ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Μητσοτάκης από Θεσσαλονίκη: «Το FlyOver θα εγκαινιαστεί από εμάς»

Για το μετρό, ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι η κυβέρνηση πάλεψε με κατεστημένες αντιλήψεις και με συμφέροντα που δεν ήθελαν το έργο

 19/12/2022 15:43

Μητσοτάκης από Θεσσαλονίκη: «Το FlyOver θα εγκαινιαστεί από εμάς»

Νίκος Οικονόμου

«Το flyover σχεδιάστηκε μελετήθηκε συμβασιοποιήθηκε από εμάς και είμαι βέβαιος ότι θα εγκαινιαστεί από την κυβέρνηση της ΝΔ» σημείωσε καταχειροκροτούμενος οπρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου που έγινε σε ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης.

«Εμεις ανακοινώνουμε έργα μόνον όταν τα έχουμε μελετήσει και έχουμε εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση τους» σημείωσε ο πρωθυπουργός σε μια εκδήλωση όπου μίλησαν ακόμη ο υπουργός μεταφορών και υποδομών Κώστας Καραμανλής και ο υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης.

Για το μετρό ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι η κυβέρνηση πάλεψε με κατεστημένες αντιλήψεις και με συμφέροντα που δεν ήθελαν το έργο. «Σήμερα οι Θεσσαλονικείς γνωρίζουν ότι το μετρό προχωρά και ότι στο τελος του 2023 ή αρχές του 2024 θα λειτουργήσει. Μίλησε επίσης για τη σωτηρία του ΟΑΣΘ και την αναβάθμιση που προχώρησε με νέα λεωφορεία.

Ο κ. Μητσοτάκης στην ομιλία του ανέφερε ότι το flyover το οποίο χαρακτήρισε καινοτόμο, είχε αποφασιστεί το 2019 με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να ανακουφίσει έναν δρόμο που ήταν κορεσμένος από τη στιγμή που σχεδιάστηκε.

"Όλα όσα κάνουμε συνθέτουν την απάντησή μας στα χρόνια προβλήματα της πόλης" είπε και τόνισε ότι "δεν πρόκειται να τάξουμε πράγματα εάν δεν είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε". Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός "έχουμε να δείξουμε έργα που παραδίδονται ή πρόκειται να παραδοθούν".

O πρωθυπουργός έκανε και δύο έξτρα αναφορές. Η πρώτη προς τον κατασκευαστικό κλάδο, που όπως είπε το 2019 όταν ανέλαβε η κυβέρνηση τη διακυβέρνηση της χώρας είχε μεγάλες δυσκολίες, ενώ σήμερα βλέπει με αισιοδοξία το μέλλον. ΅«Θα ζητήσω λοιπόν από τις εταιρίες να παραδώσουν τα έργα πριν την ώρα τους και όχι στην ώρα τους» σημείωσε με νόημα.

Επίσης επισήμανε ότι τα έργα συχνά δημιουργούν αναταραχές, που προφανώς θα υπάρξουν και κατά την κατασκευή του flyover. «Να κάνουμε λίγη υπομονή. Είναι οι μικρές θυσίες για να έχουμε ένα μεγάλο όφελος», τόνισε ο κ. Μητστοάκης.

Κλείνοντας δε ευχήθηκε σε όλους καλές γιορτές, καλή χρονιά και να σμίγουμε συχνά σε τέτοια χαρούμενα συμβάντα, ενώ κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους στο έργο αλλά και τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα και τον περιφερειάρχη κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα αλλά και τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης Νίκο Παπαθανάση να ανέβουν στο βήμα για μια αναμνηστική φωτογραφία.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με βίντεο στο οποίο Θεσσαλονικείς πολίτες μιλούν για τα κυκλοφοριακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν για να διασχίσουν την πόλη από τη μια άκρη της στην άλλη, ενώ στη συνέχεια παρουσιάστηκε το έργο της Fly Over και οι δυνατότητες που θα δώσει.

mitsotakis.jpg

Κ. Καραμανλής

Από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής τόνισε ότι η σημερινή ημέρα είναι σπουδαία για τη Θεσσαλονίκη. "Κάνουμε το βήμα για τη Θεσσαλονίκη της επόμενης δεκαετίας" είπε και χαρακτήρισε τον εναέριο αυτοκινητόδρομο ως τεχνολογικό επίτευγμα. Είπε ότι ο νέος δρόμος "θα λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα, θα λύσει τα ζητήματα ασφάλειας και έχει ορθό περιβαλλοντικό αποτύπωμα". Θύμισε ότι από την ένταξη της χώρας στη ΕΕ η χώρα έλαβε για έργα 180 δισ. ευρώ ευρωπαϊκών κονδυλίων εκ των οποίων όπως είπε πολλά δόθηκαν χωρίς σχεδιασμό ενώ τώρα με την κυβέρνηση Μητσοτάκη υπάρχει σωστός σχεδιασμός και σε όλη την χώρα εκτελούνται έργα ύψους 13 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 5 δισ. εκτελούνται στη Θεσσαλονίκη. Ο κ. Καραμανλής μίλησε και για τη σωτηρία του ΟΑΣΘ "που η προηγούμενη κυβέρνηση τον είχε καταδικάσει σε βέβαιο θάνατο" ενώ ολοκληρώνεται και το μετρό της Θεσσαλονίκης ενώ οι αρχαιότητες επιστρέφουν, όπως τόνισε, στη θέση τους εντός σταθμών του μετρό. Ενώ είπε ότι και το μετρό της Καλαμαριάς θα παραδοθεί 6 μήνες μετά την κεντρική γραμμή.

Επίσης ο κ. Καραμανλής κατά την ομιλία του απένειμε τα εύσημα στο υφυπουργό Γιώργο Καραγιάννη για τη συμβολή του στην πορεία κατασκευής του flyover, ενώ μιλώντας για την κυβέρνηση είπε ότι δεν είναι μια κυβέρνηση «εξαγγελιών χωρίς αντίκρισμα. Είμαστε εδώ παρόντες για να δίνουμε πραγματικές λύσεις στα προβλήματα. Η Αθήνα χρωστά στη Θεσσαλονίκη και αυτό το χρέος θα το ξεπληρώσουμε και μάλιστα με τόκο» σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ενώ απευθυνόμενος προς τον πρωθυπουργό του είπε ένα μεγάλο ευχαριστώ γιατί η κυβέρνηση του «μιλά με έργα και όχι με λόγια».

Γ. Καραγιάννης

Ο υφυπουργός υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, στην ομιλία του τόνισε ότι το έργο αποτελεί μια νέα αρχή για τη Θεσσαλονίκη. Είπε μάλισtα πως και ως Θεσσαλονικιός, αισθάνεται υπερήφανος που το έργο μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης.

Ανέφερε ότι η υπάρχουσα Περιφερειακή Οδός από το 2010 δεν μπορούσε να σηκώσει τον φόρτο των οχημάτων. Οπως είπε είναι το πρώτο ΣΔΙΤ που υπογράφεται τόσο γρήγορα. Η νέα οδός θα μπορεί, είπε ο κ. Καραγιάννης, να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα ανά ώρα με όριο κίνησης τα 98 χιλιόμετρα. "Η Θεσσαλονίκη από ουραγός γίνεται πρωταγωνίστρια γιατί θα έχει τον πρώτο εναέριο δρόμο".

Τέλος ο κ. Καραγιάννης έκλεισε την ομιλία του λέγοντας ότι τα έργα που σχεδιάζει, προωθεί και υλοποιεί η κυβέρνηση «γίνονται με το βλέμμα στραμμένο στις επόμενες γενεές και ότι στις επόμενες εκλογές». 

Ο διαγωνισμός

O διαγωνισμός για το έργο ξεκίνησε στο τέλος του 2020 και ανάδοχος κοινοπραξία αναδείχθηκε η Μυτιληναίος - ΑΒΑΞ που θα έχει και 30 έτη δικαίωμα εκμετάλλευσης. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 370 εκατ. ευρώ και η παράδοσή του προγραμματίζεται σε 48 μήνες, δηλαδή στο τέλος του 2026.

Η υπερυψωμένη flyover είναι μήκους 13,5 χιλιομέτρων εκ των οποίων 4 χιλιόμετρα συνεχούς γέφυρας. Θα διαθέτει τέσσερις λωρίδες και δύο ΛΕΑ ανά κατεύθυνση καθώς και εννέα ανισόπεδους κόμβους, 10 γέφυρες και τρεις σήραγγες.

«Το flyover σχεδιάστηκε μελετήθηκε συμβασιοποιήθηκε από εμάς και είμαι βέβαιος ότι θα εγκαινιαστεί από την κυβέρνηση της ΝΔ» σημείωσε καταχειροκροτούμενος οπρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου που έγινε σε ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης.

«Εμεις ανακοινώνουμε έργα μόνον όταν τα έχουμε μελετήσει και έχουμε εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση τους» σημείωσε ο πρωθυπουργός σε μια εκδήλωση όπου μίλησαν ακόμη ο υπουργός μεταφορών και υποδομών Κώστας Καραμανλής και ο υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης.

Για το μετρό ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι η κυβέρνηση πάλεψε με κατεστημένες αντιλήψεις και με συμφέροντα που δεν ήθελαν το έργο. «Σήμερα οι Θεσσαλονικείς γνωρίζουν ότι το μετρό προχωρά και ότι στο τελος του 2023 ή αρχές του 2024 θα λειτουργήσει. Μίλησε επίσης για τη σωτηρία του ΟΑΣΘ και την αναβάθμιση που προχώρησε με νέα λεωφορεία.

Ο κ. Μητσοτάκης στην ομιλία του ανέφερε ότι το flyover το οποίο χαρακτήρισε καινοτόμο, είχε αποφασιστεί το 2019 με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να ανακουφίσει έναν δρόμο που ήταν κορεσμένος από τη στιγμή που σχεδιάστηκε.

"Όλα όσα κάνουμε συνθέτουν την απάντησή μας στα χρόνια προβλήματα της πόλης" είπε και τόνισε ότι "δεν πρόκειται να τάξουμε πράγματα εάν δεν είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε". Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός "έχουμε να δείξουμε έργα που παραδίδονται ή πρόκειται να παραδοθούν".

O πρωθυπουργός έκανε και δύο έξτρα αναφορές. Η πρώτη προς τον κατασκευαστικό κλάδο, που όπως είπε το 2019 όταν ανέλαβε η κυβέρνηση τη διακυβέρνηση της χώρας είχε μεγάλες δυσκολίες, ενώ σήμερα βλέπει με αισιοδοξία το μέλλον. ΅«Θα ζητήσω λοιπόν από τις εταιρίες να παραδώσουν τα έργα πριν την ώρα τους και όχι στην ώρα τους» σημείωσε με νόημα.

Επίσης επισήμανε ότι τα έργα συχνά δημιουργούν αναταραχές, που προφανώς θα υπάρξουν και κατά την κατασκευή του flyover. «Να κάνουμε λίγη υπομονή. Είναι οι μικρές θυσίες για να έχουμε ένα μεγάλο όφελος», τόνισε ο κ. Μητστοάκης.

Κλείνοντας δε ευχήθηκε σε όλους καλές γιορτές, καλή χρονιά και να σμίγουμε συχνά σε τέτοια χαρούμενα συμβάντα, ενώ κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους στο έργο αλλά και τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα και τον περιφερειάρχη κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα αλλά και τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης Νίκο Παπαθανάση να ανέβουν στο βήμα για μια αναμνηστική φωτογραφία.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με βίντεο στο οποίο Θεσσαλονικείς πολίτες μιλούν για τα κυκλοφοριακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν για να διασχίσουν την πόλη από τη μια άκρη της στην άλλη, ενώ στη συνέχεια παρουσιάστηκε το έργο της Fly Over και οι δυνατότητες που θα δώσει.

mitsotakis.jpg

Κ. Καραμανλής

Από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής τόνισε ότι η σημερινή ημέρα είναι σπουδαία για τη Θεσσαλονίκη. "Κάνουμε το βήμα για τη Θεσσαλονίκη της επόμενης δεκαετίας" είπε και χαρακτήρισε τον εναέριο αυτοκινητόδρομο ως τεχνολογικό επίτευγμα. Είπε ότι ο νέος δρόμος "θα λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα, θα λύσει τα ζητήματα ασφάλειας και έχει ορθό περιβαλλοντικό αποτύπωμα". Θύμισε ότι από την ένταξη της χώρας στη ΕΕ η χώρα έλαβε για έργα 180 δισ. ευρώ ευρωπαϊκών κονδυλίων εκ των οποίων όπως είπε πολλά δόθηκαν χωρίς σχεδιασμό ενώ τώρα με την κυβέρνηση Μητσοτάκη υπάρχει σωστός σχεδιασμός και σε όλη την χώρα εκτελούνται έργα ύψους 13 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 5 δισ. εκτελούνται στη Θεσσαλονίκη. Ο κ. Καραμανλής μίλησε και για τη σωτηρία του ΟΑΣΘ "που η προηγούμενη κυβέρνηση τον είχε καταδικάσει σε βέβαιο θάνατο" ενώ ολοκληρώνεται και το μετρό της Θεσσαλονίκης ενώ οι αρχαιότητες επιστρέφουν, όπως τόνισε, στη θέση τους εντός σταθμών του μετρό. Ενώ είπε ότι και το μετρό της Καλαμαριάς θα παραδοθεί 6 μήνες μετά την κεντρική γραμμή.

Επίσης ο κ. Καραμανλής κατά την ομιλία του απένειμε τα εύσημα στο υφυπουργό Γιώργο Καραγιάννη για τη συμβολή του στην πορεία κατασκευής του flyover, ενώ μιλώντας για την κυβέρνηση είπε ότι δεν είναι μια κυβέρνηση «εξαγγελιών χωρίς αντίκρισμα. Είμαστε εδώ παρόντες για να δίνουμε πραγματικές λύσεις στα προβλήματα. Η Αθήνα χρωστά στη Θεσσαλονίκη και αυτό το χρέος θα το ξεπληρώσουμε και μάλιστα με τόκο» σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ενώ απευθυνόμενος προς τον πρωθυπουργό του είπε ένα μεγάλο ευχαριστώ γιατί η κυβέρνηση του «μιλά με έργα και όχι με λόγια».

Γ. Καραγιάννης

Ο υφυπουργός υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, στην ομιλία του τόνισε ότι το έργο αποτελεί μια νέα αρχή για τη Θεσσαλονίκη. Είπε μάλισtα πως και ως Θεσσαλονικιός, αισθάνεται υπερήφανος που το έργο μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης.

Ανέφερε ότι η υπάρχουσα Περιφερειακή Οδός από το 2010 δεν μπορούσε να σηκώσει τον φόρτο των οχημάτων. Οπως είπε είναι το πρώτο ΣΔΙΤ που υπογράφεται τόσο γρήγορα. Η νέα οδός θα μπορεί, είπε ο κ. Καραγιάννης, να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα ανά ώρα με όριο κίνησης τα 98 χιλιόμετρα. "Η Θεσσαλονίκη από ουραγός γίνεται πρωταγωνίστρια γιατί θα έχει τον πρώτο εναέριο δρόμο".

Τέλος ο κ. Καραγιάννης έκλεισε την ομιλία του λέγοντας ότι τα έργα που σχεδιάζει, προωθεί και υλοποιεί η κυβέρνηση «γίνονται με το βλέμμα στραμμένο στις επόμενες γενεές και ότι στις επόμενες εκλογές». 

Ο διαγωνισμός

O διαγωνισμός για το έργο ξεκίνησε στο τέλος του 2020 και ανάδοχος κοινοπραξία αναδείχθηκε η Μυτιληναίος - ΑΒΑΞ που θα έχει και 30 έτη δικαίωμα εκμετάλλευσης. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 370 εκατ. ευρώ και η παράδοσή του προγραμματίζεται σε 48 μήνες, δηλαδή στο τέλος του 2026.

Η υπερυψωμένη flyover είναι μήκους 13,5 χιλιομέτρων εκ των οποίων 4 χιλιόμετρα συνεχούς γέφυρας. Θα διαθέτει τέσσερις λωρίδες και δύο ΛΕΑ ανά κατεύθυνση καθώς και εννέα ανισόπεδους κόμβους, 10 γέφυρες και τρεις σήραγγες.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία