ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέες έρευνες στα βαγόνια για το δυστύχημα στα Τέμπη - Στα χέρια Εφέτη Ανακριτή η διαδικασία (βίντεο)

Κλήση σε απολογία αναμένεται να λάβουν οι δύο απογευματινοί σταθμάρχες και ο επιθεωρητής που ήταν υπεύθυνος για την έκδοση των βαρδιών - Τι ψάχνουν η Αρχή ξεπλύματος μαύρου χρήματος και η Οικονομική Εισαγγελία

 13/03/2023 07:41

Νέες έρευνες στα βαγόνια για το δυστύχημα στα Τέμπη - Στα χέρια Εφέτη Ανακριτή η διαδικασία (βίντεο)

Τραγικές καταστάσεις φέρεται να επικρατούσαν στο σταθμαρχείο Λάρισας μετά την τραγωδία με τη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, καθώς ο σταθμάρχης αδυνατούσε να αντιληφθεί το λάθος του και το μέγεθος της καταστροφής.

Το αποκορύφωμα της ασυνεννοησίας ήταν όταν ο σταθμάρχης, την ώρα που του είπαν να καλέσει το 100, φαίνεται να ρώτησε πώς να καλέσει την Άμεση Δράση, και είχε απορία εάν θα πρέπει να κολλήσει τον τριψήφιο 100 στο τέλος ενός άλλου 6ψήφιου τηλεφώνου που του έδωσαν.

Το σκηνικό της μοιραίας βραδιάς δείχνουν να συνθέτουν η απειρία, η άγνοια, η ανευθυνότητα και η ανικανότητα.

Μάλιστα σε ηχητικά ντουκουμέντα που έφερε στο φως το «Πρώτο Θέμα», οι σταθμάρχες επιδίδονταν σε σχολιασμούς άσχετους με το αντικείμενο της δουλειάς τους, καθώς μιλούσαν για σουβλάκια αλλά και για... ερωτικές κατακτήσεις. 

«Χαμένος» ο σταθμάρχης, δεν είχε καταλάβει τίποτα

Ο σταθμάρχης Λάρισας όπως συμπεραίνεται από τα ηχητικά ντοκουμέντα είτε δεν είχε καταλάβει απολύτως τίποτα για το λάθος που είχε κάνει, είτε προσπαθούσε να καλύψει το εαυτό του, λέγοντας άλλα από τα όσα τελικά ίσχυαν. Η απάθεια με την οποία ο 59χρονος κατηγορούμενος αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία της Ελλάδας είναι τόσο μεγάλη που αρνείται να παραδεχτεί ακόμα και στην Αστυνομία πως έχει γίνει κάτι τόσο σοβαρό.

  • Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι.
  • Αστυνομικός : Ναι, από το 100. Μ' ακούτε;
  • Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι, σας ακούω
  • Αστυνομικός : Έχετε εικόνα τι ακριβώς έχει συμβεί;
  • Σταθμάρχης Λάρισας: Δεν ξέρω, ό,τι και να σας πω, δεν ξέρω. Τώρα με πήρε και η Πυροσβεστική τηλέφωνο ότι έγινε εκτροχιασμός. Τώρα ήταν ένα τρένο που ανέβαινε πάνω και ένα που κατέβαινε. Τώρα ποιο από τα δύο, δεν ξέρω και εγώ τίποτα. Ούτε μ' ενημέρωσαν...
  • Αστυνομικός: Δεν ξέρετε τι είναι;
  • Σταθμάρχης Λάρισας: Γιατί τους φωνάζουμε και στο ραδιοτηλέφωνο και δεν ακούγονται. Και τώρα προσπαθούμε να μάθουμε τα τηλέφωνα από τους μηχανοδηγούς για να δούμε τι γίνεται.
  • Αστυνομικός: Υπάρχει περίπτωση να είναι τρένο με τρένο δηλαδή;
  • Σταθμάρχης Λάρισας: Λογικά...δεν ξέρω.... Λογικά όχι.
  • Αστυνομικός: Καλώς. Μόλις έχετε μία εικόνα, πάρτε μας ένα τηλέφωνο

Ακολουθεί δεύτερο τηλεφώνημα. Ο αστυνομικός αγωνιά από την άλλη άκρη της γραμμής ενώ ο σταθμάρχης Λάρισας με μια αδιαφορία στη φωνή προσπαθεί να τον πείσει ότι θα ενημερώσει να κλείσουν οι γραμμές και να μην ανέβουν άλλα τρένα. Στο τρίτο τηλεφώνημα στις 23.48 ο σταθμάρχης με στωϊκότητα ακούει τον αστυνομικό να τον ενημερώνει πως πρέπει να πάνε λεωφορεία στο σημείο του δυστυχήματος. Σαν να μην έχει συμβεί τίποτα, ο κατηγορούμενος σταθμάρχης του λέει πως το κανονίζει. Στο τελευταίο τηλεφώνημα που δέχτηκε ο σταθμάρχης φαίνεται να προσπερνάει αυτά που του λέει ο αστυνομικός για νεκρούς, τραυματίες, για τον πανικό που συμβαίνει στα Τέμπη και προσπαθεί να τον «ξεφορτωθεί» γρήγορα.

«Ωχ Παναγία μου…»

Ο σταθμάρχης της Λάρισας προσπαθεί να επικοινωνήσει με τον μηχανοδηγό της Intercity 62, ο οποίος ωστόσο είναι νεκρός. Όταν δεν παίρνει απάντηση τηλεφωνεί ξανά στην σταθμάρχη των Νέων Πόρων.

  • Σταθμάρχης Λάρισας: Ελένη, φώναξε λίγο το 62.
  • Σταθμάρχης Νέων Πόρων: 62 ακούει τους Νέους Πόρους; Δεν είναι καλό αυτό να ξέρεις.
  • Σταθμάρχης Λάρισας: Ξέρω ναι…γιατί με πήρε ο ρυθμιστής έλξης ότι κάτι έχει πρόβλημα εκεί, κάποιος πήρε λέει και έχει εκτροχιασμένο.
  • Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Με παίρνει ο ρυθμιστής. Κλείσε λίγο Βασίλη.
  • Σταθμάρχης Λάρισας: Ότι έχει τρένο εκτροχιασμένο και πήρε φωτιά.
  • Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Ωχ Παναγία μου. Περίμενε.
  • Σταθμάρχης Λάρισας: Κλείσε, κλείσε άντε πάρε με.

Ο νέος εφέτης ανακριτής συνεχίζει την έρευνα για την τραγωδία στα Τέμπη

Ο νέος εφέτης ανακριτής αναλαμβάνει, επίσημα πλέον, την έρευνα για την υπόθεση της τραγωδίας στα Τέμπη, μετά και τη διαδικασία του ορισμού του από την Ολομέλεια Εφετών που ολοκληρώθηκε την περασμένη Παρασκευή στη Λάρισα.

Σημειώνεται, ότι το πεδίο της έρευνας αναβαθμίζεται καθημερινά, ξεφεύγει από τους χειρισμούς του σταθμάρχη και μετατοπίζεται και σε άλλα πρόσωπα, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία, η υπόθεση είναι πολυσύνθετη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εφέτης ανακριτής έχει παραλάβει το σύνολο της ογκωδέστατης δικογραφίας, ώστε να τη μελετήσει σε βάθος, καθώς η υπόθεση κρίνεται πολύπλοκη με πολλές παραμέτρους. Στόχος της διαδικασίας είναι οι δικαστικές Αρχές να οδηγηθούν στα αίτια του δυστυχήματος και να καταλογιστούν οι ευθύνες στο σύνολό τους.

Παράλληλα, αναμένεται να περάσουν το γραφείο του ανακριτή, ξανά οι τρεις κατηγορούμενοι, δηλαδή οι δύο σταθμάρχες και ο επιθεωρητής, που εις βάρος τους υπάρχουν κατηγορίες για την εμπλοκή τους στην υπόθεση, ώστε ο ανακριτής να λάβει γνώση όλων των πληροφοριών που χρειάζεται και να κατανοήσει τι ακριβώς συνέβη εκείνη την μοιραία βραδιά.

Υπενθυμίζεται, πως και στους τρεις κατηγορούμενους ασκήθηκε δίωξη για τα ίδια, κακουργηματικού και πλημμεληματικού χαρακτήρα, αδικήματα όπως του 59χρονου σταθμάρχη, που μετά την πολύωρη απολογία του πριν μία εβδομάδα, κρίθηκε προσωρινά κρατούμενος στις φυλακές Λάρισας.

Αξίζει να σημειωθεί πως το επόμενο διάστημα, από την εξέλιξη της έρευνας, είναι πιθανό να ασκηθούν διώξεις και σε άλλα πρόσωπα.

Επίσης ο εφέτης ανακριτής, θα λάβει και τα στοιχεία των δικαστικών πραγματογνωμόνων που ορίστηκαν από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Λάρισας Απόστολο Τζαμαλή. Πρόκειται για εξειδικευμένους επιστήμονες οι οποίοι έχουν συντάξει το πόρισμα των ερευνών τους και περιλαμβάνει κρίσιμα στοιχεία για την υπόθεση.

Ξεκινάει την επιθεώρηση ο νέος Δ/νων σύμβουλος του ΟΣΕ

Από σήμερα (Δευτέρα 13/3) ξεκινάει μία επιθεώρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, από την Θεσσαλονίκη προς τη Λάρισα, ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Παναγιώτης Τερεζάκης.

Θα έχει συναντήσεις με σταθμάρχες και άλλους εργαζόμενους σε κομβικά σημεία του δικτύου, συμπεριλαμβανομένου και του σημείου του δυστυχήματος, προκειμένου να ελέγξει τις εργασίες αποκατάστασης και στη συνέχεια να ακολουθήσει η ασφαλής επαναλειτουργία του σιδηρόδρομου.

Έως και την Παρασκευή αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης, στο σημείο του δυστυχήματος.

Τα βαγόνια, αλλά και ό,τι έχει απομείνει από τα δύο τρένα έχουν μεταφερθεί και φυλάσσονται στο αμαξοστάσιο του ΟΣΕ στη θέση Κουλούρι έξω από τη Λάρισα με τους ειδικούς να αναζητούν στοιχεία και δεδομένα. Μέσα στο Σαββατοκύριακο τοποθετήθηκαν φώτα που θα βοηθήσουν τους ειδικούς πραγματογνώμονες να ξεκινήσουν και να συνεχίσουν για εβδομάδες την έρευνά τους.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ έχουν κατατεθεί κάποια πρώτα συμπεράσματα ωστόσο η έρευνα αναμένεται μεγάλη. Εκτός από τα πρωτογενή στοιχεία που μελετώνται (η λειτουργία των σταθμών, οι απομαγνητοφωνήσεις κτλ.) υπάρχουν τα βαγόνια, οι μηχανές – ό,τι έχει απομείνει από αυτές – καθώς και οι πλατφόρμες που μετέφεραν το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Η έρευνα της Αρχής ξεπλύματος μαύρου χρήματος

Σε μία νέα κίνηση για τη διερεύνηση του δυστυχήματος προχώρησε ο έμπειρος αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου ε.τ. και επικεφαλής της Αρχής για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος, Χαράλαμπος Βουρλιώτης.

Μετά τη χιονοστιβάδα αποκαλύψεων που προκάλεσε το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, σύμφωνα με εντολή του κ. Βουρλιώτη, θα διερευνηθούν τα περιουσιακά στοιχεία όλων όσων εμπλέκονται σε συμβάσεις της τελευταίας 15ετίας που αφορούν τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου.

Η εντολή αφορά τον έλεγχο για τα υψηλόβαθμα στελέχη που είχαν θέση ευθύνης σε ΟΣΕ, ΤΡΕΝΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και Hellenic Train, ενώ θα ελεγχθούν και όλοι οι συμβαλλόμενοι στις συμβάσεις καθώς και οι εργολάβοι που ανέλαβαν την εκτέλεση των έργων.

Αν από το άνοιγμα των τραπεζικών λογαριασμών διαπιστωθεί οτιδήποτε το οποίο δεν δικαιολογείται από τα δηλωθέντα εισοδήματά τους, τότε θα διερευνηθεί περαιτέρω για το εάν εμπλέκονται σε δωροδοκίες και άλλα ποινικά κολάσιμα αδικήματα. Σημειώνεται πως αν προκύψουν ενδείξεις για την τέλεση αξιόποινων πράξεων το πόρισμα θα διαβιβαστεί στον αρμόδιο εισαγγελέα.

Παράλληλη έρευνα της Οικονομικής Εισαγγελίας

Παράλληλα, ο οικονομικός εισαγγελέας Χρήστος Μπαρδάκης κινητοποιήθηκε μετά την παραγγελία του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου για κατά απόλυτη προτεραιότητα διερεύνηση όλων των συμβάσεων.

Στο πλαίσιο των ερευνών συμβάσεων που καθυστέρησαν ή δεν υλοποιήθηκαν ο κ. Μπαρδάκης ανέθεσε τις έρευνες για τα έργα σε τρεις εισαγγελείς.

-Τον εισαγγελέα εφετών Μιχάλη Μιχαλόπουλο που θα είναι και ο επικεφαλής του εισαγγελικού κλιμακίου και

-Τους εισαγγελείς Δημήτρη Αποστολά και Αθανασία Βλάχου η οποία στο παρελθόν είχε χειριστεί τις έρευνες για τη σύμβαση 717 του 2014, σύμβαση για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, που δεν υλοποιήθηκε και υπογράφηκε συμπληρωματική με αποτέλεσμα ακόμα να μην έχει ολοκληρωθεί.

Η έρευνα της εισαγγελέως Αθανασίας Βλάχου για τη σύμβαση 717 αφορούσε σε ζημιά του δημοσίου ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ από τις καθυστερήσεις των έργων, με βάση το αδίκημα της απιστίας, αλλά αρχειοθετήθηκε το 2021 γιατί σύμφωνα με εισαγγελικές πηγές το πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας που διαβιβάστηκε στην Οικονομική Εισαγγελία, κατέληγε ότι δεν προέκυψε ζημιά σε βάρος του δημοσίου.


Σχετικά Άρθρα

Τραγικές καταστάσεις φέρεται να επικρατούσαν στο σταθμαρχείο Λάρισας μετά την τραγωδία με τη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, καθώς ο σταθμάρχης αδυνατούσε να αντιληφθεί το λάθος του και το μέγεθος της καταστροφής.

Το αποκορύφωμα της ασυνεννοησίας ήταν όταν ο σταθμάρχης, την ώρα που του είπαν να καλέσει το 100, φαίνεται να ρώτησε πώς να καλέσει την Άμεση Δράση, και είχε απορία εάν θα πρέπει να κολλήσει τον τριψήφιο 100 στο τέλος ενός άλλου 6ψήφιου τηλεφώνου που του έδωσαν.

Το σκηνικό της μοιραίας βραδιάς δείχνουν να συνθέτουν η απειρία, η άγνοια, η ανευθυνότητα και η ανικανότητα.

Μάλιστα σε ηχητικά ντουκουμέντα που έφερε στο φως το «Πρώτο Θέμα», οι σταθμάρχες επιδίδονταν σε σχολιασμούς άσχετους με το αντικείμενο της δουλειάς τους, καθώς μιλούσαν για σουβλάκια αλλά και για... ερωτικές κατακτήσεις. 

«Χαμένος» ο σταθμάρχης, δεν είχε καταλάβει τίποτα

Ο σταθμάρχης Λάρισας όπως συμπεραίνεται από τα ηχητικά ντοκουμέντα είτε δεν είχε καταλάβει απολύτως τίποτα για το λάθος που είχε κάνει, είτε προσπαθούσε να καλύψει το εαυτό του, λέγοντας άλλα από τα όσα τελικά ίσχυαν. Η απάθεια με την οποία ο 59χρονος κατηγορούμενος αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία της Ελλάδας είναι τόσο μεγάλη που αρνείται να παραδεχτεί ακόμα και στην Αστυνομία πως έχει γίνει κάτι τόσο σοβαρό.

  • Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι.
  • Αστυνομικός : Ναι, από το 100. Μ' ακούτε;
  • Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι, σας ακούω
  • Αστυνομικός : Έχετε εικόνα τι ακριβώς έχει συμβεί;
  • Σταθμάρχης Λάρισας: Δεν ξέρω, ό,τι και να σας πω, δεν ξέρω. Τώρα με πήρε και η Πυροσβεστική τηλέφωνο ότι έγινε εκτροχιασμός. Τώρα ήταν ένα τρένο που ανέβαινε πάνω και ένα που κατέβαινε. Τώρα ποιο από τα δύο, δεν ξέρω και εγώ τίποτα. Ούτε μ' ενημέρωσαν...
  • Αστυνομικός: Δεν ξέρετε τι είναι;
  • Σταθμάρχης Λάρισας: Γιατί τους φωνάζουμε και στο ραδιοτηλέφωνο και δεν ακούγονται. Και τώρα προσπαθούμε να μάθουμε τα τηλέφωνα από τους μηχανοδηγούς για να δούμε τι γίνεται.
  • Αστυνομικός: Υπάρχει περίπτωση να είναι τρένο με τρένο δηλαδή;
  • Σταθμάρχης Λάρισας: Λογικά...δεν ξέρω.... Λογικά όχι.
  • Αστυνομικός: Καλώς. Μόλις έχετε μία εικόνα, πάρτε μας ένα τηλέφωνο

Ακολουθεί δεύτερο τηλεφώνημα. Ο αστυνομικός αγωνιά από την άλλη άκρη της γραμμής ενώ ο σταθμάρχης Λάρισας με μια αδιαφορία στη φωνή προσπαθεί να τον πείσει ότι θα ενημερώσει να κλείσουν οι γραμμές και να μην ανέβουν άλλα τρένα. Στο τρίτο τηλεφώνημα στις 23.48 ο σταθμάρχης με στωϊκότητα ακούει τον αστυνομικό να τον ενημερώνει πως πρέπει να πάνε λεωφορεία στο σημείο του δυστυχήματος. Σαν να μην έχει συμβεί τίποτα, ο κατηγορούμενος σταθμάρχης του λέει πως το κανονίζει. Στο τελευταίο τηλεφώνημα που δέχτηκε ο σταθμάρχης φαίνεται να προσπερνάει αυτά που του λέει ο αστυνομικός για νεκρούς, τραυματίες, για τον πανικό που συμβαίνει στα Τέμπη και προσπαθεί να τον «ξεφορτωθεί» γρήγορα.

«Ωχ Παναγία μου…»

Ο σταθμάρχης της Λάρισας προσπαθεί να επικοινωνήσει με τον μηχανοδηγό της Intercity 62, ο οποίος ωστόσο είναι νεκρός. Όταν δεν παίρνει απάντηση τηλεφωνεί ξανά στην σταθμάρχη των Νέων Πόρων.

  • Σταθμάρχης Λάρισας: Ελένη, φώναξε λίγο το 62.
  • Σταθμάρχης Νέων Πόρων: 62 ακούει τους Νέους Πόρους; Δεν είναι καλό αυτό να ξέρεις.
  • Σταθμάρχης Λάρισας: Ξέρω ναι…γιατί με πήρε ο ρυθμιστής έλξης ότι κάτι έχει πρόβλημα εκεί, κάποιος πήρε λέει και έχει εκτροχιασμένο.
  • Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Με παίρνει ο ρυθμιστής. Κλείσε λίγο Βασίλη.
  • Σταθμάρχης Λάρισας: Ότι έχει τρένο εκτροχιασμένο και πήρε φωτιά.
  • Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Ωχ Παναγία μου. Περίμενε.
  • Σταθμάρχης Λάρισας: Κλείσε, κλείσε άντε πάρε με.

Ο νέος εφέτης ανακριτής συνεχίζει την έρευνα για την τραγωδία στα Τέμπη

Ο νέος εφέτης ανακριτής αναλαμβάνει, επίσημα πλέον, την έρευνα για την υπόθεση της τραγωδίας στα Τέμπη, μετά και τη διαδικασία του ορισμού του από την Ολομέλεια Εφετών που ολοκληρώθηκε την περασμένη Παρασκευή στη Λάρισα.

Σημειώνεται, ότι το πεδίο της έρευνας αναβαθμίζεται καθημερινά, ξεφεύγει από τους χειρισμούς του σταθμάρχη και μετατοπίζεται και σε άλλα πρόσωπα, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία, η υπόθεση είναι πολυσύνθετη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εφέτης ανακριτής έχει παραλάβει το σύνολο της ογκωδέστατης δικογραφίας, ώστε να τη μελετήσει σε βάθος, καθώς η υπόθεση κρίνεται πολύπλοκη με πολλές παραμέτρους. Στόχος της διαδικασίας είναι οι δικαστικές Αρχές να οδηγηθούν στα αίτια του δυστυχήματος και να καταλογιστούν οι ευθύνες στο σύνολό τους.

Παράλληλα, αναμένεται να περάσουν το γραφείο του ανακριτή, ξανά οι τρεις κατηγορούμενοι, δηλαδή οι δύο σταθμάρχες και ο επιθεωρητής, που εις βάρος τους υπάρχουν κατηγορίες για την εμπλοκή τους στην υπόθεση, ώστε ο ανακριτής να λάβει γνώση όλων των πληροφοριών που χρειάζεται και να κατανοήσει τι ακριβώς συνέβη εκείνη την μοιραία βραδιά.

Υπενθυμίζεται, πως και στους τρεις κατηγορούμενους ασκήθηκε δίωξη για τα ίδια, κακουργηματικού και πλημμεληματικού χαρακτήρα, αδικήματα όπως του 59χρονου σταθμάρχη, που μετά την πολύωρη απολογία του πριν μία εβδομάδα, κρίθηκε προσωρινά κρατούμενος στις φυλακές Λάρισας.

Αξίζει να σημειωθεί πως το επόμενο διάστημα, από την εξέλιξη της έρευνας, είναι πιθανό να ασκηθούν διώξεις και σε άλλα πρόσωπα.

Επίσης ο εφέτης ανακριτής, θα λάβει και τα στοιχεία των δικαστικών πραγματογνωμόνων που ορίστηκαν από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Λάρισας Απόστολο Τζαμαλή. Πρόκειται για εξειδικευμένους επιστήμονες οι οποίοι έχουν συντάξει το πόρισμα των ερευνών τους και περιλαμβάνει κρίσιμα στοιχεία για την υπόθεση.

Ξεκινάει την επιθεώρηση ο νέος Δ/νων σύμβουλος του ΟΣΕ

Από σήμερα (Δευτέρα 13/3) ξεκινάει μία επιθεώρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, από την Θεσσαλονίκη προς τη Λάρισα, ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Παναγιώτης Τερεζάκης.

Θα έχει συναντήσεις με σταθμάρχες και άλλους εργαζόμενους σε κομβικά σημεία του δικτύου, συμπεριλαμβανομένου και του σημείου του δυστυχήματος, προκειμένου να ελέγξει τις εργασίες αποκατάστασης και στη συνέχεια να ακολουθήσει η ασφαλής επαναλειτουργία του σιδηρόδρομου.

Έως και την Παρασκευή αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης, στο σημείο του δυστυχήματος.

Τα βαγόνια, αλλά και ό,τι έχει απομείνει από τα δύο τρένα έχουν μεταφερθεί και φυλάσσονται στο αμαξοστάσιο του ΟΣΕ στη θέση Κουλούρι έξω από τη Λάρισα με τους ειδικούς να αναζητούν στοιχεία και δεδομένα. Μέσα στο Σαββατοκύριακο τοποθετήθηκαν φώτα που θα βοηθήσουν τους ειδικούς πραγματογνώμονες να ξεκινήσουν και να συνεχίσουν για εβδομάδες την έρευνά τους.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ έχουν κατατεθεί κάποια πρώτα συμπεράσματα ωστόσο η έρευνα αναμένεται μεγάλη. Εκτός από τα πρωτογενή στοιχεία που μελετώνται (η λειτουργία των σταθμών, οι απομαγνητοφωνήσεις κτλ.) υπάρχουν τα βαγόνια, οι μηχανές – ό,τι έχει απομείνει από αυτές – καθώς και οι πλατφόρμες που μετέφεραν το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Η έρευνα της Αρχής ξεπλύματος μαύρου χρήματος

Σε μία νέα κίνηση για τη διερεύνηση του δυστυχήματος προχώρησε ο έμπειρος αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου ε.τ. και επικεφαλής της Αρχής για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος, Χαράλαμπος Βουρλιώτης.

Μετά τη χιονοστιβάδα αποκαλύψεων που προκάλεσε το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, σύμφωνα με εντολή του κ. Βουρλιώτη, θα διερευνηθούν τα περιουσιακά στοιχεία όλων όσων εμπλέκονται σε συμβάσεις της τελευταίας 15ετίας που αφορούν τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου.

Η εντολή αφορά τον έλεγχο για τα υψηλόβαθμα στελέχη που είχαν θέση ευθύνης σε ΟΣΕ, ΤΡΕΝΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και Hellenic Train, ενώ θα ελεγχθούν και όλοι οι συμβαλλόμενοι στις συμβάσεις καθώς και οι εργολάβοι που ανέλαβαν την εκτέλεση των έργων.

Αν από το άνοιγμα των τραπεζικών λογαριασμών διαπιστωθεί οτιδήποτε το οποίο δεν δικαιολογείται από τα δηλωθέντα εισοδήματά τους, τότε θα διερευνηθεί περαιτέρω για το εάν εμπλέκονται σε δωροδοκίες και άλλα ποινικά κολάσιμα αδικήματα. Σημειώνεται πως αν προκύψουν ενδείξεις για την τέλεση αξιόποινων πράξεων το πόρισμα θα διαβιβαστεί στον αρμόδιο εισαγγελέα.

Παράλληλη έρευνα της Οικονομικής Εισαγγελίας

Παράλληλα, ο οικονομικός εισαγγελέας Χρήστος Μπαρδάκης κινητοποιήθηκε μετά την παραγγελία του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου για κατά απόλυτη προτεραιότητα διερεύνηση όλων των συμβάσεων.

Στο πλαίσιο των ερευνών συμβάσεων που καθυστέρησαν ή δεν υλοποιήθηκαν ο κ. Μπαρδάκης ανέθεσε τις έρευνες για τα έργα σε τρεις εισαγγελείς.

-Τον εισαγγελέα εφετών Μιχάλη Μιχαλόπουλο που θα είναι και ο επικεφαλής του εισαγγελικού κλιμακίου και

-Τους εισαγγελείς Δημήτρη Αποστολά και Αθανασία Βλάχου η οποία στο παρελθόν είχε χειριστεί τις έρευνες για τη σύμβαση 717 του 2014, σύμβαση για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, που δεν υλοποιήθηκε και υπογράφηκε συμπληρωματική με αποτέλεσμα ακόμα να μην έχει ολοκληρωθεί.

Η έρευνα της εισαγγελέως Αθανασίας Βλάχου για τη σύμβαση 717 αφορούσε σε ζημιά του δημοσίου ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ από τις καθυστερήσεις των έργων, με βάση το αδίκημα της απιστίας, αλλά αρχειοθετήθηκε το 2021 γιατί σύμφωνα με εισαγγελικές πηγές το πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας που διαβιβάστηκε στην Οικονομική Εισαγγελία, κατέληγε ότι δεν προέκυψε ζημιά σε βάρος του δημοσίου.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία