ΔΙΕΘΝΗ

Ο Τούρκος που έκανε τις ΗΠΑ να αγαπήσουν το Ελληνικό γιαούρτι

Η ιστορία της οικογένειας μεταναστών κουρδικής καταγωγής από την ανέχεια ως τη δημιουργία μιας αυτοκρατορίας γαλακτοκομικών στις ΗΠΑ

 07/01/2023 18:00

Ο Τούρκος που έκανε τις ΗΠΑ να αγαπήσουν το Ελληνικό γιαούρτι

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας ελληνικού γιαουρτιού Chobani, Hamdi Ulukaya έχει διαδώσει το ελληνικό γιαούρτι στη νέα γενιά καταναλωτών. 

Τώρα η εταιρεία του κατέθεσε επίσημα μια αρχική δημόσια πρόταση για να εισαχθεί στο χρηματιστήριο Nasdaq, υποβάλλοντας το αίτημα από την περασμένη Τετάρτη. 

Η Chobani έχει μετατρέψει ένα από τα παραδοσιακά πιάτα της Ελλάδας σε βασικό στοιχείο της αμερικανικής διατροφής, καθιερώνοντας μια ισχυρή εικόνα για το γαλακτοκομικό προϊόν που είναι πιστό στα συστατικά του γιαουρτιού. 

Ο Ulukaya είναι ένας Τούρκος επιχειρηματίας που ξεκίνησε την εταιρεία το 2005 στα βόρεια της Νέας Υόρκης. Ανήκει σε οικογένεια Κούρδων γαλακτοπαραγωγών που κατάγονται από το χωριό Ilic της επαρχίας Erzincan. "Chobani" σημαίνει στα τουρκικά "βοσκός".

Η οικογένεια του Ulukaya μετανάστευσε στην Αμερική το 1994 για να πάει στο σχολείο. Μόλις μια δεκαετία αργότερα, αποφάσισε να ξεκινήσει την επιχείρηση του γιαουρτιού, σε μια περιοχή της χώρας που κυριαρχούσε στη βιομηχανία από το 1800. 

Η Chobani ανέβηκε γρήγορα στην κορυφή του κλάδου, φτάνοντας το 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε πωλήσεις μέχρι το 2012. Η εταιρεία διαθέτει τώρα εγκαταστάσεις στη Νέα Υόρκη, το Αϊντάχο και την Αυστραλία. 

 Πρόσφατα, η εταιρεία υπέβαλε τα αρχικά της έγγραφα εμπιστευτικά στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και πηγές υποθέτουν στο Reuters ότι μια δημόσια εγγραφή θα μπορούσε να αποτιμήσει την εταιρεία στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η Chobani δίνει σε όλους τους εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης μερίδιο στην εταιρεία. Εισήγαγε ένα πρόγραμμα παροχών εργαζομένων το 2016 που επιτρέπει σε κάθε εργαζόμενο πλήρους απασχόλησης να έχει μερίδιο στην εταιρεία. Αυτό το μερίδιο θα αντιπροσωπεύει πλέον μετοχές της CHO. Αυτές οι μετοχές αποτελούν σήμερα μερίδιο 12,5% στην εταιρεία γιαουρτιού. 

 Ο Ulukaya έχει επαινεθεί τόσο για την εταιρική δομή και την κουλτούρα των εργαζομένων της εταιρείας του όσο και για την επιτυχία του στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών. 

Η εταιρεία έχει εργαστεί για να συμπεριλάβει άτομα με υποεκπροσώπηση στο εργατικό δυναμικό της, με περίπου το 30% των εργαζομένων της να είναι μετανάστες και πρόσφυγες. Η Chobani συνεργάζεται επίσης με μεταφραστές και άλλα καταλύματα για να βοηθήσει τους ανθρώπους να ενσωματωθούν στην εταιρεία.

Είπε ο Ulukaya σε ένα TedTalk του 2019. «Εάν έχετε δίκιο με τους ανθρώπους σας, εάν έχετε δίκιο με την κοινότητά σας, εάν έχετε δίκιο με το προϊόν σας, θα είστε πιο κερδοφόροι, θα είστε πιο καινοτόμοι, θα έχετε περισσότερους παθιασμένους ανθρώπους που εργάζονται για εσάς και μια κοινότητα που σας υποστηρίζει. Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ του κέρδους και του αληθινού πλούτου». 

Όταν η Chobani κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το πρόγραμμα παροχών εργαζομένων της, ο Ulukaya εξέπληξε και τους 2.000 εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης με φακέλους που περιείχαν τα νέα και τις πληροφορίες σχετικά με το μερίδιό τους στην εταιρεία. «Έχω φτιάξει κάτι που ποτέ δεν πίστευα ότι θα είχε τόση επιτυχία, αλλά δεν μπορώ να σκεφτώ ότι το Chobani χτίστηκε χωρίς όλους αυτούς τους ανθρώπους», είπε ο Τούρκος Διευθύνων Σύμβουλος στους New York Times, «Τώρα θα εργαστούν για να χτίσουν την εταιρεία ακόμη και περισσότερα και ταυτόχρονα χτίζοντας το μέλλον τους».

ΠΗΓΗ: greekreporter.gr


Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας ελληνικού γιαουρτιού Chobani, Hamdi Ulukaya έχει διαδώσει το ελληνικό γιαούρτι στη νέα γενιά καταναλωτών. 

Τώρα η εταιρεία του κατέθεσε επίσημα μια αρχική δημόσια πρόταση για να εισαχθεί στο χρηματιστήριο Nasdaq, υποβάλλοντας το αίτημα από την περασμένη Τετάρτη. 

Η Chobani έχει μετατρέψει ένα από τα παραδοσιακά πιάτα της Ελλάδας σε βασικό στοιχείο της αμερικανικής διατροφής, καθιερώνοντας μια ισχυρή εικόνα για το γαλακτοκομικό προϊόν που είναι πιστό στα συστατικά του γιαουρτιού. 

Ο Ulukaya είναι ένας Τούρκος επιχειρηματίας που ξεκίνησε την εταιρεία το 2005 στα βόρεια της Νέας Υόρκης. Ανήκει σε οικογένεια Κούρδων γαλακτοπαραγωγών που κατάγονται από το χωριό Ilic της επαρχίας Erzincan. "Chobani" σημαίνει στα τουρκικά "βοσκός".

Η οικογένεια του Ulukaya μετανάστευσε στην Αμερική το 1994 για να πάει στο σχολείο. Μόλις μια δεκαετία αργότερα, αποφάσισε να ξεκινήσει την επιχείρηση του γιαουρτιού, σε μια περιοχή της χώρας που κυριαρχούσε στη βιομηχανία από το 1800. 

Η Chobani ανέβηκε γρήγορα στην κορυφή του κλάδου, φτάνοντας το 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε πωλήσεις μέχρι το 2012. Η εταιρεία διαθέτει τώρα εγκαταστάσεις στη Νέα Υόρκη, το Αϊντάχο και την Αυστραλία. 

 Πρόσφατα, η εταιρεία υπέβαλε τα αρχικά της έγγραφα εμπιστευτικά στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και πηγές υποθέτουν στο Reuters ότι μια δημόσια εγγραφή θα μπορούσε να αποτιμήσει την εταιρεία στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η Chobani δίνει σε όλους τους εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης μερίδιο στην εταιρεία. Εισήγαγε ένα πρόγραμμα παροχών εργαζομένων το 2016 που επιτρέπει σε κάθε εργαζόμενο πλήρους απασχόλησης να έχει μερίδιο στην εταιρεία. Αυτό το μερίδιο θα αντιπροσωπεύει πλέον μετοχές της CHO. Αυτές οι μετοχές αποτελούν σήμερα μερίδιο 12,5% στην εταιρεία γιαουρτιού. 

 Ο Ulukaya έχει επαινεθεί τόσο για την εταιρική δομή και την κουλτούρα των εργαζομένων της εταιρείας του όσο και για την επιτυχία του στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών. 

Η εταιρεία έχει εργαστεί για να συμπεριλάβει άτομα με υποεκπροσώπηση στο εργατικό δυναμικό της, με περίπου το 30% των εργαζομένων της να είναι μετανάστες και πρόσφυγες. Η Chobani συνεργάζεται επίσης με μεταφραστές και άλλα καταλύματα για να βοηθήσει τους ανθρώπους να ενσωματωθούν στην εταιρεία.

Είπε ο Ulukaya σε ένα TedTalk του 2019. «Εάν έχετε δίκιο με τους ανθρώπους σας, εάν έχετε δίκιο με την κοινότητά σας, εάν έχετε δίκιο με το προϊόν σας, θα είστε πιο κερδοφόροι, θα είστε πιο καινοτόμοι, θα έχετε περισσότερους παθιασμένους ανθρώπους που εργάζονται για εσάς και μια κοινότητα που σας υποστηρίζει. Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ του κέρδους και του αληθινού πλούτου». 

Όταν η Chobani κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το πρόγραμμα παροχών εργαζομένων της, ο Ulukaya εξέπληξε και τους 2.000 εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης με φακέλους που περιείχαν τα νέα και τις πληροφορίες σχετικά με το μερίδιό τους στην εταιρεία. «Έχω φτιάξει κάτι που ποτέ δεν πίστευα ότι θα είχε τόση επιτυχία, αλλά δεν μπορώ να σκεφτώ ότι το Chobani χτίστηκε χωρίς όλους αυτούς τους ανθρώπους», είπε ο Τούρκος Διευθύνων Σύμβουλος στους New York Times, «Τώρα θα εργαστούν για να χτίσουν την εταιρεία ακόμη και περισσότερα και ταυτόχρονα χτίζοντας το μέλλον τους».

ΠΗΓΗ: greekreporter.gr


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία