ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Μηχανιώνα: «Ολικό λίφτιγκ» στο μεγαλύτερο αλιευτικό καταφύγιο της Ελλάδας - Θα φιλοξενεί 120 σκάφη

Η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης ενέκρινε τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της ανανέωσης των περιβαλλοντικών όρων του λιμανιού

 07/04/2023 15:09

Μηχανιώνα: «Ολικό λίφτιγκ» στο μεγαλύτερο αλιευτικό καταφύγιο της Ελλάδας - Θα φιλοξενεί 120 σκάφη

Φανή Σοβιτσλή

Αναμορφώνεται πλήρως το αλιευτικό καταφύγιο της Νέας Μηχανιώνας στο δήμο Θερμαϊκού, που αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο στην Ελλάδα, καθώς άμεσα θα τρέξουν έργα για την αναβάθμιση του δικτύου ηλεκτροφωτισμού, την ενίσχυση του εξοπλισμού του, τη σήμανση και την περίφραξη, την καθαριότητα, ακόμη και εγκατάστασης κιβωτίων παροχών ηλεκτρικής ενέργειας και νερού.

Το πράσινο φως για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της ανανέωσης των περιβαλλοντικών όρων του λιμανιού της Νέας Μηχανιώνας έδωσε σήμερα η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης, στη διάρκεια συνεδρίασής της, όπου ο δήμαρχος Θερμαϊκού Γιώργος Τσαμασλής τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι έχει εγκριθεί η επέκταση του αλιευτικού καταφυγίου προκειμένου να αναπτυχθούν θέσεις για την εξυπηρέτηση 320 σκαφών συνολικά.

Στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την ανανέωση των περιβαλλοντικών όρων του λιμένα της Νέας Μηχανιώνας (που είχαν λήξει το 2014) προβλέπεται η φιλοξενία 79 επαγγελματικών σκαφών, 40 σκαφών ερασιτεχνικής αλιείας και ελάχιστων ιδιωτικών σκαφών αναψυχής εποχιακά.

Πάντως κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, υπηρεσιακοί παράγοντες της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κατέθεσαν παρατηρήσεις και ενστάσεις, προκειμένου να απαγορεύεται η απόρριψη αποβλήτων και λυμάτων από τα σκάφη στη θάλασσα. Παράλληλα, ζητήθηκε από τον φορέα διαχείρισης του έργου, που είναι ο δήμος Θερμαϊκού, να φροντίσει για τη διάθεση των αποβλήτων, σύμφωνα με την νομοθεσία και τη διενέργεια δειγματοληψιών και αναλύσεων θαλάσσιων υδάτων.

Ο μεγαλύτερος στόλος

Όπως τόνισε στην τοποθέτησή του ο δήμαρχος Θερμαϊκού το λιμάνι της Νέας Μηχανιώνας φιλοξενεί τον αλιευτικό στόλο, που μαζί με εκείνον της Νέας Κρήνης συνιστούν τον μεγαλύτερο στόλο της χώρας. Ο κ. Τσαμασλής δήλωσε την ανάγκη περαιτέρω ανάπτυξης του λιμανιού, είπε όμως, ότι στο συγκεκριμένο σημείο έχει συσσωρευτεί άμμος, περιορίζοντας τις δυνατότητες ελλιμενισμού των σκαφών.

Στο θέμα τοποθετήθηκε και ο Τομεάρχης Διαπεριφερειακών Συνεργασιών Βενιαμίν Καρακωστάνογλου, ο οποίος υπενθύμισε ότι κατά τη θητεία του ως αντιδήμαρχος Αρχιτεκτονικού στον δήμο Θεσσαλονίκης, την περίοδο 2009-2010, είχε γίνει έρευνα αγοράς, από την οποία προέκυψε πως σε όλη τη βόρεια Ελλάδα, ουσιαστικά από τον Θερμαϊκό Κόλπο ως την Αλεξανδρούπολη, υπήρχαν περίπου 400 θέσεις για τουριστικά σκάφη (μεσαία και μεγάλα) και η ζήτηση από όλα τα Βαλκάνια, ακόμη και από τη Ρωσία και τη Μαύρη θάλασσα, έφτανε τα 3.600 ή 4.000 σκάφη.

«Αυτό σημαίνει ότι έχουμε λιγότερο από το 10% της αναμενόμενης ζήτησης», είπε και εκτίμησε ότι με τον σχεδιασμό για το λιμάνι της Μηχανιώνας και με άλλα έργα που μπορούν να γίνουν στην πορεία σε όλο το τόξο από τη Θεσσαλονίκη ως την Αλεξανδρούπολη, θα εξυπηρετηθούν και τα αλιευτικά σκάφη και θα είναι εφικτή σταδιακά η κάλυψη της αναμενόμενης υψηλής ζήτησης.

Αναμορφώνεται πλήρως το αλιευτικό καταφύγιο της Νέας Μηχανιώνας στο δήμο Θερμαϊκού, που αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο στην Ελλάδα, καθώς άμεσα θα τρέξουν έργα για την αναβάθμιση του δικτύου ηλεκτροφωτισμού, την ενίσχυση του εξοπλισμού του, τη σήμανση και την περίφραξη, την καθαριότητα, ακόμη και εγκατάστασης κιβωτίων παροχών ηλεκτρικής ενέργειας και νερού.

Το πράσινο φως για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της ανανέωσης των περιβαλλοντικών όρων του λιμανιού της Νέας Μηχανιώνας έδωσε σήμερα η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης, στη διάρκεια συνεδρίασής της, όπου ο δήμαρχος Θερμαϊκού Γιώργος Τσαμασλής τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι έχει εγκριθεί η επέκταση του αλιευτικού καταφυγίου προκειμένου να αναπτυχθούν θέσεις για την εξυπηρέτηση 320 σκαφών συνολικά.

Στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την ανανέωση των περιβαλλοντικών όρων του λιμένα της Νέας Μηχανιώνας (που είχαν λήξει το 2014) προβλέπεται η φιλοξενία 79 επαγγελματικών σκαφών, 40 σκαφών ερασιτεχνικής αλιείας και ελάχιστων ιδιωτικών σκαφών αναψυχής εποχιακά.

Πάντως κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, υπηρεσιακοί παράγοντες της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κατέθεσαν παρατηρήσεις και ενστάσεις, προκειμένου να απαγορεύεται η απόρριψη αποβλήτων και λυμάτων από τα σκάφη στη θάλασσα. Παράλληλα, ζητήθηκε από τον φορέα διαχείρισης του έργου, που είναι ο δήμος Θερμαϊκού, να φροντίσει για τη διάθεση των αποβλήτων, σύμφωνα με την νομοθεσία και τη διενέργεια δειγματοληψιών και αναλύσεων θαλάσσιων υδάτων.

Ο μεγαλύτερος στόλος

Όπως τόνισε στην τοποθέτησή του ο δήμαρχος Θερμαϊκού το λιμάνι της Νέας Μηχανιώνας φιλοξενεί τον αλιευτικό στόλο, που μαζί με εκείνον της Νέας Κρήνης συνιστούν τον μεγαλύτερο στόλο της χώρας. Ο κ. Τσαμασλής δήλωσε την ανάγκη περαιτέρω ανάπτυξης του λιμανιού, είπε όμως, ότι στο συγκεκριμένο σημείο έχει συσσωρευτεί άμμος, περιορίζοντας τις δυνατότητες ελλιμενισμού των σκαφών.

Στο θέμα τοποθετήθηκε και ο Τομεάρχης Διαπεριφερειακών Συνεργασιών Βενιαμίν Καρακωστάνογλου, ο οποίος υπενθύμισε ότι κατά τη θητεία του ως αντιδήμαρχος Αρχιτεκτονικού στον δήμο Θεσσαλονίκης, την περίοδο 2009-2010, είχε γίνει έρευνα αγοράς, από την οποία προέκυψε πως σε όλη τη βόρεια Ελλάδα, ουσιαστικά από τον Θερμαϊκό Κόλπο ως την Αλεξανδρούπολη, υπήρχαν περίπου 400 θέσεις για τουριστικά σκάφη (μεσαία και μεγάλα) και η ζήτηση από όλα τα Βαλκάνια, ακόμη και από τη Ρωσία και τη Μαύρη θάλασσα, έφτανε τα 3.600 ή 4.000 σκάφη.

«Αυτό σημαίνει ότι έχουμε λιγότερο από το 10% της αναμενόμενης ζήτησης», είπε και εκτίμησε ότι με τον σχεδιασμό για το λιμάνι της Μηχανιώνας και με άλλα έργα που μπορούν να γίνουν στην πορεία σε όλο το τόξο από τη Θεσσαλονίκη ως την Αλεξανδρούπολη, θα εξυπηρετηθούν και τα αλιευτικά σκάφη και θα είναι εφικτή σταδιακά η κάλυψη της αναμενόμενης υψηλής ζήτησης.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία