ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΟΑΣΘ: Το παρασκήνιο που οδήγησε στο πάγωμα των κινητοποιήσεων, οι διαμεσολαβητές, η κρίσιμη συνάντηση

Κανονικά θα κυκλοφορήσουν αύριο Δευτέρα τα αστικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη μετά τη χθεσινή απόφαση του σωματείου των εργαζομένων να αναστείλουν προσωρινά τις κινητοποιήσεις τους

 10/07/2022 13:16

ΟΑΣΘ: Το παρασκήνιο που οδήγησε στο πάγωμα των κινητοποιήσεων, οι διαμεσολαβητές, η κρίσιμη συνάντηση

O Σαλονικιός

Κανονικά θα κυκλοφορήσουν αύριο Δευτέρα τα αστικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη μετά τη χθεσινή απόφαση του σωματείου των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ να αναστείλουν προσωρινά τις κινητοποιήσεις τους. Η απόφαση αυτή ελήφθη καθώς την προσεχή Τετάρτη έχει κλειστεί συνάντηση στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με αποκλειστικό θέμα την επίλυση των αιτημάτων των εργαζομένων. Σε αυτήν θα μετέχουν ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς, ο πρόεδρος του σωματείου Γιάννης Δήμκας, μαζί και με τους επικεφαλής των παρατάξεων. Ανάλογες συναντήσεις είχαν γίνει βεβαίως και στο παρελθόν, είχαν αναληφθεί δεσμεύσεις από την πολιτική ηγεσία, είχαν δοθεί υποσχέσεις, χωρίς όμως αντίκρισμα, εξ ου και ο νέος κύκλος κινητοποιήσεων.

Για το κλείσιμο αυτής της νέας συνάντησης, που εύχομαι αυτή τη φορά να αποδώσει καρπούς, προηγήθηκε μπόλικο παρασκήνιο. Όπως πληροφορούμαι, το βράδυ της περασμένης Πέμπτης είχε γίνει συνάντηση, εδώ στη Θεσσαλονίκη, μεταξύ του γενικού γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά, ο οποίος ήταν στην πόλη για άλλο λόγο, με τον πρόεδρο του σωματείου των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Γιάννη Δήμκα. Εκεί υπήρξε διαβεβαίωση ότι το υπουργείο έχει έτοιμη προς κατάθεση την τροπολογία η οποία θα επιλύει το πρόβλημα με την καταβολή των δύο επιδομάτων, θέσης ευθύνης και ανθυγιεινής εργασίας τα οποία έχουν κοπεί από τον περασμένο Μάρτιο. Την επομένη ο Ξιφαράς έστειλε και ένα e-mail προκειμένου να αποδείξει ότι η τροπολογία είναι έτοιμη προς κατάθεση.

Πίεση ώστε να βρεθεί επιτέλους λύση ασκήθηκε, όπως μαθαίνω, από διάφορες πλευρές. Όπως μου μεταφέρουν από την Παπαναστασίου, εκείνοι οι οποίοι ασχολήθηκαν περισσότερο από το εγχώριο πολιτικό προσωπικό ήταν ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας και η βουλευτής Άννα Ευθυμίου. Πληροφορούμαι, συγκεκριμένα ότι ο Ζέρβας είχε επικοινωνία τόσο με τον Δήμκα, όσο και με τον Ξιφαρά. Εκτός αυτού, προσπάθησε να πιέσει και μέσω του Μεγάρου Μαξίμου και συγκεκριμένα, μέσω του υπουργού Γιώργου Γεραπετρίτη ο οποίος, μου λένε, ότι πράγματι ασχολήθηκε. Φιλότιμες προσπάθειες και κινήσεις προς το υπουργείο έκανε και η Ευθυμίου.

Το αποτέλεσμα όλων αυτών θα φανεί την Τετάρτη. Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, το θέμα των επιδομάτων φαίνεται πως θα λυθεί. Όμως δεν αρκεί. Θυμίζω ότι εκκρεμεί το μείζον ζήτημα της υπογραφής της Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για την περίοδο 2021-2022 η οποία έχει κατ' ουσία συμφωνηθεί εδώ και ένα χρόνο μεταξύ διοίκησης ΟΑΣΘ και σωματείου, αλλά ακόμη δεν έχει εγκριθεί από τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και το Οικονομικών. Αυτό έχει κοστίσει αρκετά στους εργαζόμενους, τόσο σε ρεπό, όσο και σε άλλες παροχές, για παράδειγμα τα παιδιά τους δεν πήγαν ούτε πέρυσι ούτε φέτος κατασκηνώσεις κ.λπ. Εάν δεν λυθεί και το θέμα της ΕΣΣΕ, η πιθανότητα νέων κινητοποιήσεων είναι εξαιρετικά πιθανή.

Κανονικά θα κυκλοφορήσουν αύριο Δευτέρα τα αστικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη μετά τη χθεσινή απόφαση του σωματείου των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ να αναστείλουν προσωρινά τις κινητοποιήσεις τους. Η απόφαση αυτή ελήφθη καθώς την προσεχή Τετάρτη έχει κλειστεί συνάντηση στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με αποκλειστικό θέμα την επίλυση των αιτημάτων των εργαζομένων. Σε αυτήν θα μετέχουν ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς, ο πρόεδρος του σωματείου Γιάννης Δήμκας, μαζί και με τους επικεφαλής των παρατάξεων. Ανάλογες συναντήσεις είχαν γίνει βεβαίως και στο παρελθόν, είχαν αναληφθεί δεσμεύσεις από την πολιτική ηγεσία, είχαν δοθεί υποσχέσεις, χωρίς όμως αντίκρισμα, εξ ου και ο νέος κύκλος κινητοποιήσεων.

Για το κλείσιμο αυτής της νέας συνάντησης, που εύχομαι αυτή τη φορά να αποδώσει καρπούς, προηγήθηκε μπόλικο παρασκήνιο. Όπως πληροφορούμαι, το βράδυ της περασμένης Πέμπτης είχε γίνει συνάντηση, εδώ στη Θεσσαλονίκη, μεταξύ του γενικού γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά, ο οποίος ήταν στην πόλη για άλλο λόγο, με τον πρόεδρο του σωματείου των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Γιάννη Δήμκα. Εκεί υπήρξε διαβεβαίωση ότι το υπουργείο έχει έτοιμη προς κατάθεση την τροπολογία η οποία θα επιλύει το πρόβλημα με την καταβολή των δύο επιδομάτων, θέσης ευθύνης και ανθυγιεινής εργασίας τα οποία έχουν κοπεί από τον περασμένο Μάρτιο. Την επομένη ο Ξιφαράς έστειλε και ένα e-mail προκειμένου να αποδείξει ότι η τροπολογία είναι έτοιμη προς κατάθεση.

Πίεση ώστε να βρεθεί επιτέλους λύση ασκήθηκε, όπως μαθαίνω, από διάφορες πλευρές. Όπως μου μεταφέρουν από την Παπαναστασίου, εκείνοι οι οποίοι ασχολήθηκαν περισσότερο από το εγχώριο πολιτικό προσωπικό ήταν ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας και η βουλευτής Άννα Ευθυμίου. Πληροφορούμαι, συγκεκριμένα ότι ο Ζέρβας είχε επικοινωνία τόσο με τον Δήμκα, όσο και με τον Ξιφαρά. Εκτός αυτού, προσπάθησε να πιέσει και μέσω του Μεγάρου Μαξίμου και συγκεκριμένα, μέσω του υπουργού Γιώργου Γεραπετρίτη ο οποίος, μου λένε, ότι πράγματι ασχολήθηκε. Φιλότιμες προσπάθειες και κινήσεις προς το υπουργείο έκανε και η Ευθυμίου.

Το αποτέλεσμα όλων αυτών θα φανεί την Τετάρτη. Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, το θέμα των επιδομάτων φαίνεται πως θα λυθεί. Όμως δεν αρκεί. Θυμίζω ότι εκκρεμεί το μείζον ζήτημα της υπογραφής της Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για την περίοδο 2021-2022 η οποία έχει κατ' ουσία συμφωνηθεί εδώ και ένα χρόνο μεταξύ διοίκησης ΟΑΣΘ και σωματείου, αλλά ακόμη δεν έχει εγκριθεί από τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και το Οικονομικών. Αυτό έχει κοστίσει αρκετά στους εργαζόμενους, τόσο σε ρεπό, όσο και σε άλλες παροχές, για παράδειγμα τα παιδιά τους δεν πήγαν ούτε πέρυσι ούτε φέτος κατασκηνώσεις κ.λπ. Εάν δεν λυθεί και το θέμα της ΕΣΣΕ, η πιθανότητα νέων κινητοποιήσεων είναι εξαιρετικά πιθανή.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία