ΠΑΙΔΕΙΑ

Πανελλήνιες 2020: Μείωση της ύλης και αναζήτηση ημερομηνίας διεξαγωγής

Η απόφαση για περικοπή της ύλης των μαθημάτων των Πανελλαδικών εξετάσεων και οι αντιδράσεις για την εξ αποστάσεως εξεταστική στο ΕΑΠ

 13/04/2020 23:34

Πανελλήνιες 2020: Μείωση της ύλης και αναζήτηση ημερομηνίας διεξαγωγής

Έλενα Αποστολίδου

Σε μείωση της εξεταστέας ύλης των μαθημάτων που θα διαγωνιστούν οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές Εξετάσεις προχωράει το υπουργείο Παιδείας, έπειτα από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Η επιλογή αυτή αποτελούσε μονόδρομο για το υπουργείο, όπου μαζί με μια σειρά μέτρων που θα ανακοινωθούν σε λίγες ημέρες, θέλει να διασώσει τη φετινή σχολική χρονιά. Μετά την απόφαση για περικοπή μεγάλου μέρους της ύλης, αρχικά στη Γ’ Λυκείου και αναμένεται και στις υπόλοιπες, υπάρχει το ερώτημα για την χαμένη σχολική ύλη με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, να εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα, χωρίς να αποκλείει την πρόταση να προστεθεί η ύλη που δεν διδάχθηκαν οι μαθητές, στην επόμενη σχολική χρονιά. Αυτό βέβαια δεν ισχύει για τους φετινούς τελειόφοιτους και υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων, οι οποίοι καλούνται να επαναπρογραμματίσουν το διάβασμα τους και να εξεταστούν σε νέα, μειωμένη ύλη.

«Ο Απρίλιος είναι ο πιο κρίσιμος μήνας, όμως σε γενικές γραμμές είμαστε αισιόδοξοι» τονίζει η κ. Κεραμέως η οποία κλήθηκε να απαντήσει στο ερώτημα γιατί δεν ακυρώθηκαν οι πανελλαδικές εξετάσεις, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών όπως της Γαλλίας, με την ίδια να εστιάζει στην εξέλιξη της πανδημίας στη χώρα μας, επαναλαμβάνοντας τον στόχο διεξαγωγής τους σε ημερομηνία πλησιέστερη από την αρχική, δηλαδή εντός Ιουνίου ή Ιουλίου. «Ο λόγος που δεν έχουμε προχωρήσει, όπως η Γαλλία και άλλες χώρες, σε ακύρωση των εξετάσεων είναι γιατί η χώρας μας δεν είναι σ’ αυτή την κατάσταση. Τα μέτρα έχουν αποδώσει και δεν ζούμε μια τραγωδία, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες. Είναι λάθος να συγκρινόμαστε με τις υπόλοιπες χώρες. Επιδίωξή μας είναι να κάνουμε Πανελλαδικές όσο πιο κοντά γίνεται στις καθιερωμένες ημερομηνίες με μείωση της εξεταστέας ύλης».

Εξεταστική… από το σπίτι!

Την ίδια ώρα, για πρώτη φορά ανακοινώθηκε η διεξαγωγή εξεταστικής σε πανεπιστήμιο της χώρα μας με εξ αποστάσεως διαδικασία. Πρόκειται για Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Ελλάδος (ΕΑΠ), προκαλώντας θύελλα αντιδράσεων σε φοιτητές και καθηγητές του πανεπιστήμιου, που κάνουν λόγο για υποβάθμιση της διαδικασίας και θέτουν ερωτήματα ως προς τα προσωπικά δεδομένα, καθώς η διαδικασία ορίζει ότι κατά τη διάρκεια των εξετάσεων ο καθηγητής θα μπορεί να έχει πρόσβαση στον υπολογιστή του εξεταζόμενου προκειμένου να διαπιστώσει αν υπάρχουν τυχόν ανοιχτά έγγραφα που θα μπορούσαν αν βοηθήσουν τον φοιτητή. Στην επίσημη σελίδα του ΕΑΠ ο Αχιλλέας Ζώρας, Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του πανεπιστημίου, δηλώνει πως «το ΕΑΠ ανταποκρινόμενο στην παρούσα δύσκολη συγκυρία για τη χώρα και στις συνέπειες που έχει επιφέρει και στον τομέα της εκπαίδευσης, είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει την συμφωνία του με το μεγαλύτερο οργανισμό στον κόσμο πιστοποίησης και ηλεκτρονικής επίβλεψης εξετάσεων από απόσταση». Η διαδικασία αυτή σύμφωνα με τον κ. Ζώρα ονομάζεται «exam proctoring» και το ΕΑΠ εξασφάλισε από «τον Οργανισμό, που εδρεύει, όπως όλες οι κορυφαίες τεχνολογικές εταιρίες στον κόσμο στη Silicon Valley, την αποκλειστικότητα για τη χώρα μας της χρήσης των συγκεκριμένων υπηρεσιών».

Οι φοιτητές ωστόσο εκφράζουν την ανησυχία τους για τη νέα αυτή διαδικασία, κάνουν λόγο για αλλοίωση του χαρακτήρα των σπουδών τους, και τονίζουν πως σε κάθε περίπτωση θα πρέπει τα μέτρα αυτά να μην πάρουν μόνιμο χαρακτήρα. Η πρόθεση του πανεπιστήμιου όπως φαίνεται και από τις δηλώσεις του κ. Ζώρα είναι διαφορετική, καθώς όπως τονίζει σε ανακοίνωση του πανεπιστήμιου, «μελετά την εφαρμογή του συγκεκριμένου συστήματος, όχι μόνο ως εναλλακτικού λόγω της παρούσας συγκυρίας, αλλά και σε μόνιμη βάση», με τον ίδιο να προτρέπει τη διεξαγωγή εξ αποστάσεως εξεταστική και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. «Το σύστημα με ανάλογες τροποποιήσεις μπορεί να εφαρμοστεί και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση δίνοντας την πιο αξιόπιστη λύση στις παρούσες πρωτόγνωρες και για την εκπαίδευση συνθήκες», όπως τονίζει.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 12 Απριλίου 2020

Σε μείωση της εξεταστέας ύλης των μαθημάτων που θα διαγωνιστούν οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές Εξετάσεις προχωράει το υπουργείο Παιδείας, έπειτα από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Η επιλογή αυτή αποτελούσε μονόδρομο για το υπουργείο, όπου μαζί με μια σειρά μέτρων που θα ανακοινωθούν σε λίγες ημέρες, θέλει να διασώσει τη φετινή σχολική χρονιά. Μετά την απόφαση για περικοπή μεγάλου μέρους της ύλης, αρχικά στη Γ’ Λυκείου και αναμένεται και στις υπόλοιπες, υπάρχει το ερώτημα για την χαμένη σχολική ύλη με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, να εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα, χωρίς να αποκλείει την πρόταση να προστεθεί η ύλη που δεν διδάχθηκαν οι μαθητές, στην επόμενη σχολική χρονιά. Αυτό βέβαια δεν ισχύει για τους φετινούς τελειόφοιτους και υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων, οι οποίοι καλούνται να επαναπρογραμματίσουν το διάβασμα τους και να εξεταστούν σε νέα, μειωμένη ύλη.

«Ο Απρίλιος είναι ο πιο κρίσιμος μήνας, όμως σε γενικές γραμμές είμαστε αισιόδοξοι» τονίζει η κ. Κεραμέως η οποία κλήθηκε να απαντήσει στο ερώτημα γιατί δεν ακυρώθηκαν οι πανελλαδικές εξετάσεις, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών όπως της Γαλλίας, με την ίδια να εστιάζει στην εξέλιξη της πανδημίας στη χώρα μας, επαναλαμβάνοντας τον στόχο διεξαγωγής τους σε ημερομηνία πλησιέστερη από την αρχική, δηλαδή εντός Ιουνίου ή Ιουλίου. «Ο λόγος που δεν έχουμε προχωρήσει, όπως η Γαλλία και άλλες χώρες, σε ακύρωση των εξετάσεων είναι γιατί η χώρας μας δεν είναι σ’ αυτή την κατάσταση. Τα μέτρα έχουν αποδώσει και δεν ζούμε μια τραγωδία, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες. Είναι λάθος να συγκρινόμαστε με τις υπόλοιπες χώρες. Επιδίωξή μας είναι να κάνουμε Πανελλαδικές όσο πιο κοντά γίνεται στις καθιερωμένες ημερομηνίες με μείωση της εξεταστέας ύλης».

Εξεταστική… από το σπίτι!

Την ίδια ώρα, για πρώτη φορά ανακοινώθηκε η διεξαγωγή εξεταστικής σε πανεπιστήμιο της χώρα μας με εξ αποστάσεως διαδικασία. Πρόκειται για Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Ελλάδος (ΕΑΠ), προκαλώντας θύελλα αντιδράσεων σε φοιτητές και καθηγητές του πανεπιστήμιου, που κάνουν λόγο για υποβάθμιση της διαδικασίας και θέτουν ερωτήματα ως προς τα προσωπικά δεδομένα, καθώς η διαδικασία ορίζει ότι κατά τη διάρκεια των εξετάσεων ο καθηγητής θα μπορεί να έχει πρόσβαση στον υπολογιστή του εξεταζόμενου προκειμένου να διαπιστώσει αν υπάρχουν τυχόν ανοιχτά έγγραφα που θα μπορούσαν αν βοηθήσουν τον φοιτητή. Στην επίσημη σελίδα του ΕΑΠ ο Αχιλλέας Ζώρας, Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του πανεπιστημίου, δηλώνει πως «το ΕΑΠ ανταποκρινόμενο στην παρούσα δύσκολη συγκυρία για τη χώρα και στις συνέπειες που έχει επιφέρει και στον τομέα της εκπαίδευσης, είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει την συμφωνία του με το μεγαλύτερο οργανισμό στον κόσμο πιστοποίησης και ηλεκτρονικής επίβλεψης εξετάσεων από απόσταση». Η διαδικασία αυτή σύμφωνα με τον κ. Ζώρα ονομάζεται «exam proctoring» και το ΕΑΠ εξασφάλισε από «τον Οργανισμό, που εδρεύει, όπως όλες οι κορυφαίες τεχνολογικές εταιρίες στον κόσμο στη Silicon Valley, την αποκλειστικότητα για τη χώρα μας της χρήσης των συγκεκριμένων υπηρεσιών».

Οι φοιτητές ωστόσο εκφράζουν την ανησυχία τους για τη νέα αυτή διαδικασία, κάνουν λόγο για αλλοίωση του χαρακτήρα των σπουδών τους, και τονίζουν πως σε κάθε περίπτωση θα πρέπει τα μέτρα αυτά να μην πάρουν μόνιμο χαρακτήρα. Η πρόθεση του πανεπιστήμιου όπως φαίνεται και από τις δηλώσεις του κ. Ζώρα είναι διαφορετική, καθώς όπως τονίζει σε ανακοίνωση του πανεπιστήμιου, «μελετά την εφαρμογή του συγκεκριμένου συστήματος, όχι μόνο ως εναλλακτικού λόγω της παρούσας συγκυρίας, αλλά και σε μόνιμη βάση», με τον ίδιο να προτρέπει τη διεξαγωγή εξ αποστάσεως εξεταστική και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. «Το σύστημα με ανάλογες τροποποιήσεις μπορεί να εφαρμοστεί και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση δίνοντας την πιο αξιόπιστη λύση στις παρούσες πρωτόγνωρες και για την εκπαίδευση συνθήκες», όπως τονίζει.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 12 Απριλίου 2020

Επιλέξτε Κατηγορία