ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι οκτώ συμβάσεις που κλείνει το ΤΑΙΠΕΔ μέσα στο 2024

Η πρώτη αποκρατικοποίηση του νέου χρόνου θα είναι η ολοκλήρωση της Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης του Λιμένα Καβάλας και η τελευταία εκείνη της Αττικής Οδού

 03/01/2024 08:07

Οι οκτώ συμβάσεις που κλείνει το ΤΑΙΠΕΔ μέσα στο 2024

Η πρώτη αποκρατικοποίηση του νέου χρόνου θα είναι η ολοκλήρωση της Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης του Λιμένα Καβάλας και η τελευταία εκείνη της Αττικής Οδού

Για το 2024 το ΤΑΙΠΕΔ έχει δρομολογήσει την υπογραφή 8 συμβάσεων παραχώρησης/υποπαραχώρησης περιουσιακών στοιχείων, εκ των οποίων οι τέσσερις αφορούν λιμένες, οι δύο μαρίνες και οι δύο τελευταίες οδικούς άξονες.

Ειδικότερα το αποκαλούμενο Asset Development Plan (ADP) των περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με τον νέο χρονοπρογραμματισμό έχει διαμορφωθεί ως εξής:

  1. Λιμένας Καβάλας: H υπο-παραχώρηση του λιμένα αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο μήνα που διανύουμε. Εκκρεμεί η κύρωση της σύμβασης υπο-παραχώρησης του λιμένα από το Ελληνικό Δημόσιο και προς τον σκοπό αυτό αναμένεται η κατάθεση της από το επισπεύδον υπουργείο Ναυτιλίας στη Βουλή και η κύρωσή της. Αυτή αναμένεται να λάβει χώρα μέσα στον Ιανουάριο , έτσι ώστε να γίνει το οικονομικό κλείσιμο της υπο-παραχώρησης του Λιμένα Καβάλας «Φίλιππος Β’» στον οριστικό προτιμητέο επενδυτή, την εταιρεία Σάρισα Υπο-παραχώρηση Λιμένα Καβάλας Φίλιππος ΙΙ ΑΕ.
  2. Λιμένας Ηρακλείου: Όπως και στον λιμένα Καβάλας, εκκρεμεί κι εδώ η αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα από το επισπεύδον υπουργείο Ναυτιλίας. Εκτιμάται ότι η κατάθεση και ψήφιση της νέας αναθεωρημένης σύμβασης στη Βουλή θα ολοκληρωθεί μέσα στον Φεβρουάριο. Η κύρωση θα σημάνει και την ολοκλήρωση της πώλησης του 67% των μετοχών του ΟΛΗ στον όμιλο Grimaldi αντί 80 εκατ. ευρώ.
  3. Εγνατία Οδός: Η νέα σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο α’ τρίμηνο του 2024 με επισπεύδον υπουργείο το Υποδομών & Μεταφορών. Παράλληλα μέχρι τότε αναμένεται και το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο για το καλώς έχειν της διαγωνιστικής διαδικασίας που υλοποίησε το ΤΑΙΠΕΔ με τη ανακήρυξη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως τον οριστικό προτιμητέο επενδυτή για την ανάθεση της σχετικής σύμβασης παραχώρησης. Η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα στην Βουλή αναμένεται επίσης μέσα στο α’ τρίμηνο του 2024.
  4. Λιμένας Βόλου: Η έγκριση της αναθεωρημένης σύμβασης παραχώρησης του λιμένα αναμένεται μέσα στο β’ τρίμηνο του 2024. Όπως και με τις άλλες συμβάσεις παραχώρησης περιφερειακών λιμένων, η νέα σύμβαση απαιτεί κύρωση από την Ελληνική Βουλή. Υπενθυμίζεται ότι κατά των αποφάσεων του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας ο πρώτος επιλαχών προτιμητέος επενδυτής, o όμιλος Goldair. Εκτιμάται ότι μέχρι τότε το ΣτΕ θα έχει απορρίψει την αίτηση προσφυγής που έχει κατατεθεί. Προτιμητεός επενδυτής για το 67% του ΟΛΒ έχει ανακηρυχθεί ο ΟΛΘ με τίμημα 51 εκατ. ευρώ.
  5. Λιμένας Κέρκυρας: Εκκρεμεί η έγκριση της σύμβασης υπο-παραχώρησης του δικαιώματος κατασκευής και εκμετάλλευσης της μαρίνας μεγάλων σκαφών ενός του λιμένα της Κέρκυρας. Και η σύμβαση αυτή, όπως συμβαίνει με την υπο-παραχώρηση του προβλήτα στο λιμένα Καβάλας, απαιτεί κύρωση από την Βουλή. Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ανακηρύξει ήδη την Lamda Marinas (Lamda Development) προτιμητέο επενδυτή για την παραχώρηση του δικαιώματος έναντι τιμήματος 89 εκατ. ευρώ. Η ολοκλήρωση της σύμβασης υπο-παραχώρησης αναμένεται μέχρι τον Ιούνιο του 2024 και την ολοκλήρωση της συναλλαγής μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Lamda Marinas. Επισπεύδον υπουργείο είναι το Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
  6. Μαρίνα Πύλου: Η σύμβαση παραχώρησης για την ανάπτυξη της Μαρίνας Πύλου αναμένεται να κυρωθεί μέσα στο β’ τρίμηνο του 2024. Επισπεύδον υπουργείο είναι το υπουργείο Τουρισμού και προτιμητέος επενδυτής έχει ανακηρυχθεί η D-Marinas Hellas, μια σύμπραξη των ομίλων Κωνσταντακόπουλου και D-Marine (CVC).
  7. Μαρίνα Αργοστολίου: Η σύμβαση παραχώρησης για την ανάπτυξη της Μαρίνας Αργοστολίου αναμένεται μέσα στο γ’ τρίμηνο του 2024. Επισπεύδων φορέας τηγς σύμβασης παραχώρησης είναι το υπ. Τουρισμού και η σχετική κύρωση της σύμβασης παραχώρησης θα οδηγήσει σε ολοκλήρωσης της συμφωνίας του ΤΑΙΠΕΔ με την μοναδική ενδιαφερόμενη για το έργο, Α1 Yacht Trading.
  8. Αττική Οδός: Το γ’ τρίμηνο του 2024 αναμένεται το κλείσιμο της νέας 25ετούς παραχώρησης του οδικού άξονα. Επισπεύδον υπουργείο για τη νέα σύμβαση παραχώρησης είναι το υπ. Μεταφορών & Επικοινωνιών. Η διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ ανέδειξε ως προτιμητέο επενδυτή την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αλλά ο πρώτος επιλαχών προτιμητέος επενδυτής, η Vinci προσέφυγε στο ΣτΕ κατά των αποφάσεων αυτών της αναθέτουσας αρχής. Η διαδικασία αυτή δεν προκαλεί καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της ανάθεσης της σύμβασης, καθώς ταυτόχρονα εξελίσσεται η ολοκλήρωση της διαδικασίας χρηματοδότησης του προτιμητέου επενδυτή, ενώ επίσης εκκρεμεί και η έγκρισης της διαγωνιστικής διαδικασίας από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Οι νέες συμβάσεις αυτές ανέρχονται σε περίπου 5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 4,7 δισ. ευρώ αφορούν στις παραχωρήσεις των δύο οδικών αξόνων, της Εγνατίας Οδού και της Αττικής Οδού. Σε επίπεδο αποκρατικοποιήσεων αναμένεται ακόμη μέσα στο Φεβρουάριο η διάθεση του 30% των μετοχών του ΔΑΑ που εκτιμάται ότι θ’ αποφέρει επιπλέον 700 έως 800 εκατ. ευρώ.

Πηγή: powergame.gr

Η πρώτη αποκρατικοποίηση του νέου χρόνου θα είναι η ολοκλήρωση της Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης του Λιμένα Καβάλας και η τελευταία εκείνη της Αττικής Οδού

Για το 2024 το ΤΑΙΠΕΔ έχει δρομολογήσει την υπογραφή 8 συμβάσεων παραχώρησης/υποπαραχώρησης περιουσιακών στοιχείων, εκ των οποίων οι τέσσερις αφορούν λιμένες, οι δύο μαρίνες και οι δύο τελευταίες οδικούς άξονες.

Ειδικότερα το αποκαλούμενο Asset Development Plan (ADP) των περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με τον νέο χρονοπρογραμματισμό έχει διαμορφωθεί ως εξής:

  1. Λιμένας Καβάλας: H υπο-παραχώρηση του λιμένα αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο μήνα που διανύουμε. Εκκρεμεί η κύρωση της σύμβασης υπο-παραχώρησης του λιμένα από το Ελληνικό Δημόσιο και προς τον σκοπό αυτό αναμένεται η κατάθεση της από το επισπεύδον υπουργείο Ναυτιλίας στη Βουλή και η κύρωσή της. Αυτή αναμένεται να λάβει χώρα μέσα στον Ιανουάριο , έτσι ώστε να γίνει το οικονομικό κλείσιμο της υπο-παραχώρησης του Λιμένα Καβάλας «Φίλιππος Β’» στον οριστικό προτιμητέο επενδυτή, την εταιρεία Σάρισα Υπο-παραχώρηση Λιμένα Καβάλας Φίλιππος ΙΙ ΑΕ.
  2. Λιμένας Ηρακλείου: Όπως και στον λιμένα Καβάλας, εκκρεμεί κι εδώ η αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα από το επισπεύδον υπουργείο Ναυτιλίας. Εκτιμάται ότι η κατάθεση και ψήφιση της νέας αναθεωρημένης σύμβασης στη Βουλή θα ολοκληρωθεί μέσα στον Φεβρουάριο. Η κύρωση θα σημάνει και την ολοκλήρωση της πώλησης του 67% των μετοχών του ΟΛΗ στον όμιλο Grimaldi αντί 80 εκατ. ευρώ.
  3. Εγνατία Οδός: Η νέα σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο α’ τρίμηνο του 2024 με επισπεύδον υπουργείο το Υποδομών & Μεταφορών. Παράλληλα μέχρι τότε αναμένεται και το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο για το καλώς έχειν της διαγωνιστικής διαδικασίας που υλοποίησε το ΤΑΙΠΕΔ με τη ανακήρυξη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως τον οριστικό προτιμητέο επενδυτή για την ανάθεση της σχετικής σύμβασης παραχώρησης. Η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα στην Βουλή αναμένεται επίσης μέσα στο α’ τρίμηνο του 2024.
  4. Λιμένας Βόλου: Η έγκριση της αναθεωρημένης σύμβασης παραχώρησης του λιμένα αναμένεται μέσα στο β’ τρίμηνο του 2024. Όπως και με τις άλλες συμβάσεις παραχώρησης περιφερειακών λιμένων, η νέα σύμβαση απαιτεί κύρωση από την Ελληνική Βουλή. Υπενθυμίζεται ότι κατά των αποφάσεων του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας ο πρώτος επιλαχών προτιμητέος επενδυτής, o όμιλος Goldair. Εκτιμάται ότι μέχρι τότε το ΣτΕ θα έχει απορρίψει την αίτηση προσφυγής που έχει κατατεθεί. Προτιμητεός επενδυτής για το 67% του ΟΛΒ έχει ανακηρυχθεί ο ΟΛΘ με τίμημα 51 εκατ. ευρώ.
  5. Λιμένας Κέρκυρας: Εκκρεμεί η έγκριση της σύμβασης υπο-παραχώρησης του δικαιώματος κατασκευής και εκμετάλλευσης της μαρίνας μεγάλων σκαφών ενός του λιμένα της Κέρκυρας. Και η σύμβαση αυτή, όπως συμβαίνει με την υπο-παραχώρηση του προβλήτα στο λιμένα Καβάλας, απαιτεί κύρωση από την Βουλή. Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ανακηρύξει ήδη την Lamda Marinas (Lamda Development) προτιμητέο επενδυτή για την παραχώρηση του δικαιώματος έναντι τιμήματος 89 εκατ. ευρώ. Η ολοκλήρωση της σύμβασης υπο-παραχώρησης αναμένεται μέχρι τον Ιούνιο του 2024 και την ολοκλήρωση της συναλλαγής μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Lamda Marinas. Επισπεύδον υπουργείο είναι το Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
  6. Μαρίνα Πύλου: Η σύμβαση παραχώρησης για την ανάπτυξη της Μαρίνας Πύλου αναμένεται να κυρωθεί μέσα στο β’ τρίμηνο του 2024. Επισπεύδον υπουργείο είναι το υπουργείο Τουρισμού και προτιμητέος επενδυτής έχει ανακηρυχθεί η D-Marinas Hellas, μια σύμπραξη των ομίλων Κωνσταντακόπουλου και D-Marine (CVC).
  7. Μαρίνα Αργοστολίου: Η σύμβαση παραχώρησης για την ανάπτυξη της Μαρίνας Αργοστολίου αναμένεται μέσα στο γ’ τρίμηνο του 2024. Επισπεύδων φορέας τηγς σύμβασης παραχώρησης είναι το υπ. Τουρισμού και η σχετική κύρωση της σύμβασης παραχώρησης θα οδηγήσει σε ολοκλήρωσης της συμφωνίας του ΤΑΙΠΕΔ με την μοναδική ενδιαφερόμενη για το έργο, Α1 Yacht Trading.
  8. Αττική Οδός: Το γ’ τρίμηνο του 2024 αναμένεται το κλείσιμο της νέας 25ετούς παραχώρησης του οδικού άξονα. Επισπεύδον υπουργείο για τη νέα σύμβαση παραχώρησης είναι το υπ. Μεταφορών & Επικοινωνιών. Η διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ ανέδειξε ως προτιμητέο επενδυτή την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αλλά ο πρώτος επιλαχών προτιμητέος επενδυτής, η Vinci προσέφυγε στο ΣτΕ κατά των αποφάσεων αυτών της αναθέτουσας αρχής. Η διαδικασία αυτή δεν προκαλεί καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της ανάθεσης της σύμβασης, καθώς ταυτόχρονα εξελίσσεται η ολοκλήρωση της διαδικασίας χρηματοδότησης του προτιμητέου επενδυτή, ενώ επίσης εκκρεμεί και η έγκρισης της διαγωνιστικής διαδικασίας από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Οι νέες συμβάσεις αυτές ανέρχονται σε περίπου 5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 4,7 δισ. ευρώ αφορούν στις παραχωρήσεις των δύο οδικών αξόνων, της Εγνατίας Οδού και της Αττικής Οδού. Σε επίπεδο αποκρατικοποιήσεων αναμένεται ακόμη μέσα στο Φεβρουάριο η διάθεση του 30% των μετοχών του ΔΑΑ που εκτιμάται ότι θ’ αποφέρει επιπλέον 700 έως 800 εκατ. ευρώ.

Πηγή: powergame.gr

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία