ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Μια μέρα στον άγνωστο κόσμο του ΝΟΗΣΙΣ (φωτ.)

Οι μικροί επιστήμονες ταξίδεψαν στην σελήνη με τον προσομοιωτή, έπαιξαν με το ρομποτικό σκυλάκι , ανακάλυψαν τους πλανήτες με το τηλεσκόπιο στο Astroparty του ΝΟΗΣΙΣ

 19/09/2022 15:00

Της Ανατολής Μαυρίδου

Ο ουρανός γέμισε πολύχρωμους τεράστιους χαρταετούς και οι μικροί επιστήμονες ταξίδεψαν στην σελήνη με τον προσομοιωτή, έπαιξαν με το ρομποτικό σκυλάκι , ανακάλυψαν τους πλανήτες με το τηλεσκόπιο στο Astroparty του ΝΟΗΣΙΣ.

«Τι είναι αυτό;» και «πως λειτουργεί;» ήταν οι πιο συχνές ερωτήσεις που έκαναν τα μικρά παιδιά στους γονείς τους τα οποία γεμάτα απορία και ενθουσιασμό είδαν από κοντά παλιά κασετόφωνα, ζυγαριές που λειτουργούσαν με δράμια και πολλά ακόμα αντικείμενα που έχουν αντικατασταθεί από εφαρμογές του διαδικτύου. «Τους αρέσει πολύ εδώ. Δημιουργούνται ερεθίσματα και μαθαίνουν πράγματα για την επιστήμη και την τεχνολογία. Μέσα από τα παιχνίδια και τις εκθέσεις ρωτάνε και μαθαίνουν διαρκώς καινούρια πράγματα» λέει ο κ. Γιάννης που μαζί με τα δύο του παιδιά επισκέφθηκαν την έκθεση για να περάσουν το Σάββατο τους επιμορφωτικά.

Παιδιά κάθε ηλικίας με τους γονείς τους επισκέφθηκαν το κέντρο διάδοσης επιστημών και μουσείο τεχνολογίας για να δουν από κοντά τον πύραυλο που κατασκεύασε η φοιτητική ομάδα A.S.A.T, να παρατηρήσουν τους πλανήτες με το τηλεσκόπιο και να περιπλανηθούν στο επιμορφωτικό ίδρυμα. O Εμμανουήλ, μαθητής της Γ΄ λυκείου μαζί με τον φίλο του παρατηρούσαν για ώρα τα εκθέματα του τμήμα αρχαίας τεχνολογίας «Μας φέρανε οι γονείς μου γιατί η εκδήλωση μου φάνηκε ενδιαφέρουσα. Ξεχώρισα προς το παρόν τον μηχανισμό των Αντικυθήρων, ένα αστρονομικό μηχάνημα που υπολόγιζε τα αστρονομικά φαινόμενα και σίγουρα την έκθεση με τα αυτοκίνητα». Η έκθεση μάλιστα με τα αυτοκίνητα κάθε μάρκας δεν άφησε ασυγκίνητους τους γονείς που ακόμα και αυτοί δεν είχαν δει από κοντά τέτοια αυτοκίνητα εποχής.

1-1.jpeg

Δημιουργήματα που με τον κατάλληλο φωτισμό εμφανίζονται σκιές στον τοίχο με διαφορετική παράσταση. Δύο όψεις του ίδιου νομίσματος θα έλεγε κανείς όπως στο έργο που μιλάει για την σύγκρουση του ανθρώπου με την φύση, με το «θηρίο» που κουβαλάει μέσα του. Στη μορφή του ανθρώπου υπάρχουν και ζωώδη χαρακτηριστικά και στο θηρίο υπάρχουν ανθρώπινα. Οι γονείς εξηγούν αναλυτικά και απαντούν προσεκτικά στις πολλές απορίες των μικρών παιδιών που βλέπουν τα εκθέματα.

Την μικρή κόρη της κ. Μιχαέλας την μάγεψαν σίγουρα τα ρομπότ και η προτομή του Γιόντα που δημιουργήθηκε από τον τρισδιάστατο εκτυπωτή που αφού τον έπιασε στα χέρια της μάθαινε όσες περισσότερες πληροφορίες μπορούσε. «Προτιμήσαμε να έρθουμε σ’ αυτή την εκδήλωση από το να πάμε για το τελευταίο μπάνιο μας στη θάλασσα. Η μικρή ενθουσιάστηκε με τα ρομπότ και ακόμα δεν έχουμε δει τίποτα».

3.jpeg

Το τμήμα της ρομποτικής μάγεψε τα παιδιά όπου συγκεντρώθηκαν τα περισσότερα κάθε ηλικίας, αφού παρουσιάζονταν διάφορα πρότζεκτ της περσινών μαθητών της logistixlab. Τα μικρότερα παιδάκια προσπαθούσαν να μπερδέψουν τον ρομποτικό βραχίονα ο οποίος με έναν αισθητήρα χρωμάτων καταλαβαίνει το χρώμα μιας μπάλας και την διαχωρίζει. «Βάζει τις μπλε πάντα δεξιά και τις κόκκινες πάντα αριστερά. Έτσι τα παιδιά μπορούν να κατανοήσουν μια διεργασία σε μια γραμμή αυτοματισμού που χρησιμοποιεί κατά κόρον ρομποτικούς βραχίονες» αναλύει ο Αντώνης Κάνουρας, μηχανικός ρομποτικής. Ένα ρομπότ που με τεχνητή νοημοσύνη και με κάμερα αναγνωρίζει αντικείμενα και μπορεί να τα ακολουθεί όπως μια κόκκινη μικρή μπάλα. Έχουμε την κατηγορία των βιομορφικών ρομπότ, τα οποία εμπνέονται από το ζωικό βασίλειο και το περιβάλλον πχ ένα ρομπότ που μοιάζει με γατάκι συμπεριφέρεται και σαν αυτά, κινείται με πόδια σε αντίθεση με τα περισσότερα ρομπότ που έχουν ρόδες. Προσπαθούν να του φέρουν το κόκαλο, να το χαιδέψουν όταν το ζητάει και να του δώσουν το μπολ με το φαγητό του. Τα παιδιά φορώντας μία ζώνη με αισθητήρες χοροπηδούσαν μπροστά στην οθόνη προσπαθώντας να «επιβιώσουν» στο διάστημα.

2.jpeg

Η δημιουργική απασχόληση συνεχίστηκε και στον μεγάλο υπαίθριο χώρο όπου τα παιδιά έτρεχαν για να μπουν στην σειρά ώστε με πλαστελίνες να δημιουργήσουν το δικό τους απολίθωμα δεινοσαύρου, να κατασκευάσουν τις δικές τους σαΐτες διαλέγοντας το καθένα το χρώμα που του αρέσει, να κόψουν με μεγάλη επιμέλεια χαρτόνια για την δική τους αφίσα και σίγουρα να κάνουν τις αστρονομικές τους παρατηρήσεις με τηλεσκόπιο. «Ο μικρός πάει Δευτέρα δημοτικού και πλέον καταλαβαίνει περισσότερα πράγματα. Τον έχουμε ξανά φέρει αλλά ήταν πολύ μικρός για να συμμετέχει.» λέει ο κ. Βασίλης «Τον ενθουσίασαν τα ρομπότ και σίγουρα οι δραστηριότητες στον έξω χώρο» προσθέτει η κ. Κωνσταντίνα.

4.jpeg


Της Ανατολής Μαυρίδου

Ο ουρανός γέμισε πολύχρωμους τεράστιους χαρταετούς και οι μικροί επιστήμονες ταξίδεψαν στην σελήνη με τον προσομοιωτή, έπαιξαν με το ρομποτικό σκυλάκι , ανακάλυψαν τους πλανήτες με το τηλεσκόπιο στο Astroparty του ΝΟΗΣΙΣ.

«Τι είναι αυτό;» και «πως λειτουργεί;» ήταν οι πιο συχνές ερωτήσεις που έκαναν τα μικρά παιδιά στους γονείς τους τα οποία γεμάτα απορία και ενθουσιασμό είδαν από κοντά παλιά κασετόφωνα, ζυγαριές που λειτουργούσαν με δράμια και πολλά ακόμα αντικείμενα που έχουν αντικατασταθεί από εφαρμογές του διαδικτύου. «Τους αρέσει πολύ εδώ. Δημιουργούνται ερεθίσματα και μαθαίνουν πράγματα για την επιστήμη και την τεχνολογία. Μέσα από τα παιχνίδια και τις εκθέσεις ρωτάνε και μαθαίνουν διαρκώς καινούρια πράγματα» λέει ο κ. Γιάννης που μαζί με τα δύο του παιδιά επισκέφθηκαν την έκθεση για να περάσουν το Σάββατο τους επιμορφωτικά.

Παιδιά κάθε ηλικίας με τους γονείς τους επισκέφθηκαν το κέντρο διάδοσης επιστημών και μουσείο τεχνολογίας για να δουν από κοντά τον πύραυλο που κατασκεύασε η φοιτητική ομάδα A.S.A.T, να παρατηρήσουν τους πλανήτες με το τηλεσκόπιο και να περιπλανηθούν στο επιμορφωτικό ίδρυμα. O Εμμανουήλ, μαθητής της Γ΄ λυκείου μαζί με τον φίλο του παρατηρούσαν για ώρα τα εκθέματα του τμήμα αρχαίας τεχνολογίας «Μας φέρανε οι γονείς μου γιατί η εκδήλωση μου φάνηκε ενδιαφέρουσα. Ξεχώρισα προς το παρόν τον μηχανισμό των Αντικυθήρων, ένα αστρονομικό μηχάνημα που υπολόγιζε τα αστρονομικά φαινόμενα και σίγουρα την έκθεση με τα αυτοκίνητα». Η έκθεση μάλιστα με τα αυτοκίνητα κάθε μάρκας δεν άφησε ασυγκίνητους τους γονείς που ακόμα και αυτοί δεν είχαν δει από κοντά τέτοια αυτοκίνητα εποχής.

1-1.jpeg

Δημιουργήματα που με τον κατάλληλο φωτισμό εμφανίζονται σκιές στον τοίχο με διαφορετική παράσταση. Δύο όψεις του ίδιου νομίσματος θα έλεγε κανείς όπως στο έργο που μιλάει για την σύγκρουση του ανθρώπου με την φύση, με το «θηρίο» που κουβαλάει μέσα του. Στη μορφή του ανθρώπου υπάρχουν και ζωώδη χαρακτηριστικά και στο θηρίο υπάρχουν ανθρώπινα. Οι γονείς εξηγούν αναλυτικά και απαντούν προσεκτικά στις πολλές απορίες των μικρών παιδιών που βλέπουν τα εκθέματα.

Την μικρή κόρη της κ. Μιχαέλας την μάγεψαν σίγουρα τα ρομπότ και η προτομή του Γιόντα που δημιουργήθηκε από τον τρισδιάστατο εκτυπωτή που αφού τον έπιασε στα χέρια της μάθαινε όσες περισσότερες πληροφορίες μπορούσε. «Προτιμήσαμε να έρθουμε σ’ αυτή την εκδήλωση από το να πάμε για το τελευταίο μπάνιο μας στη θάλασσα. Η μικρή ενθουσιάστηκε με τα ρομπότ και ακόμα δεν έχουμε δει τίποτα».

3.jpeg

Το τμήμα της ρομποτικής μάγεψε τα παιδιά όπου συγκεντρώθηκαν τα περισσότερα κάθε ηλικίας, αφού παρουσιάζονταν διάφορα πρότζεκτ της περσινών μαθητών της logistixlab. Τα μικρότερα παιδάκια προσπαθούσαν να μπερδέψουν τον ρομποτικό βραχίονα ο οποίος με έναν αισθητήρα χρωμάτων καταλαβαίνει το χρώμα μιας μπάλας και την διαχωρίζει. «Βάζει τις μπλε πάντα δεξιά και τις κόκκινες πάντα αριστερά. Έτσι τα παιδιά μπορούν να κατανοήσουν μια διεργασία σε μια γραμμή αυτοματισμού που χρησιμοποιεί κατά κόρον ρομποτικούς βραχίονες» αναλύει ο Αντώνης Κάνουρας, μηχανικός ρομποτικής. Ένα ρομπότ που με τεχνητή νοημοσύνη και με κάμερα αναγνωρίζει αντικείμενα και μπορεί να τα ακολουθεί όπως μια κόκκινη μικρή μπάλα. Έχουμε την κατηγορία των βιομορφικών ρομπότ, τα οποία εμπνέονται από το ζωικό βασίλειο και το περιβάλλον πχ ένα ρομπότ που μοιάζει με γατάκι συμπεριφέρεται και σαν αυτά, κινείται με πόδια σε αντίθεση με τα περισσότερα ρομπότ που έχουν ρόδες. Προσπαθούν να του φέρουν το κόκαλο, να το χαιδέψουν όταν το ζητάει και να του δώσουν το μπολ με το φαγητό του. Τα παιδιά φορώντας μία ζώνη με αισθητήρες χοροπηδούσαν μπροστά στην οθόνη προσπαθώντας να «επιβιώσουν» στο διάστημα.

2.jpeg

Η δημιουργική απασχόληση συνεχίστηκε και στον μεγάλο υπαίθριο χώρο όπου τα παιδιά έτρεχαν για να μπουν στην σειρά ώστε με πλαστελίνες να δημιουργήσουν το δικό τους απολίθωμα δεινοσαύρου, να κατασκευάσουν τις δικές τους σαΐτες διαλέγοντας το καθένα το χρώμα που του αρέσει, να κόψουν με μεγάλη επιμέλεια χαρτόνια για την δική τους αφίσα και σίγουρα να κάνουν τις αστρονομικές τους παρατηρήσεις με τηλεσκόπιο. «Ο μικρός πάει Δευτέρα δημοτικού και πλέον καταλαβαίνει περισσότερα πράγματα. Τον έχουμε ξανά φέρει αλλά ήταν πολύ μικρός για να συμμετέχει.» λέει ο κ. Βασίλης «Τον ενθουσίασαν τα ρομπότ και σίγουρα οι δραστηριότητες στον έξω χώρο» προσθέτει η κ. Κωνσταντίνα.

4.jpeg


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία