ΠΑΙΔΕΙΑ

ΠΑΜΑΚ: Το μεγάλο project επίλυσης του κτιριακού προβλήματος

Η «ΜτΚ» παρουσιάζει τα έξι βήματα που περιλαμβάνουν αλλαγή χρήσης των χώρων, ενοικίαση αλλά και διπλή αγορά κτιρίων μέσα στη Θεσσαλονίκη

 07/10/2019 14:00

ΠΑΜΑΚ: Το μεγάλο project επίλυσης του κτιριακού προβλήματος

Έλενα Αποστολίδου

Η επίλυση του στεγαστικού προβλήματος του ΠΑΜΑΚ αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για τους διοικούντες το Πανεπιστήμιο εδώ και πολλά χρόνια, με τα σενάρια για εξεύρεση χώρων μετεγκατάστασης και ενοικίασης κατά καιρούς να πληθαίνουν, χωρίς ωστόσο η πραγματικότητα να τα έχει επιβεβαιώσει. Αποκωδικοποιώντας τις κινήσεις που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα αλλά και τις πρωτοβουλίες που έχουν παρθεί, η αλλαγή στην εικόνα του Πανεπιστήμιου φαίνεται να είναι πολύ κοντά, με τον πρύτανη του ιδρύματος να κάνει λόγο για υλοποίηση ενός «μεγάλου project».

Αλλαγή χρήσης των χώρων

Η διοίκηση του Πανεπιστημίου στην πρώτη φάση του σχεδίου της για την αντιμετώπιση του κτιριακού προβλήματος προχώρησε στην αλλαγή χρήσης των υπαρχόντων χώρων, «αξιοποιώντας στον έπακρον τις υφιστάμενες δυνατότητες», όπως χαρακτηριστικά επισήμανε ο Στυλιανός Κατρανίδης, πρύτανης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, στη συνέντευξη που παραχώρησε στη «ΜτΚ». Στην κατεύθυνση αυτή έχει δρομολογηθεί μία διαδικασία κτιριακών βελτιώσεων μέσα στο Πανεπιστήμιο, με πόρους που προέρχονται από τον Ειδικό Λογαριασμό (ΕΛΚΕ), με στόχο να αλλάξει τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις. Τα τεχνικά δελτία ολοκληρώνονται και μέσα από την υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος θα δοθούν λύσεις στη στέγαση προσωπικού, κυρίως διδακτικού «αλλά και βελτιώνοντας στο μέτρο του εφικτού και τους χώρους διδασκαλίας και έρευνας» σύμφωνα με τον κ. Κατρανίδη.

Ενοικίαση αλλά και αγορά κτιρίου

Παράλληλα με τις ενέργειες που γίνονται στον υφιστάμενο χώρο του Πανεπιστημίου, η διοίκηση έχει κινήσει ήδη τις διαδικασίες, αποβλέποντας στις ενέργειες και του υπουργείου Παιδείας, με στόχο την οριστική επίλυση του κτιριακού προβλήματος του Πανεπιστημίου. Αυτήν την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός για την ενοικίαση κτιρίου κοντά στο κεντρικό κτίριο του Πανεπιστημίου, με σκοπό να μετεγκατασταθούν εκεί διοικητικές υπηρεσίες και να απελευθερωθούν χώροι στο ΠΑΜΑΚ για αίθουσες διδασκαλίας και γραφεία. Η ενοικίαση κτιρίου γίνεται παράλληλα με τη διαδικασία, που κινείται, για την αγορά δυο κτιρίων, το ένα πρόκειται να στεγάσει διοικητικές υπηρεσίες και το άλλο θα αφορά αποκλειστικά τη στέγαση διδακτικών δραστηριοτήτων, με το Πανεπιστήμιο να έχει ενεργοποιήσει τη διαδικασία της χρηματοδότησης της αγοράς κτιρίου, η οποία θα γίνει μέσα από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.

Τα σενάρια και η πραγματικότητα

Στο παρελθόν τα σενάρια για μετεγκατάσταση του Πανεπιστημίου υπήρξαν πολλά, ωστόσο ο πρύτανης του ΠΑΜΑΚ Στυλιανός Κατρανίδης ήταν κατηγορηματικά αντίθετος για την περιοχή της Θέρμης. Η λύση που προκρίνεται φαίνεται να αφορά την αγορά κτιρίου που βρίσκεται στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης και θα περιλαμβάνει ένα μεγάλο project όπου θα μετεγκατασταθούν αίθουσες διδασκαλίας και θα δημιουργηθούν και ερευνητικά κέντρα.

Ο πρύτανης του ΠΑΜΑΚ Στυλιανός Κατρανίδης μπορεί να κρατάει κλειστά τα χαρτιά του αλλά και χαμηλούς τόνους στο ζήτημα του μεγάλου προβλήματος του Πανεπιστημίου, ωστόσο, όπως όλα δείχνουν, έχει δρομολογήσει εξελίξεις, τις οποίες θα παρουσιάσει σε λίγους μήνες, θέλοντας να αλλάξει τα δεδομένα που μέχρι τώρα γνωρίζαμε για το Πανεπιστήμιο και βάζοντας τέλος σε ένα πρόβλημα με πολλές προεκτάσεις. Σύμφωνα εξάλλου με τον ίδιο, στο κτιριακό ζήτημα οφείλεται και η έλλειψη επικοινωνίας διδασκόντων - διδασκομένων, που αποτελεί και το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές του ΠΑΜΑΚ, όπως οι ίδιοι υποστήριξαν σε έρευνα του τμήματος Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ, που ήρθε πρόσφατα στη δημοσιότητα.

«Όταν λέω ότι το σημαντικότερο πρόβλημα του ΠΑΜΑΚ είναι το κτιριακό, ουσιαστικά από μία άλλη οπτική, ως καθηγητής και πρύτανης σε συνδυασμό με τις ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, λέω το ίδιο πράγμα που λένε οι φοιτητές, ότι δηλαδή οι χώροι όπως και το προσωπικό δεν επαρκούν. Τι κάνουμε γι’ αυτό; Προσπαθούμε εκεί που έχουμε μεγάλα τμήματα να ‘σπάμε’ το ακροατήριο, δηλαδή, το ίδιο μάθημα να γίνεται σε τρία τμήματα, και αυτό δημιουργεί στους διδάσκοντες ένα μεγάλο φόρτο εργασίας, αλλά και πάλι τα αμφιθέατρα είναι γεμάτα, οι χώροι απλά δεν επαρκούν» τονίζει σχετικά στη «ΜτΚ» ο κ. Κατρανίδης.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 6 Οκτωβρίου 2019

Η επίλυση του στεγαστικού προβλήματος του ΠΑΜΑΚ αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για τους διοικούντες το Πανεπιστήμιο εδώ και πολλά χρόνια, με τα σενάρια για εξεύρεση χώρων μετεγκατάστασης και ενοικίασης κατά καιρούς να πληθαίνουν, χωρίς ωστόσο η πραγματικότητα να τα έχει επιβεβαιώσει. Αποκωδικοποιώντας τις κινήσεις που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα αλλά και τις πρωτοβουλίες που έχουν παρθεί, η αλλαγή στην εικόνα του Πανεπιστήμιου φαίνεται να είναι πολύ κοντά, με τον πρύτανη του ιδρύματος να κάνει λόγο για υλοποίηση ενός «μεγάλου project».

Αλλαγή χρήσης των χώρων

Η διοίκηση του Πανεπιστημίου στην πρώτη φάση του σχεδίου της για την αντιμετώπιση του κτιριακού προβλήματος προχώρησε στην αλλαγή χρήσης των υπαρχόντων χώρων, «αξιοποιώντας στον έπακρον τις υφιστάμενες δυνατότητες», όπως χαρακτηριστικά επισήμανε ο Στυλιανός Κατρανίδης, πρύτανης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, στη συνέντευξη που παραχώρησε στη «ΜτΚ». Στην κατεύθυνση αυτή έχει δρομολογηθεί μία διαδικασία κτιριακών βελτιώσεων μέσα στο Πανεπιστήμιο, με πόρους που προέρχονται από τον Ειδικό Λογαριασμό (ΕΛΚΕ), με στόχο να αλλάξει τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις. Τα τεχνικά δελτία ολοκληρώνονται και μέσα από την υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος θα δοθούν λύσεις στη στέγαση προσωπικού, κυρίως διδακτικού «αλλά και βελτιώνοντας στο μέτρο του εφικτού και τους χώρους διδασκαλίας και έρευνας» σύμφωνα με τον κ. Κατρανίδη.

Ενοικίαση αλλά και αγορά κτιρίου

Παράλληλα με τις ενέργειες που γίνονται στον υφιστάμενο χώρο του Πανεπιστημίου, η διοίκηση έχει κινήσει ήδη τις διαδικασίες, αποβλέποντας στις ενέργειες και του υπουργείου Παιδείας, με στόχο την οριστική επίλυση του κτιριακού προβλήματος του Πανεπιστημίου. Αυτήν την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός για την ενοικίαση κτιρίου κοντά στο κεντρικό κτίριο του Πανεπιστημίου, με σκοπό να μετεγκατασταθούν εκεί διοικητικές υπηρεσίες και να απελευθερωθούν χώροι στο ΠΑΜΑΚ για αίθουσες διδασκαλίας και γραφεία. Η ενοικίαση κτιρίου γίνεται παράλληλα με τη διαδικασία, που κινείται, για την αγορά δυο κτιρίων, το ένα πρόκειται να στεγάσει διοικητικές υπηρεσίες και το άλλο θα αφορά αποκλειστικά τη στέγαση διδακτικών δραστηριοτήτων, με το Πανεπιστήμιο να έχει ενεργοποιήσει τη διαδικασία της χρηματοδότησης της αγοράς κτιρίου, η οποία θα γίνει μέσα από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.

Τα σενάρια και η πραγματικότητα

Στο παρελθόν τα σενάρια για μετεγκατάσταση του Πανεπιστημίου υπήρξαν πολλά, ωστόσο ο πρύτανης του ΠΑΜΑΚ Στυλιανός Κατρανίδης ήταν κατηγορηματικά αντίθετος για την περιοχή της Θέρμης. Η λύση που προκρίνεται φαίνεται να αφορά την αγορά κτιρίου που βρίσκεται στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης και θα περιλαμβάνει ένα μεγάλο project όπου θα μετεγκατασταθούν αίθουσες διδασκαλίας και θα δημιουργηθούν και ερευνητικά κέντρα.

Ο πρύτανης του ΠΑΜΑΚ Στυλιανός Κατρανίδης μπορεί να κρατάει κλειστά τα χαρτιά του αλλά και χαμηλούς τόνους στο ζήτημα του μεγάλου προβλήματος του Πανεπιστημίου, ωστόσο, όπως όλα δείχνουν, έχει δρομολογήσει εξελίξεις, τις οποίες θα παρουσιάσει σε λίγους μήνες, θέλοντας να αλλάξει τα δεδομένα που μέχρι τώρα γνωρίζαμε για το Πανεπιστήμιο και βάζοντας τέλος σε ένα πρόβλημα με πολλές προεκτάσεις. Σύμφωνα εξάλλου με τον ίδιο, στο κτιριακό ζήτημα οφείλεται και η έλλειψη επικοινωνίας διδασκόντων - διδασκομένων, που αποτελεί και το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές του ΠΑΜΑΚ, όπως οι ίδιοι υποστήριξαν σε έρευνα του τμήματος Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ, που ήρθε πρόσφατα στη δημοσιότητα.

«Όταν λέω ότι το σημαντικότερο πρόβλημα του ΠΑΜΑΚ είναι το κτιριακό, ουσιαστικά από μία άλλη οπτική, ως καθηγητής και πρύτανης σε συνδυασμό με τις ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, λέω το ίδιο πράγμα που λένε οι φοιτητές, ότι δηλαδή οι χώροι όπως και το προσωπικό δεν επαρκούν. Τι κάνουμε γι’ αυτό; Προσπαθούμε εκεί που έχουμε μεγάλα τμήματα να ‘σπάμε’ το ακροατήριο, δηλαδή, το ίδιο μάθημα να γίνεται σε τρία τμήματα, και αυτό δημιουργεί στους διδάσκοντες ένα μεγάλο φόρτο εργασίας, αλλά και πάλι τα αμφιθέατρα είναι γεμάτα, οι χώροι απλά δεν επαρκούν» τονίζει σχετικά στη «ΜτΚ» ο κ. Κατρανίδης.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 6 Οκτωβρίου 2019

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία