ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

MOMus: Δυναμικά στο 2022 με ολοκλήρωση της θητείας του διοικητικού συμβουλίου (φωτ.)

Σύντομος απολογισμός της πρώτης τριετίας του υπερμουσείου της Θεσσαλονίκης

 02/03/2022 14:11

MOMus: Δυναμικά στο 2022 με ολοκλήρωση της θητείας του διοικητικού  συμβουλίου (φωτ.)

Κυριακή Τσολάκη


Στη σκιά του πολέμου της Ουκρανίας και το MOMus μπορεί να αναστέλλει κάποιες συνεργασίες του με το Κρατικό Μουσείο της Μόσχας, όμως, παρά τα σύννεφα του κορονοϊού και του πολέμου, εισέρχεται στο 2022, μιας χρονιάς θεματικών εκθέσεων, μονογραφιών, αλλά και της 8ης Μπιεννάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, εκπαιδευτικών και επιστημονικών προγραμμάτων, και πολλών άλλων δράσεων.

Μετά από δύο δύσκολα χρόνια το υπερμουσείο βαδίζει ήδη στη νέα χρονιά βγάζοντας ξανά την τέχνη μπροστά ως δυνατότητα, ως επιλογή για την αναγκαία κοινωνική, προσωπική και καλλιτεχνική ενδυνάμωση.

Όλα τα τμήματα του MOMus διατηρώντας το προφίλ και τους καταστατικούς τους σκοπούς οργανώνουν ένα ποικιλόμορφο πρόγραμμα για το 2022 με στοχευμένες κινήσεις εξωστρέφειας και διασύνδεσης με καλλιτεχνικά και εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ελλάδας και του εξωτερικού, με στοχευμένες κινήσεις εξωστρέφειας και διασύνδεσης με καλλιτεχνικά και εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ελλάδας και του εξωτερικού, με το βλέμμα ξανά και μόνο μπροστά, και το ραντεβού με την κοινωνία υπό συνεχή, δημιουργική επικαιροποίηση.

Ανδρέας Τάκης: 85 εκθέσεις στη διάρκεια της τριετίας

Ο μεγαλύτερος μητροπολιτικός οργανισμός της χώρας που μετρά μόλις τρία χρόνια ζωής έχει να επιδείξει έναν πλούσιο έργο ως τώρα – μάλιστα την Κυριακή 6 Μαρτίου λήγει η θητεία του δ.σ. Ένας σύντομος απολογισμός μετρά 85 μεγάλες εκθέσεις, 50 δράσεις δρόμου, 20 διεθνή συνέδρια, 30 επιστημονικούς καταλόγους εκδόσεων κ.α. Όπως τόνισε ο πρόεδρος του δ.σ. Ανδρέας Τάκης αυτά τα χρόνια «ήταν δύσκολα γιατί κληθήκαμε να διαχειριστούμε τα προβλήματα του covid 19. Νομίζω ότι η εμπειρία αυτή ήταν κάτι πολύ πολύτιμο γιατί καταφέραμε όχι μόνο να μην κλείσουμε ούτε στιγμή αλλά να ανοίξουμε νέους δρόμους δημιουργικότητας, καινοτομίας και προσέγγισης του κοινού μας».

Στη συνέχεια μίλησε για τους 5 καλλιτεχνικούς επικεφαλής των μουσείων, «ένα θεσμικό κεκτημένο που θα πρέπει να διασφαλιστεί και στο μέλλον», όπως είπε, ενώ τόνισε ότι για πρώτη φορά ο οργανισμός έχει βάλει μπρος για την ανάδειξη καλλιτεχνικών διευθυντών μέσω διεθνών διαγωνισμών, ένας εκ των οποίων και αυτός που ανέδειξε τη νέα επικεφαλής του Μουσείου Φωτογραφίας Ηρώ Κατσαρίδου.

Μαρία Τσαντσάνογλου: Η οργανικότητα στην τέχνη

Η αναπληρώτρια γενική διευθύντρια του οργανισμού και καλλιτεχνική διευθύντρια του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης – Συλλογής Κωστάκη Μαρία Τσαντσάνογλου αναφέρθηκε στο διάστημα της πανδημίας. «Έπρεπε μέσα σε πάρα πολύ σύντομο χρόνο να ξαναμπούμε στους προγραμματισμούς μας να τους δούμε σε μια πολύ διαφορετική βάση για να μη χάσουμε το κοινό μας αλλά να προσελκύσουμε νέο κοινό. Είχαμε πάρα πολύ πλούσιες δραστηριότητες όσον αφορά την απομακρυσμένη λειτουργία τις ψηφιακής δράσης και τις συνέργειες, κάτι που μας βοήθησε να καταλάβουμε ότι ο κόσμος είναι μαζί μας, ακόμη κι όταν τα μουσεία είναι κλειστά. Όλες οι δράσεις που κάναμε online έγιναν τόσο καλά συντονισμένα και με τέτοια αλληλεγγύη που μόνο υπερηφάνεια μπορούμε να αισθανόμαστε». Επίσης, πρόσθεσε ότι στον οργανισμό έγινε διαχείριση 6 προγραμμάτων ΕΣΠΑ και 2 Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, ενώ τόνισε ότι πρόκειται για έναν υποστελεχωμένο οργανισμό με 35 άτομα που λειτουργεί πολύ καλά χάρη στη συνοχή των εργαζομένων του.

Όσον αφορά το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης – Συλλογή Κωστάκη η Μαρία Τσαντσάνογλου ότι συνεχίζει την ανάδειξη της Συλλογής Κωστάκη προσπαθώντας να δώσει μια επικαιρότητα είτε προβάλλοντας καλλιτέχνες που δεν είναι ιδιαίτερα μελετημένοι στον κόσμο ή γυναίκες δημιουργούς. Το 2022 μπαίνει γι’ αυτό με ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα που είναι η οργανικότητα στην τέχνη, το οποίο συνίσταται στη σχέση της τέχνης με τη φύση, με τον μικρόκοσμο και τον μακρόκοσμο, με τη διεύρυνση σε κίνηση όπως είναι ο χορός, ο ήχος. «Αυτό για να δούμε πώς όλη αυτή η σύνδεση των τεχνών έχει επικαιρότητα και σήμερα». Τέλος, αναφέρθηκε στο νέο απόκτημα του μουσείου που είναι μια δωρεά έργων της ρωσικής πρωτοπορίας, της Λουντμίλα Ιβανόβα, τα οποία προέρχονται από τη δεκατία του 1920 και αποτελούν δωρεά του Ιδρύματος John Boll του University of South California.

Συραγώ Τσιάρα: Η Γεωκουλτούρα το θέμα της φετινής Μπιεννάλε

Η διευθύντρια του MOMus – Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης – Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου αναφέρθηκε στο πείραμα της συνεργασίας που αποδίδει πολύ σημαντικούς καρπούς. «Είχα βάλει ως άξονα τη συνύπαρξη, έναν άξονα που αποδείχθηκε πολύ προκλητικός και μετασχηματιζόταν με την πανδημία.

Εγκαινιάσαμε διάφορες μεθόδους και πρακτικές. Μια από αυτές ήταν ο συλλογικός τρόπος διαχείρισης των συλλογών», τόνισε ενώ μίλησε και για την πρώτη εκδήλωση του μουσείου που φέρει τον τίτλο «Κοινό Κτήμα» και περιλαμβάνει δύο σκέλη: το πρώτο είναι η αγορά έργων σύγχρονης τέχνης που οδήγησε στην απόκτηση 45 καινούριων, ενώ το δεύτερο είναι η υλοποίηση του καλλιτεχνικού σκοπού του μουσείου που είναι η στήριξη της καλλιτεχνικής κοινότητας.

Τέλος, αναφέρθηκε και στη Μπιεννάλε Σύγχρονης Τέχνης που φέτος θα έχει θεματικό προσανατολισμό τη Γεωκουλτούρα. «Μας ενδιαφέρει να διατυπώσουμε έναν προβληματισμό μέσα από την περίοδο που βιώσαμε, μια πρόταση για τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση, το παρόν και το μέλλον κ.α.».

Ηρώ Κατσαρίδου: Η τέχνη και η έρευνα της επιστημονικής φωτογραφίας

Η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Μουσείου Φωτογραφίας Ηρώ Κατσαρίδου κάνοντας έναν σύντομο απολογισμό των δράσεων μίλησε για τη Φωτομπιεννάλε που ολοκληρώθηκε και την κεντρική έκθεσή της που είχε «πολύ μεγάλη υποδοχή και επισκεψιμότητα», όπως τόνισε. «Στον εκθεσιακό μας προγραμματισμό θα πραγματευτούμε και τους δύο άξονες που καλύπτει το μουσείο και να καλλιεργήσουμε την τέχνη της φωτογραφίας και την έρευνα για την επιστημονική φωτογραφία, αλλά και να συνεχίσουμε την εξαιρετική εκπαιδευτική πορεία που παρέχει ο οργανισμός». Η πρώτη έκθεση που θα παρουσιαστεί μέσα στις επόμενες ημέρες είναι το «Landscape Stories» σε επιμέλεια Ηρακλή Παπαϊωάννου, ενώ θα συνεχιστούν τα εκπαιδευτικά προγράμματα, η συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου και μια σειρά από άλλες δράσεις.

Θούλη Μυσιρλόγλου: «Η κλωστή είναι συμβάν»

Η διευθύντρια του Πειραματικού Κέντρου Τεχνών Θούλη Μυσιρλόγου τόνισε ότι ο χώρος είναι προσηλωμένος στις διασταυρώσεις των καλλιτεχνικών ειδών και προσπαθεί να αναδείξει την ερευνητική διάσταση μέσα από τον εκθεσιακό άξονα «Η κλωστή είναι συμβάν». Αναφέρθηκε δε και στον δεύτερο άξονα που είναι το γνωστό «Inspired Project», το οποίο και φέτος θα έχει διπλό ο στόχο: «να ανακινήσουμε διαφορετικές αφηγήσεις για το μέλλον, αλλά και να κατανοήσουμε ότι τα οράματά μας είναι αλληλοεξαρτώμενα και πολλές φορές χαρακτηρίζονται από αντίθεση. Οι παράλληλες εκδηλώσεις του μουσείου έχουν τίτλο «Πολύτροπα».

Γιάννης Μπόλης: Ένα οικείο φιλικό μουσείο

Τέλος, ο προϊστάμενος του μουσείου γλυπτικής Άλεξ Μυλωνά Γιάννης Μπόλης, το οποίο βρίσκεται στην Αθήνα μίλησε μεταξύ άλλων για ένα οικείο φιλικό μουσείο, που έχει μεγάλη δυναμική και εξελίσσεται σε ένα πολύ σημαντικό μουσείο της πρωτεύουσας. «Το 2022 συνεχίζουμε με βάση τους άξονες που έχουμε ορίσει τα τρία τελευταία χρόνια», είπε.

momus-apologismos1.jpg
momus-apologismos2.jpg
momus-apologismos3.jpg
momus-apologismos4.jpg
momus-apologismos5.jpg
momus-apologismos6.jpg
momus-apologismos7.jpg









Στη σκιά του πολέμου της Ουκρανίας και το MOMus μπορεί να αναστέλλει κάποιες συνεργασίες του με το Κρατικό Μουσείο της Μόσχας, όμως, παρά τα σύννεφα του κορονοϊού και του πολέμου, εισέρχεται στο 2022, μιας χρονιάς θεματικών εκθέσεων, μονογραφιών, αλλά και της 8ης Μπιεννάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, εκπαιδευτικών και επιστημονικών προγραμμάτων, και πολλών άλλων δράσεων.

Μετά από δύο δύσκολα χρόνια το υπερμουσείο βαδίζει ήδη στη νέα χρονιά βγάζοντας ξανά την τέχνη μπροστά ως δυνατότητα, ως επιλογή για την αναγκαία κοινωνική, προσωπική και καλλιτεχνική ενδυνάμωση.

Όλα τα τμήματα του MOMus διατηρώντας το προφίλ και τους καταστατικούς τους σκοπούς οργανώνουν ένα ποικιλόμορφο πρόγραμμα για το 2022 με στοχευμένες κινήσεις εξωστρέφειας και διασύνδεσης με καλλιτεχνικά και εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ελλάδας και του εξωτερικού, με στοχευμένες κινήσεις εξωστρέφειας και διασύνδεσης με καλλιτεχνικά και εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ελλάδας και του εξωτερικού, με το βλέμμα ξανά και μόνο μπροστά, και το ραντεβού με την κοινωνία υπό συνεχή, δημιουργική επικαιροποίηση.

Ανδρέας Τάκης: 85 εκθέσεις στη διάρκεια της τριετίας

Ο μεγαλύτερος μητροπολιτικός οργανισμός της χώρας που μετρά μόλις τρία χρόνια ζωής έχει να επιδείξει έναν πλούσιο έργο ως τώρα – μάλιστα την Κυριακή 6 Μαρτίου λήγει η θητεία του δ.σ. Ένας σύντομος απολογισμός μετρά 85 μεγάλες εκθέσεις, 50 δράσεις δρόμου, 20 διεθνή συνέδρια, 30 επιστημονικούς καταλόγους εκδόσεων κ.α. Όπως τόνισε ο πρόεδρος του δ.σ. Ανδρέας Τάκης αυτά τα χρόνια «ήταν δύσκολα γιατί κληθήκαμε να διαχειριστούμε τα προβλήματα του covid 19. Νομίζω ότι η εμπειρία αυτή ήταν κάτι πολύ πολύτιμο γιατί καταφέραμε όχι μόνο να μην κλείσουμε ούτε στιγμή αλλά να ανοίξουμε νέους δρόμους δημιουργικότητας, καινοτομίας και προσέγγισης του κοινού μας».

Στη συνέχεια μίλησε για τους 5 καλλιτεχνικούς επικεφαλής των μουσείων, «ένα θεσμικό κεκτημένο που θα πρέπει να διασφαλιστεί και στο μέλλον», όπως είπε, ενώ τόνισε ότι για πρώτη φορά ο οργανισμός έχει βάλει μπρος για την ανάδειξη καλλιτεχνικών διευθυντών μέσω διεθνών διαγωνισμών, ένας εκ των οποίων και αυτός που ανέδειξε τη νέα επικεφαλής του Μουσείου Φωτογραφίας Ηρώ Κατσαρίδου.

Μαρία Τσαντσάνογλου: Η οργανικότητα στην τέχνη

Η αναπληρώτρια γενική διευθύντρια του οργανισμού και καλλιτεχνική διευθύντρια του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης – Συλλογής Κωστάκη Μαρία Τσαντσάνογλου αναφέρθηκε στο διάστημα της πανδημίας. «Έπρεπε μέσα σε πάρα πολύ σύντομο χρόνο να ξαναμπούμε στους προγραμματισμούς μας να τους δούμε σε μια πολύ διαφορετική βάση για να μη χάσουμε το κοινό μας αλλά να προσελκύσουμε νέο κοινό. Είχαμε πάρα πολύ πλούσιες δραστηριότητες όσον αφορά την απομακρυσμένη λειτουργία τις ψηφιακής δράσης και τις συνέργειες, κάτι που μας βοήθησε να καταλάβουμε ότι ο κόσμος είναι μαζί μας, ακόμη κι όταν τα μουσεία είναι κλειστά. Όλες οι δράσεις που κάναμε online έγιναν τόσο καλά συντονισμένα και με τέτοια αλληλεγγύη που μόνο υπερηφάνεια μπορούμε να αισθανόμαστε». Επίσης, πρόσθεσε ότι στον οργανισμό έγινε διαχείριση 6 προγραμμάτων ΕΣΠΑ και 2 Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, ενώ τόνισε ότι πρόκειται για έναν υποστελεχωμένο οργανισμό με 35 άτομα που λειτουργεί πολύ καλά χάρη στη συνοχή των εργαζομένων του.

Όσον αφορά το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης – Συλλογή Κωστάκη η Μαρία Τσαντσάνογλου ότι συνεχίζει την ανάδειξη της Συλλογής Κωστάκη προσπαθώντας να δώσει μια επικαιρότητα είτε προβάλλοντας καλλιτέχνες που δεν είναι ιδιαίτερα μελετημένοι στον κόσμο ή γυναίκες δημιουργούς. Το 2022 μπαίνει γι’ αυτό με ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα που είναι η οργανικότητα στην τέχνη, το οποίο συνίσταται στη σχέση της τέχνης με τη φύση, με τον μικρόκοσμο και τον μακρόκοσμο, με τη διεύρυνση σε κίνηση όπως είναι ο χορός, ο ήχος. «Αυτό για να δούμε πώς όλη αυτή η σύνδεση των τεχνών έχει επικαιρότητα και σήμερα». Τέλος, αναφέρθηκε στο νέο απόκτημα του μουσείου που είναι μια δωρεά έργων της ρωσικής πρωτοπορίας, της Λουντμίλα Ιβανόβα, τα οποία προέρχονται από τη δεκατία του 1920 και αποτελούν δωρεά του Ιδρύματος John Boll του University of South California.

Συραγώ Τσιάρα: Η Γεωκουλτούρα το θέμα της φετινής Μπιεννάλε

Η διευθύντρια του MOMus – Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης – Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου αναφέρθηκε στο πείραμα της συνεργασίας που αποδίδει πολύ σημαντικούς καρπούς. «Είχα βάλει ως άξονα τη συνύπαρξη, έναν άξονα που αποδείχθηκε πολύ προκλητικός και μετασχηματιζόταν με την πανδημία.

Εγκαινιάσαμε διάφορες μεθόδους και πρακτικές. Μια από αυτές ήταν ο συλλογικός τρόπος διαχείρισης των συλλογών», τόνισε ενώ μίλησε και για την πρώτη εκδήλωση του μουσείου που φέρει τον τίτλο «Κοινό Κτήμα» και περιλαμβάνει δύο σκέλη: το πρώτο είναι η αγορά έργων σύγχρονης τέχνης που οδήγησε στην απόκτηση 45 καινούριων, ενώ το δεύτερο είναι η υλοποίηση του καλλιτεχνικού σκοπού του μουσείου που είναι η στήριξη της καλλιτεχνικής κοινότητας.

Τέλος, αναφέρθηκε και στη Μπιεννάλε Σύγχρονης Τέχνης που φέτος θα έχει θεματικό προσανατολισμό τη Γεωκουλτούρα. «Μας ενδιαφέρει να διατυπώσουμε έναν προβληματισμό μέσα από την περίοδο που βιώσαμε, μια πρόταση για τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση, το παρόν και το μέλλον κ.α.».

Ηρώ Κατσαρίδου: Η τέχνη και η έρευνα της επιστημονικής φωτογραφίας

Η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Μουσείου Φωτογραφίας Ηρώ Κατσαρίδου κάνοντας έναν σύντομο απολογισμό των δράσεων μίλησε για τη Φωτομπιεννάλε που ολοκληρώθηκε και την κεντρική έκθεσή της που είχε «πολύ μεγάλη υποδοχή και επισκεψιμότητα», όπως τόνισε. «Στον εκθεσιακό μας προγραμματισμό θα πραγματευτούμε και τους δύο άξονες που καλύπτει το μουσείο και να καλλιεργήσουμε την τέχνη της φωτογραφίας και την έρευνα για την επιστημονική φωτογραφία, αλλά και να συνεχίσουμε την εξαιρετική εκπαιδευτική πορεία που παρέχει ο οργανισμός». Η πρώτη έκθεση που θα παρουσιαστεί μέσα στις επόμενες ημέρες είναι το «Landscape Stories» σε επιμέλεια Ηρακλή Παπαϊωάννου, ενώ θα συνεχιστούν τα εκπαιδευτικά προγράμματα, η συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου και μια σειρά από άλλες δράσεις.

Θούλη Μυσιρλόγλου: «Η κλωστή είναι συμβάν»

Η διευθύντρια του Πειραματικού Κέντρου Τεχνών Θούλη Μυσιρλόγου τόνισε ότι ο χώρος είναι προσηλωμένος στις διασταυρώσεις των καλλιτεχνικών ειδών και προσπαθεί να αναδείξει την ερευνητική διάσταση μέσα από τον εκθεσιακό άξονα «Η κλωστή είναι συμβάν». Αναφέρθηκε δε και στον δεύτερο άξονα που είναι το γνωστό «Inspired Project», το οποίο και φέτος θα έχει διπλό ο στόχο: «να ανακινήσουμε διαφορετικές αφηγήσεις για το μέλλον, αλλά και να κατανοήσουμε ότι τα οράματά μας είναι αλληλοεξαρτώμενα και πολλές φορές χαρακτηρίζονται από αντίθεση. Οι παράλληλες εκδηλώσεις του μουσείου έχουν τίτλο «Πολύτροπα».

Γιάννης Μπόλης: Ένα οικείο φιλικό μουσείο

Τέλος, ο προϊστάμενος του μουσείου γλυπτικής Άλεξ Μυλωνά Γιάννης Μπόλης, το οποίο βρίσκεται στην Αθήνα μίλησε μεταξύ άλλων για ένα οικείο φιλικό μουσείο, που έχει μεγάλη δυναμική και εξελίσσεται σε ένα πολύ σημαντικό μουσείο της πρωτεύουσας. «Το 2022 συνεχίζουμε με βάση τους άξονες που έχουμε ορίσει τα τρία τελευταία χρόνια», είπε.

momus-apologismos1.jpg
momus-apologismos2.jpg
momus-apologismos3.jpg
momus-apologismos4.jpg
momus-apologismos5.jpg
momus-apologismos6.jpg
momus-apologismos7.jpg








ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία