ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο Νίκος Κολοβός στο makthes.gr: «Σκοπεύω να προωθήσω και του χρόνου την ‘Ελένη’ στην Επίδαυρο» (φωτ, βίντεο)

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ επισκέφθηκε το περίπτερο της εφημερίδας «Μακεδονία» και του makthes.gr και μίλησε μαζί μας για πολλά και διάφορα

 13/09/2021 19:24

Ο Νίκος Κολοβός στο makthes.gr: «Σκοπεύω να προωθήσω και του χρόνου την ‘Ελένη’ στην Επίδαυρο» (φωτ, βίντεο)

Κυριακή Τσολάκη

Φωτογραφίες: Άλκης Ισχνόπουλος

Για τις αναμνήσεις του από τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, για την ενισχυμένη φετινή παρουσία του ΚΘΒΕ με περίπτερο στην 85η ΔΕΘ, για την «Ελένη» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου που κλείνει τον κύκλο της πανελλήνιας περιοδείας της σε λίγες μέρες στη Θεσσαλονίκη, αλλά και για τα μελλοντικά σχέδιά του ως προς την παραγωγή αυτή, η οποία δεν φαίνεται να τελειώνει φέτος, μίλησε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ Νίκος Κολοβός στη διάρκεια της επίσκεψής του στο περίπτερο της εφημερίδας «Μακεδονία» και του makthes.gr.

kolovos1.JPG

Οι πρώτες του εικόνες από τη ΔΕΘ προέρχονται από την ηλικία των τεσσάρων ετών. «Τα τραγούδια που στόλιζαν την Έκθεση το κέφι που ήταν διάχυτο, ακόμη και τα Λούνα Παρκ που συγκινούν τα παιδιά ήταν όλα αυτονόητα ως διασκέδαση μέσα στις εγκαταστάσεις της. Ήταν εκείνη η εντύπωση που πραγματικά σε εγκλώβιζε στη διοργάνωση και αντιλαμβανόσουν ότι κάτι γίνεται. Όντως, και σήμερα κάτι συμβαίνει στη ΔΕΘ το οποίο αξίζει ως προβολή», υποστηρίζει.

Γι’ αυτό στα 60α γενέθλια του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος ο οργανισμός δίνει το «παρών» του στις εγκαταστάσεις της Helexpo με ένα εντυπωσιακό περίπτερο που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων κοστούμια σπουδαίων ενδυματολόγων από παρελθοντικές παραγωγές του, βίντεο με όλη την ιστορία της μεγάλης δημόσιος σκηνής της περιοχής μας, αλλά και ένα εντυπωσιακό αποθετήριο αφισών το οποίο αλλάζει χειροκίνητα, όπως συνέβαινε στα παλιά χρόνια. 

kthbe-deth.jpg



Ο χώρος αποπνέει άρωμα εποχής, ενώ αναδεικνύει και όλη την μακρόχρονη ιστορία του οργανισμού. «Στο περίπτερό μας παρουσιάζεται το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον με τα υπέροχα κοστούμια των σπουδαίων ενδυματολόγων -σημειωτέο είναι μόνο το 10% από αυτά που διαθέτουμε- και με τα τρέιλερ που εμφανίζουν όλη την ιστορία μας, την οποία γιορτάζουμε φέτος επαρκώς, παρά τη συνθήκη που επιβάλει έλλειψη κοινού. Πρέπει να τονίσω ότι ο πολιτισμός είναι κάτι που χωρίς την κανονικότητα δύσκολα βρίσκει διεξόδους συγκέντρωσης σε ένα μέρος. Κάποτε, όταν ήταν όλα ήρεμα, τότε ο κόσμος διάλεγε τις πολιτιστικές εκδηλώσεις που έπρεπε να του προσφέρουν κάτι περισσότερο. Αντίθετα, σε εποχές αναταραχής ο πολιτισμός πρέπει να μετακομίζει στον κόσμο».

kolovos2.jpg


«Κάθε ωραίο έχει απέναντί του και τον νόμο του Μέρφι»

Είναι οι μέρες που κατά παράδοση η μεγάλη επιδαύρεια καλοκαιρινή παραγωγή του οργανισμού ολοκληρώνει τις παραστάσεις της στη Θεσσαλονίκη. Έτσι τώρα και η «Ελένη» ετοιμάζεται (16,17,18 Σεπτεμβρίου στις 9μμ στο Θέατρο Δάσους) να αποχαιρετήσει το κοινό, που θα έχει μια δεύτερη ευκαιρία να την παρακολουθήσει, μετά την πρεμιέρα της τον περασμένο Ιούλιο. «Εισέπραξε μεγάλη λατρεία από το κόσμο, που μιλούσε μοναδικά γι’ αυτήν την παράσταση, η οποία θα έλεγα ότι έκλεψε τις εντυπώσεις».

Βέβαια, λόγω των πυρκαγιών, η «Ελένη» έχασε την ευκαιρία που είχε στην Επίδαυρο αφού ακυρώθηκε και αυτό ήταν που κόστισε σε όλους – συντελεστές και ηθοποιούς. «Κάθε ωραίο έχει και απέναντί του τον νόμο του Μέρφι. Η πυρκαγιά της Βαρυμπόμπης απείλησε ακριβώς τις ημερομηνίες μας. Είχαμε μια προπώληση 7000 εισιτηρίων μέχρι την Τετάρτη οπότε και άρχισε το κλίμα να βαραίνει πάρα πολύ. Ο αριθμός προϊδέαζε για το ταμείο στο οποίο πάντα τα νούμερα της προπώλησης διπλασιάζονται. Ξαφνικά έτυχε αυτή η συγκυρία που μας έβαλε σε μεγάλο κίνδυνο. Όλη αυτή η περιοχή, ο κόσμος, είχε αρχίσει να τρομάζει, κάποιοι φίλοι μου έλεγαν ότι φοβούνται να έρθουν κι έτσι, προς μεγάλη θλίψη, φαντάζομαι δημοσιογράφων και καλλιτεχνών, δεν παρουσιαστήκαμε στην Επίδαυρο. Θεωρώ ότι εδώ θα είμαστε ευπρεπείς για να υπενθυμίζουμε σε όλους ότι η Θεσσαλονίκη παράγει. Ωστόσο, νομίζω ότι δεν χάθηκε η ευκαιρία, γιατί σκοπεύω να την προωθήσω και για του χρόνου στην Επίδαυρο, ίσως ως δεύτερη παραγωγή. Η ‘Ελένη’ το αξίζει», επισημαίνει.

Τέλος, για το περίπτερο της εφημερίδας «Μακεδονία» και του makthes.gr τονίζει: «Όλα τα περίπτερα είναι έργα ανθρώπων! Φυσικά, πρόκειται για ένα ζεστό φιλόξενο περιβάλλον το οποίο έχει πολλές και βαθιές αναμνήσεις να υπενθυμίσει», καταλήγει. Περισσότερα στο βίντεο που ακολουθεί…

Φωτογραφίες: Άλκης Ισχνόπουλος

Για τις αναμνήσεις του από τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, για την ενισχυμένη φετινή παρουσία του ΚΘΒΕ με περίπτερο στην 85η ΔΕΘ, για την «Ελένη» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου που κλείνει τον κύκλο της πανελλήνιας περιοδείας της σε λίγες μέρες στη Θεσσαλονίκη, αλλά και για τα μελλοντικά σχέδιά του ως προς την παραγωγή αυτή, η οποία δεν φαίνεται να τελειώνει φέτος, μίλησε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ Νίκος Κολοβός στη διάρκεια της επίσκεψής του στο περίπτερο της εφημερίδας «Μακεδονία» και του makthes.gr.

kolovos1.JPG

Οι πρώτες του εικόνες από τη ΔΕΘ προέρχονται από την ηλικία των τεσσάρων ετών. «Τα τραγούδια που στόλιζαν την Έκθεση το κέφι που ήταν διάχυτο, ακόμη και τα Λούνα Παρκ που συγκινούν τα παιδιά ήταν όλα αυτονόητα ως διασκέδαση μέσα στις εγκαταστάσεις της. Ήταν εκείνη η εντύπωση που πραγματικά σε εγκλώβιζε στη διοργάνωση και αντιλαμβανόσουν ότι κάτι γίνεται. Όντως, και σήμερα κάτι συμβαίνει στη ΔΕΘ το οποίο αξίζει ως προβολή», υποστηρίζει.

Γι’ αυτό στα 60α γενέθλια του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος ο οργανισμός δίνει το «παρών» του στις εγκαταστάσεις της Helexpo με ένα εντυπωσιακό περίπτερο που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων κοστούμια σπουδαίων ενδυματολόγων από παρελθοντικές παραγωγές του, βίντεο με όλη την ιστορία της μεγάλης δημόσιος σκηνής της περιοχής μας, αλλά και ένα εντυπωσιακό αποθετήριο αφισών το οποίο αλλάζει χειροκίνητα, όπως συνέβαινε στα παλιά χρόνια. 

kthbe-deth.jpg



Ο χώρος αποπνέει άρωμα εποχής, ενώ αναδεικνύει και όλη την μακρόχρονη ιστορία του οργανισμού. «Στο περίπτερό μας παρουσιάζεται το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον με τα υπέροχα κοστούμια των σπουδαίων ενδυματολόγων -σημειωτέο είναι μόνο το 10% από αυτά που διαθέτουμε- και με τα τρέιλερ που εμφανίζουν όλη την ιστορία μας, την οποία γιορτάζουμε φέτος επαρκώς, παρά τη συνθήκη που επιβάλει έλλειψη κοινού. Πρέπει να τονίσω ότι ο πολιτισμός είναι κάτι που χωρίς την κανονικότητα δύσκολα βρίσκει διεξόδους συγκέντρωσης σε ένα μέρος. Κάποτε, όταν ήταν όλα ήρεμα, τότε ο κόσμος διάλεγε τις πολιτιστικές εκδηλώσεις που έπρεπε να του προσφέρουν κάτι περισσότερο. Αντίθετα, σε εποχές αναταραχής ο πολιτισμός πρέπει να μετακομίζει στον κόσμο».

kolovos2.jpg


«Κάθε ωραίο έχει απέναντί του και τον νόμο του Μέρφι»

Είναι οι μέρες που κατά παράδοση η μεγάλη επιδαύρεια καλοκαιρινή παραγωγή του οργανισμού ολοκληρώνει τις παραστάσεις της στη Θεσσαλονίκη. Έτσι τώρα και η «Ελένη» ετοιμάζεται (16,17,18 Σεπτεμβρίου στις 9μμ στο Θέατρο Δάσους) να αποχαιρετήσει το κοινό, που θα έχει μια δεύτερη ευκαιρία να την παρακολουθήσει, μετά την πρεμιέρα της τον περασμένο Ιούλιο. «Εισέπραξε μεγάλη λατρεία από το κόσμο, που μιλούσε μοναδικά γι’ αυτήν την παράσταση, η οποία θα έλεγα ότι έκλεψε τις εντυπώσεις».

Βέβαια, λόγω των πυρκαγιών, η «Ελένη» έχασε την ευκαιρία που είχε στην Επίδαυρο αφού ακυρώθηκε και αυτό ήταν που κόστισε σε όλους – συντελεστές και ηθοποιούς. «Κάθε ωραίο έχει και απέναντί του τον νόμο του Μέρφι. Η πυρκαγιά της Βαρυμπόμπης απείλησε ακριβώς τις ημερομηνίες μας. Είχαμε μια προπώληση 7000 εισιτηρίων μέχρι την Τετάρτη οπότε και άρχισε το κλίμα να βαραίνει πάρα πολύ. Ο αριθμός προϊδέαζε για το ταμείο στο οποίο πάντα τα νούμερα της προπώλησης διπλασιάζονται. Ξαφνικά έτυχε αυτή η συγκυρία που μας έβαλε σε μεγάλο κίνδυνο. Όλη αυτή η περιοχή, ο κόσμος, είχε αρχίσει να τρομάζει, κάποιοι φίλοι μου έλεγαν ότι φοβούνται να έρθουν κι έτσι, προς μεγάλη θλίψη, φαντάζομαι δημοσιογράφων και καλλιτεχνών, δεν παρουσιαστήκαμε στην Επίδαυρο. Θεωρώ ότι εδώ θα είμαστε ευπρεπείς για να υπενθυμίζουμε σε όλους ότι η Θεσσαλονίκη παράγει. Ωστόσο, νομίζω ότι δεν χάθηκε η ευκαιρία, γιατί σκοπεύω να την προωθήσω και για του χρόνου στην Επίδαυρο, ίσως ως δεύτερη παραγωγή. Η ‘Ελένη’ το αξίζει», επισημαίνει.

Τέλος, για το περίπτερο της εφημερίδας «Μακεδονία» και του makthes.gr τονίζει: «Όλα τα περίπτερα είναι έργα ανθρώπων! Φυσικά, πρόκειται για ένα ζεστό φιλόξενο περιβάλλον το οποίο έχει πολλές και βαθιές αναμνήσεις να υπενθυμίσει», καταλήγει. Περισσότερα στο βίντεο που ακολουθεί…

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία