ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΟΣΕ: Στον αέρα η γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης - Αμφίβολη η επανεκκίνηση την 1η Απριλίου

Δεν έχει βρεθεί αξιόπιστος τρόπος επικοινωνίας των σταθμαρχών με τους μηχανοδηγούς - Πρόβλημα τα τυφλά σημεία

 25/03/2023 17:01

ΟΣΕ: Στον αέρα η γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης - Αμφίβολη η επανεκκίνηση την 1η Απριλίου

Στον αέρα βρίσκεται η επανεκκίνηση των δρομολογίων των τρένων στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, κι αυτό γιατί ακόμα δεν έχει βρεθεί ασφαλής τρόπος επικοινωνίας μεταξύ των σταθμλών και των συρμών που βρίσκονται σε κίνηση.

Μπορεί η επανεκκίνηση να έχει προγραμματιστεί για τις αρχές Απριλίου αλλά κάτι τέτοιο προς το παρόν μοιάζει εξαιρετικά αμφίβολο αφού παραμένουν τα προβλήματα στη ραδιοκάλυψη.

Ο τρόπος που έχει επιλεγεί για να μπορέσουν να ξαναρχίσουν τα δρομολόγια ήταν φορητών GSMR (σύστημα φωνητικής ραδιοεπικοινωνίας). Ήδη τα μηχανοστάσια έχουν προμηθευτεί τα συστήματα ώστε να έχουν επικοινωνία με τον σταθμάρχη και τα τρένα μεταξύ τους. Ωστόσο όπως αν και έχει ήδη τοποθετηθεί σε αρκετούς συρμούς μέχρι σήμερα δεν έχει μπει σε λειτουργία. Το συγκεκριμένο σύστημα μέχρι σήμερα λειτουργεί αποκλειστικά για επικοινωνία μεταξύ των σταθμών και όχι για εκείνη μεταξύ σταθμών και συρμών.

Το μεγάλο πρόβλημα παραμένουν τα πολλά τυφλά σημεία της διαδρομής και κυρίως στις σήραγγες. Εχουν ξεκινήσει κάποια έργα αλλά ακόμα κανένας δε μπορεί να δώσει εγγυήσεις για την ασφάλεια του συστήματος αφού δεν μπορεί να επικοινωνήσει ο σταθμάρχης με το μηχανοδηγό που βρίσκεται μέσα στο τρένο όταν αυτό κινείται και διέρχεται για παράδειγμα από σήραγγα.

Σταθμάρχες μιλώντας στο in.gr τόνισαν πως «υπάρχει ένα άλλο σύστημα το GSM-R, το οποίο έχει αρχίσει να εγκαθίσταται στις αμαξοστοιχίες και στα μηχανοστάσια, ώστε τα τρένα να έχουν επικοινωνία με τον σταθμάρχη και τα τρένα μεταξύ τους». Σε κάθε περίπτωση η τοποθέτηση των πομπών αυτών δεν θα έχει ολοκληρωθεί πριν από την 1η Απριλίου. 

Προς το παρόν με το GSMR μπορούν να επικοινωνούν μόνο μεταξύ τους οι σταθμάρχες και όχι με τους μηχανοδηγούς.

Η συσκευή GSMR που έχει εγκατασταθεί στο σταθμαρχείο της Λάρισας δίνει τη δυνατότητά στον σταθμάρχη να επικοινωνεί με τους συνάδελφους του σε ολόκληρη την Ελλάδα. Η ίδια τεχνολογία έχει εγκατασταθεί και στα τρένα, όμως δεν βρίσκεται σε εφαρμογή. 

Στον αέρα βρίσκεται η επανεκκίνηση των δρομολογίων των τρένων στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, κι αυτό γιατί ακόμα δεν έχει βρεθεί ασφαλής τρόπος επικοινωνίας μεταξύ των σταθμλών και των συρμών που βρίσκονται σε κίνηση.

Μπορεί η επανεκκίνηση να έχει προγραμματιστεί για τις αρχές Απριλίου αλλά κάτι τέτοιο προς το παρόν μοιάζει εξαιρετικά αμφίβολο αφού παραμένουν τα προβλήματα στη ραδιοκάλυψη.

Ο τρόπος που έχει επιλεγεί για να μπορέσουν να ξαναρχίσουν τα δρομολόγια ήταν φορητών GSMR (σύστημα φωνητικής ραδιοεπικοινωνίας). Ήδη τα μηχανοστάσια έχουν προμηθευτεί τα συστήματα ώστε να έχουν επικοινωνία με τον σταθμάρχη και τα τρένα μεταξύ τους. Ωστόσο όπως αν και έχει ήδη τοποθετηθεί σε αρκετούς συρμούς μέχρι σήμερα δεν έχει μπει σε λειτουργία. Το συγκεκριμένο σύστημα μέχρι σήμερα λειτουργεί αποκλειστικά για επικοινωνία μεταξύ των σταθμών και όχι για εκείνη μεταξύ σταθμών και συρμών.

Το μεγάλο πρόβλημα παραμένουν τα πολλά τυφλά σημεία της διαδρομής και κυρίως στις σήραγγες. Εχουν ξεκινήσει κάποια έργα αλλά ακόμα κανένας δε μπορεί να δώσει εγγυήσεις για την ασφάλεια του συστήματος αφού δεν μπορεί να επικοινωνήσει ο σταθμάρχης με το μηχανοδηγό που βρίσκεται μέσα στο τρένο όταν αυτό κινείται και διέρχεται για παράδειγμα από σήραγγα.

Σταθμάρχες μιλώντας στο in.gr τόνισαν πως «υπάρχει ένα άλλο σύστημα το GSM-R, το οποίο έχει αρχίσει να εγκαθίσταται στις αμαξοστοιχίες και στα μηχανοστάσια, ώστε τα τρένα να έχουν επικοινωνία με τον σταθμάρχη και τα τρένα μεταξύ τους». Σε κάθε περίπτωση η τοποθέτηση των πομπών αυτών δεν θα έχει ολοκληρωθεί πριν από την 1η Απριλίου. 

Προς το παρόν με το GSMR μπορούν να επικοινωνούν μόνο μεταξύ τους οι σταθμάρχες και όχι με τους μηχανοδηγούς.

Η συσκευή GSMR που έχει εγκατασταθεί στο σταθμαρχείο της Λάρισας δίνει τη δυνατότητά στον σταθμάρχη να επικοινωνεί με τους συνάδελφους του σε ολόκληρη την Ελλάδα. Η ίδια τεχνολογία έχει εγκατασταθεί και στα τρένα, όμως δεν βρίσκεται σε εφαρμογή. 

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία