ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Παραδίδεται σε πλήρη κυκλοφορία η περιφερειακή οδός Κατερίνης - Γιατί καθυστέρησε το έργο

Η περιφερειακή οδός αρχίζει από τον Νότιο Ανισόπεδο Κόμβο της ΠΑΘΕ και τελειώνει στη διασταύρωση με την Παλαιά Εθνική Οδό, από Κατερίνη προς Αλεξάνδρεια ενώ το συνολικό μήκος της είναι 10,3 km

 24/02/2024 08:00

Νίκος Ηλιάδης

Σημαντική κυκλοφοριακή ανάσα πρόκειται να πάρουν όσοι οδηγοί μετακινούνται στην περιοχή της Κατερίνης, συμπεριλαμβανομένου και του αυτοκινητόδρομου Θεσσαλονίκης – Αθηνών, καθώς μέσα στις επόμενες τρεις με τέσσερις εβδομάδες πρόκειται να δοθεί πλήρως στην κυκλοφορία η πολύπαθη περιφερειακή οδός Κατερίνης. Ένα έργο το οποίο πέρασε από χίλια κύματα καθώς χρειάστηκε να παρέλθουν σχεδόν έντεκα χρόνια έως ότου ολοκληρωθεί.

Η περιφερειακή οδός είναι ιδιαίτερης σπουδαιότητας, όχι μόνο για την πόλη της Κατερίνης, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή. Η αναγκαιότητα για την κατασκευή της προέκυψε κυρίως από την ανάγκη σύνδεσης του Εθνικού με το Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο με αποφυγή χρήσης του αστικού οδικού δικτύου της πόλης της Κατερίνης, με σκοπό να συμβάλει στην αποσυμφόρησή του. Παράλληλα, θα βοηθήσει σε αυτή τη φάση και στην μερική αποσυμφόρηση της κίνησης στην υπόγεια σήραγγα της ΠΑΘΕ η οποία διεξάγεται σήμερα από μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση” σημειώνει ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρης Μπίλλιας.

Η περιφερειακή οδός αρχίζει από τον Νότιο Ανισόπεδο Κόμβο της ΠΑΘΕ και τελειώνει στη διασταύρωση με την Παλαιά Εθνική Οδό, από Κατερίνη προς Αλεξάνδρεια. Το συνολικό μήκος της είναι 10,3km. Το έργο ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2013 και υλοποιήθηκε σε δύο φάσεις. Αρχικά ολοκληρώθηκαν τα πέντε πρώτα χιλιόμετρα, από το Νότιο Α/Κ της ΠΑΘΕ έως τη συμβολή με την οδό Κατερίνη – Ελασσόνα, στον οικισμό «Ανδρομάχη», με κόστος 38,5 εκατ. ευρώ. Επίσης, κατασκευάστηκε ο ισόπεδος κόμβος με την οδό Κατερίνη – Έφεσσος, μία γέφυρα στον ποταμό Πέλεκα μήκους περίπου 135m, δύο κάτω διαβάσεις, καθώς και παράπλευρο δίκτυο εξυπηρέτησης παρόδιων.

Όπως σημειώνει ο κ. Μπίλλιας “η αρχική ημερομηνία περάτωσης της πρώτης φάσης ήταν τον Απρίλιο του 2016, όμως λόγω καθυστερήσεων στη διαδικασία των απαλλοτριώσεων και των διοικητικών αποβολών για την απόκτηση της γης, τα πέντε πρώτα χιλιόμετρα τελικά αποδόθηκαν σε κυκλοφορία τον Οκτώβριο του 2019.

perifereiaki-katerinis-2.JPG


Τις ημέρες αυτές ολοκληρώνεται και η δεύτερη φάση του έργου, με κόστος 8,2 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνει την κατασκευή 5,40 km κλειστού αυτοκινητόδρομου και τεσσάρων ισόπεδων κόμβων, ενός ισόπεδου σηματοδοτούμενου στην περιοχή της Ανδρομάχης και τριών κυκλικών.

Σύμφωνα με τον κ. Μπίλλια “η καθυστέρηση ολοκλήρωσης κατασκευής του έργου στο τμήμα Κ2-Κ3 (Ανδρομάχη) οφειλόταν αποκλειστικά σε άρνηση επτά δυστροπούντων τέως ιδιοκτητών να αποδώσουν τις απαλλοτριωθείσες εκτάσεις που διακρατούσαν. Συγκεκριμένα ενώ είχε συντελεστεί η απαλλοτρίωση και είχαν καταβληθεί από το 2018 οι αποζημιώσεις στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων απαιτήθηκαν δύο δικαστήρια για να οριστικοποιηθεί η Διοικητική Αποβολή τους, η οποία ολοκληρώθηκε στο τέλος του Αυγούστου του 2023. Εάν δεν υπήρχαν αυτά τα προβλήματα το έργο θα τελείωνε τουλάχιστον δύο χρόνια νωρίτερα”.

Όπως σημειώνει ο αντιπεριφερειάρχης “με την κατασκευή της περιφερειακής οδού Κατερίνης, διαμοιράζεται και διανέμεται όλη η διαμπερής κυκλοφορία εκτός της πόλης και περιορίζεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο ήδη βεβαρυμμένο εσωτερικό δημοτικό οδικό δίκτυο. Ιδιαιτέρως τα μεγάλα φορτηγά, εκτρέπονται εκτός πόλης και δεν εγκλωβίζονται στις περιορισμένου πλάτους αρτηρίες της Κατερίνης. Παράλληλα, αυξάνεται η στάθμη οδικής ασφάλειας, καθώς καθ’ όλο το μήκος της περιφερειακής οδού τοποθετείται διαχωριστικό μεταλλικό στηθαίο ασφαλείας”.

Πέραν αυτών, η πλήρης παράδοση της περιφερειακής οδού θα δώσει σημαντικές κυκλοφοριακές ανάσες και στο τμήμα της ΠΑΘΕ, στο ύψος της υπόγειας σήραγγας όπου σήμερα η κυκλοφορία γίνεται από μία λωρίδα ανά κατεύθυνση. Σύμφωνα με πληροφορίες από τα τέλη Μαρτίου θα υπάρξει εκτροπή της κίνησης προς Αθήνα, μέσω της περιφερειακής οδού Κατερίνης και η κίνηση προς Θεσσαλονίκη θα γίνεται μέσω του δεξιού κλάδου της υπόγειας σήραγγας, σε όλο το πλάτος της.

Σημαντική κυκλοφοριακή ανάσα πρόκειται να πάρουν όσοι οδηγοί μετακινούνται στην περιοχή της Κατερίνης, συμπεριλαμβανομένου και του αυτοκινητόδρομου Θεσσαλονίκης – Αθηνών, καθώς μέσα στις επόμενες τρεις με τέσσερις εβδομάδες πρόκειται να δοθεί πλήρως στην κυκλοφορία η πολύπαθη περιφερειακή οδός Κατερίνης. Ένα έργο το οποίο πέρασε από χίλια κύματα καθώς χρειάστηκε να παρέλθουν σχεδόν έντεκα χρόνια έως ότου ολοκληρωθεί.

Η περιφερειακή οδός είναι ιδιαίτερης σπουδαιότητας, όχι μόνο για την πόλη της Κατερίνης, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή. Η αναγκαιότητα για την κατασκευή της προέκυψε κυρίως από την ανάγκη σύνδεσης του Εθνικού με το Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο με αποφυγή χρήσης του αστικού οδικού δικτύου της πόλης της Κατερίνης, με σκοπό να συμβάλει στην αποσυμφόρησή του. Παράλληλα, θα βοηθήσει σε αυτή τη φάση και στην μερική αποσυμφόρηση της κίνησης στην υπόγεια σήραγγα της ΠΑΘΕ η οποία διεξάγεται σήμερα από μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση” σημειώνει ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρης Μπίλλιας.

Η περιφερειακή οδός αρχίζει από τον Νότιο Ανισόπεδο Κόμβο της ΠΑΘΕ και τελειώνει στη διασταύρωση με την Παλαιά Εθνική Οδό, από Κατερίνη προς Αλεξάνδρεια. Το συνολικό μήκος της είναι 10,3km. Το έργο ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2013 και υλοποιήθηκε σε δύο φάσεις. Αρχικά ολοκληρώθηκαν τα πέντε πρώτα χιλιόμετρα, από το Νότιο Α/Κ της ΠΑΘΕ έως τη συμβολή με την οδό Κατερίνη – Ελασσόνα, στον οικισμό «Ανδρομάχη», με κόστος 38,5 εκατ. ευρώ. Επίσης, κατασκευάστηκε ο ισόπεδος κόμβος με την οδό Κατερίνη – Έφεσσος, μία γέφυρα στον ποταμό Πέλεκα μήκους περίπου 135m, δύο κάτω διαβάσεις, καθώς και παράπλευρο δίκτυο εξυπηρέτησης παρόδιων.

Όπως σημειώνει ο κ. Μπίλλιας “η αρχική ημερομηνία περάτωσης της πρώτης φάσης ήταν τον Απρίλιο του 2016, όμως λόγω καθυστερήσεων στη διαδικασία των απαλλοτριώσεων και των διοικητικών αποβολών για την απόκτηση της γης, τα πέντε πρώτα χιλιόμετρα τελικά αποδόθηκαν σε κυκλοφορία τον Οκτώβριο του 2019.

perifereiaki-katerinis-2.JPG


Τις ημέρες αυτές ολοκληρώνεται και η δεύτερη φάση του έργου, με κόστος 8,2 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνει την κατασκευή 5,40 km κλειστού αυτοκινητόδρομου και τεσσάρων ισόπεδων κόμβων, ενός ισόπεδου σηματοδοτούμενου στην περιοχή της Ανδρομάχης και τριών κυκλικών.

Σύμφωνα με τον κ. Μπίλλια “η καθυστέρηση ολοκλήρωσης κατασκευής του έργου στο τμήμα Κ2-Κ3 (Ανδρομάχη) οφειλόταν αποκλειστικά σε άρνηση επτά δυστροπούντων τέως ιδιοκτητών να αποδώσουν τις απαλλοτριωθείσες εκτάσεις που διακρατούσαν. Συγκεκριμένα ενώ είχε συντελεστεί η απαλλοτρίωση και είχαν καταβληθεί από το 2018 οι αποζημιώσεις στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων απαιτήθηκαν δύο δικαστήρια για να οριστικοποιηθεί η Διοικητική Αποβολή τους, η οποία ολοκληρώθηκε στο τέλος του Αυγούστου του 2023. Εάν δεν υπήρχαν αυτά τα προβλήματα το έργο θα τελείωνε τουλάχιστον δύο χρόνια νωρίτερα”.

Όπως σημειώνει ο αντιπεριφερειάρχης “με την κατασκευή της περιφερειακής οδού Κατερίνης, διαμοιράζεται και διανέμεται όλη η διαμπερής κυκλοφορία εκτός της πόλης και περιορίζεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο ήδη βεβαρυμμένο εσωτερικό δημοτικό οδικό δίκτυο. Ιδιαιτέρως τα μεγάλα φορτηγά, εκτρέπονται εκτός πόλης και δεν εγκλωβίζονται στις περιορισμένου πλάτους αρτηρίες της Κατερίνης. Παράλληλα, αυξάνεται η στάθμη οδικής ασφάλειας, καθώς καθ’ όλο το μήκος της περιφερειακής οδού τοποθετείται διαχωριστικό μεταλλικό στηθαίο ασφαλείας”.

Πέραν αυτών, η πλήρης παράδοση της περιφερειακής οδού θα δώσει σημαντικές κυκλοφοριακές ανάσες και στο τμήμα της ΠΑΘΕ, στο ύψος της υπόγειας σήραγγας όπου σήμερα η κυκλοφορία γίνεται από μία λωρίδα ανά κατεύθυνση. Σύμφωνα με πληροφορίες από τα τέλη Μαρτίου θα υπάρξει εκτροπή της κίνησης προς Αθήνα, μέσω της περιφερειακής οδού Κατερίνης και η κίνηση προς Θεσσαλονίκη θα γίνεται μέσω του δεξιού κλάδου της υπόγειας σήραγγας, σε όλο το πλάτος της.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία