ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Να μην μπει φρένο στην ανάπτυξη και την οικονομία της Πιερίας»

ΣΕΒΕ, Επιμελητήριο, βουλευτές και φορείς της Πιερίας κατά της συγχώνευσης του Τελωνείου

 19/10/2020 22:43

«Να μην μπει φρένο στην ανάπτυξη και την οικονομία της Πιερίας»

Κατά της μεταφοράς ή συγχώνευσης ενός ισχυρού παράγοντα ουσιώδους σημασίας για τις εξαγωγές τάσσονται Επιμελητήριο, Σύνδεσμος Εξαγωγέων, βουλευτές και φορείς της Πιερίας. Η βιωσιμότητα του Τελωνείου στην περιοχή και το ενδεχόμενο κατάργησης της υπηρεσίας επανέρχεται στο προσκήνιο, ύστερα από έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων της ΑΑΔΕ στο οποίο ζητείται η αποστολή των οικονομικών στοιχείων που αφορούν στη βιωσιμότητά του προκειμένου να διαπιστώσει κατά πόσο απαραίτητη είναι η φυσική παρουσία σε αυτό. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επανέφερε ένα θέμα το οποίο είχε προκύψει το 2012 με αποτέλεσμα την απομάκρυνση του Χημείου από την περιοχή που διεκδικούν έως και σήμερα επιχειρηματίες του νομού.

Η αποστολή του σχετικού εγγράφου πριν τρεις εβδομάδες από την ΑΑΔΕ προκάλεσε την άμεση αντίδραση του Επιμελητηρίου Πιερίας που κάλεσε σε σύσκεψη τον ΣΕΒΕ, φορείς και βουλευτές με στόχο την ενημέρωση και κατ’ επέκταση τη διασφάλιση της παραμονής της υπηρεσίας ώστε το θέμα της μεταφοράς ή συγχώνευσης του τελωνείου να λήξει οριστικά με τη διατήρησή του στην σημερινή του έδρα.

Της Δέσποινας Βογιατζόγλου

«Το 2012 είχαμε δεχθεί έγγραφο που ενημέρωνε πως πρόθεση της τότε κυβέρνησης ήταν να καταργηθούν τα τελωνεία σε Πέλλα, Ημαθία, Πιερία και Κιλκίς όπου προβλέπονταν μετεγκατάστασή τους στην περιοχή της Κουλούρας. Προσπαθήσαμε και πείσαμε τότε πως το τελωνείο της Πιερίας είναι μία υπηρεσία με έσοδα εκατομμυρίων ευρώ και λίγα έξοδα γι’ αυτό που προσφέρει. Σήμερα αυτοί οι αριθμοί μεταφράζονται σε 10 εκατ. ευρώ έσοδα ετησίως και 30.000 ευρώ έξοδα/χρόνο, στοιχεία που το κατατάσσουν ως το δεύτερο μεγαλύτερο στην Κεντρική Μακεδονία, μετά της Θεσσαλονίκης» αναφέρει στην αρχική του τοποθέτηση στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας, Ηλίας Χατζηχριστοδούλου.

xatzixristodoulou.jpg

Το Τελωνείο Κατερίνης κατατασσόμενο στην κατηγορία των Τελωνείων Πρώτης (Α’) Τάξεως, είναι από τα μεγαλύτερα επαρχιακά τελωνεία της χώρας σε όγκο συναλλαγών, διαθέτοντας προνομιακή γεωγραφική θέση λόγω της άμεσης γειτνίασης του με τον οδικό άξονα της ΠΑΘΕ, την ΕΓΝΑΤΙΑ Οδό, την κεντρική σιδηροδρομική γραμμή της χώρας και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Τα παρατιθέμενα ποσοτικά και οικονομικά στοιχεία του 2019 αναφέρουν:

- Έσοδα 10.000.000 ευρώ

- Ετήσιο ενοίκιο 16.000 ευρώ

- Θέρμανση του κτιρίου όπου στεγάζεται και άλλα έξοδα, σε ετήσια βάση 4.000 ευρώ

με τα πάγια έξοδα να αποτελούν το 0,2% των συνολικών εσόδων του.

«Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο κατάργησης του τελωνείου»

Οποιαδήποτε αναπτυξιακή σκέψη θα είναι μάταιος κόπος αν δεν υπάρχουν στην περιοχή οι αντίστοιχες υποδομές σημειώνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, υπογραμμίζοντας ότι η συγχώνευση των τελωνείων «είναι εκτός κάθε λογικής».

«Τόσο ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος όσο και το Επιμελητήριο Πιερίας έδειξαν γρήγορα αντανακλαστικά μετά την αποστολή του εγγράφου από την Διεύθυνση Τελωνείων. Στο παρελθόν υπήρξε αντίδραση για την κατάργηση του Χημείου και τώρα επανερχόμαστε σε ένα θέμα που θεωρητικά είχε κλείσει. Πιστεύω πως κινούμαστε στη σωστή κατεύθυνση -ύστερα από τη διαβεβαίωση και του υφυπουργού Οικονομικών- μια και δεν υπάρχει κανένα περιθώριο να καταργήσουμε την υπηρεσία του τελωνείου» υποστηρίζει στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Γιώργος Κωνσταντόπουλος.

konstantopoulos-seve.jpg

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε στη σύσκεψη το Επιμελητήριο ο όγκος των συναλλαγών για το 2019 υπερέβη συνολικά τις 23.000 τελωνειακές πράξεις, οι οποίες αναλύονται ως εξής:

- Εισαγωγές: 3.000

- Εξαγωγές: 4.000

- Δελτία αφίξεως αυτοκινήτων: 5.000

- Διασαφήσεις αποσταγμάτων και αυτοκινήτων: 9.500

- Εκδόσεις Πιστοποιητικών Διαμετακόμισης: 2.000

«Αυτό που επισημαίνεται είναι ότι ακόμη και στα χρόνια της κρίσης ή στο οκτάμηνο της πανδημίας που βρίσκεται σε εξέλιξη οι εξαγωγές αυξάνονται, καταδεικνύοντας την δυναμική της οικονομίας στις Περιφερειακές Ενότητες της Κεντρικής Μακεδονίας» τονίζει ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ.

barliakos.jpg

Την ίδια ώρα ο βουλευτής της ΝΔ Πιερίας Φώντας Μπαραλιάκος, εμφανίζεται καθησυχαστικός συνοψίζοντας πως στο έγγραφο της ΑΑΔΕ για τα στοιχεία κίνησης των περιφερειακών τελωνείων δεν αναφέρεται, σύμφωνα και με τον υφυπουργό Οικονομικών Απόστολο Βεσυρόπουλο, σε συγχωνεύσεις υπηρεσιών, όπως έγινε το 2012 με την απομάκρυνση του χημείου.

«Η σπουδαιότητα της υπηρεσίας απαντάται από τις πράξεις και την εξυπηρέτηση που προσφέρει στις επιχειρήσεις, όταν μάλιστα προσδοκούμε σε αύξηση των εμπορικών συναλλαγών» αναφέρει ο Φ. Μπαραλιάκος σε δηλώσεις του στη «ΜτΚ».

Με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις για το Τελωνείο Πιερίας επανήλθε το θέμα της επιστροφής του Χημείου στον νομό, για μία περιοχή με παράδοση στην παραγωγή νωπών προϊόντων και εξωστρεφείς επιχειρήσεις με τζίρο έως και 50 εκατ. ευρώ ετησίως.

«Σε αυτή την υπηρεσία εργαζόταν ένας υπάλληλος και το ενοίκιο του γραφείου ανέρχονταν στα 400 ευρώ, την ώρα που σήμερα όλες οι αναγκαίες δειγματοληψίες γίνονται στην Θεσσαλονίκη με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τα έξοδα μιας επιχείρησης και τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται. Εκτιμώ πως ο κρατικός προϋπολογισμός δεν θίγεται από αυτά τα ποσά, όταν θέλουμε οι περιφέρειες της χώρας να έχουν δικαίωμα στην ανάπτυξη» καταλήγει στην τοποθέτησή του στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Ηλίας Χατζηχριστοδούλου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από τον δήμο Πύδνας-Κολινδρού που συμμετείχε στη σύσκεψη δια εκπροσώπου του δημάρχου Ανέστη Μανωλά πρότεινε την εγκατάσταση του τελωνείου σε δημοτικό κτήριο ώστε να μειωθούν ακόμη περισσότερο τα λειτουργικά του κόστη.

Παράλληλα η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας, Σοφία Μαυρίδου αναφερόμενη στην προοπτική επιστροφής του Χημείου πρότεινε την εγκατάσταση του στο χώρο του Διοικητηρίου όπου στεγαζόταν μέχρι πρότινος το ΚΕΠ.

Τέλος, ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Γ. Κωνσταντόπουλος, έθεσε και την παράμετρο η ενδεχόμενη συγχώνευση τελωνείων ή η μεταφορά της έδρας να αποτελεί επιταγή της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 18 Οκτωβρίου 2020

Κατά της μεταφοράς ή συγχώνευσης ενός ισχυρού παράγοντα ουσιώδους σημασίας για τις εξαγωγές τάσσονται Επιμελητήριο, Σύνδεσμος Εξαγωγέων, βουλευτές και φορείς της Πιερίας. Η βιωσιμότητα του Τελωνείου στην περιοχή και το ενδεχόμενο κατάργησης της υπηρεσίας επανέρχεται στο προσκήνιο, ύστερα από έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων της ΑΑΔΕ στο οποίο ζητείται η αποστολή των οικονομικών στοιχείων που αφορούν στη βιωσιμότητά του προκειμένου να διαπιστώσει κατά πόσο απαραίτητη είναι η φυσική παρουσία σε αυτό. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επανέφερε ένα θέμα το οποίο είχε προκύψει το 2012 με αποτέλεσμα την απομάκρυνση του Χημείου από την περιοχή που διεκδικούν έως και σήμερα επιχειρηματίες του νομού.

Η αποστολή του σχετικού εγγράφου πριν τρεις εβδομάδες από την ΑΑΔΕ προκάλεσε την άμεση αντίδραση του Επιμελητηρίου Πιερίας που κάλεσε σε σύσκεψη τον ΣΕΒΕ, φορείς και βουλευτές με στόχο την ενημέρωση και κατ’ επέκταση τη διασφάλιση της παραμονής της υπηρεσίας ώστε το θέμα της μεταφοράς ή συγχώνευσης του τελωνείου να λήξει οριστικά με τη διατήρησή του στην σημερινή του έδρα.

Της Δέσποινας Βογιατζόγλου

«Το 2012 είχαμε δεχθεί έγγραφο που ενημέρωνε πως πρόθεση της τότε κυβέρνησης ήταν να καταργηθούν τα τελωνεία σε Πέλλα, Ημαθία, Πιερία και Κιλκίς όπου προβλέπονταν μετεγκατάστασή τους στην περιοχή της Κουλούρας. Προσπαθήσαμε και πείσαμε τότε πως το τελωνείο της Πιερίας είναι μία υπηρεσία με έσοδα εκατομμυρίων ευρώ και λίγα έξοδα γι’ αυτό που προσφέρει. Σήμερα αυτοί οι αριθμοί μεταφράζονται σε 10 εκατ. ευρώ έσοδα ετησίως και 30.000 ευρώ έξοδα/χρόνο, στοιχεία που το κατατάσσουν ως το δεύτερο μεγαλύτερο στην Κεντρική Μακεδονία, μετά της Θεσσαλονίκης» αναφέρει στην αρχική του τοποθέτηση στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας, Ηλίας Χατζηχριστοδούλου.

xatzixristodoulou.jpg

Το Τελωνείο Κατερίνης κατατασσόμενο στην κατηγορία των Τελωνείων Πρώτης (Α’) Τάξεως, είναι από τα μεγαλύτερα επαρχιακά τελωνεία της χώρας σε όγκο συναλλαγών, διαθέτοντας προνομιακή γεωγραφική θέση λόγω της άμεσης γειτνίασης του με τον οδικό άξονα της ΠΑΘΕ, την ΕΓΝΑΤΙΑ Οδό, την κεντρική σιδηροδρομική γραμμή της χώρας και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Τα παρατιθέμενα ποσοτικά και οικονομικά στοιχεία του 2019 αναφέρουν:

- Έσοδα 10.000.000 ευρώ

- Ετήσιο ενοίκιο 16.000 ευρώ

- Θέρμανση του κτιρίου όπου στεγάζεται και άλλα έξοδα, σε ετήσια βάση 4.000 ευρώ

με τα πάγια έξοδα να αποτελούν το 0,2% των συνολικών εσόδων του.

«Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο κατάργησης του τελωνείου»

Οποιαδήποτε αναπτυξιακή σκέψη θα είναι μάταιος κόπος αν δεν υπάρχουν στην περιοχή οι αντίστοιχες υποδομές σημειώνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, υπογραμμίζοντας ότι η συγχώνευση των τελωνείων «είναι εκτός κάθε λογικής».

«Τόσο ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος όσο και το Επιμελητήριο Πιερίας έδειξαν γρήγορα αντανακλαστικά μετά την αποστολή του εγγράφου από την Διεύθυνση Τελωνείων. Στο παρελθόν υπήρξε αντίδραση για την κατάργηση του Χημείου και τώρα επανερχόμαστε σε ένα θέμα που θεωρητικά είχε κλείσει. Πιστεύω πως κινούμαστε στη σωστή κατεύθυνση -ύστερα από τη διαβεβαίωση και του υφυπουργού Οικονομικών- μια και δεν υπάρχει κανένα περιθώριο να καταργήσουμε την υπηρεσία του τελωνείου» υποστηρίζει στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Γιώργος Κωνσταντόπουλος.

konstantopoulos-seve.jpg

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε στη σύσκεψη το Επιμελητήριο ο όγκος των συναλλαγών για το 2019 υπερέβη συνολικά τις 23.000 τελωνειακές πράξεις, οι οποίες αναλύονται ως εξής:

- Εισαγωγές: 3.000

- Εξαγωγές: 4.000

- Δελτία αφίξεως αυτοκινήτων: 5.000

- Διασαφήσεις αποσταγμάτων και αυτοκινήτων: 9.500

- Εκδόσεις Πιστοποιητικών Διαμετακόμισης: 2.000

«Αυτό που επισημαίνεται είναι ότι ακόμη και στα χρόνια της κρίσης ή στο οκτάμηνο της πανδημίας που βρίσκεται σε εξέλιξη οι εξαγωγές αυξάνονται, καταδεικνύοντας την δυναμική της οικονομίας στις Περιφερειακές Ενότητες της Κεντρικής Μακεδονίας» τονίζει ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ.

barliakos.jpg

Την ίδια ώρα ο βουλευτής της ΝΔ Πιερίας Φώντας Μπαραλιάκος, εμφανίζεται καθησυχαστικός συνοψίζοντας πως στο έγγραφο της ΑΑΔΕ για τα στοιχεία κίνησης των περιφερειακών τελωνείων δεν αναφέρεται, σύμφωνα και με τον υφυπουργό Οικονομικών Απόστολο Βεσυρόπουλο, σε συγχωνεύσεις υπηρεσιών, όπως έγινε το 2012 με την απομάκρυνση του χημείου.

«Η σπουδαιότητα της υπηρεσίας απαντάται από τις πράξεις και την εξυπηρέτηση που προσφέρει στις επιχειρήσεις, όταν μάλιστα προσδοκούμε σε αύξηση των εμπορικών συναλλαγών» αναφέρει ο Φ. Μπαραλιάκος σε δηλώσεις του στη «ΜτΚ».

Με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις για το Τελωνείο Πιερίας επανήλθε το θέμα της επιστροφής του Χημείου στον νομό, για μία περιοχή με παράδοση στην παραγωγή νωπών προϊόντων και εξωστρεφείς επιχειρήσεις με τζίρο έως και 50 εκατ. ευρώ ετησίως.

«Σε αυτή την υπηρεσία εργαζόταν ένας υπάλληλος και το ενοίκιο του γραφείου ανέρχονταν στα 400 ευρώ, την ώρα που σήμερα όλες οι αναγκαίες δειγματοληψίες γίνονται στην Θεσσαλονίκη με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τα έξοδα μιας επιχείρησης και τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται. Εκτιμώ πως ο κρατικός προϋπολογισμός δεν θίγεται από αυτά τα ποσά, όταν θέλουμε οι περιφέρειες της χώρας να έχουν δικαίωμα στην ανάπτυξη» καταλήγει στην τοποθέτησή του στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Ηλίας Χατζηχριστοδούλου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από τον δήμο Πύδνας-Κολινδρού που συμμετείχε στη σύσκεψη δια εκπροσώπου του δημάρχου Ανέστη Μανωλά πρότεινε την εγκατάσταση του τελωνείου σε δημοτικό κτήριο ώστε να μειωθούν ακόμη περισσότερο τα λειτουργικά του κόστη.

Παράλληλα η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας, Σοφία Μαυρίδου αναφερόμενη στην προοπτική επιστροφής του Χημείου πρότεινε την εγκατάσταση του στο χώρο του Διοικητηρίου όπου στεγαζόταν μέχρι πρότινος το ΚΕΠ.

Τέλος, ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Γ. Κωνσταντόπουλος, έθεσε και την παράμετρο η ενδεχόμενη συγχώνευση τελωνείων ή η μεταφορά της έδρας να αποτελεί επιταγή της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 18 Οκτωβρίου 2020

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία