«Νεκρός» δορυφόρος της NASA που μελετούσε τον ήλιο θα συντριβεί σήμερα στη Γη

Ασαφές πού θα πέσει - «Ο κίνδυνος να προκληθεί βλάβη σε οποιονδήποτε στη Γη είναι χαμηλός - περίπου ένας στους 2.467»

19/04/2023 08:51

«Νεκρός» δορυφόρος της NASA που μελετούσε τον ήλιο θα συντριβεί σήμερα στη Γη

Ένα νεκρός δορυφόρος της NASA θα έρθει πίσω στη Γη, σύμφωνα με τους ειδικούς. Ο «RHESSI», ο οποίος μελέτησε τον ήλιο από το 2002 έως τον παροπλισμό του το 2018, αναμένεται να εισέλθει ξανά στην ατμόσφαιρα της Γης την Τετάρτη 19 Απριλίου.

Δεν αποτελεί απειλή για τον άνθρωπο, ανέφερε η αμερικανική διαστημική υπηρεσία. Το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ παρακολουθεί το διαστημικό σκάφος 660 λιβρών (270 κιλά).

Ενώ η NASA αναμένει ότι το μεγαλύτερο μέρος του θα καεί καθώς ταξιδεύει στην ατμόσφαιρα, ορισμένα εξαρτήματα αναμένεται να επιβιώσουν από την επανείσοδο.

«Ο κίνδυνος να προκληθεί βλάβη σε οποιονδήποτε στη Γη είναι χαμηλός - περίπου ένας στους 2.467», ανέφερε η υπηρεσία σε δήλωσής της.

Δεύτερος «νεκρός» δορυφόρος της NASA που πέφτει

Το πού ακριβώς θα είναι η ζώνη πρόσκρουσης παραμένει ασαφές, ενώ η NASA θα ενημερώσει σχετικά με το σκάφος μετά τη συντριβή του στη Γη.

Το Reuven Ramaty High Energy Solar Spectroscopic Imager (RHESSI) είχε ως αποστολή την παρατήρηση των ηλιακών εκλάμψεων πριν τεθεί εκτός λειτουργίας το 2018, αφού η NASA δεν κατάφερε να επικοινωνήσει μαζί του.

Αυτός θα είναι ο δεύτερος αποσυρθείς δορυφόρος της NASA που θα συντριβεί στη Γη φέτος. Ο προηγούμενος ήταν ένα μηχάνημα βάρους 5.400 κιλών που έπεσε τον Ιανουάριο.

Το RHESSI, εκτοξεύθηκε το 2002, με σκοπό την παρατήρηση των ηλιακών εκλάμψεων και των στεμματικών εκπομπών μάζας από την χαμηλή γήινη τροχιά του, βοηθώντας τους επιστήμονες να κατανοήσουν πώς δημιουργούνται τέτοιες ισχυρές εκρήξεις ενέργειας από τον ήλιο.

Ασαφές πού θα πέσει

Ο Jonathan McDowell, αστρονόμος και αστροφυσικός στο Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics, δήλωσε στην DailyMail ότι το παράθυρο επανεισόδου είναι πλέον συν ή πλην 11 ώρες από την Τρίτη και οι προβλέψεις καλύπτουν μισό εκατομμύριο μίλια.

Αυτό σημαίνει ότι οι ειδικοί δεν είναι ακόμη σίγουροι για το πού θα πέσουν τα συντρίμμια.

Αν και ο McDowell δεν ανησυχεί ιδιαίτερα για τη ζημιά που θα προκαλέσει το RHESSI, οι προβλέψεις της NASA δείχνουν ότι είναι μεγαλύτερες οι πιθανότητες να χτυπήσει κάποιον στη Γη από ό,τι να χτυπηθεί από ένα αυτοκίνητο. Σημειώνεται πως στοιχεία από τα Κέντρα Ελέγχου Ασθενειών δείχνουν ότι οι πιθανότητες να χτυπηθεί κάποιος από αυτοκίνητο στις ΗΠΑ είναι περίπου 1 στις 4.292.

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA) εκτιμά ότι περίπου ένα εκατομμύριο αντικείμενα πλάτους μεταξύ 0,4 ίντσες και 4 ίντσες (1 έως 10 εκατοστά) συρρέουν γύρω από τον πλανήτη μας αυτή τη στιγμή.

Το διαστημόπλοιο εκτοξεύτηκε πάνω σε έναν πύραυλο Pegasus XL της Orbital Sciences Corporation με αποστολή να απεικονίσει τα ηλεκτρόνια υψηλής ενέργειας που μεταφέρουν μεγάλο μέρος της ενέργειας που απελευθερώνεται στις ηλιακές εκλάμψεις.

Αυτό το πέτυχε με το μοναδικό του όργανο, ένα φασματόμετρο απεικόνισης, το οποίο κατέγραφε ακτίνες Χ και ακτίνες γάμμα από τον Ήλιο. Πριν από το RHESSI, δεν είχαν ληφθεί εικόνες ακτίνων γάμμα ούτε εικόνες ακτίνων Χ υψηλής ενέργειας από ηλιακές εκλάμψεις.

Τα δεδομένα από το RHESSI παρείχαν ζωτικές ενδείξεις σχετικά με τις ηλιακές εκλάμψεις και τις σχετικές στεφανιαίες εκτοξεύσεις μάζας τους.

Αυτά τα γεγονότα απελευθερώνουν το ισοδύναμο ενέργειας δισεκατομμυρίων μεγατόνων TNT στην ηλιακή ατμόσφαιρα μέσα σε λίγα λεπτά και μπορεί να έχουν επιπτώσεις στη Γη, συμπεριλαμβανομένης της διακοπής των ηλεκτρικών συστημάτων. Η κατανόησή τους έχει αποδειχθεί πρόκληση για τους επιστήμονες.

Δεύτερος «νεκρός» δορυφόρος της NASA που πέφτει