ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Mετρό Θεσσαλονίκης: Yπογράφηκε η σύμβαση για επιπλέον 15 συρμούς

Θα παραδοθούν ως το φθινόπωρο του 2025 στη Θεσσαλονίκη- κόστος προμήθειας 176 εκατ ευρώ

 28/02/2023 17:09

Mετρό Θεσσαλονίκης: Yπογράφηκε η σύμβαση για επιπλέον 15 συρμούς

Υπογράφηκε η σύμβαση 15 επιπλέον νέων συρμών για το Μετρό Θεσσαλονίκης στα γραφεία της  Αττικό Μετρό.

 Την προμήθεια των 15 νέων συρμών ανέλαβε το σχήμα ΑΚΤΩΡ-HITACHI το οποίο ήταν και το μόνο που συμμετείχε στον διαγωνισμό που διεξήχθη πέρυσι τέτοια εποχή. Πρόκειται για συμπληρωματική αγορά τρένων από την Αττικό Μετρό για να καλύψει τις ανάγκες τόσο στη βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης, όσο και στην επέκταση προς Καλαμαριά. 

Από τους 15 συρμούς οι έξι προβλέπονται για τη βασική γραμμή που έτσι θα φτάσει τους 24 συρμούς και οι υπόλοιποι 9 θα καλύψουν την επέκταση προς Καλαμαριά. Οι συρμοί θα λειτουργούν αυτόματα χωρίς οδηγό (Grade of-Automation 4 GoA4) σύμφωνα με το IEC 62290-1.

Ως σήμερα για το Μετρό Θεσσαλονίκης,  έχουν παραληφθεί  οι 18 συρμοί που προβλέπει η σύμβαση για το βασικό έργο της Γραμμής 1 Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Νέα Ελβετία προκειμένου όταν λειτουργήσει σταδιακά το δίκτυο να μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες του συστήματος. Είναι Ιταλικής κατασκευής επίσης από την εταιρεία Hitachi. Πρόκειται για τρένα τα οποία λειτουργούν χωρίς οδηγό αλλά μέσω ενός υπεραυτόματου συστήματος που έχει εγκατασταθεί στο Αμαξοστάσιο Πυλαίας.

Τα χαρακτηριστικά των συρμών

Οι συρμοί θα είναι αυτόματοι, χωρίς οδηγό και οι επιβάτες θα μπορούν να βλέπουν τη σήραγγα, τόσο από το μπροστά, όσο και από το πίσω μέρος του . Θα διαθέτουν κλιματισμό, οθόνη πληροφόρησης κοινού ενώ θα είναι κατασκευασμένοι από 90% ανακυκλωμένο υλικό. 

Το ύψος του διαγωνισμού είναι ποσού με ΦΠΑ 176,08 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 142 εκατ. ευρώ). Στον ανάδοχο θα χορηγηθεί τμηματικά έντοκη προκαταβολή ύψους σαράντα τοις εκατό (40%) επί της αξίας της σύμβασης (συμβατικό τίμημα), χωρίς ΦΠΑ.

Η περίοδος κατασκευής των συρμών είναι 910 ημέρες (30 μήνες) από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Αυτό σημαίνει πως στο σύνολο τους οι συρμοί θα έχουν έρθει στη Θεσσαλονίκη μέχρι το Φθινόπωρο του 2025.

Η σύμβαση θα χρηματοδοτηθεί στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Υποδομές, Μεταφορές, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη” (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ) και το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

πηγή: ypodomes.gr

Υπογράφηκε η σύμβαση 15 επιπλέον νέων συρμών για το Μετρό Θεσσαλονίκης στα γραφεία της  Αττικό Μετρό.

 Την προμήθεια των 15 νέων συρμών ανέλαβε το σχήμα ΑΚΤΩΡ-HITACHI το οποίο ήταν και το μόνο που συμμετείχε στον διαγωνισμό που διεξήχθη πέρυσι τέτοια εποχή. Πρόκειται για συμπληρωματική αγορά τρένων από την Αττικό Μετρό για να καλύψει τις ανάγκες τόσο στη βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης, όσο και στην επέκταση προς Καλαμαριά. 

Από τους 15 συρμούς οι έξι προβλέπονται για τη βασική γραμμή που έτσι θα φτάσει τους 24 συρμούς και οι υπόλοιποι 9 θα καλύψουν την επέκταση προς Καλαμαριά. Οι συρμοί θα λειτουργούν αυτόματα χωρίς οδηγό (Grade of-Automation 4 GoA4) σύμφωνα με το IEC 62290-1.

Ως σήμερα για το Μετρό Θεσσαλονίκης,  έχουν παραληφθεί  οι 18 συρμοί που προβλέπει η σύμβαση για το βασικό έργο της Γραμμής 1 Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Νέα Ελβετία προκειμένου όταν λειτουργήσει σταδιακά το δίκτυο να μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες του συστήματος. Είναι Ιταλικής κατασκευής επίσης από την εταιρεία Hitachi. Πρόκειται για τρένα τα οποία λειτουργούν χωρίς οδηγό αλλά μέσω ενός υπεραυτόματου συστήματος που έχει εγκατασταθεί στο Αμαξοστάσιο Πυλαίας.

Τα χαρακτηριστικά των συρμών

Οι συρμοί θα είναι αυτόματοι, χωρίς οδηγό και οι επιβάτες θα μπορούν να βλέπουν τη σήραγγα, τόσο από το μπροστά, όσο και από το πίσω μέρος του . Θα διαθέτουν κλιματισμό, οθόνη πληροφόρησης κοινού ενώ θα είναι κατασκευασμένοι από 90% ανακυκλωμένο υλικό. 

Το ύψος του διαγωνισμού είναι ποσού με ΦΠΑ 176,08 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 142 εκατ. ευρώ). Στον ανάδοχο θα χορηγηθεί τμηματικά έντοκη προκαταβολή ύψους σαράντα τοις εκατό (40%) επί της αξίας της σύμβασης (συμβατικό τίμημα), χωρίς ΦΠΑ.

Η περίοδος κατασκευής των συρμών είναι 910 ημέρες (30 μήνες) από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Αυτό σημαίνει πως στο σύνολο τους οι συρμοί θα έχουν έρθει στη Θεσσαλονίκη μέχρι το Φθινόπωρο του 2025.

Η σύμβαση θα χρηματοδοτηθεί στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Υποδομές, Μεταφορές, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη” (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ) και το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

πηγή: ypodomes.gr

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία