ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Παλιά λεωφορεία με πανάκριβη συντήρηση, χωρίς κλιματισμό

Ο ΟΑΣΘ είναι ο οργανισμός που δίνει τα περισσότερα κονδύλια, για να κρατάει στο δρόμο τα γερασμένα λεωφορεία του…

 12/05/2019 11:00

Παλιά λεωφορεία με πανάκριβη συντήρηση, χωρίς κλιματισμό

Χριστίνα Ταχιάου

Ενώ ο υπουργός υπόσχεται νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, περίεργες καταστάσεις εκτυλίσσονται με το γερασμένο στόλο του ΟΑΣΘ. Φαίνεται ότι οι εργασίες που πραγματοποιούνται στην ΕΛΒΟ κατόπιν μνημονίου συνεργασίας, που είχε υπογραφεί ανάμεσα στους δυο οργανισμούς, χρεώνονται πολύ ακριβά σε σχέση με τις επισκευές που πραγματοποιούνταν τα προηγούμενα χρόνια σε ιδιωτικά συνεργεία. Επίσης, ερωτήματα δημιουργεί το γεγονός ότι επενδύονται πάρα πολλά χρήματα σε λεωφορεία που θα αποχαρακτηριστούν και θα σταματήσουν να κυκλοφορήσουν το 2020, λόγω παρέλευσης του ορίου ηλικίας τους.

Ας δούμε, για παράδειγμα, μια σειρά πολύ γερασμένων λεωφορείων. Είναι τα VOLVO Β10Μ, με πρώτη άδεια να έχει εκδοθεί το 1997. Τα λεωφορεία αυτά (με αριθμούς 601 έως 645) θα πάψουν να κυκλοφορούν στο τέλος του 2020, μετά από 23 συνεχή χρόνια κυκλοφορίας. Το 2016 και το 2017 ο τότε ιδιωτικός ΟΑΣΘ είχε αναθέσει σε ιδιωτικά συνεργεία την επισκευή τους. Το κόστος για μερική επισκευή αμαξώματος και κλιματισμού δεν ξεπερνούσε τις 5.500 ευρώ.

Το 2018 τρία λεωφορεία του ΟΑΣΘ. που επισκευάστηκαν στην ΕΛΒΟ, κόστισαν για γενική επισκευή αμαξώματος και γενική βαφή περίπου 17.000 ευρώ έκαστο. Εδώ προκύπτουν δυο ερωτήματα: γιατί δεν έγινε συντήρηση των κλιματιστικών τους; Επίσης, είναι λογικό να επενδύονται τόσο σοβαρά ποσά σε λεωφορεία, τα οποία σε έναν χρόνο θα παροπλιστούν υποχρεωτικά λόγω ηλικίας; Υπάρχει λεωφορείο (το 541) η επισκευή του οποίου στην ΕΛΒΟ κόστισε 19.790,40 ευρώ!

Η ΕΛΒΟ χρεώνει πανάκριβα

Αλλά ακόμη και οι επισκευές που πραγματοποιούσε η ΕΛΒΟ όταν συνεργαζόταν με τον ιδιωτικό ΟΑΣΘ είχαν πολύ χαμηλότερη τιμολόγηση. Ας δούμε τα λεωφορεία Scania από 545 έως 585, με πρώτη άδεια το 1998. Ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ είχε πραγματοποιήσει 40 περίπου επισκευές από το 2015 έως το 2017 στην ΕΛΒΟ. Για γενική επισκευή αμαξώματος, η ΕΛΒΟ χρέωνε τότε περίπου 8.000 ευρώ. Ωστόσο, το κόστος για γενική επισκευή αμαξώματος εκτοξεύτηκε επί δημοσίου ΟΑΣΘ. Πρόσφατα χρεώθηκε 15.960 γενική επισκευή αμαξώματος οχήματος Scania.

Το ίδιο και για τα VOLVO B7L λεωφορεία. Ενώ παλαιότερες επισκευές τους χρεώνονταν από την ΕΛΒΟ σε πολύ χαμηλότερα τιμολόγια, από το 2018 παρατηρούνται χρεώσεις για παρόμοιες επισκευές που φτάνουν ακόμη και τις 20.000 ευρώ!

Να σημειωθεί ότι το κόστος επισκευής των λεωφορείων στην ΕΛΒΟ πλησιάζει το κόστος αγοράς μεταχειρισμένων λεωφορείων, για τα οποία είχαν μεταβεί στην Ιταλία στελέχη του ΟΑΣΘ πριν από λίγες εβδομάδες. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες από αυτήκοους μάρτυρες, τα στελέχη έκαναν λόγο για λεωφορεία που κοστίζουν 23.000 - 25.000 ευρώ. Μήπως οι συγκεκριμένες επισκευές μπορούσαν να γίνουν με λιγότερα χρήματα;

Ενώ ο υπουργός υπόσχεται νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, περίεργες καταστάσεις εκτυλίσσονται με το γερασμένο στόλο του ΟΑΣΘ. Φαίνεται ότι οι εργασίες που πραγματοποιούνται στην ΕΛΒΟ κατόπιν μνημονίου συνεργασίας, που είχε υπογραφεί ανάμεσα στους δυο οργανισμούς, χρεώνονται πολύ ακριβά σε σχέση με τις επισκευές που πραγματοποιούνταν τα προηγούμενα χρόνια σε ιδιωτικά συνεργεία. Επίσης, ερωτήματα δημιουργεί το γεγονός ότι επενδύονται πάρα πολλά χρήματα σε λεωφορεία που θα αποχαρακτηριστούν και θα σταματήσουν να κυκλοφορήσουν το 2020, λόγω παρέλευσης του ορίου ηλικίας τους.

Ας δούμε, για παράδειγμα, μια σειρά πολύ γερασμένων λεωφορείων. Είναι τα VOLVO Β10Μ, με πρώτη άδεια να έχει εκδοθεί το 1997. Τα λεωφορεία αυτά (με αριθμούς 601 έως 645) θα πάψουν να κυκλοφορούν στο τέλος του 2020, μετά από 23 συνεχή χρόνια κυκλοφορίας. Το 2016 και το 2017 ο τότε ιδιωτικός ΟΑΣΘ είχε αναθέσει σε ιδιωτικά συνεργεία την επισκευή τους. Το κόστος για μερική επισκευή αμαξώματος και κλιματισμού δεν ξεπερνούσε τις 5.500 ευρώ.

Το 2018 τρία λεωφορεία του ΟΑΣΘ. που επισκευάστηκαν στην ΕΛΒΟ, κόστισαν για γενική επισκευή αμαξώματος και γενική βαφή περίπου 17.000 ευρώ έκαστο. Εδώ προκύπτουν δυο ερωτήματα: γιατί δεν έγινε συντήρηση των κλιματιστικών τους; Επίσης, είναι λογικό να επενδύονται τόσο σοβαρά ποσά σε λεωφορεία, τα οποία σε έναν χρόνο θα παροπλιστούν υποχρεωτικά λόγω ηλικίας; Υπάρχει λεωφορείο (το 541) η επισκευή του οποίου στην ΕΛΒΟ κόστισε 19.790,40 ευρώ!

Η ΕΛΒΟ χρεώνει πανάκριβα

Αλλά ακόμη και οι επισκευές που πραγματοποιούσε η ΕΛΒΟ όταν συνεργαζόταν με τον ιδιωτικό ΟΑΣΘ είχαν πολύ χαμηλότερη τιμολόγηση. Ας δούμε τα λεωφορεία Scania από 545 έως 585, με πρώτη άδεια το 1998. Ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ είχε πραγματοποιήσει 40 περίπου επισκευές από το 2015 έως το 2017 στην ΕΛΒΟ. Για γενική επισκευή αμαξώματος, η ΕΛΒΟ χρέωνε τότε περίπου 8.000 ευρώ. Ωστόσο, το κόστος για γενική επισκευή αμαξώματος εκτοξεύτηκε επί δημοσίου ΟΑΣΘ. Πρόσφατα χρεώθηκε 15.960 γενική επισκευή αμαξώματος οχήματος Scania.

Το ίδιο και για τα VOLVO B7L λεωφορεία. Ενώ παλαιότερες επισκευές τους χρεώνονταν από την ΕΛΒΟ σε πολύ χαμηλότερα τιμολόγια, από το 2018 παρατηρούνται χρεώσεις για παρόμοιες επισκευές που φτάνουν ακόμη και τις 20.000 ευρώ!

Να σημειωθεί ότι το κόστος επισκευής των λεωφορείων στην ΕΛΒΟ πλησιάζει το κόστος αγοράς μεταχειρισμένων λεωφορείων, για τα οποία είχαν μεταβεί στην Ιταλία στελέχη του ΟΑΣΘ πριν από λίγες εβδομάδες. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες από αυτήκοους μάρτυρες, τα στελέχη έκαναν λόγο για λεωφορεία που κοστίζουν 23.000 - 25.000 ευρώ. Μήπως οι συγκεκριμένες επισκευές μπορούσαν να γίνουν με λιγότερα χρήματα;

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία