ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης: Το makthes.gr στις πρόβες του Ντον Τζοβάννι (φωτ, βίντεο)

Παρουσία του σκηνοθέτη και συντελεστών της πρωτογενούς παραγωγής που ανεβαίνει σε λίγες μέρες

 17/11/2021 17:53

Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης: Το makthes.gr στις πρόβες του Ντον Τζοβάννι (φωτ, βίντεο)

Κυριακή Τσολάκη

Στην Αίθουσα Φίλων Μουσικής (Μ1) του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης πραγματοποιείται αυτές τις μέρες η προετοιμασία της μεγάλης παραγωγής όπερας «Ντον Τζοβάννι», που οι φίλοι του είδους αναμένουν με μεγάλη ανυπομονησία.


Ο σκηνοθέτης του έργου, Πολωνός Μιχάλ Ζνανιέτσκι ρίχνει μια φρέσκια και διαφορετική από αυτές που έχουμε συνηθίσει ματιά στο έργο του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ και αυτό φαίνεται και από το σκηνικό της παράστασης όπως δείχνουν οι εικόνες που makthes.gr.

Το σκηνικό της πρώτης πράξης είναι ένα σπα με μια τεράστια πισίνα που στήνεται επί σκηνής. «Είναι σαν ένα σατιρικό του Φελίνι. Οι άνθρωποι έρχονται να πιουν νερό, να κάνουν μασάζ. Είναι σαν να έρχονται άνθρωποι σε ένα σιντριβάνι, όπου στο φινάλε γίνεται ένα pool πάρτι και όλοι κολυμπούν. Πρόκειται για ένα μέρος όπου όλοι αισθάνονται ελεύθεροι», τονίζει ο κ. Ζνανιέτσκι.

Στη δεύτερη πράξη δύο μεγάλες κεφαλές γυναικείων αγαλμάτων που θυμίζουν αρχαία Ελλάδα δεσπόζουν αριστερά και δεξιά, ενώ στο μέσον πεσμένα φθινοπωρινά φύλλα, δίνουν έναν πιο μελαγχολικό τόνο στην παράσταση, καθώς μάλιστα στο μπροστινό μέρος διακρίνεται ένα νεκροταφείο. «Τα κεφάλια των γυναικών υπάρχουν έντονα εδώ γιατί θέλουμε να δείξουμε μέσα από την παράσταση τη δύναμη του γυναικείου φύλου. Στη συγκεκριμένη όπερα ο Ντον Τζοβάννι προσπαθεί, αποπλανεί, κακομεταχειρίζεται, αλλά στο τέλος δεν κατακτά καμία γυναίκα και, σε γενικές γραμμές, αποτυγχάνει. Ο Μότσαρτ προέβλεψε την ιστορία της σύγχρονης κοινωνίας, όπου οι γυναίκες θα έχουν ηγετικό ρόλο», τονίζει ο δημιουργός.

kefali1.jpg
nekrotafeio1.jpg




Τα κοστούμια του έργου κρατούν τον παραδοσιακό χαρακτήρα. «Αυτό το κομμάτι είναι πολύ ενδιαφέρον για μένα. Δεν θα έκανα μια παράσταση με τους ερμηνευτές να φορούν τζιν. Η μοντέρνα εκδοχή μιας παραγωγής δεν συνίσταται σε τέτοια εξωτερικά θέματα, αλλά σε πιο ουσιαστικά ζητήματα. Παρόλα αυτά τα κοστούμια των γυναικών είναι όπως τις βλέπει ο Ντον Τζοβάννι. Βλέπεις νορμάλ όμορφα ρούχα, αλλά είναι διάφανα και μπορείς να δεις μέσα εσώρουχα, κορσέδες κ.α. Κάτι σαν ακτίνες x», υπογραμμίζει ο κ. Ζνανιέτσκι.

skhniko1.jpg



Ο ίδιος μας δίνει και μια πρόγευση της πρώτης σκηνής της παράστασης, καθώς ανοίγει η αυλαία. «Είναι μια έκπληξη. Είναι ένα δείπνο με πόρνες στο σπίτι του διοικητή. Πρόκειται για πολύ δύσκολο πρόσωπο, μεθυσμένο, που φέρεται πολύ άσχημα στις γυναίκες, τις οποίες πληρώνει. Βλέπεις ένα όμορφο τραπέζι, γεμάτο φαγητό και κάτι σαν ένα μεγάλο πάρτι με κορίτσια και καλεσμένους κι έτσι σκέφτεσαι και λίγο ότι ο διοικητής μπορεί να είναι και ο Ντον Τζοβάννι. Έχουμε στην αρχή ένα κομψό παλάτι και χρησιμοποιούμε πολλά multi media και προβολείς».

zanietski1.jpg


Η παραγωγή χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα συνεργασίας INTERREG VA «Ελλάδα – Βουλγαρία 2014-2020» και πραγματοποιείται σε συνεργασία με τους δήμους Λαγκαδά και Hadjidimovo, την State Opera Plovdiv και την Όπερα Δωματίου Blagoevgrad.

Ο Μιχάλ Ζνανιέτσκι είναι ένας σκηνοθέτης όπερας εγνωσμένου κύρους που πραγματοποιεί μεταξύ άλλων open air παραστάσεις ανά τον κόσμο, κατάγεται από την Πολωνία και έχει έδρα του το Μπουένος Άιρες της Αργεντινής. Κατά καιρούς έχει σκηνοθετήσει όπερες σε πολλές και διαφορετικές περιοχές και χώρες, όπως στη Νότια Αμερική, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Στο βίντεο που ακολουθεί απευθύνει το δικό του προσωπικό κάλεσμα στο κοινό της πόλης.

Παραστάσεις: 27/11, 1,3,5/12 στις 8μμ.

Περισσότερα για την παραγωγή και το έργο στις «Τέχνες» της «ΜτΚ» της Κυριακής 21/11.

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί το σκηνικό της δεύτερης πράξης της όπερας

Στην Αίθουσα Φίλων Μουσικής (Μ1) του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης πραγματοποιείται αυτές τις μέρες η προετοιμασία της μεγάλης παραγωγής όπερας «Ντον Τζοβάννι», που οι φίλοι του είδους αναμένουν με μεγάλη ανυπομονησία.


Ο σκηνοθέτης του έργου, Πολωνός Μιχάλ Ζνανιέτσκι ρίχνει μια φρέσκια και διαφορετική από αυτές που έχουμε συνηθίσει ματιά στο έργο του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ και αυτό φαίνεται και από το σκηνικό της παράστασης όπως δείχνουν οι εικόνες που makthes.gr.

Το σκηνικό της πρώτης πράξης είναι ένα σπα με μια τεράστια πισίνα που στήνεται επί σκηνής. «Είναι σαν ένα σατιρικό του Φελίνι. Οι άνθρωποι έρχονται να πιουν νερό, να κάνουν μασάζ. Είναι σαν να έρχονται άνθρωποι σε ένα σιντριβάνι, όπου στο φινάλε γίνεται ένα pool πάρτι και όλοι κολυμπούν. Πρόκειται για ένα μέρος όπου όλοι αισθάνονται ελεύθεροι», τονίζει ο κ. Ζνανιέτσκι.

Στη δεύτερη πράξη δύο μεγάλες κεφαλές γυναικείων αγαλμάτων που θυμίζουν αρχαία Ελλάδα δεσπόζουν αριστερά και δεξιά, ενώ στο μέσον πεσμένα φθινοπωρινά φύλλα, δίνουν έναν πιο μελαγχολικό τόνο στην παράσταση, καθώς μάλιστα στο μπροστινό μέρος διακρίνεται ένα νεκροταφείο. «Τα κεφάλια των γυναικών υπάρχουν έντονα εδώ γιατί θέλουμε να δείξουμε μέσα από την παράσταση τη δύναμη του γυναικείου φύλου. Στη συγκεκριμένη όπερα ο Ντον Τζοβάννι προσπαθεί, αποπλανεί, κακομεταχειρίζεται, αλλά στο τέλος δεν κατακτά καμία γυναίκα και, σε γενικές γραμμές, αποτυγχάνει. Ο Μότσαρτ προέβλεψε την ιστορία της σύγχρονης κοινωνίας, όπου οι γυναίκες θα έχουν ηγετικό ρόλο», τονίζει ο δημιουργός.

kefali1.jpg
nekrotafeio1.jpg




Τα κοστούμια του έργου κρατούν τον παραδοσιακό χαρακτήρα. «Αυτό το κομμάτι είναι πολύ ενδιαφέρον για μένα. Δεν θα έκανα μια παράσταση με τους ερμηνευτές να φορούν τζιν. Η μοντέρνα εκδοχή μιας παραγωγής δεν συνίσταται σε τέτοια εξωτερικά θέματα, αλλά σε πιο ουσιαστικά ζητήματα. Παρόλα αυτά τα κοστούμια των γυναικών είναι όπως τις βλέπει ο Ντον Τζοβάννι. Βλέπεις νορμάλ όμορφα ρούχα, αλλά είναι διάφανα και μπορείς να δεις μέσα εσώρουχα, κορσέδες κ.α. Κάτι σαν ακτίνες x», υπογραμμίζει ο κ. Ζνανιέτσκι.

skhniko1.jpg



Ο ίδιος μας δίνει και μια πρόγευση της πρώτης σκηνής της παράστασης, καθώς ανοίγει η αυλαία. «Είναι μια έκπληξη. Είναι ένα δείπνο με πόρνες στο σπίτι του διοικητή. Πρόκειται για πολύ δύσκολο πρόσωπο, μεθυσμένο, που φέρεται πολύ άσχημα στις γυναίκες, τις οποίες πληρώνει. Βλέπεις ένα όμορφο τραπέζι, γεμάτο φαγητό και κάτι σαν ένα μεγάλο πάρτι με κορίτσια και καλεσμένους κι έτσι σκέφτεσαι και λίγο ότι ο διοικητής μπορεί να είναι και ο Ντον Τζοβάννι. Έχουμε στην αρχή ένα κομψό παλάτι και χρησιμοποιούμε πολλά multi media και προβολείς».

zanietski1.jpg


Η παραγωγή χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα συνεργασίας INTERREG VA «Ελλάδα – Βουλγαρία 2014-2020» και πραγματοποιείται σε συνεργασία με τους δήμους Λαγκαδά και Hadjidimovo, την State Opera Plovdiv και την Όπερα Δωματίου Blagoevgrad.

Ο Μιχάλ Ζνανιέτσκι είναι ένας σκηνοθέτης όπερας εγνωσμένου κύρους που πραγματοποιεί μεταξύ άλλων open air παραστάσεις ανά τον κόσμο, κατάγεται από την Πολωνία και έχει έδρα του το Μπουένος Άιρες της Αργεντινής. Κατά καιρούς έχει σκηνοθετήσει όπερες σε πολλές και διαφορετικές περιοχές και χώρες, όπως στη Νότια Αμερική, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Στο βίντεο που ακολουθεί απευθύνει το δικό του προσωπικό κάλεσμα στο κοινό της πόλης.

Παραστάσεις: 27/11, 1,3,5/12 στις 8μμ.

Περισσότερα για την παραγωγή και το έργο στις «Τέχνες» της «ΜτΚ» της Κυριακής 21/11.

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί το σκηνικό της δεύτερης πράξης της όπερας

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία