ΠΑΙΔΕΙΑ

Οι Τομεάρχες Παιδείας της αντιπολίτευσης αποτιμούν τη φετινή σχολική χρονιά

Νίκος Φίλης (ΣΥΡΙΖΑ), Χαρά Κεφαλίδου (ΚΙΝΑΛ) και Γιάννης Δελής (ΚΚΕ) αξιολογούν τους χειρισμούς της κυβέρνησης και μιλούν για τις αλλαγές των Πανελλαδικών εξετάσεων και τις δυσκολίες των υποψηφίων

 14/06/2021 10:00

Οι Τομεάρχες Παιδείας της αντιπολίτευσης αποτιμούν τη φετινή σχολική χρονιά
Μέσω της "ΜτΚ", οι Τομεάρχες Παιδείας μιλούν για τη δεύτερη σχολική χρονιά που ολοκληρώνεται μέσα στις συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία

Έλενα Αποστολίδου

Λίγες ημέρες πριν την ολοκλήρωση της φετινής σχολικής χρονιάς και μόλις ένα 24ωρο από την έναρξη των Πανελλαδικών εξετάσεων, οι Τομεάρχες Παιδείας της Αντιπολίτευσης μέσω της «ΜτΚ», αξιολογούν τους χειρισμούς του υπουργείου Παιδείας στη διαχείριση της δεύτερης σχολικής χρονιάς που ολοκληρώνεται μέσα στις συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία, επισημαίνοντας εκείνα τα σημεία που αποτελούν για τους ίδιους τις «κόκκινες γραμμές» της εκπαίδευσης. Για τον Νίκο Φίλη, οι φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις θα οδηγήσουν σε «σφαγή τη ‘γενιάς της πανδημίας’», εστιάζοντας στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και τις συνέπειες που θα φέρει στον αριθμό των εισακτέων. Η Χαρά Κεφαλίδου, μιλάει για «καταιγισμό διάσπαρτων μέτρων» από το υπουργείο Παιδείας, κατηγορώντας το ότι «ακροβατεί μεταξύ ολιγωρίας στα επείγοντα, και βιασύνης σε μεγαλεπήβολα ασαφή σχέδια» στα εκπαιδευτικά ζητήματα. Ο Γιάννης Δελής, αναφέρεται στην κυβερνητική πολιτική στην εκπαίδευση, που όπως λέει «φρόντισε ώστε μέσα στην πανδημία να μεγαλώσουν οι τεράστιες μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες».

nikos-filis.JPG

Νίκος Φίλης, Βουλευτής, Τομεάρχης Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ

Να μην εφαρμοστεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Το υπουργείο Παιδείας πολιτεύτηκε εξαρχής σαν να μην υπήρχε πανδημία. Δεν θωράκισε υγειονομικά τα σχολεία, δεν άκουσε τη βασική εισήγηση των ειδικών για μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα. Αντίθετα, με νομοθετική ρύθμιση, τούς αύξησε στα δημοτικά. Ως αποτέλεσμα η Ελλάδα κατέστη η ευρωπαϊκή χώρα με το μεγαλύτερο αριθμό εβδομάδων με κλειστά σχολεία. Ούτε βέβαια έλαβε μέτρα αναδιάρθρωσης της ύλης ή κάλυψης των κενών που, παρά την αυταπάρνηση των εκπαιδευτικών, δημιούργησε η τηλεκπαίδευση. Η οποία -να θυμίσω- εξελίχθηκε στο γνωστό σκάνδαλο Cisco για τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών.

Παρά τα πρωτόγνωρα ψυχοπαιδαγωγικά προβλήματα που προκάλεσε στους εφήβους η πανδημία, το υπουργείο προχώρησε σε θέσπιση αντιπαιδαγωγικών μέτρων (τράπεζα θεμάτων, αύξηση εξεταζομένων μαθημάτων) που τελικώς αναγκάστηκε να μην εφαρμόσει. Επιμένει όμως στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα πανεπιστήμια, εξαιτίας της οποίας θα κοπούν ως και 30.000 υποψήφιοι σε σύγκριση με πέρυσι. Πρόκειται για τη σφαγή της «γενιάς της πανδημίας». Την ίδια στιγμή, φρόντισε να αναβαθμίσει επαγγελματικά τα αδιαβάθμητα κολέγια, ώστε να σπρώξει τους νέους ως πελάτες στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Η δεύτερη χρονιά πανδημίας, κλειστών σχολείων και πανεπιστημίων, τελείωσε. Η κυβέρνηση δεν έχει διορίσει μόνιμους εκπαιδευτικούς, παρά το ότι φέτος υποχρεώθηκε να προσλάβει σχεδόν 50.000 αναπληρωτές και οι συνταξιοδοτήσεις έχουν αυξηθεί. Ούτε καν τα τάμπλετ που είχε υποσχεθεί δεν κατόρθωσε να μοιράσει στην ώρα τους. Ανάλωσε την ενέργειά της στο να στήνει καυγάδες και να δυσφημεί τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους φοιτητές. Στρατηγικός στόχος της κυβέρνησης είναι το χτίσιμο του σχολείου των αποκλεισμών, των ανισοτήτων και των διακρίσεων. Οι συνθήκες και οι παιδαγωγικές εξελίξεις αντίθετα καθιστούν αναγκαίο το σχολείο της Δημοκρατίας και της Συμπερίληψης.

Στους αποφοίτους της πανδημίας που δίνουν από αύριο εξετάσεις «με το μαχαίρι στο λαιμό», εύχομαι καλή επιτυχία. Αυτονόητη αξίωση, να καλυφθούν όλες οι θέσεις εισακτέων που έχουν αναγγελθεί. Να υπάρξουν δηλαδή φέτος τουλάχιστον 77.415 πρωτοετείς φοιτητές και φοιτήτριες.

xara-kefalidou.jpg

Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής, Τομεάρχης Παιδείας ΚΙΝΑΛ

Δημιούργησαν μία αχρείαστη αναστάτωση και άκαιρη ανασφάλεια στην εκπαιδευτική κοινότητα

Μετά την εμπειρία της σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς που τελείωσε χωρίς να αρχίσει ουσιαστικά, το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας βρίσκεται σε σύγχυση από τον κυβερνητικό καταιγισμό μέτρων διάσπαρτων, αποκομμένων από ένα συνολικό σχέδιο κατανοητό και γνωστό στην ελληνική κοινωνία.

Πολιτικές που μέσα στη δίνη της πανδημίας ανακοινώθηκαν, ψηφίστηκαν και εφαρμόζονται βιαστικά από το υπουργείο Παιδείας, δημιούργησαν μια αχρείαστη αναστάτωση και άκαιρη ανασφάλεια στο χώρο της Παιδείας που κρατάει πολύ παραπάνω από όσο αντέχουμε όλοι μας.

Στη νέα κανονικότητα, η Πολιτεία καλείται να απαντήσει στις προκλήσεις που ανέδειξε η πανδημία και σωρεύονται στις χρόνιες ανεπάρκειες στον χώρο της Εκπαίδευσης. Έως σήμερα η εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης ακροβατεί μεταξύ ολιγωρίας στα επείγοντα, και βιασύνης σε μεγαλεπήβολα ασαφή σχέδια για την παρεχόμενη εκπαίδευση στην Ελλάδα μετά την πανδημία. Τα μαθησιακά κενά που δημιουργήθηκαν σε μαθητές και φοιτητές ουδέποτε αντιμετωπίστηκαν, η επόμενη χρονιά θα ξεκινήσει ανάπηρη με χάσμα γνώσης που δεν αναπληρώθηκε και εκπαιδευτικούς μόνους να σηκώσουν όλο το βάρος της κρατικής ανεπάρκειας.

Για τα παιδιά της Γ’ Λυκείου η χρονιά που πέρασε, υπήρξε ασύλληπτα δύσκολη. Την προσεχή Δευτέρα, οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων καλούνται να αντιμετωπίσουν ένα νέο πρωτοεφαρμοζόμενο σύστημα εισαγωγής που μειώνει σημαντικά τον αριθμό των εισακτέων. Κι όσο κι αν θα στοιχηματίζαμε στην ορθότητα του μέτρου υπό συνθήκες κανονικότητας, στη φετινή χρονιά με τα σχολεία κλειστά, φαντάζει ανάρμοστο και τιμωρητικό προς τους μαθητές που καλούνται με ανεπαρκή διδασκαλία, γνωσιακά κενά, και ελλιπή ενημέρωση του νέου συστήματος εισαγωγής, να δώσουν τον πρώτο σημαντικό αγώνα για το μέλλον τους.

Είμαι βέβαιη, για άλλη μια φορά τα παιδιά θα μας εκπλήξουν. Παρά τις τεράστιες δυσκολίες, στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις θα δώσουν ένα μάθημα σοβαρότητας και ωριμότητας, που απουσιάζουν από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

delis-kke.jpg

Γιάννης Δελής, Βουλευτής, Τομεάρχης Παιδείας ΚΚΕ

Η κυβερνητική πολιτική έκανε χειρότερη τη ζωή όλου του εκπαιδευτικού κόσμου

Πρώτα απ’ όλα να ευχηθούμε καλή δύναμη και επιτυχία στις νέες και στους νέους που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Με αισιοδοξία και καθαρό μυαλό να υπερνικήσουν κάθε δυσκολία και να έχουν στο μυαλό τους ότι τις πιο όμορφες μέρες τους δεν τις έχουν ζήσει ακόμα.

Κατά τα άλλα, η κυβερνητική πολιτική στην εκπαίδευση φρόντισε ώστε μέσα στην πανδημία να μεγαλώσουν οι τεράστιες μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες. Κι αυτό γιατί σταθερή προτεραιότητά της ήταν να υλοποιήσει ένα αντιεκπαιδευτικό νομοθετικό πλαίσιο, κάνοντας χειρότερη τη ζωή όλου του εκπαιδευτικού κόσμου. Στα αγωνιώδη ερωτήματα που θέτουν οι γονείς, οι μαθητές, οι φοιτητές, οι εκπαιδευτικοί δεν απαντά η κυβέρνηση.

Ο Σεπτέμβρης, θα μας βρει με χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, που καλύπτονται -αν καλύπτονται ποτέ- ακόμα και στο τέλος της σχολικής χρονιάς; Τα ΑΕΙ, που είναι κλειστά επί δύο χρόνια (ανοιχτά βεβαίως για τις επιχειρήσεις) θα λειτουργήσουν επιτέλους για τη νέα γενιά που θέλει να σπουδάσει; Θα πάρει η κυβέρνηση την ευθύνη να εντοπίσει και να αντιμετωπίσει με επιστημονικό τρόπο όλα τα μορφωτικά κενά και τις ψυχολογικές συνέπειες που έχουν δημιουργηθεί στα παιδιά μας;

Τα ερωτήματα δεν είναι ρητορικά αλλά ουσιώδη. Για να ξεμπερδεύουμε οριστικά με την καταθλιπτική εικόνα των σχολείων χωρίς εκπαιδευτικούς, χωρίς επιστημονικό βοηθητικό προσωπικό, δίχως χώρους για αθλητισμό και τέχνες, των ΑΕΙ με φοιτητές που γίνονται πειραματόζωα στις κατά καιρούς μεταρρυθμίσεις των κυβερνήσεων και με το πτυχίο να γίνεται ένα απλό προσόν ανάμεσα στα πολλά... ο μοναδικός παράγοντας που μπορεί να επιβάλλει το δίκιο του είναι ο λαός και οι αγώνες του, και σε αυτή την υπόθεση το ΚΚΕ δίνει όλες του τις δυνάμεις.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 13 Ιουνίου 2021

Λίγες ημέρες πριν την ολοκλήρωση της φετινής σχολικής χρονιάς και μόλις ένα 24ωρο από την έναρξη των Πανελλαδικών εξετάσεων, οι Τομεάρχες Παιδείας της Αντιπολίτευσης μέσω της «ΜτΚ», αξιολογούν τους χειρισμούς του υπουργείου Παιδείας στη διαχείριση της δεύτερης σχολικής χρονιάς που ολοκληρώνεται μέσα στις συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία, επισημαίνοντας εκείνα τα σημεία που αποτελούν για τους ίδιους τις «κόκκινες γραμμές» της εκπαίδευσης. Για τον Νίκο Φίλη, οι φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις θα οδηγήσουν σε «σφαγή τη ‘γενιάς της πανδημίας’», εστιάζοντας στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και τις συνέπειες που θα φέρει στον αριθμό των εισακτέων. Η Χαρά Κεφαλίδου, μιλάει για «καταιγισμό διάσπαρτων μέτρων» από το υπουργείο Παιδείας, κατηγορώντας το ότι «ακροβατεί μεταξύ ολιγωρίας στα επείγοντα, και βιασύνης σε μεγαλεπήβολα ασαφή σχέδια» στα εκπαιδευτικά ζητήματα. Ο Γιάννης Δελής, αναφέρεται στην κυβερνητική πολιτική στην εκπαίδευση, που όπως λέει «φρόντισε ώστε μέσα στην πανδημία να μεγαλώσουν οι τεράστιες μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες».

nikos-filis.JPG

Νίκος Φίλης, Βουλευτής, Τομεάρχης Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ

Να μην εφαρμοστεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Το υπουργείο Παιδείας πολιτεύτηκε εξαρχής σαν να μην υπήρχε πανδημία. Δεν θωράκισε υγειονομικά τα σχολεία, δεν άκουσε τη βασική εισήγηση των ειδικών για μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα. Αντίθετα, με νομοθετική ρύθμιση, τούς αύξησε στα δημοτικά. Ως αποτέλεσμα η Ελλάδα κατέστη η ευρωπαϊκή χώρα με το μεγαλύτερο αριθμό εβδομάδων με κλειστά σχολεία. Ούτε βέβαια έλαβε μέτρα αναδιάρθρωσης της ύλης ή κάλυψης των κενών που, παρά την αυταπάρνηση των εκπαιδευτικών, δημιούργησε η τηλεκπαίδευση. Η οποία -να θυμίσω- εξελίχθηκε στο γνωστό σκάνδαλο Cisco για τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών.

Παρά τα πρωτόγνωρα ψυχοπαιδαγωγικά προβλήματα που προκάλεσε στους εφήβους η πανδημία, το υπουργείο προχώρησε σε θέσπιση αντιπαιδαγωγικών μέτρων (τράπεζα θεμάτων, αύξηση εξεταζομένων μαθημάτων) που τελικώς αναγκάστηκε να μην εφαρμόσει. Επιμένει όμως στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα πανεπιστήμια, εξαιτίας της οποίας θα κοπούν ως και 30.000 υποψήφιοι σε σύγκριση με πέρυσι. Πρόκειται για τη σφαγή της «γενιάς της πανδημίας». Την ίδια στιγμή, φρόντισε να αναβαθμίσει επαγγελματικά τα αδιαβάθμητα κολέγια, ώστε να σπρώξει τους νέους ως πελάτες στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Η δεύτερη χρονιά πανδημίας, κλειστών σχολείων και πανεπιστημίων, τελείωσε. Η κυβέρνηση δεν έχει διορίσει μόνιμους εκπαιδευτικούς, παρά το ότι φέτος υποχρεώθηκε να προσλάβει σχεδόν 50.000 αναπληρωτές και οι συνταξιοδοτήσεις έχουν αυξηθεί. Ούτε καν τα τάμπλετ που είχε υποσχεθεί δεν κατόρθωσε να μοιράσει στην ώρα τους. Ανάλωσε την ενέργειά της στο να στήνει καυγάδες και να δυσφημεί τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους φοιτητές. Στρατηγικός στόχος της κυβέρνησης είναι το χτίσιμο του σχολείου των αποκλεισμών, των ανισοτήτων και των διακρίσεων. Οι συνθήκες και οι παιδαγωγικές εξελίξεις αντίθετα καθιστούν αναγκαίο το σχολείο της Δημοκρατίας και της Συμπερίληψης.

Στους αποφοίτους της πανδημίας που δίνουν από αύριο εξετάσεις «με το μαχαίρι στο λαιμό», εύχομαι καλή επιτυχία. Αυτονόητη αξίωση, να καλυφθούν όλες οι θέσεις εισακτέων που έχουν αναγγελθεί. Να υπάρξουν δηλαδή φέτος τουλάχιστον 77.415 πρωτοετείς φοιτητές και φοιτήτριες.

xara-kefalidou.jpg

Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής, Τομεάρχης Παιδείας ΚΙΝΑΛ

Δημιούργησαν μία αχρείαστη αναστάτωση και άκαιρη ανασφάλεια στην εκπαιδευτική κοινότητα

Μετά την εμπειρία της σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς που τελείωσε χωρίς να αρχίσει ουσιαστικά, το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας βρίσκεται σε σύγχυση από τον κυβερνητικό καταιγισμό μέτρων διάσπαρτων, αποκομμένων από ένα συνολικό σχέδιο κατανοητό και γνωστό στην ελληνική κοινωνία.

Πολιτικές που μέσα στη δίνη της πανδημίας ανακοινώθηκαν, ψηφίστηκαν και εφαρμόζονται βιαστικά από το υπουργείο Παιδείας, δημιούργησαν μια αχρείαστη αναστάτωση και άκαιρη ανασφάλεια στο χώρο της Παιδείας που κρατάει πολύ παραπάνω από όσο αντέχουμε όλοι μας.

Στη νέα κανονικότητα, η Πολιτεία καλείται να απαντήσει στις προκλήσεις που ανέδειξε η πανδημία και σωρεύονται στις χρόνιες ανεπάρκειες στον χώρο της Εκπαίδευσης. Έως σήμερα η εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης ακροβατεί μεταξύ ολιγωρίας στα επείγοντα, και βιασύνης σε μεγαλεπήβολα ασαφή σχέδια για την παρεχόμενη εκπαίδευση στην Ελλάδα μετά την πανδημία. Τα μαθησιακά κενά που δημιουργήθηκαν σε μαθητές και φοιτητές ουδέποτε αντιμετωπίστηκαν, η επόμενη χρονιά θα ξεκινήσει ανάπηρη με χάσμα γνώσης που δεν αναπληρώθηκε και εκπαιδευτικούς μόνους να σηκώσουν όλο το βάρος της κρατικής ανεπάρκειας.

Για τα παιδιά της Γ’ Λυκείου η χρονιά που πέρασε, υπήρξε ασύλληπτα δύσκολη. Την προσεχή Δευτέρα, οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων καλούνται να αντιμετωπίσουν ένα νέο πρωτοεφαρμοζόμενο σύστημα εισαγωγής που μειώνει σημαντικά τον αριθμό των εισακτέων. Κι όσο κι αν θα στοιχηματίζαμε στην ορθότητα του μέτρου υπό συνθήκες κανονικότητας, στη φετινή χρονιά με τα σχολεία κλειστά, φαντάζει ανάρμοστο και τιμωρητικό προς τους μαθητές που καλούνται με ανεπαρκή διδασκαλία, γνωσιακά κενά, και ελλιπή ενημέρωση του νέου συστήματος εισαγωγής, να δώσουν τον πρώτο σημαντικό αγώνα για το μέλλον τους.

Είμαι βέβαιη, για άλλη μια φορά τα παιδιά θα μας εκπλήξουν. Παρά τις τεράστιες δυσκολίες, στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις θα δώσουν ένα μάθημα σοβαρότητας και ωριμότητας, που απουσιάζουν από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

delis-kke.jpg

Γιάννης Δελής, Βουλευτής, Τομεάρχης Παιδείας ΚΚΕ

Η κυβερνητική πολιτική έκανε χειρότερη τη ζωή όλου του εκπαιδευτικού κόσμου

Πρώτα απ’ όλα να ευχηθούμε καλή δύναμη και επιτυχία στις νέες και στους νέους που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Με αισιοδοξία και καθαρό μυαλό να υπερνικήσουν κάθε δυσκολία και να έχουν στο μυαλό τους ότι τις πιο όμορφες μέρες τους δεν τις έχουν ζήσει ακόμα.

Κατά τα άλλα, η κυβερνητική πολιτική στην εκπαίδευση φρόντισε ώστε μέσα στην πανδημία να μεγαλώσουν οι τεράστιες μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες. Κι αυτό γιατί σταθερή προτεραιότητά της ήταν να υλοποιήσει ένα αντιεκπαιδευτικό νομοθετικό πλαίσιο, κάνοντας χειρότερη τη ζωή όλου του εκπαιδευτικού κόσμου. Στα αγωνιώδη ερωτήματα που θέτουν οι γονείς, οι μαθητές, οι φοιτητές, οι εκπαιδευτικοί δεν απαντά η κυβέρνηση.

Ο Σεπτέμβρης, θα μας βρει με χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, που καλύπτονται -αν καλύπτονται ποτέ- ακόμα και στο τέλος της σχολικής χρονιάς; Τα ΑΕΙ, που είναι κλειστά επί δύο χρόνια (ανοιχτά βεβαίως για τις επιχειρήσεις) θα λειτουργήσουν επιτέλους για τη νέα γενιά που θέλει να σπουδάσει; Θα πάρει η κυβέρνηση την ευθύνη να εντοπίσει και να αντιμετωπίσει με επιστημονικό τρόπο όλα τα μορφωτικά κενά και τις ψυχολογικές συνέπειες που έχουν δημιουργηθεί στα παιδιά μας;

Τα ερωτήματα δεν είναι ρητορικά αλλά ουσιώδη. Για να ξεμπερδεύουμε οριστικά με την καταθλιπτική εικόνα των σχολείων χωρίς εκπαιδευτικούς, χωρίς επιστημονικό βοηθητικό προσωπικό, δίχως χώρους για αθλητισμό και τέχνες, των ΑΕΙ με φοιτητές που γίνονται πειραματόζωα στις κατά καιρούς μεταρρυθμίσεις των κυβερνήσεων και με το πτυχίο να γίνεται ένα απλό προσόν ανάμεσα στα πολλά... ο μοναδικός παράγοντας που μπορεί να επιβάλλει το δίκιο του είναι ο λαός και οι αγώνες του, και σε αυτή την υπόθεση το ΚΚΕ δίνει όλες του τις δυνάμεις.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 13 Ιουνίου 2021

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία