ΠΑΙΔΕΙΑ

Πανελλαδικές εξετάσεις: Οι άριστοι της Θεσσαλονίκης

Παιδιά που είδαν τους κόπους τους να ανταμείβονται και κατάφεραν να γράψουν σχεδόν άριστα στα περισσότερα μαθήματα, στο κυνήγι μιας θέσης στο πανεπιστήμιο

 28/06/2022 16:26

Γράφουν Βιολέτα Φωτιάδη
              Αργύρης Ηλιάδης

Ζορίστηκαν, παιδεύτηκαν, αγχώθηκαν, στερήθηκαν κάποια πράγματα, κυρίως παρέες και εκείνο το αίσθημα ξενοιασιάς, αλλά τελικά τα κατάφεραν. Ο λόγος για τα παιδιά που κατάφεραν να ανταπεξέλθουν στην πίεση και έγραψαν σχεδόν άριστα. Με διαβατήριο τις πολύ καλές τους επιδόσεις κέρδισαν και μια θέση στο... όνειρο, στη σχολή που θέλουν να περάσουν. 

Θαλασσιά Γκισάκη
-YNUtU.jpg

Το άγχος ανέδειξε ως μεγαλύτερο «βραχνά» της προετοιμασίας ενός μαθητή για τις πανελλαδικές εξετάσεις, η αριστούχα μαθήτρια του Κολλεγίου Ανατόλια, Θαλασσιά Γκισάκη, η οποία κατάφερε να συγκεντρώσει 18.400 μόρια, αγγίζοντας, μάλιστα, σε δυο εξεταζόμενα μαθήματα το απόλυτο! Συγκεκριμένα, στην Χημεία και την Βιολογία σημείωσε 97%, στην Φυσική 94% και στην έκθεση 80%.

«Αν θέλεις να πετύχεις, πρέπει να βάλεις προτεραιότητες. Όλη η χρόνια ήταν πολύ πιεστική», σημείωσε η ίδια, συμπληρώνοντας ότι, «η Βιολογία απαιτούσε πολύ χρόνο, καθώς η ύλη ήταν πολύ μεγάλη. Η Χημεία, όμως, ήταν πιο δύσκολη» είπε η Θαλασσιά.

Μετά το πέρας των γραπτών εξετάσεων, διαδικασία που χαρακτήρισε ως αρκετά ευκολότερη συγκριτικά με το διάβασμα, η Θαλασσιά οργανώνει τις διακοπές της. «Τώρα νιώθω ότι αναπνέω κανονικά», ανέφερε χαρακτηριστικά. Στόχος της είναι η εισαγωγή της στην Ιατρική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Μέλβιν Σολομών Μπέρκοβιτς

melvin-solomon-berkovits.jpg

Για τον Μέλβιν Σολομών Μπέρκοβιτς ο δρόμος προς την επιτυχία περνούσε μέσα από ένα αυστηρό πρόγραμμα με πολλές θυσίες. Έχοντας κερδίσει επάξια μία θέση στο Κολλέγιο «Ανατόλια» με υποτροφία, ο νεαρός μαθητής διεκδίκησε το μέλλον που του αξίζει και αναδείχθηκε ο πρώτος των πρώτων για το σχολείο του. Το 19, 03 που αναγράφεται στη βαθμολογία του δεν είναι μόνο ένας αριθμός για τον ίδιο αλλά κυρίως μία δικαίωση για τους κόπους του και μία ανταμοιβή για όλα όσα στερήθηκε τα τελευταία δύο χρόνια της προετοιμασίας.

«Ήτα μία πολύ δύσκολη, κουραστική και απαιτητική χρονιά. Το πρόγραμμά μου σε σχέση με τα προηγούμενα έτη άλλαξε πολύ και έπρεπε να κάνω πολλές θυσίες, ιδίως τα σαββατοκύριακα και τις διακοπές τα Χριστούγεννα και το Πάσχα.

Πάντα μου άρεσε να προσπαθώ αλλά η προσπάθεια που έπρεπε να κάνω τα τελευταία δύο χρόνια και ειδικά στην Τρίτη λυκείου δεν συγκρίνεται με άλλη χρονιά.

Έπρεπε να αντιμετωπίσουμε το μέγεθος της ύλης και τη φύση της εξέτασης από την οποία κρίνονται πολλά πράγματα. Πρέπει να διαχειριστείς το άγχος, την πίεση, τον χρόνο και όλο αυτό είναι δύσκολο», εξηγεί στο makthes.gr ο Μέλβιν ο οποίος μάλιστα κάποιες φορές ήρθε αντιμέτωπος και με τα όρια του: «Υπήρχαν στιγμές που έφτασα στα όρια μου και παρόλο που δεν σκέφτηκα ποτέ να τα παρατήσω έλεγα «φτάνει για σήμερα». Ήξερα πως την επόμενη ημέρα θα συνέχιζα.»

Πλέον όπως δηλώνει ο ίδιος έχει φύγει ένα βάρος από πάνω του, αισθάνεται δικαιωμένος και θα ξεκουραστεί πια «χωρίς τύψεις». Μπορεί ο κύκλος των μαθητικών ετών να έκλεισε αλλά τώρα ανοίγει ένας καινούριος, αυτός της ξέγνοιαστης φοιτητικής ζωής με τον Μέλβιν να αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στις σχολές της Φιλολογίας και του Ιστορικού Αρχαιολογικού.


Ελενη Αθανασιάδου

-h78F7.jpg

Έναν βαθμό που δύσκολα συναντά κανείς στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, της τάξεως του 18,6, σημείωσε η Θεσσαλονικιά αριστούχα μαθήτρια, Αθανασιάδου Ελένη των Εκπαιδευτηρίων Ε. Μαντουλίδη.

Όπως δήλωσε η Ελένη, η σκληρή προετοιμασία της ξεκίνησε από την αρχή του σχολικού έτους της τρίτης λυκείου, με την ίδια να αφιερώνει ημερησίως 2 με 3 ώρες στη μελέτη. «Ήταν πολύ δύσκολη χρονιά, έπρεπε να ήμουν τυπική σε όλα. Δεν μπορούσα να χαλαρώσω καθόλου», πρόσθεσε η Ελένη.


 Στοχεύοντας το τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών, του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με ιδιαίτερη ευαισθησία για τις διεθνείς σχέσεις, η Ελένη συγκέντρωσε 18.825 μόρια, με την βαθμολογία της να διαμορφώνεται ως εξής: Νεοελληνική Γλώσσα 18,6, Αρχαία Ελληνικά 18,1, Ιστορία 18,7 και Λατινικά 19,6. «Πιο πολύ από όλα με δυσκόλεψε η Ιστορία. Έπρεπε να αποστηθίσω παρά πολλές πληροφορίες, ενώ την ίδια στιγμή, δεν έβρισκα το νόημα σε αυτές», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείσα για τον πολύ υψηλό βαθμό στην Νεοελληνική Γλώσσα, που για πολλούς φαντάζει άπιαστο όνειρο, σχολίασε ότι, «δεν υπάρχει συνταγή επιτυχίας. Ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός. Εγώ πάλευα για να βγω από όλη αυτή τη διαδικασία αλώβητη και όχι να γράψω μεγάλο βαθμό».

Σταύρος Λαζαρίδης

lazaridis.jpg


Γοητευμένος από τις θετικές επιστήμες και τα μαθηματικά, ο Σταύρος Λαζαρίδης, μαθητής του Κολλεγίου Ανατόλια, ακολούθησε ουσιαστικά την καρδιά του σε όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας του για τις εξετάσεις αφού όπως λέει και ο ίδιος «διάβαζε τα μαθήματα γιατί του άρεσαν».

Έτσι, η προετοιμασία δεν του φάνηκε και τόσο δύσκολη με τον νεαρό να επισημαίνει πως «το μυστικό της επιτυχίας είναι να σου αρέσει αυτό που κάνεις για αυτό πιστεύω ότι οδηγήθηκα κιόλας σε αυτό το αποτέλεσμα».

Αναφορικά με την καθημερινότητά του, ο Σταύρος λέει πως έκανε απλά «μια φυσιολογική ζωή», χωρίς να στερηθεί μάλιστα όσα του αρέσει να κάνει στον ελεύθερο χρόνο του όπως να αθλείται.

Φτάνοντας στο τελικό στάδιο βέβαια, την εξέταση, στην «μεγάλη σκηνή» όπως λέει και ο ίδιος, το άγχος είναι κάτι που κάθε μαθητής καλείται να αντιμετωπίσει, τουλάχιστον μέχρι να βρεθεί μπροστά του το γραπτό.

«Η εξέταση ήταν σαν ρωσική ρουλέτα. Όσο και να προετοιμαστείς όταν έρχεται εκείνη η στιγμή έχεις ένα απερίγραπτο άγχος και προσπαθείς να ανταπεξέλθεις σε θέματα που έχεις γράψει και στην προετοιμασία σου αλλά τώρα είσαι στη “μεγάλη σκηνή”. Ήταν μία διαδικασία με άγχος αλλά μόλις πάρεις μπροστά σου το γραπτό ξεκινάς να γράφεις και τα αφήνεις όλα πίσω σου. Ωστόσο μετά το τέλος αισθάνεσαι εξουθενωμένος. Σαν να έχεις τρέξει δέκα χιλιόμετρα», καταλήγει ο Σταύρος ο οποίος στοχεύει να μπει στη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο.

Γιώργος Πέιος

-2bHAl.jpg

Από την πρώτη γυμνασίου το πάθος του για τη μελέτη και το διάβασμα ήταν φανερό, αφού κατάφερε, ανάμεσα σε πληθώρα αιτούντων, να ξεχωρίσει και να αποσπάσει πλήρης υποτροφία στο Κολλέγιο Ανατόλια.

Σήμερα, οι κόποι ετών ανταμείφτηκαν και κατάφερε να είναι ανάμεσα στους πρώτους. Ο λόγος για τον αριστούχο μαθητή, Γεώργιο Πέιο, ο οποίος κατάφερε να συγκεντρώσει 18.300 μόρια, με το εισιτήριο για την Ιατρική Σχολή να βρίσκεται στα… χέρια του.

Ειδικότερα, ο Γιώργος κατάφερε να γράψει 17,9 στην Νεοελληνική Γλώσσα, 19,3 στην Βιολογία, 17,3 στην Φυσική και 18,7 στην Χημεία.

 «Άρχισα την προετοιμασία μου από το ξεκίνημα της δευτέρας λυκείου, αφιερώνοντας καθημερινά, εκτός από το φροντιστήριο, 4 ώρες στο διάβασμα. Τα Σαββατοκύριακα, συνήθως διάβαζα παραπάνω, περίπου 6 ώρες», σημείωσε ο Γιώργος.

 Αναφορικά με τη δυσκολία των φετινών θεμάτων, ο Γιώργος παρατήρησε ότι στην Νεοελληνική Γλώσσα τα θέματα ήταν βατά, με το λογοτεχνικού στοιχείο, όμως, να κάνει αισθητή τη παρουσία του. Την ίδια στιγμή, η πρόκληση για την βιολογία, όπως ανέφερε, ήταν η διαχείρηση του χρόνου, καθώς «υπήρχε μεγάλη ποικιλία ασκήσεων. Άφησαν μάλιστα το πιο δύσκολο θέμα για το τέλος και όταν πήγαινε να το επιλύσει κάποιος, ήταν ήδη πολύ κουρασμένος».

Για την Χημεία σημείωσε ότι η θεματολογία ήταν βατή, εκτός ενός ερωτήματος, όπως και στην Φυσική, για την οποία είχε τον μεγαλύτερο φόβο.

«Χρειάζεται πολλή υπομονή, επιμονή και μερικές φορές αποφόρτιση. Είναι καλό να κάνουμε διαλείμματα και να ξεχνιόμαστε», πρόσθεσε στην συνέχεια.

Έκλεισε λέγοντας ότι, «με όλα αυτά που πέρασε η γενιά μου, με τις καραντίνες, τα διαδικτυακά μαθήματα και το μπερδεμένα των προαγωγικών εξετάσεων, μας αξίζει ένα πολύ καλό καλοκαίρι».

Γράφουν Βιολέτα Φωτιάδη
              Αργύρης Ηλιάδης

Ζορίστηκαν, παιδεύτηκαν, αγχώθηκαν, στερήθηκαν κάποια πράγματα, κυρίως παρέες και εκείνο το αίσθημα ξενοιασιάς, αλλά τελικά τα κατάφεραν. Ο λόγος για τα παιδιά που κατάφεραν να ανταπεξέλθουν στην πίεση και έγραψαν σχεδόν άριστα. Με διαβατήριο τις πολύ καλές τους επιδόσεις κέρδισαν και μια θέση στο... όνειρο, στη σχολή που θέλουν να περάσουν. 

Θαλασσιά Γκισάκη
-YNUtU.jpg

Το άγχος ανέδειξε ως μεγαλύτερο «βραχνά» της προετοιμασίας ενός μαθητή για τις πανελλαδικές εξετάσεις, η αριστούχα μαθήτρια του Κολλεγίου Ανατόλια, Θαλασσιά Γκισάκη, η οποία κατάφερε να συγκεντρώσει 18.400 μόρια, αγγίζοντας, μάλιστα, σε δυο εξεταζόμενα μαθήματα το απόλυτο! Συγκεκριμένα, στην Χημεία και την Βιολογία σημείωσε 97%, στην Φυσική 94% και στην έκθεση 80%.

«Αν θέλεις να πετύχεις, πρέπει να βάλεις προτεραιότητες. Όλη η χρόνια ήταν πολύ πιεστική», σημείωσε η ίδια, συμπληρώνοντας ότι, «η Βιολογία απαιτούσε πολύ χρόνο, καθώς η ύλη ήταν πολύ μεγάλη. Η Χημεία, όμως, ήταν πιο δύσκολη» είπε η Θαλασσιά.

Μετά το πέρας των γραπτών εξετάσεων, διαδικασία που χαρακτήρισε ως αρκετά ευκολότερη συγκριτικά με το διάβασμα, η Θαλασσιά οργανώνει τις διακοπές της. «Τώρα νιώθω ότι αναπνέω κανονικά», ανέφερε χαρακτηριστικά. Στόχος της είναι η εισαγωγή της στην Ιατρική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Μέλβιν Σολομών Μπέρκοβιτς

melvin-solomon-berkovits.jpg

Για τον Μέλβιν Σολομών Μπέρκοβιτς ο δρόμος προς την επιτυχία περνούσε μέσα από ένα αυστηρό πρόγραμμα με πολλές θυσίες. Έχοντας κερδίσει επάξια μία θέση στο Κολλέγιο «Ανατόλια» με υποτροφία, ο νεαρός μαθητής διεκδίκησε το μέλλον που του αξίζει και αναδείχθηκε ο πρώτος των πρώτων για το σχολείο του. Το 19, 03 που αναγράφεται στη βαθμολογία του δεν είναι μόνο ένας αριθμός για τον ίδιο αλλά κυρίως μία δικαίωση για τους κόπους του και μία ανταμοιβή για όλα όσα στερήθηκε τα τελευταία δύο χρόνια της προετοιμασίας.

«Ήτα μία πολύ δύσκολη, κουραστική και απαιτητική χρονιά. Το πρόγραμμά μου σε σχέση με τα προηγούμενα έτη άλλαξε πολύ και έπρεπε να κάνω πολλές θυσίες, ιδίως τα σαββατοκύριακα και τις διακοπές τα Χριστούγεννα και το Πάσχα.

Πάντα μου άρεσε να προσπαθώ αλλά η προσπάθεια που έπρεπε να κάνω τα τελευταία δύο χρόνια και ειδικά στην Τρίτη λυκείου δεν συγκρίνεται με άλλη χρονιά.

Έπρεπε να αντιμετωπίσουμε το μέγεθος της ύλης και τη φύση της εξέτασης από την οποία κρίνονται πολλά πράγματα. Πρέπει να διαχειριστείς το άγχος, την πίεση, τον χρόνο και όλο αυτό είναι δύσκολο», εξηγεί στο makthes.gr ο Μέλβιν ο οποίος μάλιστα κάποιες φορές ήρθε αντιμέτωπος και με τα όρια του: «Υπήρχαν στιγμές που έφτασα στα όρια μου και παρόλο που δεν σκέφτηκα ποτέ να τα παρατήσω έλεγα «φτάνει για σήμερα». Ήξερα πως την επόμενη ημέρα θα συνέχιζα.»

Πλέον όπως δηλώνει ο ίδιος έχει φύγει ένα βάρος από πάνω του, αισθάνεται δικαιωμένος και θα ξεκουραστεί πια «χωρίς τύψεις». Μπορεί ο κύκλος των μαθητικών ετών να έκλεισε αλλά τώρα ανοίγει ένας καινούριος, αυτός της ξέγνοιαστης φοιτητικής ζωής με τον Μέλβιν να αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στις σχολές της Φιλολογίας και του Ιστορικού Αρχαιολογικού.


Ελενη Αθανασιάδου

-h78F7.jpg

Έναν βαθμό που δύσκολα συναντά κανείς στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, της τάξεως του 18,6, σημείωσε η Θεσσαλονικιά αριστούχα μαθήτρια, Αθανασιάδου Ελένη των Εκπαιδευτηρίων Ε. Μαντουλίδη.

Όπως δήλωσε η Ελένη, η σκληρή προετοιμασία της ξεκίνησε από την αρχή του σχολικού έτους της τρίτης λυκείου, με την ίδια να αφιερώνει ημερησίως 2 με 3 ώρες στη μελέτη. «Ήταν πολύ δύσκολη χρονιά, έπρεπε να ήμουν τυπική σε όλα. Δεν μπορούσα να χαλαρώσω καθόλου», πρόσθεσε η Ελένη.


 Στοχεύοντας το τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών, του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με ιδιαίτερη ευαισθησία για τις διεθνείς σχέσεις, η Ελένη συγκέντρωσε 18.825 μόρια, με την βαθμολογία της να διαμορφώνεται ως εξής: Νεοελληνική Γλώσσα 18,6, Αρχαία Ελληνικά 18,1, Ιστορία 18,7 και Λατινικά 19,6. «Πιο πολύ από όλα με δυσκόλεψε η Ιστορία. Έπρεπε να αποστηθίσω παρά πολλές πληροφορίες, ενώ την ίδια στιγμή, δεν έβρισκα το νόημα σε αυτές», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείσα για τον πολύ υψηλό βαθμό στην Νεοελληνική Γλώσσα, που για πολλούς φαντάζει άπιαστο όνειρο, σχολίασε ότι, «δεν υπάρχει συνταγή επιτυχίας. Ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός. Εγώ πάλευα για να βγω από όλη αυτή τη διαδικασία αλώβητη και όχι να γράψω μεγάλο βαθμό».

Σταύρος Λαζαρίδης

lazaridis.jpg


Γοητευμένος από τις θετικές επιστήμες και τα μαθηματικά, ο Σταύρος Λαζαρίδης, μαθητής του Κολλεγίου Ανατόλια, ακολούθησε ουσιαστικά την καρδιά του σε όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας του για τις εξετάσεις αφού όπως λέει και ο ίδιος «διάβαζε τα μαθήματα γιατί του άρεσαν».

Έτσι, η προετοιμασία δεν του φάνηκε και τόσο δύσκολη με τον νεαρό να επισημαίνει πως «το μυστικό της επιτυχίας είναι να σου αρέσει αυτό που κάνεις για αυτό πιστεύω ότι οδηγήθηκα κιόλας σε αυτό το αποτέλεσμα».

Αναφορικά με την καθημερινότητά του, ο Σταύρος λέει πως έκανε απλά «μια φυσιολογική ζωή», χωρίς να στερηθεί μάλιστα όσα του αρέσει να κάνει στον ελεύθερο χρόνο του όπως να αθλείται.

Φτάνοντας στο τελικό στάδιο βέβαια, την εξέταση, στην «μεγάλη σκηνή» όπως λέει και ο ίδιος, το άγχος είναι κάτι που κάθε μαθητής καλείται να αντιμετωπίσει, τουλάχιστον μέχρι να βρεθεί μπροστά του το γραπτό.

«Η εξέταση ήταν σαν ρωσική ρουλέτα. Όσο και να προετοιμαστείς όταν έρχεται εκείνη η στιγμή έχεις ένα απερίγραπτο άγχος και προσπαθείς να ανταπεξέλθεις σε θέματα που έχεις γράψει και στην προετοιμασία σου αλλά τώρα είσαι στη “μεγάλη σκηνή”. Ήταν μία διαδικασία με άγχος αλλά μόλις πάρεις μπροστά σου το γραπτό ξεκινάς να γράφεις και τα αφήνεις όλα πίσω σου. Ωστόσο μετά το τέλος αισθάνεσαι εξουθενωμένος. Σαν να έχεις τρέξει δέκα χιλιόμετρα», καταλήγει ο Σταύρος ο οποίος στοχεύει να μπει στη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο.

Γιώργος Πέιος

-2bHAl.jpg

Από την πρώτη γυμνασίου το πάθος του για τη μελέτη και το διάβασμα ήταν φανερό, αφού κατάφερε, ανάμεσα σε πληθώρα αιτούντων, να ξεχωρίσει και να αποσπάσει πλήρης υποτροφία στο Κολλέγιο Ανατόλια.

Σήμερα, οι κόποι ετών ανταμείφτηκαν και κατάφερε να είναι ανάμεσα στους πρώτους. Ο λόγος για τον αριστούχο μαθητή, Γεώργιο Πέιο, ο οποίος κατάφερε να συγκεντρώσει 18.300 μόρια, με το εισιτήριο για την Ιατρική Σχολή να βρίσκεται στα… χέρια του.

Ειδικότερα, ο Γιώργος κατάφερε να γράψει 17,9 στην Νεοελληνική Γλώσσα, 19,3 στην Βιολογία, 17,3 στην Φυσική και 18,7 στην Χημεία.

 «Άρχισα την προετοιμασία μου από το ξεκίνημα της δευτέρας λυκείου, αφιερώνοντας καθημερινά, εκτός από το φροντιστήριο, 4 ώρες στο διάβασμα. Τα Σαββατοκύριακα, συνήθως διάβαζα παραπάνω, περίπου 6 ώρες», σημείωσε ο Γιώργος.

 Αναφορικά με τη δυσκολία των φετινών θεμάτων, ο Γιώργος παρατήρησε ότι στην Νεοελληνική Γλώσσα τα θέματα ήταν βατά, με το λογοτεχνικού στοιχείο, όμως, να κάνει αισθητή τη παρουσία του. Την ίδια στιγμή, η πρόκληση για την βιολογία, όπως ανέφερε, ήταν η διαχείρηση του χρόνου, καθώς «υπήρχε μεγάλη ποικιλία ασκήσεων. Άφησαν μάλιστα το πιο δύσκολο θέμα για το τέλος και όταν πήγαινε να το επιλύσει κάποιος, ήταν ήδη πολύ κουρασμένος».

Για την Χημεία σημείωσε ότι η θεματολογία ήταν βατή, εκτός ενός ερωτήματος, όπως και στην Φυσική, για την οποία είχε τον μεγαλύτερο φόβο.

«Χρειάζεται πολλή υπομονή, επιμονή και μερικές φορές αποφόρτιση. Είναι καλό να κάνουμε διαλείμματα και να ξεχνιόμαστε», πρόσθεσε στην συνέχεια.

Έκλεισε λέγοντας ότι, «με όλα αυτά που πέρασε η γενιά μου, με τις καραντίνες, τα διαδικτυακά μαθήματα και το μπερδεμένα των προαγωγικών εξετάσεων, μας αξίζει ένα πολύ καλό καλοκαίρι».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία