ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Μποτιλιάρισμα: «Πρώτα ενίσχυση της αστυνόμευσης και μετά… βλέπουμε για πασαλάκια»

Φρακάρει η Μητροπόλεως, ατελείωτο πάρκινγκ αυτοκινήτων η Λεωφόρος Στρατού - Τι λένε στη "ΜτΚ" ο διευθυντής της Δημοτικής Αστυνομίας και ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης

 31/05/2022 09:00

Μποτιλιάρισμα: «Πρώτα ενίσχυση της αστυνόμευσης και μετά… βλέπουμε για πασαλάκια»

Δημήτρης Λαζόπουλος

Στις δύο κεντρικές οδούς της πόλης από όπου αφαιρέθηκαν τα πλαστικά πασαλάκια «δυστυχώς είναι άσχημη η εικόνα», λέει στη «ΜτΚ» ο Μιχάλης Αλλαγιώτης, διευθυντής της Δημοτικής Αστυνομίας Θεσσαλονίκης. 

«Είναι άσχημη, όχι γιατί δεν προλαβαίνουμε να περάσουμε, αλλά γιατί δεν μπορούμε να έχουμε ‘σκοπούς’ να αστυνομεύουν 24 ώρες το 24ωρο. Ο καθένας για να κάνει την παραμικρή δουλειά σταματάει για δύο, πέντε, δέκα λεπτά με αποτέλεσμα η Μητροπόλεως να φρακάρει στο ένα ρεύμα και να μένει μόνο η λεωφορειογραμμή και όταν σταματήσει ένα λεωφορείο στη στάση, μπλοκάρουμε τελείως», εξηγεί ο ίδιος. Αντιστοίχως, η Λεωφόρος Στρατού «γίνεται κάποιες συγκεκριμένες ώρες, κυρίως μετά το μεσημέρι, ένα ατελείωτο πάρκινγκ αυτοκινήτων» τόσο στη λεωφορειολωρίδα όσο και στην άλλη πλευρά όπου η στάθμευση απαγορεύεται με τη σήμανση Ρ40.

Επέστρεψε το «για δύο λεπτά σταμάτησα αδερφέ»

Με αυτά τα δεδομένα, στη Μητροπόλεως το «για δύο λεπτά σταμάτησα αδερφέ» έχει επανέλθει στον ίδιο βαθμό όπως και πριν την πρώτη εγκατάσταση των πασαλακίων το 2018, ωστόσο στη Λεωφόρο Στρατού οι συνθήκες δεν έχουν επιδεινωθεί ακόμη όπως πριν το 2018, ίσως διότι «όσο μπορούμε γράφουμε και αφαιρούμε και πινακίδες κάποιες φορές», επισημαίνει ο κ. Αλλαγιώτης.

«Υπάρχουν συγκεκριμένες ώρες που δεν μπορεί να κινηθεί η Μητροπόλεως με τίποτα», όπως τις καθημερινές μετά τις 4:00 το μεσημέρι, όταν εισέρχονται αυτοκίνητα στην πόλη με αποτέλεσμα στο τέλος να μπλοκάρει και η Λεωφόρος Νίκης «και τα πάντα», συμπληρώνει ο ίδιος. Το πρόβλημα «καταρχήν είναι θέμα παιδείας. Ο καθένας για να κάνει τη δουλειά του πρέπει να σταματήσει ακριβώς μπροστά», ξεκαθαρίζει ο κ. Αλλαγιώτης.

Σε κάθε περίπτωση, ο διευθυντής της Δ.Α. διαμηνύει ότι γενικώς στην πόλη οι θέσεις στάθμευσης δεν επαρκούν για τα αυτοκίνητα. «Στο κέντρο υπάρχουν, περίπου, 3.000 θέσεις κατοίκων. Οι κάρτες των κατοίκων που έχουν εκδοθεί, αντίστοιχα, είναι πάνω από 9.000», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Αλλαγιώτης.

Από την πλευρά του ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Μήτρου, σημειώνει στη «ΜτΚ», ότι δεν αποκλείεται στο μέλλον να ξανατοποθετηθούν πασαλάκια στη Μητροπόλεως και στη Λεωφόρο Στρατού, αλλά αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει τέτοια σκέψη. Ο ίδιος θεωρεί ότι πρώτα πρέπει η δημοτική αστυνομία να ενισχύσει την αστυνόμευση στη Μητροπόλεως και στη συνέχεια να εξεταστεί, τυχόν, επαναφορά του μέτρου. «Γίνεται μία συζήτηση ότι ενδεχομένως υπήρξε μια οργανωμένη οπισθοχώρηση στη χρήση των πασσάλων για τη ρύθμιση της παράνομης στάθμευσης. Αν εξαιρέσει κάποιος συγκεκριμένες περιπτώσεις, αυτό δεν υπάρχει. Όπως στην Καυταντζόγλου δημιουργούνταν προβλήματα μπροστά στην ΕΡΤ-3» τα πασαλάκια έλυσαν το ζήτημα και έδωσαν ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Επίσης, «όπου υπήρχε πρόβλημα με τις φορτοεκφορτώσεις», όπως στις οδούς Μπότσαρη, Συνδίκα, Λαμπράκη, Ιασωνίδου, τα πασαλάκια παραμένουν και αποδίδουν, υπενθυμίζει ο κ. Μήτρου.

«Στη Μητροπόλεως ξαναβάλαμε πασαλάκια μόλις την ασφαλτοστρώσαμε το καλοκαίρι του 2020 και είχαμε φθορές. Τα ‘αλλάξανε τα φώτα’ και πληρώνει ο δήμος 10-15 ευρώ το πασαλάκι», παρατηρεί ο κ. Μήτρου. Επίσης, το 70-80% του συνόλου των πασσάλων που είχαν τοποθετηθεί σε δρόμους της πόλης, παραμένουν και σήμερα, συνεχίζει ο ίδιος και διαβεβαιώνει ότι «αν χρειαστεί να βάλουμε κάπου αλλού, γιατί θα δημιουργηθεί θέμα, ενδεχομένως θα βάλουμε, αλλά δεν είναι ότι μπλόκαρε η πόλη γιατί έφυγαν τα πασαλάκια στη Μητροπόλεως και στη Λεωφόρο Στρατού». Αντιθέτως, οι μαζικές εισροές οχημάτων από τους όμορους δήμους, η αύξηση της χρήσης του ΙΧ εν μέσω της πανδημίας, είναι μερικοί από τους παράγοντες που αναφέρει ο κ. Μήτρου.

* Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 29.05.2022

Στις δύο κεντρικές οδούς της πόλης από όπου αφαιρέθηκαν τα πλαστικά πασαλάκια «δυστυχώς είναι άσχημη η εικόνα», λέει στη «ΜτΚ» ο Μιχάλης Αλλαγιώτης, διευθυντής της Δημοτικής Αστυνομίας Θεσσαλονίκης. 

«Είναι άσχημη, όχι γιατί δεν προλαβαίνουμε να περάσουμε, αλλά γιατί δεν μπορούμε να έχουμε ‘σκοπούς’ να αστυνομεύουν 24 ώρες το 24ωρο. Ο καθένας για να κάνει την παραμικρή δουλειά σταματάει για δύο, πέντε, δέκα λεπτά με αποτέλεσμα η Μητροπόλεως να φρακάρει στο ένα ρεύμα και να μένει μόνο η λεωφορειογραμμή και όταν σταματήσει ένα λεωφορείο στη στάση, μπλοκάρουμε τελείως», εξηγεί ο ίδιος. Αντιστοίχως, η Λεωφόρος Στρατού «γίνεται κάποιες συγκεκριμένες ώρες, κυρίως μετά το μεσημέρι, ένα ατελείωτο πάρκινγκ αυτοκινήτων» τόσο στη λεωφορειολωρίδα όσο και στην άλλη πλευρά όπου η στάθμευση απαγορεύεται με τη σήμανση Ρ40.

Επέστρεψε το «για δύο λεπτά σταμάτησα αδερφέ»

Με αυτά τα δεδομένα, στη Μητροπόλεως το «για δύο λεπτά σταμάτησα αδερφέ» έχει επανέλθει στον ίδιο βαθμό όπως και πριν την πρώτη εγκατάσταση των πασαλακίων το 2018, ωστόσο στη Λεωφόρο Στρατού οι συνθήκες δεν έχουν επιδεινωθεί ακόμη όπως πριν το 2018, ίσως διότι «όσο μπορούμε γράφουμε και αφαιρούμε και πινακίδες κάποιες φορές», επισημαίνει ο κ. Αλλαγιώτης.

«Υπάρχουν συγκεκριμένες ώρες που δεν μπορεί να κινηθεί η Μητροπόλεως με τίποτα», όπως τις καθημερινές μετά τις 4:00 το μεσημέρι, όταν εισέρχονται αυτοκίνητα στην πόλη με αποτέλεσμα στο τέλος να μπλοκάρει και η Λεωφόρος Νίκης «και τα πάντα», συμπληρώνει ο ίδιος. Το πρόβλημα «καταρχήν είναι θέμα παιδείας. Ο καθένας για να κάνει τη δουλειά του πρέπει να σταματήσει ακριβώς μπροστά», ξεκαθαρίζει ο κ. Αλλαγιώτης.

Σε κάθε περίπτωση, ο διευθυντής της Δ.Α. διαμηνύει ότι γενικώς στην πόλη οι θέσεις στάθμευσης δεν επαρκούν για τα αυτοκίνητα. «Στο κέντρο υπάρχουν, περίπου, 3.000 θέσεις κατοίκων. Οι κάρτες των κατοίκων που έχουν εκδοθεί, αντίστοιχα, είναι πάνω από 9.000», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Αλλαγιώτης.

Από την πλευρά του ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Μήτρου, σημειώνει στη «ΜτΚ», ότι δεν αποκλείεται στο μέλλον να ξανατοποθετηθούν πασαλάκια στη Μητροπόλεως και στη Λεωφόρο Στρατού, αλλά αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει τέτοια σκέψη. Ο ίδιος θεωρεί ότι πρώτα πρέπει η δημοτική αστυνομία να ενισχύσει την αστυνόμευση στη Μητροπόλεως και στη συνέχεια να εξεταστεί, τυχόν, επαναφορά του μέτρου. «Γίνεται μία συζήτηση ότι ενδεχομένως υπήρξε μια οργανωμένη οπισθοχώρηση στη χρήση των πασσάλων για τη ρύθμιση της παράνομης στάθμευσης. Αν εξαιρέσει κάποιος συγκεκριμένες περιπτώσεις, αυτό δεν υπάρχει. Όπως στην Καυταντζόγλου δημιουργούνταν προβλήματα μπροστά στην ΕΡΤ-3» τα πασαλάκια έλυσαν το ζήτημα και έδωσαν ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Επίσης, «όπου υπήρχε πρόβλημα με τις φορτοεκφορτώσεις», όπως στις οδούς Μπότσαρη, Συνδίκα, Λαμπράκη, Ιασωνίδου, τα πασαλάκια παραμένουν και αποδίδουν, υπενθυμίζει ο κ. Μήτρου.

«Στη Μητροπόλεως ξαναβάλαμε πασαλάκια μόλις την ασφαλτοστρώσαμε το καλοκαίρι του 2020 και είχαμε φθορές. Τα ‘αλλάξανε τα φώτα’ και πληρώνει ο δήμος 10-15 ευρώ το πασαλάκι», παρατηρεί ο κ. Μήτρου. Επίσης, το 70-80% του συνόλου των πασσάλων που είχαν τοποθετηθεί σε δρόμους της πόλης, παραμένουν και σήμερα, συνεχίζει ο ίδιος και διαβεβαιώνει ότι «αν χρειαστεί να βάλουμε κάπου αλλού, γιατί θα δημιουργηθεί θέμα, ενδεχομένως θα βάλουμε, αλλά δεν είναι ότι μπλόκαρε η πόλη γιατί έφυγαν τα πασαλάκια στη Μητροπόλεως και στη Λεωφόρο Στρατού». Αντιθέτως, οι μαζικές εισροές οχημάτων από τους όμορους δήμους, η αύξηση της χρήσης του ΙΧ εν μέσω της πανδημίας, είναι μερικοί από τους παράγοντες που αναφέρει ο κ. Μήτρου.

* Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 29.05.2022

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία