ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Οι απεργίες στον ΟΑΣΘ και η αφύπνιση του Ξιφαρά και του Ζέρβα

Και σήμερα 7 του μήνα και τη Δευτέρα 11 Ιουλίου οι στάσεις εργασίας θα γίνουν όπως έχουν εξαγγελθεί

 07/07/2022 07:00

Οι απεργίες στον ΟΑΣΘ και η αφύπνιση του Ξιφαρά και του Ζέρβα

O Σαλονικιός

Παράνομες κήρυξε χθες το Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης τις στάσεις εργασίας τις οποίες εξήγγειλε και υλοποιεί ήδη το σωματείο Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ για τις 5, 7 και 11 Ιουλίου, από τις 10 το πρωί μέχρι τις 4 το μεσημέρι. Η απόφαση αυτή, ωστόσο, δεν φαίνεται να διαφοροποιεί τη στάση του σωματείου το οποίο θα συνεχίσει κανονικά τις κινητοποιήσεις, παρά την πρόσκληση εκ μέρους της διοίκησης του ΟΑΣΘ “να σεβαστεί την δικαστική απόφαση και να μην ταλαιπωρήσει περαιτέρω το επιβατικό κοινό”. “Συνεχίζουμε κανονικά”, ήταν η απάντηση του προέδρου του σωματείου Γιάννη Δήμκα, στο ερώτημά μου εάν θα ακυρώσουν τις κινητοποιήσεις τους μετά την απόφαση του Πρωτοδικείου. Κάτι ανάλογο συνέβη άλλωστε και πρόσφατα όταν και πάλι είχαν εκδοθεί ανάλογες αποφάσεις, αλλά οι κινητοποιήσεις έγιναν κανονικά. Συνεπώς και σήμερα 7 του μήνα και τη Δευτέρα 11 Ιουλίου οι στάσεις εργασίας θα γίνουν όπως έχουν εξαγγελθεί.

Μετά την προχθεσινή στάση εργασίας την Τρίτη πληροφορούμαι ότι υπήρξε εκ νέου απόπειρα από πλευράς υπουργείου Μεταφορών να πεισθεί το σωματείο να αναστείλει τις υπόλοιπες κινητοποιήσεις του. Όπως μαθαίνω, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς επικοινώνησε με τον Δήμκα και τον διαβεβαίωσε ότι ετοιμάζει τις ΚΥΑ και την τροπολογία που απαιτούνται ώστε να αρχίσει η εκ νέου καταβολή των επιδομάτων θέσης ευθύνης και ανθυγιεινής εργασίας για όσους τα δικαιούνται. Του είπε ότι θα του στείλει και τους αριθμούς πρωτοκόλλου μόλις κατατεθούν στη Βουλή ώστε να μην υπάρχει καμία αμφιβολία περί της ικανοποίησης του ενός εκ των βασικών αιτημάτων των εργαζομένων. Στο μεταξύ, θυμίζω ότι εκκρεμεί και η έγκριση της Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας από τα συναρμόδια υπουργεία. Μακάρι να συμβούν όλα αυτά και να σταματήσει η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, αλλά κρατάω μικρό καλάθι.

Πάντως, εκτός από την αφύπνιση του Ξιφαρά, είχαμε χθες και την αφύπνιση του Κωνσταντίνου Ζέρβα. Σε δήλωσή του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης τόνισε πως η πόλη “δεν μπορεί και δεν πρέπει να μείνει χωρίς αστική συγκοινωνία ούτε μία ώρα» και κάλεσε “την Πολιτεία να προχωρήσει άμεσα στην ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων των εργαζομένων ή να δεσμευτεί άμεσα χρονικά για αυτήν”. Ο Ζέρβας ζήτησε επίσης από τους εργαζόμενους “να μην προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις εν μέσω καλοκαιριού και τουριστικής περιόδου, να μην προκαλέσουν ταλαιπωρία, επιπλέον κυκλοφοριακούς φόρτους και δυσλειτουργία σε όλη την πόλη. Είναι λάθος το κόστος των διεκδικήσεων να μετακυλίεται στο κοινωνικό σύνολο”.

Έστω και καθυστερημένη, είναι θετική η παρέμβαση του δημάρχου. Θυμίζω ότι σε προχθεσινό άρθρο του το makthes.gr στιγμάτιζε την αφωνία του πολιτικού προσωπικού της Θεσσαλονίκης το οποίο παραμένει σιωπηλό απέναντι στην ταλαιπωρία εκατοντάδων χιλιάδων Θεσσαλονικέων. Θα έχει ενδιαφέρον αν, μετά τον Ζέρβα, ακολουθήσουν και άλλοι.

Πάντως, τώρα που ο δήμαρχος αποφάσισε να μιλήσει για τον ΟΑΣΘ, περιμένω και μια δημόσια παρέμβασή του για το γεγονός ότι τα λεωφορεία από τη Λειψία τα οποία αγόρασε με λεφτά του δήμου και τα δώρησε στον ΟΑΣΘ, δυο χρόνια μετά, παραμένουν ουσιαστικά αναξιοποίητα. Για το θέμα αυτό στη χθεσινή δήλωσή του αναφέρει ότι “ως Δήμος Θεσσαλονίκης συμβάλαμε καθοριστικά στην ενίσχυση του στόλου οχημάτων με την αγορά 49 αστικών λεωφορείων...”. Η δήλωση αυτή αγνοεί ή, έστω, προσπερνά την πραγματικότητα αφού γνωρίζει καλά ο Ζέρβας ότι τα κελεπούρια που πήρε, πληρώνοντας περί τα 500.000 ευρώ, είναι παρκαρισμένα στα αμαξοστάσια. Ελάχιστα απ' αυτά κυκλοφορούν και μόνον τις πρωινές ώρες που έχει σχετική δροσιά καθώς στερούνται κλιματισμού (και τινών άλλων...). Εγώ, πάντως, αν είχα ξοδέψει ένα τέτοιο ποσόν, θα φρόντιζα να τραβήξω μερικά αυτιά, βλέποντας ότι τα χρήματα που δαπάνησα, τα χρήματα των δημοτών δηλαδή, δεν έπιασαν τόπο.

Παράνομες κήρυξε χθες το Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης τις στάσεις εργασίας τις οποίες εξήγγειλε και υλοποιεί ήδη το σωματείο Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ για τις 5, 7 και 11 Ιουλίου, από τις 10 το πρωί μέχρι τις 4 το μεσημέρι. Η απόφαση αυτή, ωστόσο, δεν φαίνεται να διαφοροποιεί τη στάση του σωματείου το οποίο θα συνεχίσει κανονικά τις κινητοποιήσεις, παρά την πρόσκληση εκ μέρους της διοίκησης του ΟΑΣΘ “να σεβαστεί την δικαστική απόφαση και να μην ταλαιπωρήσει περαιτέρω το επιβατικό κοινό”. “Συνεχίζουμε κανονικά”, ήταν η απάντηση του προέδρου του σωματείου Γιάννη Δήμκα, στο ερώτημά μου εάν θα ακυρώσουν τις κινητοποιήσεις τους μετά την απόφαση του Πρωτοδικείου. Κάτι ανάλογο συνέβη άλλωστε και πρόσφατα όταν και πάλι είχαν εκδοθεί ανάλογες αποφάσεις, αλλά οι κινητοποιήσεις έγιναν κανονικά. Συνεπώς και σήμερα 7 του μήνα και τη Δευτέρα 11 Ιουλίου οι στάσεις εργασίας θα γίνουν όπως έχουν εξαγγελθεί.

Μετά την προχθεσινή στάση εργασίας την Τρίτη πληροφορούμαι ότι υπήρξε εκ νέου απόπειρα από πλευράς υπουργείου Μεταφορών να πεισθεί το σωματείο να αναστείλει τις υπόλοιπες κινητοποιήσεις του. Όπως μαθαίνω, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς επικοινώνησε με τον Δήμκα και τον διαβεβαίωσε ότι ετοιμάζει τις ΚΥΑ και την τροπολογία που απαιτούνται ώστε να αρχίσει η εκ νέου καταβολή των επιδομάτων θέσης ευθύνης και ανθυγιεινής εργασίας για όσους τα δικαιούνται. Του είπε ότι θα του στείλει και τους αριθμούς πρωτοκόλλου μόλις κατατεθούν στη Βουλή ώστε να μην υπάρχει καμία αμφιβολία περί της ικανοποίησης του ενός εκ των βασικών αιτημάτων των εργαζομένων. Στο μεταξύ, θυμίζω ότι εκκρεμεί και η έγκριση της Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας από τα συναρμόδια υπουργεία. Μακάρι να συμβούν όλα αυτά και να σταματήσει η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, αλλά κρατάω μικρό καλάθι.

Πάντως, εκτός από την αφύπνιση του Ξιφαρά, είχαμε χθες και την αφύπνιση του Κωνσταντίνου Ζέρβα. Σε δήλωσή του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης τόνισε πως η πόλη “δεν μπορεί και δεν πρέπει να μείνει χωρίς αστική συγκοινωνία ούτε μία ώρα» και κάλεσε “την Πολιτεία να προχωρήσει άμεσα στην ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων των εργαζομένων ή να δεσμευτεί άμεσα χρονικά για αυτήν”. Ο Ζέρβας ζήτησε επίσης από τους εργαζόμενους “να μην προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις εν μέσω καλοκαιριού και τουριστικής περιόδου, να μην προκαλέσουν ταλαιπωρία, επιπλέον κυκλοφοριακούς φόρτους και δυσλειτουργία σε όλη την πόλη. Είναι λάθος το κόστος των διεκδικήσεων να μετακυλίεται στο κοινωνικό σύνολο”.

Έστω και καθυστερημένη, είναι θετική η παρέμβαση του δημάρχου. Θυμίζω ότι σε προχθεσινό άρθρο του το makthes.gr στιγμάτιζε την αφωνία του πολιτικού προσωπικού της Θεσσαλονίκης το οποίο παραμένει σιωπηλό απέναντι στην ταλαιπωρία εκατοντάδων χιλιάδων Θεσσαλονικέων. Θα έχει ενδιαφέρον αν, μετά τον Ζέρβα, ακολουθήσουν και άλλοι.

Πάντως, τώρα που ο δήμαρχος αποφάσισε να μιλήσει για τον ΟΑΣΘ, περιμένω και μια δημόσια παρέμβασή του για το γεγονός ότι τα λεωφορεία από τη Λειψία τα οποία αγόρασε με λεφτά του δήμου και τα δώρησε στον ΟΑΣΘ, δυο χρόνια μετά, παραμένουν ουσιαστικά αναξιοποίητα. Για το θέμα αυτό στη χθεσινή δήλωσή του αναφέρει ότι “ως Δήμος Θεσσαλονίκης συμβάλαμε καθοριστικά στην ενίσχυση του στόλου οχημάτων με την αγορά 49 αστικών λεωφορείων...”. Η δήλωση αυτή αγνοεί ή, έστω, προσπερνά την πραγματικότητα αφού γνωρίζει καλά ο Ζέρβας ότι τα κελεπούρια που πήρε, πληρώνοντας περί τα 500.000 ευρώ, είναι παρκαρισμένα στα αμαξοστάσια. Ελάχιστα απ' αυτά κυκλοφορούν και μόνον τις πρωινές ώρες που έχει σχετική δροσιά καθώς στερούνται κλιματισμού (και τινών άλλων...). Εγώ, πάντως, αν είχα ξοδέψει ένα τέτοιο ποσόν, θα φρόντιζα να τραβήξω μερικά αυτιά, βλέποντας ότι τα χρήματα που δαπάνησα, τα χρήματα των δημοτών δηλαδή, δεν έπιασαν τόπο.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία