ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ο περιφερειακός -και όχι το μετρό- είναι το έργο πρώτης προτεραιότητας για τους Θεσσαλονικείς

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η επέκταση των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου "Μακεδονία" -Τρίτο και... καταϊδρωμένο το μετρό -Τι... σκορ πετυχαίνουν ΔΕΘ και ΑΖΚ

 31/10/2019 14:19

Ο περιφερειακός -και όχι το μετρό- είναι το έργο πρώτης προτεραιότητας για τους Θεσσαλονικείς
Περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης INTIME NEWS /ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΟΣΙΔΗΣ

Σοφία Χριστοφορίδου

Η αναβάθμιση της περιφερειακής οδού και όχι το μετρό είναι το έργο πρώτης προτεραιότητας για τους Θεσσαλονικείς. Μάλιστα το μετρό έρχεται… τρίτο και καταϊδρωμένο μετά και την ολοκλήρωση των έργων στο αεροδρόμιο, ενώ μόνο ένας στους πέντε περιέλαβε την ολοκλήρωση του μετρό στα δυο πιο σημαντικά έργα. «Ίσως γιατί δεν έχουμε ακόμα μετρό, οπότε δεν υπάρχει αυτή η εμπειρία από τη λειτουργία του στην πόλη, ενώ αντιθέτως έχουν την εμπειρία της περιφερειακής οδού» σχολίασε ο α΄ αντιπρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης κατά την παρουσίαση της έρευνας κοινής γνώμης που διενεργείται εδώ και δέκα χρόνια για λογαριασμό του ΕΒΕΘ.

Σε κάθε εξαμηνιαία έρευνα περιλαμβάνονται οι ίδιες ερωτήσεις αλλά και κάποιες που είναι διαφορετικές κάθε φορά. Στην έρευνα που διενεργήθηκε για το β’ εξάμηνο του 2019 το ερώτημα αφορούσε τα έργα υποδομής.

Έξι στους δέκα ερωτώμενους (59%) προβληματίζονται για την κατάσταση των Αστικών Συγκοινωνιών και μάλιστα τέσσερις στους δέκα (38%) αναφέρονται σε αυτό ως το πρώτο – βασικότερο πρόβλημα. Σημειωτέον ότι η έρευνα πραγματοποιείται σε όλο τον νομό Θεσσαλονίκης, οπότε για κάποιοι από τους ερωτώμενους ενδεχομένως να μην χρησιμοποιούν τον ΟΑΣΘ.

Η καθαριότητα του δημόσιου χώρου (49% στο σύνολο και 20% ως πρώτο – βασικότερο πρόβλημα) και το κυκλοφοριακό (47% στο σύνολο και 29% ως πρώτο – βασικότερο πρόβλημα) ακολουθούν συμπληρώνοντας την τριάδα των βασικότερων προβλημάτων που καταγράφουν οι Θεσσαλονικείς για την πόλη τους. Σε μεγάλη απόσταση (21% στο σύνολο και 7% ως πρώτο – βασικότερο πρόβλημα) αναφέρεται η μη ολοκλήρωση του Μετρό της Θεσσαλονίκης.

Το πλέον σημαντικό έργο, σύμφωνα με τους ερωτηθέντες (δείγμα 700 καταναλωτών) είναι η ολοκλήρωση και ανακατασκευής της περιφερειακής οδού, με «βαθμολογία» 4,7 στα 5 ως προς τη σημασία του έργου για την πόλη και 4,3 για τη ζωή τους. Μάλιστα η ολοκλήρωση και ανακατασκευή της Περιφερειακής Οδού της Θεσσαλονίκης είναι το πλέον σημαντικό έργο και για τις επιχειρήσεις (δείγμα 800 επιχειρήσεων της Θεσσαλονίκης). Πιο συγκεκριμένα, σε μια κλίμακα από το 1 – Καθόλου σημαντικό μέχρι και το 5 – Πολύ σημαντικό, η ολοκλήρωση/ανακατασκευή της Περιφερειακής Οδού της Θεσσαλονίκης βαθμολογείται με 4.6/5 (σε σχέση με την σημασία της για την Θεσσαλονίκη) και 3.8/5 (σε σχέση με την σημασία της για τις ίδιες τις επιχειρήσεις).

Στη δεύτερη θέση- και αυτό ήταν η έκπληξη της έρευνας- οι ερωτηθέντες τοποθετούν την ολοκλήρωση των έργων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» (4.6/5 το πόσο σημαντικό είναι για την πόλη και 3,6 για τους ίδιους). «Ίσως γιατί περιμένουν ότι θα ώθηση στην οικονομία της Θεσσαλονίκης από το αεροδρόμιο. Ίσως γιατί βλέπουν τα έργα προχωράν γρήγορα και ανυπομονούν να τελειώσει, ίσως κάνοντας σύγκριση με την Αθήνα» σχολίασε ο κ. Βλαχογιάννης.

Η ολοκλήρωση του μετρό τοποθετείται στην τρίτη θέση ως προς τη σημασία της για την πόλη (4,4 στα 5) και ακόμη μικρότερη για την ζωή των ερωτηθέντων (3.6/5)

Ακόμα μεγαλύτερη έκπληξη αποτελεί η τοποθέτηση της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας στις προτεραιότητες για τη Θεσσαλονίκη και για τους κατοίκους της, που μέχρι στιγμής δεν έχει κάτι απτό να επιδείξει. Βέβαια το ευρύ κοινό (58%) δεν γνωρίζει καν τι είναι η Ζώνη Καινοτομίας. Το υπόλοιπο 42% δεν είναι απαραίτητο ότι γνωρίζει (πολλοί ερωτώμενοι δεν θέλουν να παραδεχτούν ότι δεν γνωρίζουν, όπως διευκρίνισε ο Π. Τεμεκενίδης που διενήργησε την έρευνα) παρόλα αυτά τοποθετεί την ολοκλήρωση των εγκαταστάσεων της ΑΖΚ (ενδεχομένως να εννοούν το Thess Intec) στην τέταρτη θέση από άποψη σημαντικότητας (4,1 για την πόλη, 3,3 για τους ίδιους).

Μόλις στην πέμπτη θέση κατατάσσουν την ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου της ΔΕΘ, ως έργο σημαντικό για τη Θεσσαλονίκη παρότι η έκθεση είναι στην καρδιά της πόλης, πρόκειται δηλαδή για κάτι εμφανές και πιο εύκολα αντιληπτό για το ευρύ κοινό σε σχέση με τη Ζώνη Καινοτομίας. Συγκεκριμένα «βαθμολογούν» το έργο με 4 για την πόλη και 3 για τους ίδιους προσωπικά.

Η αναβάθμιση της περιφερειακής οδού και όχι το μετρό είναι το έργο πρώτης προτεραιότητας για τους Θεσσαλονικείς. Μάλιστα το μετρό έρχεται… τρίτο και καταϊδρωμένο μετά και την ολοκλήρωση των έργων στο αεροδρόμιο, ενώ μόνο ένας στους πέντε περιέλαβε την ολοκλήρωση του μετρό στα δυο πιο σημαντικά έργα. «Ίσως γιατί δεν έχουμε ακόμα μετρό, οπότε δεν υπάρχει αυτή η εμπειρία από τη λειτουργία του στην πόλη, ενώ αντιθέτως έχουν την εμπειρία της περιφερειακής οδού» σχολίασε ο α΄ αντιπρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης κατά την παρουσίαση της έρευνας κοινής γνώμης που διενεργείται εδώ και δέκα χρόνια για λογαριασμό του ΕΒΕΘ.

Σε κάθε εξαμηνιαία έρευνα περιλαμβάνονται οι ίδιες ερωτήσεις αλλά και κάποιες που είναι διαφορετικές κάθε φορά. Στην έρευνα που διενεργήθηκε για το β’ εξάμηνο του 2019 το ερώτημα αφορούσε τα έργα υποδομής.

Έξι στους δέκα ερωτώμενους (59%) προβληματίζονται για την κατάσταση των Αστικών Συγκοινωνιών και μάλιστα τέσσερις στους δέκα (38%) αναφέρονται σε αυτό ως το πρώτο – βασικότερο πρόβλημα. Σημειωτέον ότι η έρευνα πραγματοποιείται σε όλο τον νομό Θεσσαλονίκης, οπότε για κάποιοι από τους ερωτώμενους ενδεχομένως να μην χρησιμοποιούν τον ΟΑΣΘ.

Η καθαριότητα του δημόσιου χώρου (49% στο σύνολο και 20% ως πρώτο – βασικότερο πρόβλημα) και το κυκλοφοριακό (47% στο σύνολο και 29% ως πρώτο – βασικότερο πρόβλημα) ακολουθούν συμπληρώνοντας την τριάδα των βασικότερων προβλημάτων που καταγράφουν οι Θεσσαλονικείς για την πόλη τους. Σε μεγάλη απόσταση (21% στο σύνολο και 7% ως πρώτο – βασικότερο πρόβλημα) αναφέρεται η μη ολοκλήρωση του Μετρό της Θεσσαλονίκης.

Το πλέον σημαντικό έργο, σύμφωνα με τους ερωτηθέντες (δείγμα 700 καταναλωτών) είναι η ολοκλήρωση και ανακατασκευής της περιφερειακής οδού, με «βαθμολογία» 4,7 στα 5 ως προς τη σημασία του έργου για την πόλη και 4,3 για τη ζωή τους. Μάλιστα η ολοκλήρωση και ανακατασκευή της Περιφερειακής Οδού της Θεσσαλονίκης είναι το πλέον σημαντικό έργο και για τις επιχειρήσεις (δείγμα 800 επιχειρήσεων της Θεσσαλονίκης). Πιο συγκεκριμένα, σε μια κλίμακα από το 1 – Καθόλου σημαντικό μέχρι και το 5 – Πολύ σημαντικό, η ολοκλήρωση/ανακατασκευή της Περιφερειακής Οδού της Θεσσαλονίκης βαθμολογείται με 4.6/5 (σε σχέση με την σημασία της για την Θεσσαλονίκη) και 3.8/5 (σε σχέση με την σημασία της για τις ίδιες τις επιχειρήσεις).

Στη δεύτερη θέση- και αυτό ήταν η έκπληξη της έρευνας- οι ερωτηθέντες τοποθετούν την ολοκλήρωση των έργων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» (4.6/5 το πόσο σημαντικό είναι για την πόλη και 3,6 για τους ίδιους). «Ίσως γιατί περιμένουν ότι θα ώθηση στην οικονομία της Θεσσαλονίκης από το αεροδρόμιο. Ίσως γιατί βλέπουν τα έργα προχωράν γρήγορα και ανυπομονούν να τελειώσει, ίσως κάνοντας σύγκριση με την Αθήνα» σχολίασε ο κ. Βλαχογιάννης.

Η ολοκλήρωση του μετρό τοποθετείται στην τρίτη θέση ως προς τη σημασία της για την πόλη (4,4 στα 5) και ακόμη μικρότερη για την ζωή των ερωτηθέντων (3.6/5)

Ακόμα μεγαλύτερη έκπληξη αποτελεί η τοποθέτηση της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας στις προτεραιότητες για τη Θεσσαλονίκη και για τους κατοίκους της, που μέχρι στιγμής δεν έχει κάτι απτό να επιδείξει. Βέβαια το ευρύ κοινό (58%) δεν γνωρίζει καν τι είναι η Ζώνη Καινοτομίας. Το υπόλοιπο 42% δεν είναι απαραίτητο ότι γνωρίζει (πολλοί ερωτώμενοι δεν θέλουν να παραδεχτούν ότι δεν γνωρίζουν, όπως διευκρίνισε ο Π. Τεμεκενίδης που διενήργησε την έρευνα) παρόλα αυτά τοποθετεί την ολοκλήρωση των εγκαταστάσεων της ΑΖΚ (ενδεχομένως να εννοούν το Thess Intec) στην τέταρτη θέση από άποψη σημαντικότητας (4,1 για την πόλη, 3,3 για τους ίδιους).

Μόλις στην πέμπτη θέση κατατάσσουν την ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου της ΔΕΘ, ως έργο σημαντικό για τη Θεσσαλονίκη παρότι η έκθεση είναι στην καρδιά της πόλης, πρόκειται δηλαδή για κάτι εμφανές και πιο εύκολα αντιληπτό για το ευρύ κοινό σε σχέση με τη Ζώνη Καινοτομίας. Συγκεκριμένα «βαθμολογούν» το έργο με 4 για την πόλη και 3 για τους ίδιους προσωπικά.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία