα τη νέα ταυτότητα της Θεσσαλονίκης, η οποία θα συνδέει πια την πόλη και την ευρύτερη περιοχή με τη θάλασσα κάτι που σήμερα δεν συμβαίνει» σημείωσε ο κ. Τζιτζικώστας.

Υποστήριξε μάλιστα ότι με το έργο της ενοποίησης και ανάπλασης μπαίνουν επιτέλους κανόνες, καθώς σήμερα στα 40 χλμ. είναι εμπλεκόμενοι πολλοί φορείς, χωρίς να υπάρχουν ξεκάθαροι κανόνες και αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους υπάρχουν εγκαταλειμμένες περιοχές, περιοχές περιβαλλοντικά υποβαθμισμένες, αλλά και περιοχές που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα σημαντικό αναπτυξιακό αποτύπωμα για την περιοχή.

Επιπλέον, είπε, θα δοθεί η δυνατότητα αναβάθμισης και ανάπτυξης όλου του ανατολικού παράκτιου μετώπου όπου και εκεί δυστυχώς η κατάσταση είναι πολύ υποβαθμισμένη.

«Στόχος μας», υπογράμμισε ο περιφερειάρχης, «είναι να δημιουργήσουμε το νέο παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης που θα στηρίζεται στη συνεργασία και τη συνεννόηση, γιατί μόνο έτσι θα πετύχει. Δεν θέλουμε το παραλιακό μέτωπο να είναι ένα ακόμη από εκείνα τα έργα της Θεσσαλονίκης που δυστυχώς καθυστερούν πολλές φορές λόγω διαφωνιών».

Στο επόμενο μεγάλο βήμα για να προχωρήσει το mega project της Θεσσαλονίκης, η ενοποίηση και η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου μήκους 40 χλμ., προχωρά η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Μετά και τη σημερινή συζήτηση – ενημέρωση του περιφερειακού συμβουλίου, με την οποία κλείνει η διαβούλευση με τους φορείς, στόχος είναι εντός του έτους, αφού προηγουμένως σταλούν οι προτάσεις να υπάρξει Προεδρικό Διάταγμα, για την εκκίνηση του έργου.

Στο πλαίσιο του έργου, όπως τονίστηκε στη συνεδρίαση, σχεδιάζονται μεταξύ άλλων, ζώνες περιπατητικές, ποδηλατικές, ζώνες αστικών αναπλάσεων για να μπορούν οι πολίτες να εκμεταλλεύονται το δημόσιο χώρο της παραλίας, από το Μέγαρο μουσικής μέχρι το Λευκό Πύργο και το λιμάνι, σε μήκος 40 χλμ. από το Καλοχώρι μέχρι το Αγγελοχώρι.

Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός του έργου, η μεγαλύτερη παρέμβαση που έγινε ποτέ, σηματοδώντας τη νέα ταυτότητα της Θεσσαλονίκης, εκτιμάται στα 500 εκατ. ευρώ, που θα προέλθουν από το νέο ΕΣΠΑ, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, ενώ υπολογίζεται ότι οι απαιτούμενες παρεμβάσεις θα ολοκληρωθούν την περίοδο 2025 – 2030.

Στις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν για την επόμενη φάση του έργου αναφέρθηκε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, επισημαίνοντας ότι «ο αρχικός προϋπολογισμός για την υλοποίηση των παρεμβάσεων είναι 500 εκατ. ευρώ και είναι ενδεικτικός. Η χρηματοδότηση θα προέλθει από το νέο ΕΣΠΑ , την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και όποια άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία είναι διαθέσιμα». Όσο για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, είπε ότι προβλέπει έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος στο τέλος του 2022 ή στις αρχές του 2023, ενώ στο διάστημα 2023 – 2024 προβλέπεται η εκπόνηση μελετών και αρχιτεκτονικών διαγωνισμών και η δημοπράτηση των έργων έως την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων προβλέπεται για την περίοδο 2025 – 2030.

Ενιαίο παραλιακό μέτωπο από το Καλοχώρι έως το Αγγελοχώρι

Το παραλιακό μέτωπο μήκους 40 χλμ. από το Καλοχώρι έως το Αγγελοχώρι χωρίστηκε σε τρεις περιοχές:

Το τμήμα δυτικά του Λιμανιού (Γαλλικός - ΟΛΘ ) με επιμέρους ενότητες:

*Τον κηρυγμένο υγροβιότοπο ως εθνικό πάρκο.

* Το τμήμα με διαβρωμένη ακτογραμμή και υποβαθμισμένη παράκτια ζώνη με συγκέντρωση

αποθηκών πετρελαϊκών προϊόντων.

Το παράκτιο τμήμα του αστικού ιστού (ΟΛΘ – Περιφερειακή Τάφρος) με επιμέρους ενότητες:

* Το τμήμα βορείως του λιμανιού του.

*Το ρυθμισμένο πολεοδομικά με τον ανασχεδιασμό του Hebrard διαμορφωμένο τα τελευταία 100 χρόνια κέντρο της πόλης.

*Το αντίστοιχο διαμορφωμένο τα τελευταία 60 χρόνια και πρόσφατα αναπλασμένο τμήμα της νέας παραλίας.

*Το τμήμα σε λειτουργική ασυνέχεια λόγω φυσικού ανάγλυφου με τον αστικό ιστό της Καλαμαριάς.

*Το εξωαστικό τμήμα έως το αεροδρόμιο με υποβαθμισμένη ακτογραμμή.

* Το νότιο περιαστικό τμήμα (Αεροδρομιο – Αγγελοχωρι) με επιμέρους ενότητες.

*Το τμήμα με διαβρωμένη ακτογραμμή και υποβαθμισμένη παράκτια αδόμητη ζώνη.

* Το τμήμα με υποβαθμισμένη ακτογραμμή σε συνέχεια οικιστικής περιοχής του Δήμου Θερμαϊκού.

Οι 19 παρεμβάσεις που προβλέπονται

Οι νέες προτάσεις και ρυθμίσεις ανά περιοχή, όπως τις περιέγραψε ο κ. Μπίλλιας είναι οι εξής:

-Καλοχώρι – ΟΛΘ:

1.Στη λιμνοθάλασσα στο Καλοχώρι η εφαρμογή της μελέτης που εκπόνησε το ΕΚΒΥ καθώς και ένα αλιευτικό καταφύγιο, το οποίο επιπρόσθετα θα λειτουργήσει ως στάση της θαλάσσιας συγκοινωνίας σε περίπτωση επέκτασής της.

2.Δημιουργία διαδρομής πεζού και ποδηλάτου επί πασσαλόπηκτης ελαφριάς κατασκευής από την περιοχή της λιμνοθάλασσας έως και το Δενδροπόταμο.

3.Ανάπλαση της κοίτης του Δενδροποτάμου, που θεωρείται και η αρχή της πορείας του Δυτικού Τόξου προς τα στρατόπεδα Μεγ. Αλεξάνδρου, Παπακυριαζή, Παύλου Μελά, Στρεμπενιώτη, το Επταπύργιο και τους Κήπους του Πασά.

4.Εξυγίανση και ανάπλαση της περιοχής του Δενδροποτάμου και των βυρσοδεψείων με συνέχιση της διαδρομής πεζού και ποδηλάτου έως την οδό 26ης Οκτωβρίου.

-Περιοχή ΟΛΘ – Δυτικής Εισόδου:

5.Δημιουργία Μητροπολιτικού Δυτικού Πάρκου στο χώρο του παλιού εμπορευματικού σταθμού σε συνέχεια των προβλεπόμενων εγκαταστάσεων του Μουσείου Ολοκαυτώματος με την ένταξη σε σχέδιο πόλης περιοχής μεγέθους 140 στρ. ιδιοκτησίας της ΓΑΙΟΣΕ.

6.Δημιουργία διαδρομής από το νέο Μουσείο Ολοκαυτώματος έως την Πλατεία Ελευθερίας, διαμέσου του παλαιού Εμπορευματικού Σταθμού και του ΟΛΘ ως πορεία μνήμης, σε ανάδειξη της Νεώτερης Ιστορίας της Θεσσαλονίκης.

-Πρώτος Προβλήτας ΟΛΘ – Μέγαρο Μουσικής:

7.Συνέχιση της διαδρομής πεζού και ποδηλάτου από τον 1ο προβλήτα του ΟΛΘ έως τον Λευκό Πύργο με επέκταση του κρηπιδώματος σε κυμαινόμενο πλάτος με χρήση αναστρέψιμων κατασκευών χωρίς εμπλησμό.

8.Πολεοδομικές ρυθμίσεις στην περιοχή των ναυτικών ομίλων για την ενσωμάτωση των προτεινόμενων ακτομηχανικών παρεμβάσεων στον αστικό ιστό.

9.Χωροθέτηση μεγάλου μεγέθους υπόγειων χώρων στάθμευσης στα οικοδομικά τετράγωνα ανατολικά της οδού Μεγ. Αλεξάνδρου.

-Μέγαρο Μουσικής – Ποσειδώνιο – Αλλατίνι:

10.Ρυθμίσεις στο νότιο άκρο του Δήμου Θεσσαλονίκης, με σκοπό την ενιαία πολεοδομική αντιμετώπιση της περιοχής του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης – Ποσειδωνίου – Αλλατίνη και της εκτός σχεδίου παράκτιας περιοχής στο όριο με τον Δήμο Καλαμαριάς με τη δημιουργία Ανατολικού Μητροπολιτικού Πόλου Πολιτισμού , Αθλητισμού και Τουρισμού με στόχο:

-Την επανάχρηση, αποκατάσταση και ανάδειξη των ιστορικών διατηρητέων κτιρίων των Μύλων Αλλατίνη και την άμεση προβολή τους στο παραθαλάσσιο μέτωπο.

-Τη δημιουργία ενός μεγάλου κοινόχρηστου χώρου στη θέση του Ποσειδώνιου από τους Μύλους Αλλατίνη έως τον Κελλάριο κόλπο.

-Την ενσωμάτωση των κτιρίων του ΟΜΜΘ στον αστικό ιστό με τη δημιουργία νέας πλατείας ως σημείο αναφοράς τη σημειακή εκτροπή ή μερική υπογειοποίηση της οδού Μαρία Κάλλας και τη σύνδεσή της με την οδό Γκόνη.

-Τη δημιουργία νέου Ναυταθλητικού υπερτοπικού κέντρου.

-Την κατασκευή μικρού μεγέθους εμπλησμού μετά από ακτομηχανική μελέτη και έγκριση της Εφορείας Ενάλιων Αρχαιοτήτων.

-Περιοχή Δήμου Καλαμαριάς – Περιοχή Δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη:

11.Πολεοδομικές ρυθμίσεις στο παράκτιο μέτωπο του Δήμου Καλαμαριάς, για τις πρώην εγκαταστάσεις του Κυβερνείου, του ΙΚΑ και του ΝΟΚ και για τη χωροθέτηση του μνημείου των Απολυμαντηρίων.

12.Δημιουργία της πρώτης αστικής τεχνητής κολυμβητικής περιοχής μετά από ακτομηχανικές μελέτες στην πλαζ της Αρετσούς.

13.Δημιουργία ζώνης παραλιακού κοινόχρηστου χώρου για την ανάπτυξη κολυμβητικών περιοχών στο μέτωπό της μετά από μελέτες και ακτομηχανικά έργα.

14.Ενσωμάτωση στον πολεοδομικό σχεδιασμό της γραμμής επέκτασης του ΜΕΤΡΟ προς Αεροδρόμιο, και των αναγκαίων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.

15.Επαναπροσδιορισμός των πολεοδομικών κατευθύνσεων και επιλογών της παραλιακής περιοχής της Δ.Ε. Πυλαίας που εντάσσεται σε σχέδιο πόλης με στόχο τη δημιουργία υπερτοπικού πόλου κεντρικών λειτουργιών και τουρισμού – αναψυχής, με παράλληλη απομάκρυνση και μετεγκατάσταση σε άλλη θέση των υφιστάμενων ναυπηγοεπισκευαστικών εγκαταστάσεων.

-Αγρόκτημα Θέρμης – Δήμος Θερμαϊκού:

16.Δημιουργία Ανατολικού Μητροπολιτικού Πάρκου – Βοτανικού κήπου σε τμήμα της έκταση του ΑΠΘ πλησίον του αεροδρομίου με ταυτόχρονη διατήρηση της χρήσης των εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων και ανάδειξη του μη χαρακτηρισμένου υγροτόπου, καθώς και η χωροθέτηση στάσης ΜΕΤΡΟ και Θαλάσσιας συγκοινωνίας με τις απαιτούμενες συνοδές υποστηρικτικές χρήσεις.

17.Χωροθέτηση Επιχειρηματικού Πάρκου για την ανάπτυξη Ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης για την εξυπηρέτηση του αλιευτικού στόλου του Θερμαϊκού Κόλπου.

18.Επαναπροσδιορισμός των πολεοδομικών ρυθμίσεων της ευρύτερης περιοχής του πρόσφατα χωροθετημένου Τεχνολογικού Πάρκου Thess-INTEC.

19.Επανάκτηση του ρόλου και των στοιχείων ανάπτυξης της παράκτιας περιοχής του Δήμου Θερμαϊκού, ως κύριας ζώνης θαλάσσιας αναψυχής του ΠΣΘ, με την επικαιροποίηση των δεδομένων και την προβολή των αναμνήσεων των δεκαετιών του ‘60 και ‘70.

ΠΛΑΙΣΙΟ

Τζιτζικώστας: Το έργο θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής χιλιάδων πολιτών

Στην τοποθέτηση του για το μεγάλο αυτό έργο στη Θεσσαλονίκη, ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας, τόνισε η σημερινή συζήτηση στο περιφερειακό συμβούλιο, είναι το επιστέγασμα όλων αυτών των συζητήσεων στο πλαίσιο της διαβούλευσης που ολοκληρώθηκε. «Το νέο

παραλιακό μέτωπο που θα διαμορφωθεί θα δίνει αναπτυξιακές δυνατότητες στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή αλλά θα αναβαθμίσει σημαντικότατα την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών δημιουργώντας ταυτόχρονα τη νέα ταυτότητα της Θεσσαλονίκης, η οποία θα συνδέει πια την πόλη και την ευρύτερη περιοχή με τη θάλασσα κάτι που σήμερα δεν συμβαίνει» σημείωσε ο κ. Τζιτζικώστας.

Υποστήριξε μάλιστα ότι με το έργο της ενοποίησης και ανάπλασης μπαίνουν επιτέλους κανόνες, καθώς σήμερα στα 40 χλμ. είναι εμπλεκόμενοι πολλοί φορείς, χωρίς να υπάρχουν ξεκάθαροι κανόνες και αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους υπάρχουν εγκαταλειμμένες περιοχές, περιοχές περιβαλλοντικά υποβαθμισμένες, αλλά και περιοχές που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα σημαντικό αναπτυξιακό αποτύπωμα για την περιοχή.

Επιπλέον, είπε, θα δοθεί η δυνατότητα αναβάθμισης και ανάπτυξης όλου του ανατολικού παράκτιου μετώπου όπου και εκεί δυστυχώς η κατάσταση είναι πολύ υποβαθμισμένη.

«Στόχος μας», υπογράμμισε ο περιφερειάρχης, «είναι να δημιουργήσουμε το νέο παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης που θα στηρίζεται στη συνεργασία και τη συνεννόηση, γιατί μόνο έτσι θα πετύχει. Δεν θέλουμε το παραλιακό μέτωπο να είναι ένα ακόμη από εκείνα τα έργα της Θεσσαλονίκης που δυστυχώς καθυστερούν πολλές φορές λόγω διαφωνιών».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία