ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Νέες παραλαβές λεωφορείων στα αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ

Εκδόθηκαν οι πινακίδες για ακόμη 19 λεωφορεία από τα 49 που αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης

 04/02/2021 07:00

Νέες παραλαβές λεωφορείων στα αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ
Φωτογραφία αρχείου από μεταχειρισμένο λεωφορείο της Λειψίας

Δημήτρης Λαζόπουλος

Στη διάθεση του ΟΑΣΘ βρίσκεται πλέον η «μερίδα του λέοντος» των 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων που αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τον δήμο Λειψίας στη Γερμανία, προκειμένου να ενισχύσει το συγκοινωνιακό έργο στο κέντρο της πόλης.

Επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες του makthes.gr, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας, ενημερώνει πως μόλις προχθές, Τρίτη, ο ΟΑΣΘ παρέλαβε πινακίδες για 19 οχήματα, «διότι είχαν καθυστερήσει να μεταφερθούν οι φάκελοί τους από τη Λειψία της Γερμανίας». Συνολικά ο ΟΑΣΘ έχει σήμερα στα αμαξοστάσιά του 44 από τα 50 μεταχειρισμένα γερμανικά λεωφορεία και τα τελευταία πέντε αναμένονται στη Θεσσαλονίκη από τη Λειψία τις επόμενες ημέρες, σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα. Το 50ο λεωφορείο δεν θα έρθει, καθώς κρίθηκε ακατάλληλο και «φυσικά δεν θα πληρωθεί», σημειώνει από την πλευρά του στο makthes.gr, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών του δήμου Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Κούπκας.

Αυτή τη στιγμή ο ΟΑΣΘ χρησιμοποιεί 10-15 λεωφορεία από τη Λειψία και σταδιακά θα μπουν και τα υπόλοιπα σε κυκλοφορία, καθώς μετά την έκδοση των πινακίδων, χρειάζεται να ελεγχθούν από τους μηχανικούς του ΟΑΣΘ, εξηγεί ο πρόεδρος του οργανισμού.

Ανοίκεια τα λεωφορεία στους μηχανικούς του ΟΑΣΘ

«Λεωφορεία Solaris στη Θεσσαλονίκη δεν έχουν ξανάρθει και υπάρχουν κάποια θέματα γνώσεων, ανταλλακτικών. Οι μηχανικοί του ΟΑΣΘ πρέπει να τα δούνε, να μάθουν τα χούγια τους», συνεχίζει ο Γιώργος Σκόδρας, παραπέμποντας σε όσα του είπαν οι μηχανικοί.

Υπενθυμίζει, δε, ότι η επιτροπή που είχε μεταβεί στη Λειψία είχε ελέγξει 20-30 παραμέτρους σε περίπου 5-6 οχήματα. Καθώς πρόκειται για οχήματα 12 ετών, «προφανώς αυτά τα οχήματα πρέπει να υποστούν μια γενική συντήρηση πριν μπουν στην κυκλοφορία για να είναι ασφαλή και λειτουργικά διαρκώς, να μην έχουμε «φυσαρμόνικα», βάλε-βγάλε. Αυτό ισχύει και τα οχήματα που είναι μισθωμένα. Ο ανάδοχος φροντίζει πριν τα παραδώσει σε εμάς, να τα έχει τουλάχιστον 15 ημέρες στα συνεργεία του. Το ξέρουμε αυτό, γιατί το παρακολουθούμε», υποστηρίζει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ.

Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Σκόδρας διαβεβαιώνει ότι μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου όλα τα λεωφορεία που αγόρασε ο δήμος θα είναι αξιόμαχα, ενώ σε ό,τι αφορά τα μισθωμένα οχήματα, αυτά χρησιμοποιούνται, ήδη, στο 100%.

Ο στόλος σήμερα και η δυναμική του

Η δυναμικότητα του στόλου αυτή τη στιγμή έχει ως εξής, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ. Κυκλοφορούν τα 150 μισθωμένα λεωφορεία, ενώ απομένουν άλλα 30 να παραδοθούν κατόπιν της παράτασης που έλαβε ο ανάδοχος. Υπάρχουν τα 44 του δήμου, από τα οποία κυκλοφορούν 10-15 λεωφορεία και 180-200 από τον στόλο του ΟΑΣΘ, αριθμός ο οποίος όμως φθίνει, διότι «δεν αντέχουν», παραδέχεται ο ίδιος. «Με το που ολοκληρωθεί η συντήρηση νομίζω θα είμαστε σε πολύ καλά επίπεδα», σπεύδει να συμπληρώσει ο κ. Σκόδρας.

Στον "αστερισμό" του διαγωνισμού

Παράλληλα αναμένεται ο διαγωνισμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που αφορά την αγορά καινούργιων λεωφορείων για τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα. Μέχρι τότε ως ΟΑΣΘ «Θα δούμε εάν θα ενεργοποιήσουμε την προαίρεση για τα 270 λεωφορεία που μας χρειάζονται, ή θα πάμε σε νέο διαγωνισμό για μίσθωση», λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ. Υπενθυμίζει, δε, ότι απαιτείται χρόνος για την παράδοση καινούργιων λεωφορείων, δεδομένου ότι από την ημέρα που θα υπογραφεί η σύμβαση μέχρι την παράδοση του πρώτου λεωφορείου, θα περάσουν τουλάχιστον έξι μήνες, μέχρι να κατασκευαστούν. 

Παρόλα αυτά «ήδη ξεπερνάμε σε καθημερινή βάση τα 300 λεωφορεία μέσα στο πολεοδομικό συγκρότημα και στόχος μας είναι να ξεπεράσουμε το επόμενο διάστημα τα 400, ώστε να μπορούμε να καλύψουμε στο 100% το πρόγραμμα μέσα στην πόλη», δεσμεύεται ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ.

«Αστειότητες και αντιφάσεις» καταλογίζει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ στη «Θεσσαλονίκη Μαζί»

Σε ερώτηση για την κριτική που άσκησε χθες η δημοτική παράταξη, «Θεσσαλονίκη Μαζί», η οποία κατηγόρησε τη διοίκηση του δημάρχου, Κωνσταντίνου Ζέρβα ότι «τελικά τα φθηνά λεωφορεία που θα έδιναν λύση στο πρόβλημα μετακίνησης των δημοτών μας, αποδείχτηκαν φαρμάκι, πανάκριβα σε σχέση με τις υπηρεσίες που προσφέρουν», ο κ. Σκόδρας κάνει λόγο για αντιφάσεις και αντιτείνει: «Κάποιοι άνθρωποι προσπαθούν να βρουν πρόβλημα μέσα στη λύση. Όταν κάναμε τον διαγωνισμό για τη μίσθωση των λεωφορείων, γράφανε ότι πληρώνουμε χρυσές σακαράκες και φέρναν ως αντιπαράδειγμα τα λεωφορεία του δήμου που αγοράστηκαν φτηνά. Τώρα μας λένε ότι τα λεωφορεία του δήμου είναι ακριβά. Ας αποφασίσουν τι συμβαίνει. Δεν μπορούν να συμβαίνουν και τα δύο. Αυτά είναι αστειότητες».


Στη διάθεση του ΟΑΣΘ βρίσκεται πλέον η «μερίδα του λέοντος» των 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων που αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τον δήμο Λειψίας στη Γερμανία, προκειμένου να ενισχύσει το συγκοινωνιακό έργο στο κέντρο της πόλης.

Επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες του makthes.gr, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας, ενημερώνει πως μόλις προχθές, Τρίτη, ο ΟΑΣΘ παρέλαβε πινακίδες για 19 οχήματα, «διότι είχαν καθυστερήσει να μεταφερθούν οι φάκελοί τους από τη Λειψία της Γερμανίας». Συνολικά ο ΟΑΣΘ έχει σήμερα στα αμαξοστάσιά του 44 από τα 50 μεταχειρισμένα γερμανικά λεωφορεία και τα τελευταία πέντε αναμένονται στη Θεσσαλονίκη από τη Λειψία τις επόμενες ημέρες, σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα. Το 50ο λεωφορείο δεν θα έρθει, καθώς κρίθηκε ακατάλληλο και «φυσικά δεν θα πληρωθεί», σημειώνει από την πλευρά του στο makthes.gr, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών του δήμου Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Κούπκας.

Αυτή τη στιγμή ο ΟΑΣΘ χρησιμοποιεί 10-15 λεωφορεία από τη Λειψία και σταδιακά θα μπουν και τα υπόλοιπα σε κυκλοφορία, καθώς μετά την έκδοση των πινακίδων, χρειάζεται να ελεγχθούν από τους μηχανικούς του ΟΑΣΘ, εξηγεί ο πρόεδρος του οργανισμού.

Ανοίκεια τα λεωφορεία στους μηχανικούς του ΟΑΣΘ

«Λεωφορεία Solaris στη Θεσσαλονίκη δεν έχουν ξανάρθει και υπάρχουν κάποια θέματα γνώσεων, ανταλλακτικών. Οι μηχανικοί του ΟΑΣΘ πρέπει να τα δούνε, να μάθουν τα χούγια τους», συνεχίζει ο Γιώργος Σκόδρας, παραπέμποντας σε όσα του είπαν οι μηχανικοί.

Υπενθυμίζει, δε, ότι η επιτροπή που είχε μεταβεί στη Λειψία είχε ελέγξει 20-30 παραμέτρους σε περίπου 5-6 οχήματα. Καθώς πρόκειται για οχήματα 12 ετών, «προφανώς αυτά τα οχήματα πρέπει να υποστούν μια γενική συντήρηση πριν μπουν στην κυκλοφορία για να είναι ασφαλή και λειτουργικά διαρκώς, να μην έχουμε «φυσαρμόνικα», βάλε-βγάλε. Αυτό ισχύει και τα οχήματα που είναι μισθωμένα. Ο ανάδοχος φροντίζει πριν τα παραδώσει σε εμάς, να τα έχει τουλάχιστον 15 ημέρες στα συνεργεία του. Το ξέρουμε αυτό, γιατί το παρακολουθούμε», υποστηρίζει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ.

Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Σκόδρας διαβεβαιώνει ότι μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου όλα τα λεωφορεία που αγόρασε ο δήμος θα είναι αξιόμαχα, ενώ σε ό,τι αφορά τα μισθωμένα οχήματα, αυτά χρησιμοποιούνται, ήδη, στο 100%.

Ο στόλος σήμερα και η δυναμική του

Η δυναμικότητα του στόλου αυτή τη στιγμή έχει ως εξής, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ. Κυκλοφορούν τα 150 μισθωμένα λεωφορεία, ενώ απομένουν άλλα 30 να παραδοθούν κατόπιν της παράτασης που έλαβε ο ανάδοχος. Υπάρχουν τα 44 του δήμου, από τα οποία κυκλοφορούν 10-15 λεωφορεία και 180-200 από τον στόλο του ΟΑΣΘ, αριθμός ο οποίος όμως φθίνει, διότι «δεν αντέχουν», παραδέχεται ο ίδιος. «Με το που ολοκληρωθεί η συντήρηση νομίζω θα είμαστε σε πολύ καλά επίπεδα», σπεύδει να συμπληρώσει ο κ. Σκόδρας.

Στον "αστερισμό" του διαγωνισμού

Παράλληλα αναμένεται ο διαγωνισμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που αφορά την αγορά καινούργιων λεωφορείων για τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα. Μέχρι τότε ως ΟΑΣΘ «Θα δούμε εάν θα ενεργοποιήσουμε την προαίρεση για τα 270 λεωφορεία που μας χρειάζονται, ή θα πάμε σε νέο διαγωνισμό για μίσθωση», λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ. Υπενθυμίζει, δε, ότι απαιτείται χρόνος για την παράδοση καινούργιων λεωφορείων, δεδομένου ότι από την ημέρα που θα υπογραφεί η σύμβαση μέχρι την παράδοση του πρώτου λεωφορείου, θα περάσουν τουλάχιστον έξι μήνες, μέχρι να κατασκευαστούν. 

Παρόλα αυτά «ήδη ξεπερνάμε σε καθημερινή βάση τα 300 λεωφορεία μέσα στο πολεοδομικό συγκρότημα και στόχος μας είναι να ξεπεράσουμε το επόμενο διάστημα τα 400, ώστε να μπορούμε να καλύψουμε στο 100% το πρόγραμμα μέσα στην πόλη», δεσμεύεται ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ.

«Αστειότητες και αντιφάσεις» καταλογίζει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ στη «Θεσσαλονίκη Μαζί»

Σε ερώτηση για την κριτική που άσκησε χθες η δημοτική παράταξη, «Θεσσαλονίκη Μαζί», η οποία κατηγόρησε τη διοίκηση του δημάρχου, Κωνσταντίνου Ζέρβα ότι «τελικά τα φθηνά λεωφορεία που θα έδιναν λύση στο πρόβλημα μετακίνησης των δημοτών μας, αποδείχτηκαν φαρμάκι, πανάκριβα σε σχέση με τις υπηρεσίες που προσφέρουν», ο κ. Σκόδρας κάνει λόγο για αντιφάσεις και αντιτείνει: «Κάποιοι άνθρωποι προσπαθούν να βρουν πρόβλημα μέσα στη λύση. Όταν κάναμε τον διαγωνισμό για τη μίσθωση των λεωφορείων, γράφανε ότι πληρώνουμε χρυσές σακαράκες και φέρναν ως αντιπαράδειγμα τα λεωφορεία του δήμου που αγοράστηκαν φτηνά. Τώρα μας λένε ότι τα λεωφορεία του δήμου είναι ακριβά. Ας αποφασίσουν τι συμβαίνει. Δεν μπορούν να συμβαίνουν και τα δύο. Αυτά είναι αστειότητες».


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία