ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ο Άκης Πετρετζίκης έδωσε τη «συνταγή» επιτυχίας για social media σε επιχειρηματίες στη Θεσσαλονίκη

Σήμερα ξεκίνησε ο δεύτερος κύκλος του «Grow Your Business» για μικρομεσαίες επιχειρήσεις

 10/04/2019 19:04

Ο Άκης Πετρετζίκης έδωσε τη «συνταγή» επιτυχίας για social media σε επιχειρηματίες στη Θεσσαλονίκη

Θεολόγος Ηλιού

Τον τρόπο που πρέπει να χειρίζονται τα social media, προδιαγραφές για μια επιτυχημένη πορεία και τις νέες τάσεις στην τεχνολογία είχαν την ευκαιρία να μάθουν σήμερα επιχειρηματίες της Θεσσαλονίκης στην εκδήλωση της Cosmote «Meet The Experts», στο πλαίσιο του «Grow Your Business». Η δράση της εταιρείας γι την στήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα γίνεται για δεύτερη χρονιά με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη.  «Για εμάς η Θεσσαλονίκη είναι το μέρος που ξεκινάμε πάντα τις πρωτοβουλίες αυτές , επειδή είναι μια αγαπημένη, ζεστή και  φιλόξενη πόλη. Πάντα έχουν  μεγάλη ανταπόκριση οι ημερίδες στην πόλη, γιατί οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αυτό που θέλουν είναι κάποιος να τους εξηγήσει και να τους οδηγήσει στο digital marketing.  Δεν μπορούν να βρουν οδηγίες και εμείς ως Cosmote έχουμε ως προτεραιότητα την στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων,  καθώς αυτοί είναι η ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας» δήλωσε στο makthes.gr ο διευθυντής Enterprise & Business Marketing Director του OTE, Θάνος Φαλάγγας.

«Το digital marketing είναι το marketing του φτωχού»

Σκοπός του «Grow Your Business» είναι οι επιχειρηματίες να ακούσουν και να γνωρίσουν ανθρώπους που έχουν πετύχει στον επιχειρηματικό κόσμο και ταυτόχρονα «παίζουν» στα δάχτυλα τα ψηφιακά μέσα, γνωρίζουν τις νέες τάσεις τεχνολογίας και ξέρουν τις πρακτικές που «απογειώνουν» την εμπειρία ακόμα και του πιο απαιτητικού πελάτη.

growyourbussines-01.jpg

Ο διευθυντής Enterprise & Business Marketing Director του OTE, Θάνος Φαλάγγας μιλώντας για το digital marketing ανέφερε πως είναι μια μορφή marketing χαμηλού κόστους, που ωστόσο δεν γνωρίζουν οι επιχειρηματίες πώς να το χρησιμοποιήσουν.  «Το digital marketing είναι το marketing του φτωχού. Μπορείς να ξεκινήσεις στην πραγματικότητα και να ξοδεύεις μόνο 20 ευρώ το μήνα.  Πας μέχρι εκεί που φτάνει το πάπλωμα. Είναι τόσο καινούριο και φρέσκο αυτό, που πρέπει ο άλλος να πειραματιστεί ακόμα. Δεν υπάρχουν όμως «πανεπιστήμια» για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις για να μάθουν πως πρέπει να το κάνουν, για αυτό νιώσαμε την ευθύνη ξεκινήσαμε τον δεύτερο κύκλο της δράσης» είπε στο makthes.gr ο κ. Φαλάγγας.  Σύμφωνα με τον ίδιο, στον πρώτο κύκλο του «Grow Your Business» συμμετείχαν 2.500 εκπρόσωποι μικρομεσαίων επιχειρήσεων στις 10 πόλεις που επισκέφτηκαν, «με το δεύτερο κύκλο έχουμε επίσης ένα μεγάλο πρόγραμμα, που ουσιαστικά φέρνουμε σε επαφή τις επιχειρήσεις με ειδικούς στον τομέα τους, στο digital  marketing και τα social media.»

Τα «μυστικά» του Άκη Πετρετζίκη

Τους περισσότερους ακόλουθους στο Instagram από Έλληνες έχει η Ελένη Μενεγάκη και ο Άκης Πετρετζίκης. Ο γνωστός σεφ, με τον λογαριασμό του να αριθμεί περισσότερους από 1 εκατ. ακόλουθους, ανέλυσε σήμερα «μυστικά» για την ισχυρή παρουσία του σε όλα τα μέσα δικτύωσης και τον τρόπο που μπορεί όχι απλά να κερδίζει «follow» αλλά και να τα κρατάει.

Αρχικά, ο Άκης Πετρετζίκης ανέφερε πως πλέον το κοινό χωρίζεται σε πέντε κατηγορίες. «Αν κάποιος έχει ένα δυνατό μέσο και λέει σε αυτό θα επενδύσω είναι λάθος. Αυτό που πρέπει να καταλάβετε είναι ότι αυτό την στιγμή το κοινό είναι χωρισμένο στην Ελλάδα. Υπάρχει το κοινό είναι της τηλεόρασης, το κοινό το YouTube, που στοχευμένα είναι ένας άνθρωπος σε μια οθόνη, το κοινό του Twitter που θέλουν την πληροφορία μέσα σε δυο γραμμές, το κοινό του Instagram που θέλουν την πληροφορία μέσα από μια φωτογραφία και το κοινό του Facebook.  Αν δώσουμε σημασία μόνο σε ένα μέσο χάνουμε όλο το υπόλοιπο ποσοστό του κοινού. Οπότε πρέπει να είμαστε ενεργοί σε όλα» είπε απευθυνόμενος προς τους επιχειρηματίες που συμμετείχαν στην εκδήλωση.

 Επίσης, τόνισε την σημαντικότητα της «συνέχειας» του περιεχομένου στα social media. «Αν ανοίξετε απλά ένα λογαριασμό, απλά  για να υπάρχει, κάνετε κακό στην επιχείρηση μας. Πρέπει να δημιουργούμε κάτι ώστε να μην φύγει ο ακόλουθος. Να σκεφτόμαστε συνεχώς τι δίνουμε σε αυτούς για να συνεχίσουν να μας ακολουθούν» ανέφερε ο Άκης Πετρετζίκης, λέγοντας πως ο ίδιος προγραμματίζεις τις αναρτήσεις του στα social media έξι μήνες πριν δημοσιευθούν. «Για παράδειγμα, τις δημοσιεύσεις που θα κάνουμε για το Πάσχα, τις ετοιμάσαμε από τα Χριστούγεννα.  Δεν τα ετοιμάζουμε τελευταία στιγμή» .

Όπως είπε ο ίδιος, στα μηνύματα που δέχεται καθημερινά, τα οποία φτάνουν έως και τις 3.000, απαντούν την ίδια ώρα εργαζόμενοι. «Υπάρχουν τρία άτομα που απαντούν επιτόπου στα ερωτήματα που δέχομαι. Πολλοί θέλουν άμεση απάντηση, για αυτό προσπαθούμε να είμαστε γρήγοροι» σημείωσε. Ο ίδιος, τόνισε την σημασία της «ομάδας», χαρακτηρίζοντας την ως απαραίτητη. «Ένα άτομο που φαίνεται μπροστά στις κάμερες, δεν τα κάνει όλα μόνος του. Υπάρχει μια μεγάλη ομάδα από πίσω».

Ο γνωστός σεφ, μοιράστηκε με το κοινό τα πέντε σημεία που προτείνει να ακολουθήσει κάποιος, αν θέλει να πετύχει στην δουλειά του. «Δεν πρέπει να ξεχνάς από που ξεκίνησες. Εγώ διάλεξα την μαγειρική γιατί με την λογιστική δεν θα μπορούσα να ταξιδέψω όλο τον κόσμο. Αρχικά ξεκίνησα ως σερβιτόρος σε ξενοδοχείο, αλλά δήλωσα πως μπορώ αμισθί να φτιάχνω πρωινό. Δεν ξεχνάω το πώς ξεκίνησα, το που κοιμόμουν και τα χρήματα που είχα στη τσέπη μου. Δεύτερον, δεν πρέπει να σταματάς να βάζεις στόχους. Κυρίως να βάζουμε  βραχυπρόθεσμους στόχους. Για παράδειγμα αν θέλεις να γίνεις πρωθυπουργός, θα αρχίσεις από δήμαρχος στο χωριό σου, μετά δημοτικός σύμβουλος στην πόλη, περιφερειακός σύμβουλος κτλ. Δηλαδή, ο βασικός στόχος μπορεί να επιτευχθεί σε 30 χρόνια, αλλά κάθε τέσσερα χρόνια θα καταφέρνεις κάτι διαφορετικό. Τρίτον, δεν πρέπει να είσαι μόνος σου, είναι πολύ σημαντική η ομάδα. Τέταρτον, δεν πρέπει να μπερδεύουμε το κοινό μας και πέμπτον μην πεις ποτέ ότι πέτυχες».

Σύμφωνα με τον Άκη Πετρετζίκη το digital marketing μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση, αλλά όχι να δώσει υπεραξία. Ο ίδιος, αποκάλυψες πως κάθε του επαγγελματική κίνηση την προωθεί στα social, έπειτα από κάποιο χρονικό διάστημα πως νιώθει έτοιμος για το προϊόν του.  «Οποίο μαγαζί ανοίγω δεν το επικοινωνώ για δυο μήνες. Περιμένω να βρούμε τα λάθη μας, να τα διορθώσουμε και να είμαστε σίγουροι. Θα σας πρότεινα να μην κάνετε επικοινωνία αν δεν είστε έτοιμοι».

Τέλος, για το «φαινόμενο» influencers που είναι σε ακμή, ο ίδιος δήλωσε πως «θα ξεφτίσει αυτό το  κομμάτι. Πιστεύω είναι το χειρότερο marketing σε ένα εστιατόριο, να φέρεις influencers. Θα σου φέρουν γρήγορα πολύ κόσμο, δεν θα μπορείς να το διαχειριστείς, θα μειώσεις ποιότητα και θα χάσεις και τον κόσμο που ήδη είχες».

Το rebranding της Kεχρή

growyourbussines-03.jpg

Για το rebranding του οινοποιού Κεχρή και την προσπάθεια να σταθεί ως γυναίκα στον επιχειρηματικό κόσμο, μίλησε στο κοινό η χημικός- μηχανικός, και MSc διοίκησης οινοποιείο, Ελένη Κεχρή.

«Το 1992 η εταιρεία είχε μικρό τζίρο και δύσκολα μπορούσε να ανταποκριθεί οικονομικά. Τότε είχε και κακή φήμη η ρετσίνα» ανέφερε αρχικά η κ. Κεχρή, συνεχίζοντας: «Κατάφερα να ξεπεράσω την ντροπή που νιώθαμε ως κλάδος για την ρετσίνα. Το μετέτρεψα ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».  Η Ελένη Κεχρή, ομολόγησε πως στην αρχή της καριέρας της, αντιμετώπισε στερεότυπα για το φύλλο της, ακούγοντας ότι είναι «νέα γυναίκα, η κόρη του μπαμπά».  Ωστόσο, κατάφερε να επιβιώσει στον χώρο και να κάνει το rebranding της εταιρείας. «Αποάσισα να κάνω συνολικά ένα rebranding. Μπήκε η ρετσίνα στην καρδιά της επιχείρησης και την χαρακτήρισε». Ανέφερε, επίσης, τα ευρωπαϊκά προγράμματα που χρησιμοποίησε για λειτουργικές δράσεις αλλά και για το marketing.

Δεν έκρυψε πως σε οικογενειακές επιχειρήσεις υπάρχουν πάντα κάποια ζητήματα. «Στις οικογενειακές επιχειρήσεις υπάρχουν πέντε βασικές αδυναμίες που πρέπει να αντιμετωπιστούν κάθε φορά. Πρόκειται για την έλλειψη διάκριση ρόλων, τον τρόπο διοίκησης, τον νεοποτισμό, την απουσία στρατηγικού σχεδίου και την δυσκολία στην διαδοχή».

Τον τρόπο που πρέπει να χειρίζονται τα social media, προδιαγραφές για μια επιτυχημένη πορεία και τις νέες τάσεις στην τεχνολογία είχαν την ευκαιρία να μάθουν σήμερα επιχειρηματίες της Θεσσαλονίκης στην εκδήλωση της Cosmote «Meet The Experts», στο πλαίσιο του «Grow Your Business». Η δράση της εταιρείας γι την στήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα γίνεται για δεύτερη χρονιά με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη.  «Για εμάς η Θεσσαλονίκη είναι το μέρος που ξεκινάμε πάντα τις πρωτοβουλίες αυτές , επειδή είναι μια αγαπημένη, ζεστή και  φιλόξενη πόλη. Πάντα έχουν  μεγάλη ανταπόκριση οι ημερίδες στην πόλη, γιατί οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αυτό που θέλουν είναι κάποιος να τους εξηγήσει και να τους οδηγήσει στο digital marketing.  Δεν μπορούν να βρουν οδηγίες και εμείς ως Cosmote έχουμε ως προτεραιότητα την στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων,  καθώς αυτοί είναι η ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας» δήλωσε στο makthes.gr ο διευθυντής Enterprise & Business Marketing Director του OTE, Θάνος Φαλάγγας.

«Το digital marketing είναι το marketing του φτωχού»

Σκοπός του «Grow Your Business» είναι οι επιχειρηματίες να ακούσουν και να γνωρίσουν ανθρώπους που έχουν πετύχει στον επιχειρηματικό κόσμο και ταυτόχρονα «παίζουν» στα δάχτυλα τα ψηφιακά μέσα, γνωρίζουν τις νέες τάσεις τεχνολογίας και ξέρουν τις πρακτικές που «απογειώνουν» την εμπειρία ακόμα και του πιο απαιτητικού πελάτη.

growyourbussines-01.jpg

Ο διευθυντής Enterprise & Business Marketing Director του OTE, Θάνος Φαλάγγας μιλώντας για το digital marketing ανέφερε πως είναι μια μορφή marketing χαμηλού κόστους, που ωστόσο δεν γνωρίζουν οι επιχειρηματίες πώς να το χρησιμοποιήσουν.  «Το digital marketing είναι το marketing του φτωχού. Μπορείς να ξεκινήσεις στην πραγματικότητα και να ξοδεύεις μόνο 20 ευρώ το μήνα.  Πας μέχρι εκεί που φτάνει το πάπλωμα. Είναι τόσο καινούριο και φρέσκο αυτό, που πρέπει ο άλλος να πειραματιστεί ακόμα. Δεν υπάρχουν όμως «πανεπιστήμια» για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις για να μάθουν πως πρέπει να το κάνουν, για αυτό νιώσαμε την ευθύνη ξεκινήσαμε τον δεύτερο κύκλο της δράσης» είπε στο makthes.gr ο κ. Φαλάγγας.  Σύμφωνα με τον ίδιο, στον πρώτο κύκλο του «Grow Your Business» συμμετείχαν 2.500 εκπρόσωποι μικρομεσαίων επιχειρήσεων στις 10 πόλεις που επισκέφτηκαν, «με το δεύτερο κύκλο έχουμε επίσης ένα μεγάλο πρόγραμμα, που ουσιαστικά φέρνουμε σε επαφή τις επιχειρήσεις με ειδικούς στον τομέα τους, στο digital  marketing και τα social media.»

Τα «μυστικά» του Άκη Πετρετζίκη

Τους περισσότερους ακόλουθους στο Instagram από Έλληνες έχει η Ελένη Μενεγάκη και ο Άκης Πετρετζίκης. Ο γνωστός σεφ, με τον λογαριασμό του να αριθμεί περισσότερους από 1 εκατ. ακόλουθους, ανέλυσε σήμερα «μυστικά» για την ισχυρή παρουσία του σε όλα τα μέσα δικτύωσης και τον τρόπο που μπορεί όχι απλά να κερδίζει «follow» αλλά και να τα κρατάει.

Αρχικά, ο Άκης Πετρετζίκης ανέφερε πως πλέον το κοινό χωρίζεται σε πέντε κατηγορίες. «Αν κάποιος έχει ένα δυνατό μέσο και λέει σε αυτό θα επενδύσω είναι λάθος. Αυτό που πρέπει να καταλάβετε είναι ότι αυτό την στιγμή το κοινό είναι χωρισμένο στην Ελλάδα. Υπάρχει το κοινό είναι της τηλεόρασης, το κοινό το YouTube, που στοχευμένα είναι ένας άνθρωπος σε μια οθόνη, το κοινό του Twitter που θέλουν την πληροφορία μέσα σε δυο γραμμές, το κοινό του Instagram που θέλουν την πληροφορία μέσα από μια φωτογραφία και το κοινό του Facebook.  Αν δώσουμε σημασία μόνο σε ένα μέσο χάνουμε όλο το υπόλοιπο ποσοστό του κοινού. Οπότε πρέπει να είμαστε ενεργοί σε όλα» είπε απευθυνόμενος προς τους επιχειρηματίες που συμμετείχαν στην εκδήλωση.

 Επίσης, τόνισε την σημαντικότητα της «συνέχειας» του περιεχομένου στα social media. «Αν ανοίξετε απλά ένα λογαριασμό, απλά  για να υπάρχει, κάνετε κακό στην επιχείρηση μας. Πρέπει να δημιουργούμε κάτι ώστε να μην φύγει ο ακόλουθος. Να σκεφτόμαστε συνεχώς τι δίνουμε σε αυτούς για να συνεχίσουν να μας ακολουθούν» ανέφερε ο Άκης Πετρετζίκης, λέγοντας πως ο ίδιος προγραμματίζεις τις αναρτήσεις του στα social media έξι μήνες πριν δημοσιευθούν. «Για παράδειγμα, τις δημοσιεύσεις που θα κάνουμε για το Πάσχα, τις ετοιμάσαμε από τα Χριστούγεννα.  Δεν τα ετοιμάζουμε τελευταία στιγμή» .

Όπως είπε ο ίδιος, στα μηνύματα που δέχεται καθημερινά, τα οποία φτάνουν έως και τις 3.000, απαντούν την ίδια ώρα εργαζόμενοι. «Υπάρχουν τρία άτομα που απαντούν επιτόπου στα ερωτήματα που δέχομαι. Πολλοί θέλουν άμεση απάντηση, για αυτό προσπαθούμε να είμαστε γρήγοροι» σημείωσε. Ο ίδιος, τόνισε την σημασία της «ομάδας», χαρακτηρίζοντας την ως απαραίτητη. «Ένα άτομο που φαίνεται μπροστά στις κάμερες, δεν τα κάνει όλα μόνος του. Υπάρχει μια μεγάλη ομάδα από πίσω».

Ο γνωστός σεφ, μοιράστηκε με το κοινό τα πέντε σημεία που προτείνει να ακολουθήσει κάποιος, αν θέλει να πετύχει στην δουλειά του. «Δεν πρέπει να ξεχνάς από που ξεκίνησες. Εγώ διάλεξα την μαγειρική γιατί με την λογιστική δεν θα μπορούσα να ταξιδέψω όλο τον κόσμο. Αρχικά ξεκίνησα ως σερβιτόρος σε ξενοδοχείο, αλλά δήλωσα πως μπορώ αμισθί να φτιάχνω πρωινό. Δεν ξεχνάω το πώς ξεκίνησα, το που κοιμόμουν και τα χρήματα που είχα στη τσέπη μου. Δεύτερον, δεν πρέπει να σταματάς να βάζεις στόχους. Κυρίως να βάζουμε  βραχυπρόθεσμους στόχους. Για παράδειγμα αν θέλεις να γίνεις πρωθυπουργός, θα αρχίσεις από δήμαρχος στο χωριό σου, μετά δημοτικός σύμβουλος στην πόλη, περιφερειακός σύμβουλος κτλ. Δηλαδή, ο βασικός στόχος μπορεί να επιτευχθεί σε 30 χρόνια, αλλά κάθε τέσσερα χρόνια θα καταφέρνεις κάτι διαφορετικό. Τρίτον, δεν πρέπει να είσαι μόνος σου, είναι πολύ σημαντική η ομάδα. Τέταρτον, δεν πρέπει να μπερδεύουμε το κοινό μας και πέμπτον μην πεις ποτέ ότι πέτυχες».

Σύμφωνα με τον Άκη Πετρετζίκη το digital marketing μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση, αλλά όχι να δώσει υπεραξία. Ο ίδιος, αποκάλυψες πως κάθε του επαγγελματική κίνηση την προωθεί στα social, έπειτα από κάποιο χρονικό διάστημα πως νιώθει έτοιμος για το προϊόν του.  «Οποίο μαγαζί ανοίγω δεν το επικοινωνώ για δυο μήνες. Περιμένω να βρούμε τα λάθη μας, να τα διορθώσουμε και να είμαστε σίγουροι. Θα σας πρότεινα να μην κάνετε επικοινωνία αν δεν είστε έτοιμοι».

Τέλος, για το «φαινόμενο» influencers που είναι σε ακμή, ο ίδιος δήλωσε πως «θα ξεφτίσει αυτό το  κομμάτι. Πιστεύω είναι το χειρότερο marketing σε ένα εστιατόριο, να φέρεις influencers. Θα σου φέρουν γρήγορα πολύ κόσμο, δεν θα μπορείς να το διαχειριστείς, θα μειώσεις ποιότητα και θα χάσεις και τον κόσμο που ήδη είχες».

Το rebranding της Kεχρή

growyourbussines-03.jpg

Για το rebranding του οινοποιού Κεχρή και την προσπάθεια να σταθεί ως γυναίκα στον επιχειρηματικό κόσμο, μίλησε στο κοινό η χημικός- μηχανικός, και MSc διοίκησης οινοποιείο, Ελένη Κεχρή.

«Το 1992 η εταιρεία είχε μικρό τζίρο και δύσκολα μπορούσε να ανταποκριθεί οικονομικά. Τότε είχε και κακή φήμη η ρετσίνα» ανέφερε αρχικά η κ. Κεχρή, συνεχίζοντας: «Κατάφερα να ξεπεράσω την ντροπή που νιώθαμε ως κλάδος για την ρετσίνα. Το μετέτρεψα ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».  Η Ελένη Κεχρή, ομολόγησε πως στην αρχή της καριέρας της, αντιμετώπισε στερεότυπα για το φύλλο της, ακούγοντας ότι είναι «νέα γυναίκα, η κόρη του μπαμπά».  Ωστόσο, κατάφερε να επιβιώσει στον χώρο και να κάνει το rebranding της εταιρείας. «Αποάσισα να κάνω συνολικά ένα rebranding. Μπήκε η ρετσίνα στην καρδιά της επιχείρησης και την χαρακτήρισε». Ανέφερε, επίσης, τα ευρωπαϊκά προγράμματα που χρησιμοποίησε για λειτουργικές δράσεις αλλά και για το marketing.

Δεν έκρυψε πως σε οικογενειακές επιχειρήσεις υπάρχουν πάντα κάποια ζητήματα. «Στις οικογενειακές επιχειρήσεις υπάρχουν πέντε βασικές αδυναμίες που πρέπει να αντιμετωπιστούν κάθε φορά. Πρόκειται για την έλλειψη διάκριση ρόλων, τον τρόπο διοίκησης, τον νεοποτισμό, την απουσία στρατηγικού σχεδίου και την δυσκολία στην διαδοχή».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία