ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Πέρασε το πρώτο τρένο από τον Σταθμό Βενιζέλου

Έγινε με επιτυχία το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο από το αμαξοστάσιο ως το ΝΣΣ

 10/04/2023 19:54

Μετρό Θεσσαλονίκης: Πέρασε το πρώτο τρένο από τον Σταθμό Βενιζέλου

Άννη Καρολίδου

Την περασμένη Παρασκευή, 7 Απριλίου 2023, χωρίς τυμπανοκρουσίες και διθυραμβικές δηλώσεις, πέρασε για πρώτη φορά συρμός του Μετρό Θεσσαλονίκης από το Σταθμό Βενιζέλου, κάνοντας όλη τη διαδρομή κατά μήκος της βασικής γραμμής, δηλαδή από το αμαξοστάσιο που βρίσκεται στην Πυλαία, ως το τέρμα στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Εκείνο ήταν και το πρώτο δρομολόγιο που έγινε από το Σταθμό Συντριβάνι ως το Ν.Σ.Σ., για να δοκιμαστεί η ηλεκτροδότηση της γραμμής στο συγκεκριμένο τμήμα, αφού από το αμαξοστάσιο ως το Συντριβάνι εκτελούνται δοκιμαστικά δρομολόγια εδώ και καιρό και μάλιστα σε κανονικές ταχύτητες, δηλαδή των 80 χλμ την ώρα.

Το δοκιμαστικό δρομολόγιο της περασμένης Παρασκευής, στο επίμαχο τμήμα έγινε, όχι αυτόματα αλλά manual, από οδηγό, καθώς ακόμη δεν έχει εγκατασταθεί η σηματοδότηση και όλα τα προβλεπόμενα συστήματα που επιτρέπουν την ασφαλή αυτόματη κίνηση των συρμών, που στο driverless μετρό της Θεσσαλονίκης προγραμματίζονται και ελέγχονται από το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, το οποίο βρίσκεται στο κτιριακό συγκρότημα του αμαξοστασίου

Έτσι, το τραίνο, με οδηγό και με χαμηλές ταχύτητες των 15-20 χλμ/ώρα κάλυψε και την απόσταση από Συντριβάνι ως Ν.Σ.Σ., ταχύτητες που μπορεί να είναι χαμηλές σε σύγκριση με αυτές που θα πιάνουν οι συρμοί σε συνθήκες κανονικής λειτουργίας, αλλά που φαντάζουν γρήγορες σε σχέση με το τι επικρατεί στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, σε ώρες κυκλοφοριακής αιχμής.

Να σημειωθεί ότι οι εργασίες για την ολοκλήρωση του έργου της βασικής γραμμής, έχουν ανοίξει ταχύτητα τουλάχιστον κατά την τελευταία διετία. Έχουν κλείσει οι περισσότερες εργοταξιακές καταλήψεις, πλην μικρών τμημάτων πέριξ των εισόδων των σταθμών, ο Σταθμός Βενιζέλου κατά βάση έχει κατασκευαστεί και ήδη από τις 23 Μαρτίου άρχισε η επιχείρηση επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων ενώ πριν λίγες ημέρες ξεκίνησαν και οι εργασίες αποκατάστασης του βόρειου τμήματος του Σταθμού Αγία Σοφία και διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου.

Το Μετρό, τελειώνει. Τα έργα στη βασική γραμμή θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2023 ή έστω, αρχές του 2024 και, η επέκταση προς Καλαμαριά να παραδοθεί μέσα στο καλοκαίρι του 2024. Στη συνέχεια η σκυτάλη θα περάσει στις επεκτάσεις προς τα δυτικά και προς το αεροδρόμιο, αρκεί να βρεθούνε τα κονδύλια χρηματοδότησης των έργων.

*φωτογραφία αρχείου

Την περασμένη Παρασκευή, 7 Απριλίου 2023, χωρίς τυμπανοκρουσίες και διθυραμβικές δηλώσεις, πέρασε για πρώτη φορά συρμός του Μετρό Θεσσαλονίκης από το Σταθμό Βενιζέλου, κάνοντας όλη τη διαδρομή κατά μήκος της βασικής γραμμής, δηλαδή από το αμαξοστάσιο που βρίσκεται στην Πυλαία, ως το τέρμα στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Εκείνο ήταν και το πρώτο δρομολόγιο που έγινε από το Σταθμό Συντριβάνι ως το Ν.Σ.Σ., για να δοκιμαστεί η ηλεκτροδότηση της γραμμής στο συγκεκριμένο τμήμα, αφού από το αμαξοστάσιο ως το Συντριβάνι εκτελούνται δοκιμαστικά δρομολόγια εδώ και καιρό και μάλιστα σε κανονικές ταχύτητες, δηλαδή των 80 χλμ την ώρα.

Το δοκιμαστικό δρομολόγιο της περασμένης Παρασκευής, στο επίμαχο τμήμα έγινε, όχι αυτόματα αλλά manual, από οδηγό, καθώς ακόμη δεν έχει εγκατασταθεί η σηματοδότηση και όλα τα προβλεπόμενα συστήματα που επιτρέπουν την ασφαλή αυτόματη κίνηση των συρμών, που στο driverless μετρό της Θεσσαλονίκης προγραμματίζονται και ελέγχονται από το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, το οποίο βρίσκεται στο κτιριακό συγκρότημα του αμαξοστασίου

Έτσι, το τραίνο, με οδηγό και με χαμηλές ταχύτητες των 15-20 χλμ/ώρα κάλυψε και την απόσταση από Συντριβάνι ως Ν.Σ.Σ., ταχύτητες που μπορεί να είναι χαμηλές σε σύγκριση με αυτές που θα πιάνουν οι συρμοί σε συνθήκες κανονικής λειτουργίας, αλλά που φαντάζουν γρήγορες σε σχέση με το τι επικρατεί στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, σε ώρες κυκλοφοριακής αιχμής.

Να σημειωθεί ότι οι εργασίες για την ολοκλήρωση του έργου της βασικής γραμμής, έχουν ανοίξει ταχύτητα τουλάχιστον κατά την τελευταία διετία. Έχουν κλείσει οι περισσότερες εργοταξιακές καταλήψεις, πλην μικρών τμημάτων πέριξ των εισόδων των σταθμών, ο Σταθμός Βενιζέλου κατά βάση έχει κατασκευαστεί και ήδη από τις 23 Μαρτίου άρχισε η επιχείρηση επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων ενώ πριν λίγες ημέρες ξεκίνησαν και οι εργασίες αποκατάστασης του βόρειου τμήματος του Σταθμού Αγία Σοφία και διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου.

Το Μετρό, τελειώνει. Τα έργα στη βασική γραμμή θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2023 ή έστω, αρχές του 2024 και, η επέκταση προς Καλαμαριά να παραδοθεί μέσα στο καλοκαίρι του 2024. Στη συνέχεια η σκυτάλη θα περάσει στις επεκτάσεις προς τα δυτικά και προς το αεροδρόμιο, αρκεί να βρεθούνε τα κονδύλια χρηματοδότησης των έργων.

*φωτογραφία αρχείου

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία