ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Μουσική στο πνεύμα της Μεγάλης Εβδομάδας

Η Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης στην πασχαλινή συναυλία της ΚΟΘ - Τι λέει για το σχήμα η διευθύντριά του Μαίρη Κωνσταντινίδου

 12/04/2023 07:00

Μουσική στο πνεύμα της Μεγάλης Εβδομάδας

Κυριακή Τσολάκη

Στο κατανυκτικό πνεύμα της Μεγάλης Εβδομάδας που διανύουμε είναι η αποψινή πασχαλινή συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης που παρουσιάζει το μεγαλειώδες «Stabat Mater» του Τζοακίνο Ροσσίνι.

Η συναυλία πραγματοποιείται μαζί με μια πλειάδα κορυφαίων καλλιτεχνών και δύο χορωδίες σε πλήρη σύνθεση.

Το «Stabat Mater» είναι ένας θρησκευτικός ύμνος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, που ψάλλεται κατά την εορτή της Παναγίας των Πόνων (15 Σεπτεμβρίου), αλλά και τη Μεγάλη Παρασκευή, καθώς αναφέρεται στο θρήνο της Παρθένου μπροστά στον Εσταυρωμένο. Πολλοί σπουδαίοι συνθέτες έχουν γράψει έργα πάνω σε αυτόν τον ύμνο, με την εκδοχή του Ροσσίνι να είναι πιο κοσμική από τα ειωθότα για ένα θρησκευτικό έργο, γεγονός πάντως που διόλου δεν μετρίασε την απήχησή της.

Ανάμεσα στους καταξιωμένους συντελεστές είναι και η Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης που για πάνω από τρεις δεκαετίες δίνει το στίγμα της στην πολιτιστική ζωή της πόλης. Διευθύντριά της η Μαίρη Κωνσταντινίδου ξεκίνησε το χορωδιακό της ταξίδι το 1987 με τη χορωδία αποφοίτων του North College , τη Χορωδία του Θερμαϊκού, τις Χορωδίες των Ωδείων Φ.Νακας, Μουσικού Κολλεγίου, Νέου Ωδείου, τη Χορωδία Συλλόγου Αποφοίτων Ανατόλια και βέβαια με την ίδρυση της Μικτής Χορωδίας Θεσσαλονίκης. 

 «Σκοπός και στόχος ήταν η δυνατότητα μιας μεγάλης και δυναμικής χορωδίας που να ανταποκρίνεται στις μουσικές προκλήσεις, με μια δομή πειθαρχημένη και προσαρμοσμένη στη σύγχρονη εποχή και το απαιτητικό ρεπερτόριο, με υψηλού επιπέδου συνεργασίες και ερμηνείες. Η ορμή και η σκληρή εργασία ,οδήγησαν στην αδιάλειπτη παρουσία της χορωδίας όλα αυτά τα χρόνια, δίνοντας ένα αίσθημα πληρότητας και δικαίωσης», λέει στο makthes.gr η Μαίρη Κωνσταντινίδου.

konstantinidoy-1.jpg

Η Μαίρη Κωνσταντινίδου


Με ποικίλη δραστηριότητα

Η κ. Κωνσταντινίδου ξεκίνησε τη σπουδή της μουσικής στα έξι της χρόνια, στο πιάνο στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, ακολούθησε σπουδές ιατρικής στο Πανεπιστήμιο, όχι από υποχρέωση αλλά από επιθυμία.

«Κάποια στιγμή έφτασε η ανάγκη της αφοσίωσης στο ένα ή το άλλο αντικείμενο σπουδών και η επιλογή ήταν δύσκολη αλλά επιτακτική. Με τις παραινέσεις των δασκάλων μου αλλά και την υποστήριξη της οικογένειάς μου , μέσα στην οποία μεγάλωσα με σπουδαία ακούσματα, η επιλογή ήταν μάλλον αναμενόμενη ,και δε το μετάνιωσα ποτέ», τονίζει.

Από τους κόλπους της χορωδίας ξεπήδησαν όλα αυτά τα χρόνια πολλοί γνωστοί σήμερα μαέστροι ορχήστρας και χορωδίας, τραγουδιστές, συνθέτες, μουσικοί ορχήστρας και διοικητικοί παράγοντες, όπως επισημαίνει η κ. Κωνσταντινίδου, ενώ συμπληρώνει ότι η προσφορά του σχήματος ήταν πραγματικά τεράστια. «Με 22 on stage όπερες, πάμπολλα μεγάλα συμφωνικά έργα, ορατόρια και λειτουργίες του διεθνούς ρεπερτορίου και πρώτες εκτελέσεις έργων σύγχρονων Ελλήνων συνθετών. Μια προσφορά προς το κοινό αλλά και τους 2000 χορωδούς που πέρασαν από τη χορωδία και τους δόθηκε η δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με μεγαλειώδη έργα και εξαιρετικούς συντελεστές», σημειώνει.

Αναφέρεται στους στόχους της χορωδίας που είναι πάντα «να υπηρετεί τη μουσική με συνέπεια, να κάνει ωραίες συνεργασίες ,να καλλιεργεί τη συλλογική ευθύνη και συνείδηση στους χορωδούς και να δίνει έντονα συναισθήματα και πνευματική ανάταση στο κοινό. Επίσης μας ενδιαφέρει η συνεχής εξέλιξή του και η εξερεύνηση νέων μουσικών διαδρομών», υπογραμμίζει.

Τέλος, για τη μουσική των ημερών αυτών καταλήγει: «Η ανθρώπινη φωνή είναι το τελειότερο όργανο για να μεταδώσει τα βαθειά συναισθήματα των ημερών που διανύουμε. Υπάρχουν εκπληκτικές σελίδες μουσικής για την ημέρα της Ανάστασης, εμπνευσμένες και δύσκολα επιλέγει κανείς μια απ' αυτές. Κάθε Πάσχα που κάνουμε ένα έργο ανάλογο, είναι και το καλύτερο κάθε φορά, για να αποδώσει την Ανάσταση μετά από κάθε μαρτυρική διαδρομή».

Πρόγραμμα και συντελεστές

Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει με το «Confessional, για τσέλο και ορχήστρα» (1997) του Χρήστου Χατζή που είναι βασισμένο στο εξαποστειλάριο των Ακολουθιών του Νυμφίου της Ορθόδοξης Εκκλησίας «Τον Νυμφώνα σου βλέπω, Σωτήρ μου κεκοσμημένον». Σολίστ στο βιολοντσέλο θα είναι ο Βασίλης Σαΐτης.

Σοπράνο: Ελένη Καλένος

Μέτζο σοπράνο: Rachel Frenkel

Τενόρος: Κωνσταντίνος Κληρονόμος

Μπάσος: Χριστόφορος Σταμπόγλης

Βιολοντσέλο: Βασίλης Σαΐτης

Διεύθυνση ορχήστρας: Γιάννης Πουσπουρίκας

Χορωδία Φιλαρμονικής Κοσσυφοπεδίου

Διδασκαλία: Hajrullah Syla

Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης

Διδασκαλία: Μαίρη Κωνσταντινίδου

Η συναυλία πραγματοποιείται σε συμπαραγωγή με τον δήμο Θεσσαλονίκης και σε συνεργασία με τον ΟΜΜΘ.

INFO

Μ. Τετάρτη, 12 Απριλίου 2023

ώρα 21:00

Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Αίθουσα Φίλων Μουσικής (Μ1)

Στο κατανυκτικό πνεύμα της Μεγάλης Εβδομάδας που διανύουμε είναι η αποψινή πασχαλινή συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης που παρουσιάζει το μεγαλειώδες «Stabat Mater» του Τζοακίνο Ροσσίνι.

Η συναυλία πραγματοποιείται μαζί με μια πλειάδα κορυφαίων καλλιτεχνών και δύο χορωδίες σε πλήρη σύνθεση.

Το «Stabat Mater» είναι ένας θρησκευτικός ύμνος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, που ψάλλεται κατά την εορτή της Παναγίας των Πόνων (15 Σεπτεμβρίου), αλλά και τη Μεγάλη Παρασκευή, καθώς αναφέρεται στο θρήνο της Παρθένου μπροστά στον Εσταυρωμένο. Πολλοί σπουδαίοι συνθέτες έχουν γράψει έργα πάνω σε αυτόν τον ύμνο, με την εκδοχή του Ροσσίνι να είναι πιο κοσμική από τα ειωθότα για ένα θρησκευτικό έργο, γεγονός πάντως που διόλου δεν μετρίασε την απήχησή της.

Ανάμεσα στους καταξιωμένους συντελεστές είναι και η Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης που για πάνω από τρεις δεκαετίες δίνει το στίγμα της στην πολιτιστική ζωή της πόλης. Διευθύντριά της η Μαίρη Κωνσταντινίδου ξεκίνησε το χορωδιακό της ταξίδι το 1987 με τη χορωδία αποφοίτων του North College , τη Χορωδία του Θερμαϊκού, τις Χορωδίες των Ωδείων Φ.Νακας, Μουσικού Κολλεγίου, Νέου Ωδείου, τη Χορωδία Συλλόγου Αποφοίτων Ανατόλια και βέβαια με την ίδρυση της Μικτής Χορωδίας Θεσσαλονίκης. 

 «Σκοπός και στόχος ήταν η δυνατότητα μιας μεγάλης και δυναμικής χορωδίας που να ανταποκρίνεται στις μουσικές προκλήσεις, με μια δομή πειθαρχημένη και προσαρμοσμένη στη σύγχρονη εποχή και το απαιτητικό ρεπερτόριο, με υψηλού επιπέδου συνεργασίες και ερμηνείες. Η ορμή και η σκληρή εργασία ,οδήγησαν στην αδιάλειπτη παρουσία της χορωδίας όλα αυτά τα χρόνια, δίνοντας ένα αίσθημα πληρότητας και δικαίωσης», λέει στο makthes.gr η Μαίρη Κωνσταντινίδου.

konstantinidoy-1.jpg

Η Μαίρη Κωνσταντινίδου


Με ποικίλη δραστηριότητα

Η κ. Κωνσταντινίδου ξεκίνησε τη σπουδή της μουσικής στα έξι της χρόνια, στο πιάνο στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, ακολούθησε σπουδές ιατρικής στο Πανεπιστήμιο, όχι από υποχρέωση αλλά από επιθυμία.

«Κάποια στιγμή έφτασε η ανάγκη της αφοσίωσης στο ένα ή το άλλο αντικείμενο σπουδών και η επιλογή ήταν δύσκολη αλλά επιτακτική. Με τις παραινέσεις των δασκάλων μου αλλά και την υποστήριξη της οικογένειάς μου , μέσα στην οποία μεγάλωσα με σπουδαία ακούσματα, η επιλογή ήταν μάλλον αναμενόμενη ,και δε το μετάνιωσα ποτέ», τονίζει.

Από τους κόλπους της χορωδίας ξεπήδησαν όλα αυτά τα χρόνια πολλοί γνωστοί σήμερα μαέστροι ορχήστρας και χορωδίας, τραγουδιστές, συνθέτες, μουσικοί ορχήστρας και διοικητικοί παράγοντες, όπως επισημαίνει η κ. Κωνσταντινίδου, ενώ συμπληρώνει ότι η προσφορά του σχήματος ήταν πραγματικά τεράστια. «Με 22 on stage όπερες, πάμπολλα μεγάλα συμφωνικά έργα, ορατόρια και λειτουργίες του διεθνούς ρεπερτορίου και πρώτες εκτελέσεις έργων σύγχρονων Ελλήνων συνθετών. Μια προσφορά προς το κοινό αλλά και τους 2000 χορωδούς που πέρασαν από τη χορωδία και τους δόθηκε η δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με μεγαλειώδη έργα και εξαιρετικούς συντελεστές», σημειώνει.

Αναφέρεται στους στόχους της χορωδίας που είναι πάντα «να υπηρετεί τη μουσική με συνέπεια, να κάνει ωραίες συνεργασίες ,να καλλιεργεί τη συλλογική ευθύνη και συνείδηση στους χορωδούς και να δίνει έντονα συναισθήματα και πνευματική ανάταση στο κοινό. Επίσης μας ενδιαφέρει η συνεχής εξέλιξή του και η εξερεύνηση νέων μουσικών διαδρομών», υπογραμμίζει.

Τέλος, για τη μουσική των ημερών αυτών καταλήγει: «Η ανθρώπινη φωνή είναι το τελειότερο όργανο για να μεταδώσει τα βαθειά συναισθήματα των ημερών που διανύουμε. Υπάρχουν εκπληκτικές σελίδες μουσικής για την ημέρα της Ανάστασης, εμπνευσμένες και δύσκολα επιλέγει κανείς μια απ' αυτές. Κάθε Πάσχα που κάνουμε ένα έργο ανάλογο, είναι και το καλύτερο κάθε φορά, για να αποδώσει την Ανάσταση μετά από κάθε μαρτυρική διαδρομή».

Πρόγραμμα και συντελεστές

Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει με το «Confessional, για τσέλο και ορχήστρα» (1997) του Χρήστου Χατζή που είναι βασισμένο στο εξαποστειλάριο των Ακολουθιών του Νυμφίου της Ορθόδοξης Εκκλησίας «Τον Νυμφώνα σου βλέπω, Σωτήρ μου κεκοσμημένον». Σολίστ στο βιολοντσέλο θα είναι ο Βασίλης Σαΐτης.

Σοπράνο: Ελένη Καλένος

Μέτζο σοπράνο: Rachel Frenkel

Τενόρος: Κωνσταντίνος Κληρονόμος

Μπάσος: Χριστόφορος Σταμπόγλης

Βιολοντσέλο: Βασίλης Σαΐτης

Διεύθυνση ορχήστρας: Γιάννης Πουσπουρίκας

Χορωδία Φιλαρμονικής Κοσσυφοπεδίου

Διδασκαλία: Hajrullah Syla

Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης

Διδασκαλία: Μαίρη Κωνσταντινίδου

Η συναυλία πραγματοποιείται σε συμπαραγωγή με τον δήμο Θεσσαλονίκης και σε συνεργασία με τον ΟΜΜΘ.

INFO

Μ. Τετάρτη, 12 Απριλίου 2023

ώρα 21:00

Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Αίθουσα Φίλων Μουσικής (Μ1)

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία