ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Μπορεί η σχολική μελέτη της ιστορίας να γίνει... παιχνιδάκι; Μία εκπαιδευτικός δίνει τη λύση (βίντεο)

Η Δήμητρα Παπαχρήστου ηχογράφησε όλα τα μαθήματα ιστορίας από Γ’ Δημοτικού ως Γ’ Γυμνασίου και τα ανέβασε στο κανάλι της στο YouTube δωρεάν για όλους τους μαθητές

 15/11/2022 07:00

Μπορεί η σχολική μελέτη της ιστορίας να γίνει... παιχνιδάκι; Μία εκπαιδευτικός δίνει τη λύση (βίντεο)

Ελένη Θεοδωρίδου

Για πολλά παιδιά και για ακόμη περισσότερους γονείς η μελέτη των σχολικών μαθημάτων στο σπίτι δεν είναι εύκολη υπόθεση. Είτε λόγω έλλειψης χρόνου, είτε λόγω ελλιπών γνώσεων πολλοί γονείς δεν μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους ενώ η εναλλακτική λύση με την μελέτη σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια για πολλούς θεωρείται πολυτέλεια.

Αυτό το κενό έρχεται να καλύψει η εκπαιδευτικός Δήμητρα Παπαχρήστου. Μαθηματικός η ίδια, με ειδίκευση στη διαφοροποιημένη διδασκαλία, φέτος αποφάσισε να πάει τη σχολική μελέτη ένα βήμα παραπέρα: ηχογράφησε όλα τα μαθήματα ιστορίας από Γ’ Δημοτικού ως Γ’ Γυμνασίου και τα ανέβασε στο κανάλι της στο YouTube δωρεάν για όλους τους μαθητές.

Τα τελευταία χρόνια έχει κέντρο δημιουργικής απασχόλησης στον Εύοσμο και όπως είπε μιλώντας στο makthes.gr η ιδέα της ήρθε από τους ίδιους τους μαθητές:

«Βλέπω καθημερινά παιδιά τα οποία προσπαθούν να μελετήσουν το μάθημα της επόμενης ημέρας και πραγματικά δυσκολεύονται» και συνέχισε «Βιβλιογραφικά υπάρχουν τρεις βασικοί μαθησιακοί τύποι παιδιών:

1. ο οπτικός, ο οποίος θέλει να βλέπει το μάθημα και το βιβλίο

2. ο κιναισθητικός, ο οποίος θέλει να γράφει, να σημειώνει, να υπογραμμίζει και

3. ο ακουστικός που χρειάζεται να το ακούει για να προσλάβει ευκολότερα και γρηγορότερα τη πληροφορία. Τα τελευταία παιδιά θα βοηθηθούν περισσότερο. Δε πρέπει επίσης να ξεχνάμε ότι υπάρχουν και παιδιά με ειδικές ανάγκες ή τυφλά παιδιά που δεν μπορούν να διαβάσουν».

314992295-1129024077736504-2829982517123424530-n.jpg

Τα μαθήματα βρίσκονται ολόκληρα στο διαδίκτυο, χωρισμένα σε μικρές ενότητες με τη μορφή ερωτήσεων - απαντήσεων και με μικρές τροποποιήσεις για την ευκολότερη κατανόηση των μαθητών.

«Σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε τα παιδιά στη μελέτη της ιστορίας και κυρίως αυτά που είναι ακουστικοί μαθησιακοί τύποι» τονίζει.

Το κανάλι της στο YouTube «Μαθαίνω πώς να μαθαίνω» δημιουργήθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο και ήδη μετρά  πάνω από 5.000 συνδρομητές. Η ίδια προτείνει μια ολοκληρωμένη μεθοδολογία για τη σχολική μελέτη που βασίζεται σε τέσσερεις βασικούς άξονες: την υποστήριξη της μνήμης, την κατανόηση της γνώσης, την εφαρμογή της με διάφορα κουίζ και φύλλα αξιολόγησης και τέλος, την ανάλυσή της.

«Απαιτεί πάρα πολύ προσωπικό χρόνο για να καταφέρεις να δημιουργήσεις όλο αυτό το υλικό. Χρειάζεται απόλυτη εξειδίκευση και πολύς χρόνος για να βοηθηθούν τα παιδιά ουσιαστικά στο διάβασμά τους. Οι γονείς συνήθως ούτε το χρόνο διαθέτουν αλλά πολλές φορές ούτε τη γνώση για να το κάνουν αυτό.»

Τα μαθήματα ιστορίας για όλο το δημοτικό και το γυμνάσιο είναι δωρεάν ενώ όλα τα υπόλοιπα εργαλεία διατίθενται με μια μικρή συνδρομή της τάξης των 2 ευρώ το μήνα.


Για πολλά παιδιά και για ακόμη περισσότερους γονείς η μελέτη των σχολικών μαθημάτων στο σπίτι δεν είναι εύκολη υπόθεση. Είτε λόγω έλλειψης χρόνου, είτε λόγω ελλιπών γνώσεων πολλοί γονείς δεν μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους ενώ η εναλλακτική λύση με την μελέτη σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια για πολλούς θεωρείται πολυτέλεια.

Αυτό το κενό έρχεται να καλύψει η εκπαιδευτικός Δήμητρα Παπαχρήστου. Μαθηματικός η ίδια, με ειδίκευση στη διαφοροποιημένη διδασκαλία, φέτος αποφάσισε να πάει τη σχολική μελέτη ένα βήμα παραπέρα: ηχογράφησε όλα τα μαθήματα ιστορίας από Γ’ Δημοτικού ως Γ’ Γυμνασίου και τα ανέβασε στο κανάλι της στο YouTube δωρεάν για όλους τους μαθητές.

Τα τελευταία χρόνια έχει κέντρο δημιουργικής απασχόλησης στον Εύοσμο και όπως είπε μιλώντας στο makthes.gr η ιδέα της ήρθε από τους ίδιους τους μαθητές:

«Βλέπω καθημερινά παιδιά τα οποία προσπαθούν να μελετήσουν το μάθημα της επόμενης ημέρας και πραγματικά δυσκολεύονται» και συνέχισε «Βιβλιογραφικά υπάρχουν τρεις βασικοί μαθησιακοί τύποι παιδιών:

1. ο οπτικός, ο οποίος θέλει να βλέπει το μάθημα και το βιβλίο

2. ο κιναισθητικός, ο οποίος θέλει να γράφει, να σημειώνει, να υπογραμμίζει και

3. ο ακουστικός που χρειάζεται να το ακούει για να προσλάβει ευκολότερα και γρηγορότερα τη πληροφορία. Τα τελευταία παιδιά θα βοηθηθούν περισσότερο. Δε πρέπει επίσης να ξεχνάμε ότι υπάρχουν και παιδιά με ειδικές ανάγκες ή τυφλά παιδιά που δεν μπορούν να διαβάσουν».

314992295-1129024077736504-2829982517123424530-n.jpg

Τα μαθήματα βρίσκονται ολόκληρα στο διαδίκτυο, χωρισμένα σε μικρές ενότητες με τη μορφή ερωτήσεων - απαντήσεων και με μικρές τροποποιήσεις για την ευκολότερη κατανόηση των μαθητών.

«Σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε τα παιδιά στη μελέτη της ιστορίας και κυρίως αυτά που είναι ακουστικοί μαθησιακοί τύποι» τονίζει.

Το κανάλι της στο YouTube «Μαθαίνω πώς να μαθαίνω» δημιουργήθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο και ήδη μετρά  πάνω από 5.000 συνδρομητές. Η ίδια προτείνει μια ολοκληρωμένη μεθοδολογία για τη σχολική μελέτη που βασίζεται σε τέσσερεις βασικούς άξονες: την υποστήριξη της μνήμης, την κατανόηση της γνώσης, την εφαρμογή της με διάφορα κουίζ και φύλλα αξιολόγησης και τέλος, την ανάλυσή της.

«Απαιτεί πάρα πολύ προσωπικό χρόνο για να καταφέρεις να δημιουργήσεις όλο αυτό το υλικό. Χρειάζεται απόλυτη εξειδίκευση και πολύς χρόνος για να βοηθηθούν τα παιδιά ουσιαστικά στο διάβασμά τους. Οι γονείς συνήθως ούτε το χρόνο διαθέτουν αλλά πολλές φορές ούτε τη γνώση για να το κάνουν αυτό.»

Τα μαθήματα ιστορίας για όλο το δημοτικό και το γυμνάσιο είναι δωρεάν ενώ όλα τα υπόλοιπα εργαλεία διατίθενται με μια μικρή συνδρομή της τάξης των 2 ευρώ το μήνα.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία