ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέες πρακτικές παραπλάνησης των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο - Τι να προσέξετε

Για πληθώρα παράνομων πρακτικών κάνει λόγο η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας

 21/12/2023 21:52

Νέες πρακτικές παραπλάνησης των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο - Τι να προσέξετε
Φωτογραφία αρχείου

Σε καταγγελία για πρακτικές που ακολουθούν καταστήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου επιχειρώντας να παραπλανήσουν τους καταναλωτές ενόψει των εορταστικών αγορών, παραβιάζοντας τη νομοθεσία, προέβη η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας

Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση η ΕΕΚΕ «πληθώρα ηλεκτρονικών καταστημάτων χρησιμοποιεί ενόψει των εορτών νέες πρακτικές παραπλάνησης των καταναλωτών παραβιάζοντας τη νομοθεσία».

Ακολούθως η ΕΕΚΕ εξηγεί ότι «μία από αυτές είναι η χρήση της προτεινόμενης λιανικής τιμής (Π.Λ.Τ.) σε ιστοσελίδες προμηθευτών χρησιμοποιώντας την παραπλανητικά ως αρχική τιμή και δημιουργώντας ψευδώς την αντίληψη ότι επρόκειτο για έκπτωση.

Σχετική επιστολή εστάλη στην Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.) και τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου συνοδευόμενη από τα αντίστοιχα αποδεικτικά στοιχεία».

Ακολούθως η ΕΕΚΕ ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό πως:

Οι έμποροι δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν την προτεινόμενη λιανική τιμή ως τιμή αναφοράς για την ανακοίνωση μείωσης τιμής. Η τιμή αναφοράς είναι η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσαν κατά τη διάρκεια των προηγούμενων τριάντα (30) ημερών.

Περαιτέρω οι έμποροι μπορούν να κάνουν αναφορά στην προτεινόμενη λιανική τιμή στο πλαίσιο σύγκρισης τιμών, αλλά δεν μπορούν να δώσουν την εντύπωση ότι πρόκειται για μείωση τιμής, για παράδειγμα, τοποθετώντας την τιμή δίπλα ή κάτω από διαγραμμένη τιμή καταλόγου. Θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι δεν θα δημιουργείται σύγχυση μεταξύ της σύγκρισης τιμών και της μείωσης τιμής.

Μπορείτε πάντα να επικοινωνείτε με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, υποβάλλοντας ερωτήματα, αναφορές ή καταγγελίες, στα παρακάτω στοιχεία επικοινωνίας:

Online φόρμα υποβολής καταγγελίας: https://eeke.gr/epikinonia/kataggelies/

e-mail: info@eeke.gr

Τel :210-8817730

Web: www.eeke.gr

fb: www.facebook.com/enosikatanaloton/

Σε καταγγελία για πρακτικές που ακολουθούν καταστήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου επιχειρώντας να παραπλανήσουν τους καταναλωτές ενόψει των εορταστικών αγορών, παραβιάζοντας τη νομοθεσία, προέβη η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας

Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση η ΕΕΚΕ «πληθώρα ηλεκτρονικών καταστημάτων χρησιμοποιεί ενόψει των εορτών νέες πρακτικές παραπλάνησης των καταναλωτών παραβιάζοντας τη νομοθεσία».

Ακολούθως η ΕΕΚΕ εξηγεί ότι «μία από αυτές είναι η χρήση της προτεινόμενης λιανικής τιμής (Π.Λ.Τ.) σε ιστοσελίδες προμηθευτών χρησιμοποιώντας την παραπλανητικά ως αρχική τιμή και δημιουργώντας ψευδώς την αντίληψη ότι επρόκειτο για έκπτωση.

Σχετική επιστολή εστάλη στην Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.) και τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου συνοδευόμενη από τα αντίστοιχα αποδεικτικά στοιχεία».

Ακολούθως η ΕΕΚΕ ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό πως:

Οι έμποροι δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν την προτεινόμενη λιανική τιμή ως τιμή αναφοράς για την ανακοίνωση μείωσης τιμής. Η τιμή αναφοράς είναι η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσαν κατά τη διάρκεια των προηγούμενων τριάντα (30) ημερών.

Περαιτέρω οι έμποροι μπορούν να κάνουν αναφορά στην προτεινόμενη λιανική τιμή στο πλαίσιο σύγκρισης τιμών, αλλά δεν μπορούν να δώσουν την εντύπωση ότι πρόκειται για μείωση τιμής, για παράδειγμα, τοποθετώντας την τιμή δίπλα ή κάτω από διαγραμμένη τιμή καταλόγου. Θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι δεν θα δημιουργείται σύγχυση μεταξύ της σύγκρισης τιμών και της μείωσης τιμής.

Μπορείτε πάντα να επικοινωνείτε με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, υποβάλλοντας ερωτήματα, αναφορές ή καταγγελίες, στα παρακάτω στοιχεία επικοινωνίας:

Online φόρμα υποβολής καταγγελίας: https://eeke.gr/epikinonia/kataggelies/

e-mail: info@eeke.gr

Τel :210-8817730

Web: www.eeke.gr

fb: www.facebook.com/enosikatanaloton/

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία