Νέο πρόγραμμα και θεατρικές πρεμιέρες για το ΚΘΒΕ

Τι λέει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Αστέρης Πελτέκης

 12/01/2023 15:06

Νέο πρόγραμμα και θεατρικές πρεμιέρες για το ΚΘΒΕ


Νέες παραστάσεις και θεατρικές πρεμιέρες αναμένονται το 2023 στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, για το οποίο η νέα χρονιά ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς. Σε ένα διάλειμμα από τις πρόβες της παράστασης στην οποία θα πρωταγωνιστήσει, συναντήσαμε τον καλλιτεχνικό διευθυντή του ΚΘΒΕ Αστέριο Πελτέκη, που μίλησε στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων για όλα όσα αφορούν στη νέα σεζόν.

Ήδη, από τον περασμένο Νοέμβριο, ο κόσμος γεμίζει τις περισσότερες αίθουσες του Κρατικού Θεάτρου. Κι ενώ παραδοσιακά ο Ιανουάριος, επειδή έπεται του διαστήματος των εορτών, είναι ο μήνας που κάνει ...κοιλιά όσον αφορά στην προσέλευση του κόσμου, φέτος τα στοιχεία δείχνουν ότι ξεπερνά τα αντίστοιχα επίπεδα της προ-Covid περιόδου.

«Κατ' αρχάς δικαιώνονται οι επιλογές μας. Στη μεγάλη-μικρή Θεσσαλονίκη, όταν ανεβαίνει μία καλή παράσταση που αρέσει στον κόσμο, η πληροφορία διαχέεται στόμα με στόμα και πηγαίνει ολοένα και καλύτερα προσελκύοντας περισσότερους θεατές. Γι' αυτό και το πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου ήταν εισπρακτικά περίπου τρεισήμισι φορές επάνω από το αντίστοιχο διάστημα του 2018, που ήταν μία χρονιά πριν ξεκινήσει η πανδημία», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ Αστέριος Πελτέκης.

«Επιπλέον, δικαιώνεται και ο τρόπος με τον οποίο κινείται το θέατρο. Λόγω κάποιων ιδιαιτεροτήτων του θεάτρου και της πόλης, πολλές φορές δεν χρησιμοποιούνταν όλο το εργατικό δυναμικό του ΚΘΒΕ. Αυτή τη στιγμή απασχολείται πάνω από το 95% του ανθρώπινου δυναμικού, τόσο σε επίπεδο ηθοποιών, όσο και σε επίπεδο τεχνικών και διοικητικών υπαλλήλων. Είναι σημαντικό να συνδράμουν όλοι αυτοί μαζί, γιατί διαφορετικά δεν μπορεί να βγει το σωστό αποτέλεσμα», συμπληρώνει.

Θεατρικές πρεμιέρες από τα τέλη Ιανουαρίου

Ποδαρικό στη νέα σεζόν αναμένεται να κάνει στις 27 του μήνα στο Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών η νέα παραγωγή του ΚΘΒΕ «Ερωτόκριτος», μια σύγχρονη ανάγνωση του γνωστού έργου, με την Αργυρώ Χιώτη να υπογράφει τη σύλληψη και σκηνοθεσία της παράστασης. Την αμέσως επόμενη μέρα στο Θέατρο της Μονής Λαζαριστών (Σκηνή Σ. Καραντινός) ανεβαίνει «Η Τριλογία του Παραθερισμού» του Κάρλο Γκολντόνι, μία κωμωδία χαρακτήρων και ταυτόχρονα μια κοινωνική κριτική απέναντι στις νοοτροπίες και τα πάθη της ανθρώπινης φύσης, σε μετάφραση Γιώργου Δεπάστα και σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη.

Ακολουθεί, τον επόμενο μήνα, η πρεμιέρα του έργου «Σε εσάς που με ακούτε» της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών, αλλά και «Ο κατά φαντασίαν ασθενής» του Μολιέρου, σε μετάφραση Ιωάννη Πολέμη και σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή, ένα έργο στο οποίο πρωταγωνιστικό ρόλο θα έχει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ.

Από τη διοίκηση του θεάτρου, στη σκηνή ως πρωταγωνιστής

Ο Αστέριος Πελτέκης δηλώνει ιδιαίτερα χαρούμενος που έχει ξανά αυτού του είδους την επαφή με το επάγγελμά του, μετά από έναν χρόνο που ασχολείται μόνο με διοικητικά και θεωρητικά ζητήματα του θεάτρου. «Για μένα είναι μία διέξοδος και επιπλέον θέλω να συνδράμω και εγώ στο θέατρο ως καλλιτέχνης με το να δείξω μία δουλειά μου -αυτή τη στιγμή ως ηθοποιός και ίσως αργότερα και σκηνοθετικά. Με τον τρόπο αυτό θα συμμετάσχω και εγώ σε όλο αυτό το project, το οποίο είναι σε εξέλιξη για την τριετία αυτή που διανύουμε μέχρι -ελπίζω, να ολοκληρώσω την πρώτη θητεία μου τουλάχιστον», αναφέρει.

Όπως λέει, ιεραρχεί ως ένα από τα μεγαλύτερα χαρίσματά του την ικανότητα διαχείρισης του χρόνου, γεγονός που του επιτρέπει να αφιερώνεται στις πρόβες για την παράσταση, παράλληλα με τα απαιτητικά καθήκοντα της διεύθυνσης του ΚΘΒΕ. Μάλιστα, με τον τρόπο αυτό μικραίνει την απόσταση της διοίκησης από τις αίθουσες. «Εγώ θέλω να είμαι κομμάτι του ζωντανού θεάτρου. Δεν πιστεύω σε ένα νεκρό θέατρο, ούτε σε ένα θέατρο - ζόμπι. Μου αρέσει να είμαι κομμάτι ενός ζωντανού οργανισμού και να είμαι μέρος του με όλες μου τις δυνάμεις και όλους τους τρόπους που μπορώ να το κάνω», τόνισε.

Θεατρικά έργα για όλα τα γούστα

Πλούσιος σε θέαμα αναμένεται να είναι ο προσεχής Μάρτιος, με τρεις παραστάσεις να κάνουν πρεμιέρα, για τις οποίες γίνονται ήδη πρόβες. Την ανοιξιάτικη αυλαία των παραστάσεων θα ανοίξουν «Οι Εχθροί» του Ισαάκ-Μπάσεβιτς Σίνγκερ στο Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού. Αμέσως μετά, πρεμιέρα θα κάνει στο Φουαγιέ της ΕΜΣ ο «Αλγο-Ρυθμος», μια σουρεαλιστική περιπλάνηση, με τις Αλεξάνδρα Καζάζου και Ελεάνα Γεωργούλη να έχουν τη σύλληψη της ιδέας, τη σκηνοθεσία και την ερμηνεία επί σκηνής. Τέλος, στις 24 Μαρτίου έρχεται στο Βασιλικό Θέατρο «Ο Επιθεωρητής» του Νικολάι Γκόγκολ σε μετάφραση Λεωνίδα Καρατζά και σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα.

«Τις επιλογές των έργων τις κάνω από κοινού με τους συνεργάτες μου, προσπαθώντας να αφουγκραστώ τις ανάγκες της κοινωνίας και να καλύψω όσο το δυνατόν μεγαλύτερη γκάμα των προσδοκιών του κοινού», επισημαίνει ο κ. Πελτέκης. «Άλλωστε θεωρώ ότι ένα κρατικό επιχορηγούμενο θέατρο οφείλει να έχει ανοιχτή τη βεντάλια του και ως προς τα είδη τα οποία θα φιλοξενήσει και ως προς τις επιλογές του», συμπληρώνει.

Οι πρεμιέρες συνεχίζονται και τους υπόλοιπους μήνες της άνοιξης με το «Big in Japan» της Κατερίνας Λούβαρη-Φασόη σε σκηνοθεσία Παντελή Δεντάκη τον Απρίλιο και το έργο «Ο ήχος που κάνουν τα πράγματα όταν πέφτουν» σε δραματουργία Αγγελικής Παπούλια και σκηνοθεσία Χρήστου Πασσαλή το Μάιο.

Η σεζόν θα ολοκληρωθεί με την παράσταση του ΚΘΒΕ που θα ...ταξιδέψει το καλοκαίρι στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, η οποία φέτος θα είναι οι «Τρωάδες» του Ευριπίδη. «Εκτιμώ ότι είναι ένα πολύ επίκαιρο έργο, ένα αριστούργημα και κατά τη γνώμη μία από τις σπουδαιότερες αντιπολεμικές τραγωδίες. Ούτως ή άλλως κάθε έργο του αρχαίου δράματος είναι ένα μικρό ή μεγάλο αριστούργημα και θεωρώ ότι έχουμε πάρα πολλά πράγματα να βλέπουμε και να ξαναβλέπουμε, γι' αυτό και μετά από τόσες χιλιάδες χρόνια ακόμη ασχολούμαστε με αυτά τα κείμενα», σημειώνει ο κ. Πελτέκης.

Ανοιχτό είναι επίσης το ενδεχόμενο για μία δεύτερη παράσταση που θα «κατεβάσει» το ΚΘΒΕ στην Επίδαυρο σε μία από κοινού συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο ή για μία παραγωγή εντός της Θεσσαλονίκης για το καλοκαίρι, που θα κρατήσει συντροφιά το κοινό κατά τις μέρες που δεν θα είναι στα ...μπάνια του λαού.

ΑΠΕ ΜΠΕ 


Νέες παραστάσεις και θεατρικές πρεμιέρες αναμένονται το 2023 στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, για το οποίο η νέα χρονιά ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς. Σε ένα διάλειμμα από τις πρόβες της παράστασης στην οποία θα πρωταγωνιστήσει, συναντήσαμε τον καλλιτεχνικό διευθυντή του ΚΘΒΕ Αστέριο Πελτέκη, που μίλησε στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων για όλα όσα αφορούν στη νέα σεζόν.

Ήδη, από τον περασμένο Νοέμβριο, ο κόσμος γεμίζει τις περισσότερες αίθουσες του Κρατικού Θεάτρου. Κι ενώ παραδοσιακά ο Ιανουάριος, επειδή έπεται του διαστήματος των εορτών, είναι ο μήνας που κάνει ...κοιλιά όσον αφορά στην προσέλευση του κόσμου, φέτος τα στοιχεία δείχνουν ότι ξεπερνά τα αντίστοιχα επίπεδα της προ-Covid περιόδου.

«Κατ' αρχάς δικαιώνονται οι επιλογές μας. Στη μεγάλη-μικρή Θεσσαλονίκη, όταν ανεβαίνει μία καλή παράσταση που αρέσει στον κόσμο, η πληροφορία διαχέεται στόμα με στόμα και πηγαίνει ολοένα και καλύτερα προσελκύοντας περισσότερους θεατές. Γι' αυτό και το πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου ήταν εισπρακτικά περίπου τρεισήμισι φορές επάνω από το αντίστοιχο διάστημα του 2018, που ήταν μία χρονιά πριν ξεκινήσει η πανδημία», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ Αστέριος Πελτέκης.

«Επιπλέον, δικαιώνεται και ο τρόπος με τον οποίο κινείται το θέατρο. Λόγω κάποιων ιδιαιτεροτήτων του θεάτρου και της πόλης, πολλές φορές δεν χρησιμοποιούνταν όλο το εργατικό δυναμικό του ΚΘΒΕ. Αυτή τη στιγμή απασχολείται πάνω από το 95% του ανθρώπινου δυναμικού, τόσο σε επίπεδο ηθοποιών, όσο και σε επίπεδο τεχνικών και διοικητικών υπαλλήλων. Είναι σημαντικό να συνδράμουν όλοι αυτοί μαζί, γιατί διαφορετικά δεν μπορεί να βγει το σωστό αποτέλεσμα», συμπληρώνει.

Θεατρικές πρεμιέρες από τα τέλη Ιανουαρίου

Ποδαρικό στη νέα σεζόν αναμένεται να κάνει στις 27 του μήνα στο Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών η νέα παραγωγή του ΚΘΒΕ «Ερωτόκριτος», μια σύγχρονη ανάγνωση του γνωστού έργου, με την Αργυρώ Χιώτη να υπογράφει τη σύλληψη και σκηνοθεσία της παράστασης. Την αμέσως επόμενη μέρα στο Θέατρο της Μονής Λαζαριστών (Σκηνή Σ. Καραντινός) ανεβαίνει «Η Τριλογία του Παραθερισμού» του Κάρλο Γκολντόνι, μία κωμωδία χαρακτήρων και ταυτόχρονα μια κοινωνική κριτική απέναντι στις νοοτροπίες και τα πάθη της ανθρώπινης φύσης, σε μετάφραση Γιώργου Δεπάστα και σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη.

Ακολουθεί, τον επόμενο μήνα, η πρεμιέρα του έργου «Σε εσάς που με ακούτε» της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών, αλλά και «Ο κατά φαντασίαν ασθενής» του Μολιέρου, σε μετάφραση Ιωάννη Πολέμη και σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή, ένα έργο στο οποίο πρωταγωνιστικό ρόλο θα έχει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ.

Από τη διοίκηση του θεάτρου, στη σκηνή ως πρωταγωνιστής

Ο Αστέριος Πελτέκης δηλώνει ιδιαίτερα χαρούμενος που έχει ξανά αυτού του είδους την επαφή με το επάγγελμά του, μετά από έναν χρόνο που ασχολείται μόνο με διοικητικά και θεωρητικά ζητήματα του θεάτρου. «Για μένα είναι μία διέξοδος και επιπλέον θέλω να συνδράμω και εγώ στο θέατρο ως καλλιτέχνης με το να δείξω μία δουλειά μου -αυτή τη στιγμή ως ηθοποιός και ίσως αργότερα και σκηνοθετικά. Με τον τρόπο αυτό θα συμμετάσχω και εγώ σε όλο αυτό το project, το οποίο είναι σε εξέλιξη για την τριετία αυτή που διανύουμε μέχρι -ελπίζω, να ολοκληρώσω την πρώτη θητεία μου τουλάχιστον», αναφέρει.

Όπως λέει, ιεραρχεί ως ένα από τα μεγαλύτερα χαρίσματά του την ικανότητα διαχείρισης του χρόνου, γεγονός που του επιτρέπει να αφιερώνεται στις πρόβες για την παράσταση, παράλληλα με τα απαιτητικά καθήκοντα της διεύθυνσης του ΚΘΒΕ. Μάλιστα, με τον τρόπο αυτό μικραίνει την απόσταση της διοίκησης από τις αίθουσες. «Εγώ θέλω να είμαι κομμάτι του ζωντανού θεάτρου. Δεν πιστεύω σε ένα νεκρό θέατρο, ούτε σε ένα θέατρο - ζόμπι. Μου αρέσει να είμαι κομμάτι ενός ζωντανού οργανισμού και να είμαι μέρος του με όλες μου τις δυνάμεις και όλους τους τρόπους που μπορώ να το κάνω», τόνισε.

Θεατρικά έργα για όλα τα γούστα

Πλούσιος σε θέαμα αναμένεται να είναι ο προσεχής Μάρτιος, με τρεις παραστάσεις να κάνουν πρεμιέρα, για τις οποίες γίνονται ήδη πρόβες. Την ανοιξιάτικη αυλαία των παραστάσεων θα ανοίξουν «Οι Εχθροί» του Ισαάκ-Μπάσεβιτς Σίνγκερ στο Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού. Αμέσως μετά, πρεμιέρα θα κάνει στο Φουαγιέ της ΕΜΣ ο «Αλγο-Ρυθμος», μια σουρεαλιστική περιπλάνηση, με τις Αλεξάνδρα Καζάζου και Ελεάνα Γεωργούλη να έχουν τη σύλληψη της ιδέας, τη σκηνοθεσία και την ερμηνεία επί σκηνής. Τέλος, στις 24 Μαρτίου έρχεται στο Βασιλικό Θέατρο «Ο Επιθεωρητής» του Νικολάι Γκόγκολ σε μετάφραση Λεωνίδα Καρατζά και σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα.

«Τις επιλογές των έργων τις κάνω από κοινού με τους συνεργάτες μου, προσπαθώντας να αφουγκραστώ τις ανάγκες της κοινωνίας και να καλύψω όσο το δυνατόν μεγαλύτερη γκάμα των προσδοκιών του κοινού», επισημαίνει ο κ. Πελτέκης. «Άλλωστε θεωρώ ότι ένα κρατικό επιχορηγούμενο θέατρο οφείλει να έχει ανοιχτή τη βεντάλια του και ως προς τα είδη τα οποία θα φιλοξενήσει και ως προς τις επιλογές του», συμπληρώνει.

Οι πρεμιέρες συνεχίζονται και τους υπόλοιπους μήνες της άνοιξης με το «Big in Japan» της Κατερίνας Λούβαρη-Φασόη σε σκηνοθεσία Παντελή Δεντάκη τον Απρίλιο και το έργο «Ο ήχος που κάνουν τα πράγματα όταν πέφτουν» σε δραματουργία Αγγελικής Παπούλια και σκηνοθεσία Χρήστου Πασσαλή το Μάιο.

Η σεζόν θα ολοκληρωθεί με την παράσταση του ΚΘΒΕ που θα ...ταξιδέψει το καλοκαίρι στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, η οποία φέτος θα είναι οι «Τρωάδες» του Ευριπίδη. «Εκτιμώ ότι είναι ένα πολύ επίκαιρο έργο, ένα αριστούργημα και κατά τη γνώμη μία από τις σπουδαιότερες αντιπολεμικές τραγωδίες. Ούτως ή άλλως κάθε έργο του αρχαίου δράματος είναι ένα μικρό ή μεγάλο αριστούργημα και θεωρώ ότι έχουμε πάρα πολλά πράγματα να βλέπουμε και να ξαναβλέπουμε, γι' αυτό και μετά από τόσες χιλιάδες χρόνια ακόμη ασχολούμαστε με αυτά τα κείμενα», σημειώνει ο κ. Πελτέκης.

Ανοιχτό είναι επίσης το ενδεχόμενο για μία δεύτερη παράσταση που θα «κατεβάσει» το ΚΘΒΕ στην Επίδαυρο σε μία από κοινού συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο ή για μία παραγωγή εντός της Θεσσαλονίκης για το καλοκαίρι, που θα κρατήσει συντροφιά το κοινό κατά τις μέρες που δεν θα είναι στα ...μπάνια του λαού.

ΑΠΕ ΜΠΕ 

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία