ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ καταθέτουν αγωγή και διεκδικούν αποζημίωση άνω των 40 εκατ. ευρώ

Μετά μακρόχρονη αναβολή στη λήψη αποφάσεων, η κυβέρνηση πρέπει να ρυθμίσει νομοθετικά το θέμα του Οργανισμού

 24/01/2024 07:00

Θεσσαλονίκη: Πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ καταθέτουν αγωγή και διεκδικούν αποζημίωση άνω των 40 εκατ. ευρώ

Άννη Καρολίδου

Αγωγή κατά του Ελληνικού Δημοσίου καταθέτουν σήμερα, στο Εφετείο Αθηνών, 899 πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ και μέλη του Σωματείου «Συνεργασία Μετόχων ΟΑΣΘ», με αίτημα την αποζημίωση που δικαιούνται, βάσει του νόμου 4482/2017. Οι πρώην μέτοχοι, όπως πληροφορείται το makthes.gr, διεκδικούν αποζημίωση άνω των 40 εκατ. ευρώ.

Με την κίνηση αυτή, επιχειρείται να δοθεί λύση σε μία υπόθεση που λιμνάζει επί έξι και πλέον χρόνια, από τότε δηλαδή που με τον ν. 4482/2017, το λεγόμενο νόμο Σπίρτζη, κρατικοποιήθηκε ο ΟΑΣΘ και τέθηκε σε καθεστώς εκκαθάρισης εν λειτουργεία, καθεστώς στο οποίο βρίσκεται μέχρι και σήμερα.

Την προηγούμενη εβδομάδα, από τη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωνε ότι η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ τίθεται υπέρ της διατήρησης του δημόσιου ΟΑΣΘ. Η κατάθεση της αγωγής από πλευράς μετόχων, αναμένεται να λειτουργήσει σαν επιταχυντής, επιτέλους, των εξελίξεων.

Τι ακριβώς πρόκειται ή μπορεί να επακολουθήσει, για να επιλυθεί επιτέλους αυτή η μεσοβέζικη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και συντηρείται με ευθύνη της κεντρικής ηγεσίας;

Θα απαιτηθεί νομοθετική ρύθμιση

Όπως τονίσθηκε στο makthes.gr, «ο νομοθέτης έχει την ευχέρεια να οργανώσει τις αστικές συγκοινωνίες, όπως κρίνει σκόπιμο». Ο νομοθέτης μπορεί να μην εκκαθαρίσει τον ΟΑΣΘ, μπορεί να του δώσει νέα περιουσιακά στοιχεία, μπορεί να προβλέψει νέους μετόχους που θα εισφέρουν περιουσιακά στοιχεία κ.α., υπάρχουν πολλές δυνατότητες για τον νομοθέτη (βλέπετε κυβέρνηση), που θα πρέπει όμως να καταθέσει μία νομοθετική ρύθμιση για την επόμενη ημέρα των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη.

Οι πρώην μέτοχοι, που σήμερα καταθέτουν αγωγή, εκτιμάται ότι εντός διαστήματος έτους, το πολύ, θα έχουν στα χέρια τους την απόφαση του Εφετείου.

Oι πρώην μέτοχοι, με την κατάθεση της αγωγής ζητούν να αποζημιωθούν και αμφισβητούν την Έκθεση Αποτίμησης του ΟΑΣΘ, που έχει συντάξει η Grant Thornton, η οποία, όπως έχει γίνει γνωστό, κατέληγε στο ότι ο Οργανισμός, στο χρονικό σημείο κρατικοποίησής του, είχε αρνητική θέση και, συνεπώς, οι μέτοχοί του όφειλαν στο Ελληνικό Δημόσιο περί τα 3 εκατ. ευρώ. 

Οι πρώην μέτοχοι επισημαίνουν μία βασική πλημμέλεια, μία βασική παράλειψη, όπως τονίσθηκε στο makthes.gr, σύμφωνα με την οποία το Δημόσιο οφείλει άνω των 40 εκατ. ευρώ, σε αυτούς.

Εάν το Δικαστήριο δικαιώσει τους πρώην μετόχους, το Δημόσιο θα πρέπει να καταβάλλει αποζημιώσεις στους πρώην μετόχους, εκτός και αν ασκήσει αίτηση αναιρέσεως στον Άρειο Πάγο.

Αυτή η υπόθεση με τον ΟΑΣΘ, έστω με επισπεύδοντες τους πρώην μετόχους που καταθέτουν αγωγή κατά του Ελληνικού Δημοσίου, πρέπει να ξεκαθαρίσει, αφού, όπως γίνεται φανερό μετά από τόσων χρόνων καθυστερήσεις, οι αρμόδιοι κυβερνητικοί παράγοντες δεν είχαν καταλήξει στο τι ήθελαν να κάνουν με τον ΟΑΣΘ.

Τουλάχιστον, στην πολύπαθη συγκοινωνιακά Θεσσαλονίκη, έχει ξεκαθαρίσει η υπόθεση του Μετρό, που θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία, μέσα στο Νοέμβριο του 2024, βάσει των πλέον πρόσφατων δηλώσεων του υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου.

Αγωγή κατά του Ελληνικού Δημοσίου καταθέτουν σήμερα, στο Εφετείο Αθηνών, 899 πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ και μέλη του Σωματείου «Συνεργασία Μετόχων ΟΑΣΘ», με αίτημα την αποζημίωση που δικαιούνται, βάσει του νόμου 4482/2017. Οι πρώην μέτοχοι, όπως πληροφορείται το makthes.gr, διεκδικούν αποζημίωση άνω των 40 εκατ. ευρώ.

Με την κίνηση αυτή, επιχειρείται να δοθεί λύση σε μία υπόθεση που λιμνάζει επί έξι και πλέον χρόνια, από τότε δηλαδή που με τον ν. 4482/2017, το λεγόμενο νόμο Σπίρτζη, κρατικοποιήθηκε ο ΟΑΣΘ και τέθηκε σε καθεστώς εκκαθάρισης εν λειτουργεία, καθεστώς στο οποίο βρίσκεται μέχρι και σήμερα.

Την προηγούμενη εβδομάδα, από τη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωνε ότι η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ τίθεται υπέρ της διατήρησης του δημόσιου ΟΑΣΘ. Η κατάθεση της αγωγής από πλευράς μετόχων, αναμένεται να λειτουργήσει σαν επιταχυντής, επιτέλους, των εξελίξεων.

Τι ακριβώς πρόκειται ή μπορεί να επακολουθήσει, για να επιλυθεί επιτέλους αυτή η μεσοβέζικη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και συντηρείται με ευθύνη της κεντρικής ηγεσίας;

Θα απαιτηθεί νομοθετική ρύθμιση

Όπως τονίσθηκε στο makthes.gr, «ο νομοθέτης έχει την ευχέρεια να οργανώσει τις αστικές συγκοινωνίες, όπως κρίνει σκόπιμο». Ο νομοθέτης μπορεί να μην εκκαθαρίσει τον ΟΑΣΘ, μπορεί να του δώσει νέα περιουσιακά στοιχεία, μπορεί να προβλέψει νέους μετόχους που θα εισφέρουν περιουσιακά στοιχεία κ.α., υπάρχουν πολλές δυνατότητες για τον νομοθέτη (βλέπετε κυβέρνηση), που θα πρέπει όμως να καταθέσει μία νομοθετική ρύθμιση για την επόμενη ημέρα των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη.

Οι πρώην μέτοχοι, που σήμερα καταθέτουν αγωγή, εκτιμάται ότι εντός διαστήματος έτους, το πολύ, θα έχουν στα χέρια τους την απόφαση του Εφετείου.

Oι πρώην μέτοχοι, με την κατάθεση της αγωγής ζητούν να αποζημιωθούν και αμφισβητούν την Έκθεση Αποτίμησης του ΟΑΣΘ, που έχει συντάξει η Grant Thornton, η οποία, όπως έχει γίνει γνωστό, κατέληγε στο ότι ο Οργανισμός, στο χρονικό σημείο κρατικοποίησής του, είχε αρνητική θέση και, συνεπώς, οι μέτοχοί του όφειλαν στο Ελληνικό Δημόσιο περί τα 3 εκατ. ευρώ. 

Οι πρώην μέτοχοι επισημαίνουν μία βασική πλημμέλεια, μία βασική παράλειψη, όπως τονίσθηκε στο makthes.gr, σύμφωνα με την οποία το Δημόσιο οφείλει άνω των 40 εκατ. ευρώ, σε αυτούς.

Εάν το Δικαστήριο δικαιώσει τους πρώην μετόχους, το Δημόσιο θα πρέπει να καταβάλλει αποζημιώσεις στους πρώην μετόχους, εκτός και αν ασκήσει αίτηση αναιρέσεως στον Άρειο Πάγο.

Αυτή η υπόθεση με τον ΟΑΣΘ, έστω με επισπεύδοντες τους πρώην μετόχους που καταθέτουν αγωγή κατά του Ελληνικού Δημοσίου, πρέπει να ξεκαθαρίσει, αφού, όπως γίνεται φανερό μετά από τόσων χρόνων καθυστερήσεις, οι αρμόδιοι κυβερνητικοί παράγοντες δεν είχαν καταλήξει στο τι ήθελαν να κάνουν με τον ΟΑΣΘ.

Τουλάχιστον, στην πολύπαθη συγκοινωνιακά Θεσσαλονίκη, έχει ξεκαθαρίσει η υπόθεση του Μετρό, που θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία, μέσα στο Νοέμβριο του 2024, βάσει των πλέον πρόσφατων δηλώσεων του υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία