ΠΑΙΔΕΙΑ

Οι συγχωνεύσεις τμημάτων δημιουργούν "εμπόδια" στην ομαλότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας

Αγωνιούν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί για τις αλλαγές στα σχολικά τμήματα που έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μεγάλων τμημάτων.

 24/10/2021 09:00

Οι συγχωνεύσεις τμημάτων δημιουργούν "εμπόδια" στην ομαλότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας

Έλενα Αποστολίδου

Προβλήματα καταγράφονται σε πολλές σχολικές μονάδες με τις συγχωνεύσεις τμημάτων που έχουν φέρει αναστάτωση στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι συγχωνεύσεις των τμημάτων εν μέσω πανδημίας δεν δημιουργούν μόνο εύλογα ερωτήματα για τις συνθήκες συνωστισμού που δημιουργούνται σε πολλά σχολεία, αλλά έχουν οδηγήσει σε μια γενικότερη αναστάτωση την εκπαιδευτική κοινότητα ενάμιση μήνα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

"Συνεχίζονται οι συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στην Κεντρική Μακεδονία και κυρίως στην ανατολική Θεσσαλονίκη, που μας αφορά. Αυτή τη στιγμή φτάνουν ακόμα και σήμερα, στο τέλος του Οκτώβρη, αποφάσεις για συγχωνεύσεις τμημάτων με 26 και 27 μαθητές ανά τάξη, χωρίς να τηρούνται οι συνθήκες των αποστάσεων μεταξύ των παιδιών και χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ότι παιδαγωγικά είναι απαράδεκτο να υπάρχουν τόσο μεγάλα τμήματα. Αναστατώνονται οι μαθητές και ενώ τα μαθήματα έχουν ξεκινήσει και μάλιστα μετά από μια χρονιά που ζήσαμε τις συνθήκες τηλεκπαίδευσης. Κανένας δεν φροντίζει για την ομαλότητα στα σχολεία και την ηρεμία των μαθητών και εκπαιδευτικών, αντίθετα αυτό γίνεται για "εξοικονόμηση" εκπαιδευτικού προσωπικού και παρόλο που προχωράνε με εντατικό ρυθμό και πάλι υπάρχουν συνεχώς κενά εκπαιδευτικών", δηλώνει για την κατάσταση η Δέσποινα Δάσιου, εκπαιδευτικός και πρώην πρόεδρος της Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

"Κόκκινα τμήματα"

Το πρόβλημα που δημιουργείται στις τάξεις με την αύξηση του αριθμού των μαθητών μετά τις συγχωνεύσεις είναι πολύ μεγάλο, καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις οι αίθουσες είναι ακατάλληλες, γεγονός που δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα. Οι αποφάσεις που πάρθηκαν για συγχωνεύσεις των τμημάτων, καθώς και η υλοποίησή τους έγιναν εν μέσω σχολικής χρονιάς, με τους μαθητές να διαμαρτύρονται για το ακατάλληλο περιβάλλον μέσα στο οποίο θα κληθούν να κάνουν μάθημα, εν μέσω πανδημία. "Επιστρέψαμε στο σχολείο, καθίσαμε στα θρανία, τηρήσαμε όλα τα μέτρα και τώρα μας λένε, ότι θα πρέπει να διπλασιάσουν τους μαθητές ανά τάξη γιατί είμαστε λίγοι και από εκεί που καθόμασταν ένας μαθητής ανά θρανίο, τώρα θα καθόμαστε δύο", δηλώνει μαθητής σχολείου της δυτικής Θεσσαλονίκης.

Ερώτηση στη Βουλή

Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως κατέθεσαν έξι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ, σχετικά με τις συνεχείς και αδικαιολόγητες συγχωνεύσεις σχολείων και σχολικών τμημάτων στη Θεσσαλονίκη. " Εν μέσω ενός νέου οξύτατου κύματος της πανδημίας στην Βόρεια Ελλάδα, οι αδικαιολόγητες και διαρκείς συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και τμημάτων όλων των βαθμίδων εντείνουν την αβεβαιότητα, την ανασφάλεια και την αγωνία των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων τους. Ήδη τα ελλιπή μέτρα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς είχαν σαν αποτέλεσμα να νοσήσει μεγάλος αριθμός μαθητών, οι οποίοι και τέθηκαν εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας", αναφέρουν στην εισαγωγική τοποθέτησή τους οι βουλευτές.

Πιο συγκεκριμένα, οι ίδιοι αναφέρονται σε σχολεία της ανατολικής Θεσσαλονίκης και στο δήμο Θερμαϊκού όπου "καταγράφεται διπλασιασμός των κρουσμάτων COVID-19, την ίδια στιγμή ζητείται η συγχώνευση τμημάτων τριών σχολείων, του 2ου ΓΕΛ Θερμαϊκού, του Γυμνασίου των Ν. Επιβατών και του 1ου Γυμνασίου Νέας Μηχανιώνας ενώ ταυτόχρονα στο Γυμνάσιο Νέων Επιβατών ζητήθηκε να γκρεμίσουν μεσοτοιχία για να ενώσουν 2 αίθουσες σε μία", όπως αναφέρουν. Οι ίδιοι κάνουν λόγο για συγχωνεύσεις και στο 6ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης και 10ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς, αλλά και στο 19ο Λύκειο Θεσσαλονίκης, 3ο ΓΕΛ Καλαμαριάς και στο Ειδικό Γυμνάσιο της Ανατολικής Θεσσαλονίκης, εστιάζοντας " στον αρνητικό αντίκτυπο που μπορεί να έχει μια τέτοια διαδικασία στον ψυχισμό ενός μαθητή με ειδικές ανάγκες".

Νέο κύμα πανδημίας

Η αύξηση των κρουσμάτων στη Βόρεια Ελλάδα δημιουργεί ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς οι αποφάσεις για συγχωνεύσεις τμημάτων έρχονται σε αντιδιαστολή από τα προωθούμενα μέτρα που βάζουν σε πρώτη προτεραιότητα τις αποστάσεις των μαθητών και τον καλό εξαερισμό των αιθουσών. Οι ειδικοί, περιμένουν την επιδημιολογική εικόνα την εβδομάδα μετά τους εορτασμούς στην πόλη της Θεσσαλονίκης, και τον αριθμό κρουσμάτων που θα δώσουν τόσο τα σχολεία, όσο και τα πανεπιστήμια, προκειμένου να ξεκαθαρίσει η εικόνα που ανησυχεί τους επιστήμονες.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 24 Οκτωβρίου 2021

Προβλήματα καταγράφονται σε πολλές σχολικές μονάδες με τις συγχωνεύσεις τμημάτων που έχουν φέρει αναστάτωση στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι συγχωνεύσεις των τμημάτων εν μέσω πανδημίας δεν δημιουργούν μόνο εύλογα ερωτήματα για τις συνθήκες συνωστισμού που δημιουργούνται σε πολλά σχολεία, αλλά έχουν οδηγήσει σε μια γενικότερη αναστάτωση την εκπαιδευτική κοινότητα ενάμιση μήνα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

"Συνεχίζονται οι συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στην Κεντρική Μακεδονία και κυρίως στην ανατολική Θεσσαλονίκη, που μας αφορά. Αυτή τη στιγμή φτάνουν ακόμα και σήμερα, στο τέλος του Οκτώβρη, αποφάσεις για συγχωνεύσεις τμημάτων με 26 και 27 μαθητές ανά τάξη, χωρίς να τηρούνται οι συνθήκες των αποστάσεων μεταξύ των παιδιών και χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ότι παιδαγωγικά είναι απαράδεκτο να υπάρχουν τόσο μεγάλα τμήματα. Αναστατώνονται οι μαθητές και ενώ τα μαθήματα έχουν ξεκινήσει και μάλιστα μετά από μια χρονιά που ζήσαμε τις συνθήκες τηλεκπαίδευσης. Κανένας δεν φροντίζει για την ομαλότητα στα σχολεία και την ηρεμία των μαθητών και εκπαιδευτικών, αντίθετα αυτό γίνεται για "εξοικονόμηση" εκπαιδευτικού προσωπικού και παρόλο που προχωράνε με εντατικό ρυθμό και πάλι υπάρχουν συνεχώς κενά εκπαιδευτικών", δηλώνει για την κατάσταση η Δέσποινα Δάσιου, εκπαιδευτικός και πρώην πρόεδρος της Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

"Κόκκινα τμήματα"

Το πρόβλημα που δημιουργείται στις τάξεις με την αύξηση του αριθμού των μαθητών μετά τις συγχωνεύσεις είναι πολύ μεγάλο, καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις οι αίθουσες είναι ακατάλληλες, γεγονός που δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα. Οι αποφάσεις που πάρθηκαν για συγχωνεύσεις των τμημάτων, καθώς και η υλοποίησή τους έγιναν εν μέσω σχολικής χρονιάς, με τους μαθητές να διαμαρτύρονται για το ακατάλληλο περιβάλλον μέσα στο οποίο θα κληθούν να κάνουν μάθημα, εν μέσω πανδημία. "Επιστρέψαμε στο σχολείο, καθίσαμε στα θρανία, τηρήσαμε όλα τα μέτρα και τώρα μας λένε, ότι θα πρέπει να διπλασιάσουν τους μαθητές ανά τάξη γιατί είμαστε λίγοι και από εκεί που καθόμασταν ένας μαθητής ανά θρανίο, τώρα θα καθόμαστε δύο", δηλώνει μαθητής σχολείου της δυτικής Θεσσαλονίκης.

Ερώτηση στη Βουλή

Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως κατέθεσαν έξι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ, σχετικά με τις συνεχείς και αδικαιολόγητες συγχωνεύσεις σχολείων και σχολικών τμημάτων στη Θεσσαλονίκη. " Εν μέσω ενός νέου οξύτατου κύματος της πανδημίας στην Βόρεια Ελλάδα, οι αδικαιολόγητες και διαρκείς συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και τμημάτων όλων των βαθμίδων εντείνουν την αβεβαιότητα, την ανασφάλεια και την αγωνία των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων τους. Ήδη τα ελλιπή μέτρα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς είχαν σαν αποτέλεσμα να νοσήσει μεγάλος αριθμός μαθητών, οι οποίοι και τέθηκαν εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας", αναφέρουν στην εισαγωγική τοποθέτησή τους οι βουλευτές.

Πιο συγκεκριμένα, οι ίδιοι αναφέρονται σε σχολεία της ανατολικής Θεσσαλονίκης και στο δήμο Θερμαϊκού όπου "καταγράφεται διπλασιασμός των κρουσμάτων COVID-19, την ίδια στιγμή ζητείται η συγχώνευση τμημάτων τριών σχολείων, του 2ου ΓΕΛ Θερμαϊκού, του Γυμνασίου των Ν. Επιβατών και του 1ου Γυμνασίου Νέας Μηχανιώνας ενώ ταυτόχρονα στο Γυμνάσιο Νέων Επιβατών ζητήθηκε να γκρεμίσουν μεσοτοιχία για να ενώσουν 2 αίθουσες σε μία", όπως αναφέρουν. Οι ίδιοι κάνουν λόγο για συγχωνεύσεις και στο 6ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης και 10ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς, αλλά και στο 19ο Λύκειο Θεσσαλονίκης, 3ο ΓΕΛ Καλαμαριάς και στο Ειδικό Γυμνάσιο της Ανατολικής Θεσσαλονίκης, εστιάζοντας " στον αρνητικό αντίκτυπο που μπορεί να έχει μια τέτοια διαδικασία στον ψυχισμό ενός μαθητή με ειδικές ανάγκες".

Νέο κύμα πανδημίας

Η αύξηση των κρουσμάτων στη Βόρεια Ελλάδα δημιουργεί ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς οι αποφάσεις για συγχωνεύσεις τμημάτων έρχονται σε αντιδιαστολή από τα προωθούμενα μέτρα που βάζουν σε πρώτη προτεραιότητα τις αποστάσεις των μαθητών και τον καλό εξαερισμό των αιθουσών. Οι ειδικοί, περιμένουν την επιδημιολογική εικόνα την εβδομάδα μετά τους εορτασμούς στην πόλη της Θεσσαλονίκης, και τον αριθμό κρουσμάτων που θα δώσουν τόσο τα σχολεία, όσο και τα πανεπιστήμια, προκειμένου να ξεκαθαρίσει η εικόνα που ανησυχεί τους επιστήμονες.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 24 Οκτωβρίου 2021

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία