ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Οι Global Shapers της Θεσσαλονίκης

Μια παλλόμενη κοινότητα νέων φιλοδοξεί να κάνει τη Θεσσαλονίκη «πόλη επιλογής» για νέους επαγγελματίες- Τα πρώτα project του Thessaloniki Hub και η στήριξη στις επιχειρήσεις εστίασης

 05/12/2020 08:00

Οι Global Shapers της Θεσσαλονίκης

Ευτυχία Κωνσταντινίδου

«Θα ήθελα το μέλλον μου να είναι εδώ. Αγαπώ τον παλμό της Θεσσαλονίκης. Βλέπω πόση προοπτική υπάρχει. Από το να φύγω στο εξωτερικό προτιμώ να μείνω εδώ, να το «παιδέψω», να κάνω τη Θεσσαλονίκη όπως τη θέλω και όπως τη χρειαζόμαστε, ώστε να μπορέσουμε να ζήσουμε και να δημιουργήσουμε σε αυτό το περιβάλλον», λέει με αφοπλιστική ειλικρίνεια η 20χρονη Δέσποινα Στόικου, φοιτήτρια στο τρίτο έτος κλασσικής φιλολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και πλέον “Global Shaper” της πόλης της.

Εδώ και μερικούς μήνες αποτελεί μέλος της παγκόσμιας κοινότητας των “Global Shapers”, των νέων που εργάζονται από κοινού για την αντιμετώπιση τοπικών και παγκόσμιων προκλήσεων. Οι «παγκόσμιοι διαμορφωτές» αποτελούν πρωτοβουλία του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (World Economic Forum). Σε κάθε πόλη συγκροτούνται ομάδες νέων «διαμορφωτών» κάτω των 30 ετών, οι οποίοι αυτό-οργανώνονται και δημιουργούν τα δικά τους κέντρα (hub) μέσα από τα οποία οργανώνουν δράσεις για τις ανάγκες της δικής τους κοινότητας.

Έπειτα από τη δημιουργία του Athens Hub το 2012, η Θεσσαλονίκη είναι η δεύτερη πόλη στην Ελλάδα που αποκτά το δικό της κόμβο νέων. Το Thessaloniki Hub, αποτελεί ένα από τα 438 αντίστοιχα hub ανά την υφήλιο και μέχρι στιγμής αριθμεί οκτώ μέλη. «Υπάρχει όρεξη για δράση και συμμετοχή. Θέλουμε να συνδράμουμε, θέλουμε να δημιουργήσουμε, θέλουμε να δώσουμε ευκαιρίες. Υπάρχει πολύς κόσμος που θέλει να δράσει» τονίζει η 20χρονη φοιτήτρια. 

"Πολλά πράγματα στη ζωή δεν υπόσχονται χρήματα, όμως σε ανταμείβουν με ηθική και ψυχική ικανοποίηση. Είναι ένας από τους λόγους που πίστεψα σε αυτή την ομάδα" αναφέρει η 24χρονη Μαρίνα Τριανταφυλλοπούλου, εργαζόμενη σε διαφημιστική εταιρεία στο τμήμα marketing. "Hθελα με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο να επιφέρω μια αλλαγή στον τόπο που μεγάλωσα και που ζω. Ανέκαθεν πίστευα ότι αυτός ο κόσμος μπορεί να αλλάξει με μικρές κινήσεις που κάνει ο καθένας μας καθημερινά, πόσο μάλλον όταν γίνεσαι μέλος σε μια οργάνωση η οποία στόχο έχει να παρακινήσει τους νέους να πιστέψουν στην αλλαγή και να την κάνουν πράξη" καταλήγει αισιόδοξη.

 Το Thessaloniki Hub θα είχε μείνει «στα χαρτιά», χωρίς το όραμα του Δημήτρη Διαμαντή, ιδρυτή και επικεφαλής του Global Shapers Thessaloniki Hub, που μαζί με την Emily Fisher και τον Αλέξανδρο Ράπτη συνέδραμαν καθοριστικά στη σύλληψη της ιδέας και της υλοποίησής της.


collage.jpg


Έρευνα Thessaloniki Hub: Οι κύριες προκλήσεις στη Θεσσαλονίκη – Μακριά από την 4η Βιομηχανική Επανάσταση

Προκειμένου να αφουγκραστεί τις ανάγκες της κοινότητας και να συλλέξει περισσότερα δεδομένα για τα ζητήματα που απασχολούν την τοπική κοινότητα στην πόλη, η ομάδα του Thessaloniki Hub πραγματοποίησε έρευνα τόσο μέσω συνεντεύξεων, όσο και διαδικτυακά. Τα ευρήματα που προέκυψαν μέσα από τις 60 συνεντεύξεις (30 με νέους 18-30 ετών και 30 με τοπικούς ηγέτες και στελέχη οργανισμών), ταξινομήθηκαν σε κατηγορίες και αποτυπώθηκαν σε ερωτηματολόγιο, το οποίο απάντησαν διαδικτυακά 129 κάτοικοι της Θεσσαλονίκης την περίοδο του Ιουνίου-Ιουλίου 2020.

Μεταξύ των ζητημάτων που τους απασχολούν περισσότερο, οι Θεσσαλονικείς εντάσσουν τη μετακίνηση στην πόλη, τη ρύπανση και την απουσία χώρων πρασίνου και αναψυχής, την έλλειψη επαγγελματικών ευκαιριών και προοπτικής, καθώς και την εγκληματικότητα.

Βασική ανησυχία των Θεσσαλονικέων είναι ότι η πόλη τους απέχει αρκετά από το να συμβαδίσει με την 4η Βιομηχανική Επανάσταση(50%), ενώ πολλοί εξ αυτών πιστεύουν πως οι εκφραστές έξυπνων επιχειρηματικών ιδεών δεν μπορούν να βρουν χρηματοδότηση για να ξεκινήσουν την επιχείρησή τους (78%). Ως λύση στο πρόβλημα, προτείνουν την παρουσία κέντρων καινοτομίας (75%).

Η ανεργία εξακολουθεί να παραμένει το μεγαλύτερο «αγκάθι» στην κοινότητα των νέων, αφού οι άνθρωποι της πόλης δυσκολεύονται να βρουν εργασία σχετική με το αντικείμενο που σπούδασαν (78%), ενώ οι μισθοί δεν επαρκούν για να καλύψουν βασικές ανάγκες της καθημερινότητας (50%).

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι περισσότεροι ερωτηθέντες (90%) υποστηρίζουν πως η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να κεφαλαιοποιήσει εμπορικά την πολιτιστική και ιστορική της κληρονομιά ως μέσο οικονομικής ανάπτυξης. Ταυτόχρονα, ένα νέο σιδηροδρομικό πλάνο αναβάθμισης των σιδηροδρομικών συνδέσεων και των κτιριακών εγκαταστάσεων καθώς και η ενσωμάτωση διαδραστικών τεχνολογιών, θα ήταν για εκείνους χρήσιμο (85%).

Μεταξύ των σοβαρών ζητημάτων, οι ερωτηθέντες εντάσσουν και τη διαχείριση του μεταναστευτικού στην πόλη και την έλλειψη εκπαίδευσης και στρατηγικής για τη διαχείριση της μεταναστευτικών/ προσφυγικών ροών (78%). Η κλιματική αλλαγή αποτελεί γι’ αυτούς ένα εξέχων ζήτημα, καθώς θεωρούν ότι θα έχει αντίκτυπο στην πόλη (83%).

Προς ολοταχώς για το “Thessaloniki:Thrive»

Φιλοδοξία του project είναι η Θεσσαλονίκη να ευδοκιμήσει μέσα από τις ίδιες τις ιδέες της κοινότητας . Η ομάδα απευθύνει «ανοιχτό κάλεσμα» προς όλους όσοι έχουν να προτείνουν καινοτόμες και εμπνευσμένες ιδέες οι οποίες θα δώσουν πνοή στο πρώτο έργο του Thessaloniki Hub. Μέσω σειράς από events (7/12-26/12), μεταξύ αυτών, ο διαγωνισμός «καλύτερων ιδεών» και στη συνέχεια η διεξαγωγή δημόσιας ψηφοφορίας, θα αναδειχθεί η νικητήρια ιδέα που θα συμβάλει στη δημιουργία του πρώτου ανεξάρτητου έργου των Global Shapers Thessaloniki Hub.

Save One Seat: Η πλατφόρμα που στηρίζει τις επιχειρήσεις

Σώσε μια καρέκλα. Σώσε ένα κατάστημα εστίασης. Το μήνυμα των Global Shapers ξεκίνησε, εν καιρώ πανδημίας, από την Ιταλία και ταξίδεψε και στη χώρα μας. Μέσω της πλατφόρμας https://gr.saveoneseat.com/ οι καταναλωτές μπορούν να ενισχύσουν τα αγαπημένα τους στέκια σε όλη την Ελλάδα, αγοράζοντας vouchers, τα οποία θα μπορούν να εξαργυρώσουν όταν αυτά θα ανοίξουν ξανά, με βασικό στόχο να ενισχύσουν την ρευστότητά τους, σεβόμενοι παράλληλα τα κρατικά υγειονομικά μέτρα. Μέχρι στιγμής περισσότερες από 100 επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα συμμετέχουν στη δράση, ευελπιστώντας οι καταναλωτές να στηρίξουν την προσπάθειά τους. «Τώρα που πλησιάζουν τα Χριστούγεννα, θεωρούμε ότι κάθε κουπόνι είναι ένα δώρο με ουσία για όλες εκείνες τις επιχειρήσεις που παραμένουν κλειστές» καταλήγει αισιόδοξη η 24χρονη φοιτήτρια, Δέσποινα Στόικου. Το Save One Seat Greece είναι μία πρωτοβουλία του Global Shapers Athens Hub.

Το Thessaloniki hub δέχεται αιτήσεις επίδοξων μελών έως και την Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου, στο παρακάτω σύνδεσμο: https://bit.ly/JoinGlobalShapers .

Το βίντεο της δράσης Save one Seat:


«Θα ήθελα το μέλλον μου να είναι εδώ. Αγαπώ τον παλμό της Θεσσαλονίκης. Βλέπω πόση προοπτική υπάρχει. Από το να φύγω στο εξωτερικό προτιμώ να μείνω εδώ, να το «παιδέψω», να κάνω τη Θεσσαλονίκη όπως τη θέλω και όπως τη χρειαζόμαστε, ώστε να μπορέσουμε να ζήσουμε και να δημιουργήσουμε σε αυτό το περιβάλλον», λέει με αφοπλιστική ειλικρίνεια η 20χρονη Δέσποινα Στόικου, φοιτήτρια στο τρίτο έτος κλασσικής φιλολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και πλέον “Global Shaper” της πόλης της.

Εδώ και μερικούς μήνες αποτελεί μέλος της παγκόσμιας κοινότητας των “Global Shapers”, των νέων που εργάζονται από κοινού για την αντιμετώπιση τοπικών και παγκόσμιων προκλήσεων. Οι «παγκόσμιοι διαμορφωτές» αποτελούν πρωτοβουλία του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (World Economic Forum). Σε κάθε πόλη συγκροτούνται ομάδες νέων «διαμορφωτών» κάτω των 30 ετών, οι οποίοι αυτό-οργανώνονται και δημιουργούν τα δικά τους κέντρα (hub) μέσα από τα οποία οργανώνουν δράσεις για τις ανάγκες της δικής τους κοινότητας.

Έπειτα από τη δημιουργία του Athens Hub το 2012, η Θεσσαλονίκη είναι η δεύτερη πόλη στην Ελλάδα που αποκτά το δικό της κόμβο νέων. Το Thessaloniki Hub, αποτελεί ένα από τα 438 αντίστοιχα hub ανά την υφήλιο και μέχρι στιγμής αριθμεί οκτώ μέλη. «Υπάρχει όρεξη για δράση και συμμετοχή. Θέλουμε να συνδράμουμε, θέλουμε να δημιουργήσουμε, θέλουμε να δώσουμε ευκαιρίες. Υπάρχει πολύς κόσμος που θέλει να δράσει» τονίζει η 20χρονη φοιτήτρια. 

"Πολλά πράγματα στη ζωή δεν υπόσχονται χρήματα, όμως σε ανταμείβουν με ηθική και ψυχική ικανοποίηση. Είναι ένας από τους λόγους που πίστεψα σε αυτή την ομάδα" αναφέρει η 24χρονη Μαρίνα Τριανταφυλλοπούλου, εργαζόμενη σε διαφημιστική εταιρεία στο τμήμα marketing. "Hθελα με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο να επιφέρω μια αλλαγή στον τόπο που μεγάλωσα και που ζω. Ανέκαθεν πίστευα ότι αυτός ο κόσμος μπορεί να αλλάξει με μικρές κινήσεις που κάνει ο καθένας μας καθημερινά, πόσο μάλλον όταν γίνεσαι μέλος σε μια οργάνωση η οποία στόχο έχει να παρακινήσει τους νέους να πιστέψουν στην αλλαγή και να την κάνουν πράξη" καταλήγει αισιόδοξη.

 Το Thessaloniki Hub θα είχε μείνει «στα χαρτιά», χωρίς το όραμα του Δημήτρη Διαμαντή, ιδρυτή και επικεφαλής του Global Shapers Thessaloniki Hub, που μαζί με την Emily Fisher και τον Αλέξανδρο Ράπτη συνέδραμαν καθοριστικά στη σύλληψη της ιδέας και της υλοποίησής της.


collage.jpg


Έρευνα Thessaloniki Hub: Οι κύριες προκλήσεις στη Θεσσαλονίκη – Μακριά από την 4η Βιομηχανική Επανάσταση

Προκειμένου να αφουγκραστεί τις ανάγκες της κοινότητας και να συλλέξει περισσότερα δεδομένα για τα ζητήματα που απασχολούν την τοπική κοινότητα στην πόλη, η ομάδα του Thessaloniki Hub πραγματοποίησε έρευνα τόσο μέσω συνεντεύξεων, όσο και διαδικτυακά. Τα ευρήματα που προέκυψαν μέσα από τις 60 συνεντεύξεις (30 με νέους 18-30 ετών και 30 με τοπικούς ηγέτες και στελέχη οργανισμών), ταξινομήθηκαν σε κατηγορίες και αποτυπώθηκαν σε ερωτηματολόγιο, το οποίο απάντησαν διαδικτυακά 129 κάτοικοι της Θεσσαλονίκης την περίοδο του Ιουνίου-Ιουλίου 2020.

Μεταξύ των ζητημάτων που τους απασχολούν περισσότερο, οι Θεσσαλονικείς εντάσσουν τη μετακίνηση στην πόλη, τη ρύπανση και την απουσία χώρων πρασίνου και αναψυχής, την έλλειψη επαγγελματικών ευκαιριών και προοπτικής, καθώς και την εγκληματικότητα.

Βασική ανησυχία των Θεσσαλονικέων είναι ότι η πόλη τους απέχει αρκετά από το να συμβαδίσει με την 4η Βιομηχανική Επανάσταση(50%), ενώ πολλοί εξ αυτών πιστεύουν πως οι εκφραστές έξυπνων επιχειρηματικών ιδεών δεν μπορούν να βρουν χρηματοδότηση για να ξεκινήσουν την επιχείρησή τους (78%). Ως λύση στο πρόβλημα, προτείνουν την παρουσία κέντρων καινοτομίας (75%).

Η ανεργία εξακολουθεί να παραμένει το μεγαλύτερο «αγκάθι» στην κοινότητα των νέων, αφού οι άνθρωποι της πόλης δυσκολεύονται να βρουν εργασία σχετική με το αντικείμενο που σπούδασαν (78%), ενώ οι μισθοί δεν επαρκούν για να καλύψουν βασικές ανάγκες της καθημερινότητας (50%).

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι περισσότεροι ερωτηθέντες (90%) υποστηρίζουν πως η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να κεφαλαιοποιήσει εμπορικά την πολιτιστική και ιστορική της κληρονομιά ως μέσο οικονομικής ανάπτυξης. Ταυτόχρονα, ένα νέο σιδηροδρομικό πλάνο αναβάθμισης των σιδηροδρομικών συνδέσεων και των κτιριακών εγκαταστάσεων καθώς και η ενσωμάτωση διαδραστικών τεχνολογιών, θα ήταν για εκείνους χρήσιμο (85%).

Μεταξύ των σοβαρών ζητημάτων, οι ερωτηθέντες εντάσσουν και τη διαχείριση του μεταναστευτικού στην πόλη και την έλλειψη εκπαίδευσης και στρατηγικής για τη διαχείριση της μεταναστευτικών/ προσφυγικών ροών (78%). Η κλιματική αλλαγή αποτελεί γι’ αυτούς ένα εξέχων ζήτημα, καθώς θεωρούν ότι θα έχει αντίκτυπο στην πόλη (83%).

Προς ολοταχώς για το “Thessaloniki:Thrive»

Φιλοδοξία του project είναι η Θεσσαλονίκη να ευδοκιμήσει μέσα από τις ίδιες τις ιδέες της κοινότητας . Η ομάδα απευθύνει «ανοιχτό κάλεσμα» προς όλους όσοι έχουν να προτείνουν καινοτόμες και εμπνευσμένες ιδέες οι οποίες θα δώσουν πνοή στο πρώτο έργο του Thessaloniki Hub. Μέσω σειράς από events (7/12-26/12), μεταξύ αυτών, ο διαγωνισμός «καλύτερων ιδεών» και στη συνέχεια η διεξαγωγή δημόσιας ψηφοφορίας, θα αναδειχθεί η νικητήρια ιδέα που θα συμβάλει στη δημιουργία του πρώτου ανεξάρτητου έργου των Global Shapers Thessaloniki Hub.

Save One Seat: Η πλατφόρμα που στηρίζει τις επιχειρήσεις

Σώσε μια καρέκλα. Σώσε ένα κατάστημα εστίασης. Το μήνυμα των Global Shapers ξεκίνησε, εν καιρώ πανδημίας, από την Ιταλία και ταξίδεψε και στη χώρα μας. Μέσω της πλατφόρμας https://gr.saveoneseat.com/ οι καταναλωτές μπορούν να ενισχύσουν τα αγαπημένα τους στέκια σε όλη την Ελλάδα, αγοράζοντας vouchers, τα οποία θα μπορούν να εξαργυρώσουν όταν αυτά θα ανοίξουν ξανά, με βασικό στόχο να ενισχύσουν την ρευστότητά τους, σεβόμενοι παράλληλα τα κρατικά υγειονομικά μέτρα. Μέχρι στιγμής περισσότερες από 100 επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα συμμετέχουν στη δράση, ευελπιστώντας οι καταναλωτές να στηρίξουν την προσπάθειά τους. «Τώρα που πλησιάζουν τα Χριστούγεννα, θεωρούμε ότι κάθε κουπόνι είναι ένα δώρο με ουσία για όλες εκείνες τις επιχειρήσεις που παραμένουν κλειστές» καταλήγει αισιόδοξη η 24χρονη φοιτήτρια, Δέσποινα Στόικου. Το Save One Seat Greece είναι μία πρωτοβουλία του Global Shapers Athens Hub.

Το Thessaloniki hub δέχεται αιτήσεις επίδοξων μελών έως και την Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου, στο παρακάτω σύνδεσμο: https://bit.ly/JoinGlobalShapers .

Το βίντεο της δράσης Save one Seat:


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία