ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Με το βλέμμα στο ψηφιακό αύριο πορεύεται η διοίκηση Ζέρβα

Ο αντιδήμαρχος Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιώργος Αβαρλής, συνοψίζει όσα έγιναν και όσα θα γίνουν μέχρι το 2023

 03/11/2021 10:31

Με το βλέμμα στο ψηφιακό αύριο πορεύεται η διοίκηση Ζέρβα

Δημήτρης Λαζόπουλος

Στον ψηφιακό μετασχηματισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών και των εσωτερικών συνδιαλλαγών έχει εστιάσει η διοίκηση του Κωνσταντίνου Ζέρβα στον δήμο Θεσσαλονίκης, από την έναρξη της θητείας της.

Μετά από δύο χρόνια διοίκησης Ζέρβα, ο αντιδήμαρχος Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιώργος Αβαρλής, συνοψίζει, μιλώντας στη «ΜτΚ», τα πεπραγμένα του και τους στόχους που τίθενται μέχρι το τέλος της τρέχουσας θητείας της διοίκησης, ειδικά σε ό,τι αφορά το δικό του χαρτοφυλάκιο.

Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση

Ο πρώτος στόχος ήταν η ένταξη της ταυτότητας οφειλής των δημοτών και υλοποιήθηκε παρότι το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Οικονομικών Υπηρεσιών του δήμου ήταν στημένο σε άλλες βάσεις, αναφέρει ο κ. Αβαρλής.

Σε δύο χρόνια, ο δήμος παρέλαβε, από διαγωνισμούς που είχαν ξεκινήσει από την προηγούμενη διοίκηση, 600 νέους υπολογιστές και 120 server για τα 110 κτίρια του δήμου, δεδομένου ότι το πρόβλημα του δήμου ήταν οι 1.600 υπολογιστές με λογισμικό XP, το οποίο δεν προστατεύεται πια από τον κατασκευαστή απέναντι σε επιθέσεις χάκερ. Τις επόμενες ημέρες ο δήμος αναμένεται να αποκτήσει μέχρι και 500 καινούριους υπολογιστές, μέσω διαγωνισμού, συμπληρώνει ο αντιδήμαρχος.

Επιπλέον, δόθηκε η δυνατότητα ηλεκτρονικής αποστολής των οφειλών των δημοτών. Πρώτα ψηφιοποιήθηκε η υπηρεσία πληρωμής του τέλους επί του κύκλου εργασιών για τα καταστήματα εστίασης, τα κέντρα διασκέδασης και τα ξενοδοχεία, με αποτέλεσμα τουλάχιστον 1.000 άτομα να μην χρειάζονται να προσέλθουν στο δημαρχείο, όπως γινόταν πρωτύτερα, ανά τρίμηνο.

Ταυτόχρονα, το 2020 στήθηκε η νέα εφαρμογή του Τμήματος Ανταποδοτικών Τελών, όπου οι πολίτες ή οι εξουσιοδοτημένοι δικηγόροι και συμβολαιογράφοι, μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτημα έκδοσης ΤΑΠ, το οποίο εκδίδεται πλέον σε τρεις ημέρες. Μάλιστα μετά την υποβολή ελέγχεται και εκδίδεται και η ταυτότητα οφειλής. Παράλληλα η Πολεοδομία «έτρεχε» τη διασύνδεση του GIS (Τμήμα Γεωχωρικών Πληροφοριών) του δήμου, με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Πέραν αυτών, έχει ξεκινήσει εδώ και σχεδόν ένα χρόνο η ψηφιακή λειτουργία δημοτολογίου και ληξιαρχείου, τα οποία εκδίδουν κάθε χρόνο πάνω από 100.000 πιστοποιητικά. Μάλιστα ο κ. Αβαρλής επισημαίνει ότι όλη η ψηφιοποίηση έγινε εκ των έσω από εργαζόμενους του δήμου, οι οποίοι ψηφιοποίησαν όλες τις υπηρεσίες προς τους πολίτες. Επιπλέον, υπάρχει και το ηλεκτρονικό ραντεβού για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία.

avarlis.jpg
O αντιδήμαρχος Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιώργος Αβαρλής


Επιπροσθέτως, διασυνδέθηκε το Μητρώο Πολιτών με το taxisnet, οπότε οι γάμοι, οι θάνατοι, οι γεννήσεις δηλώνονται αυτόματα και κατ’ επέκταση το ίδιο γίνεται για την κατάργηση του ΑΦΜ και την αλλαγή των στοιχείων της ταυτότητας, προσθέτει ο κ. Αβαρλής.

Άλλη μία παρέμβαση η οποία έχει ολοκληρωθεί, είναι η λειτουργία της πλατφόρμας των Ανοιχτών Δεδομένων, από την οποία οι πολίτες μπορούν να αντλούν στοιχεία για πολλές πτυχές της καθημερινότητας.

Εξάλλου, μέχρι την άνοιξη του 2022 θα τεθούν σε λειτουργία τα δύο νέα λογισμικά του δήμου: το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Οικονομικών Υπηρεσιών και το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εξυπηρέτησης του Πολίτη, που θα προμηθευθεί ο δήμος. ώστε να υπάρχει μία προσωποποιημένη πληροφόρηση σε μία καρτέλα για κάθε δημότη, στο μοντέλο του taxisnet.

Το νέο ΟΠΣΟΥ θα κινείται ευέλικτα, ταχύτερα και με περισσότερες δικλείδες ασφαλείας. Ενδεικτικά ο κ. Αβαρλής διαμηνύει ότι σήμερα ένας διαγωνισμός δεν μπορεί να παρακολουθείται σε κάθε βήμα. Με τον νέο ΟΠΣΟΥ όμως, δεν θα μπορεί κανείς να «παρακάμψει» κάποιο βήμα, προσφέροντας έτσι μεγαλύτερη διαφάνεια και ταχύτητα.

Το επόμενο βήμα της διοίκησης Ζέρβα είναι η μετατροπή της Θεσσαλονίκης σε Smart City. Ήδη διενεργούνται οι μελέτες του διαγωνισμού των 5,3 εκατ. για την προμήθεια επιπλέον καινούριων υπολογιστών, αλλά κυρίως για την πλήρη ανανέωση των υποδομών στα 110 κτίρια του δήμου Θεσσαλονίκης, ώστε να αναβαθμιστεί η διασύνδεσή τους. Επιπλέον προβλέπονται καινούρια συστήματα ασφαλείας (σ.σ. τα λεγόμενα firewalls). Στο ίδιο πλαίσιο θα εγκατασταθούν αισθητήρες σε διάφορα σημεία της πόλης παρέχοντας πληροφόρηση στον δήμο και στους δημότες για ποικίλα ζητήματα, από το κυκλοφοριακό μέχρι τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης, εξηγεί ο αντιδήμαρχος.

Ταυτόχρονα, μέσω του προγράμματος Αντ. Τρίτσης θα προχωρήσει η πλήρης ψηφιοποίηση όλων των αρχείων του δημοτολογίου και του ληξιαρχείου, διότι μέχρι το 2014 δεν υπήρχε το Μητρώο Πολιτών και ως εκ τούτου 1,5 εκατομμύριο έγγραφα, παραμένουν σε χειρόγραφη μορφή, υπενθυμίζει ο κ. Αβαρλής.

Επιχειρησιακός Σχεδιασμός

Τις προηγούμενες ημέρες ολοκληρώθηκε από το τμήμα Επιχειρησιακού Σχεδιασμού και Παρακολούθησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων η σύνταξη του προσχεδίου του επιχειρησιακού σχεδιασμού του δήμου για την περίοδο 2022-2030. Στην ουσία πρόκειται για ό,τι «σκέφτεται» ο δήμος ότι πρέπει να γίνει μέχρι το 2030 και συνδέεται με το περιβάλλον, τα έργα υποδομών, το κυκλοφοριακό, την κλιματική αλλαγή και κάθε επίπεδο, διευκρινίζει ο αντιδήμαρχος.

Μέχρι την άνοιξη του 2022 θα κατατεθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο, καθώς το επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η διαβούλευση με τους φορείς και τους πολίτες. Η διαβούλευση θα διεξάγεται σε κάθε Δημοτική Ενότητα, ανά θεματική, με την παρουσία των αρμόδιων αντιδημάρχων, ενημερώνει ο κ. Αβαρλής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο προσχέδιο τονίζεται, μεταξύ άλλων, το πρόβλημα των αιωρούμενων μικροσωματιδίων στο κέντρο και στα δυτικά της πόλης, η κάτω του μέσου όρου αναλογία πρασίνου-κατοίκων, η έλλειψη έργων όμβριων υδάτων που προκαλεί πλημμυρικά φαινόμενα και το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Βεβαίως, στο προσχέδιο κατατίθενται και προτάσεις για την επίλυση των προβλημάτων.

Μεταναστευτική Πολιτική

Μέχρι σήμερα «στήσαμε καινούρια υπηρεσία για τη διαχείριση των προσφύγων, αλλάζοντας τον Οργανισμό Εσωτερικών Υπηρεσιών» και συγκεντρώνοντας όλο το προσωπικό του δήμου που ασχολείται με τους πρόσφυγες, λέει ο κ. Αβαρλής

Ακόμη, ξεκίνησε η λειτουργία του Συμβουλίου Ένταξης Μεταναστών και Προσφύγων και παρά τους περιορισμούς της πανδημίας, ο δήμος κατάφερε, όταν το επέτρεπαν τα μέτρα, να διοργανώσει εκδηλώσεις με τη συμμετοχή προσφύγων. Επίσης, πριν από λίγες ημέρες στο αίθριο του δημαρχιακού μεγάρου συγκεντρώθηκαν πάνω από 600 πρόσφυγες και 18 επιχειρήσεις συγκεντρώνοντας βιογραφικά και προσφέροντας ακολούθως εργασία.

Τον Σεπτέμβριο είχε παρουσιαστεί στο Γενί Τζαμί η φωτογραφική έκθεση προσφύγων, όπως επίσης και κάποιες θεατρικές παραστάσεις για τα προσφυγόπουλα, αν και ο αντιδήμαρχος τονίζει ότι η πανδημία περιόρισε αρκετά τις δυνατότητες για δράσεις στο προσφυγικό.

Τέλος, ο κ. Αβαρλής υπενθυμίζει ότι ο δήμος διαχειρίζεται το πρόγραμμα REACT για τη στέγαση των προσφύγων, στο πλαίσιο του οποίου οι υπηρεσίες του συνδράμουν τους ωφελούμενους σε κάθε βήμα τους, προκειμένου να ενταχθούν στην κοινωνία.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 31 Οκτωβρίου 2021

Στον ψηφιακό μετασχηματισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών και των εσωτερικών συνδιαλλαγών έχει εστιάσει η διοίκηση του Κωνσταντίνου Ζέρβα στον δήμο Θεσσαλονίκης, από την έναρξη της θητείας της.

Μετά από δύο χρόνια διοίκησης Ζέρβα, ο αντιδήμαρχος Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιώργος Αβαρλής, συνοψίζει, μιλώντας στη «ΜτΚ», τα πεπραγμένα του και τους στόχους που τίθενται μέχρι το τέλος της τρέχουσας θητείας της διοίκησης, ειδικά σε ό,τι αφορά το δικό του χαρτοφυλάκιο.

Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση

Ο πρώτος στόχος ήταν η ένταξη της ταυτότητας οφειλής των δημοτών και υλοποιήθηκε παρότι το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Οικονομικών Υπηρεσιών του δήμου ήταν στημένο σε άλλες βάσεις, αναφέρει ο κ. Αβαρλής.

Σε δύο χρόνια, ο δήμος παρέλαβε, από διαγωνισμούς που είχαν ξεκινήσει από την προηγούμενη διοίκηση, 600 νέους υπολογιστές και 120 server για τα 110 κτίρια του δήμου, δεδομένου ότι το πρόβλημα του δήμου ήταν οι 1.600 υπολογιστές με λογισμικό XP, το οποίο δεν προστατεύεται πια από τον κατασκευαστή απέναντι σε επιθέσεις χάκερ. Τις επόμενες ημέρες ο δήμος αναμένεται να αποκτήσει μέχρι και 500 καινούριους υπολογιστές, μέσω διαγωνισμού, συμπληρώνει ο αντιδήμαρχος.

Επιπλέον, δόθηκε η δυνατότητα ηλεκτρονικής αποστολής των οφειλών των δημοτών. Πρώτα ψηφιοποιήθηκε η υπηρεσία πληρωμής του τέλους επί του κύκλου εργασιών για τα καταστήματα εστίασης, τα κέντρα διασκέδασης και τα ξενοδοχεία, με αποτέλεσμα τουλάχιστον 1.000 άτομα να μην χρειάζονται να προσέλθουν στο δημαρχείο, όπως γινόταν πρωτύτερα, ανά τρίμηνο.

Ταυτόχρονα, το 2020 στήθηκε η νέα εφαρμογή του Τμήματος Ανταποδοτικών Τελών, όπου οι πολίτες ή οι εξουσιοδοτημένοι δικηγόροι και συμβολαιογράφοι, μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτημα έκδοσης ΤΑΠ, το οποίο εκδίδεται πλέον σε τρεις ημέρες. Μάλιστα μετά την υποβολή ελέγχεται και εκδίδεται και η ταυτότητα οφειλής. Παράλληλα η Πολεοδομία «έτρεχε» τη διασύνδεση του GIS (Τμήμα Γεωχωρικών Πληροφοριών) του δήμου, με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Πέραν αυτών, έχει ξεκινήσει εδώ και σχεδόν ένα χρόνο η ψηφιακή λειτουργία δημοτολογίου και ληξιαρχείου, τα οποία εκδίδουν κάθε χρόνο πάνω από 100.000 πιστοποιητικά. Μάλιστα ο κ. Αβαρλής επισημαίνει ότι όλη η ψηφιοποίηση έγινε εκ των έσω από εργαζόμενους του δήμου, οι οποίοι ψηφιοποίησαν όλες τις υπηρεσίες προς τους πολίτες. Επιπλέον, υπάρχει και το ηλεκτρονικό ραντεβού για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία.

avarlis.jpg
O αντιδήμαρχος Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Μεταναστευτικής Πολιτικής, Γιώργος Αβαρλής


Επιπροσθέτως, διασυνδέθηκε το Μητρώο Πολιτών με το taxisnet, οπότε οι γάμοι, οι θάνατοι, οι γεννήσεις δηλώνονται αυτόματα και κατ’ επέκταση το ίδιο γίνεται για την κατάργηση του ΑΦΜ και την αλλαγή των στοιχείων της ταυτότητας, προσθέτει ο κ. Αβαρλής.

Άλλη μία παρέμβαση η οποία έχει ολοκληρωθεί, είναι η λειτουργία της πλατφόρμας των Ανοιχτών Δεδομένων, από την οποία οι πολίτες μπορούν να αντλούν στοιχεία για πολλές πτυχές της καθημερινότητας.

Εξάλλου, μέχρι την άνοιξη του 2022 θα τεθούν σε λειτουργία τα δύο νέα λογισμικά του δήμου: το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Οικονομικών Υπηρεσιών και το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εξυπηρέτησης του Πολίτη, που θα προμηθευθεί ο δήμος. ώστε να υπάρχει μία προσωποποιημένη πληροφόρηση σε μία καρτέλα για κάθε δημότη, στο μοντέλο του taxisnet.

Το νέο ΟΠΣΟΥ θα κινείται ευέλικτα, ταχύτερα και με περισσότερες δικλείδες ασφαλείας. Ενδεικτικά ο κ. Αβαρλής διαμηνύει ότι σήμερα ένας διαγωνισμός δεν μπορεί να παρακολουθείται σε κάθε βήμα. Με τον νέο ΟΠΣΟΥ όμως, δεν θα μπορεί κανείς να «παρακάμψει» κάποιο βήμα, προσφέροντας έτσι μεγαλύτερη διαφάνεια και ταχύτητα.

Το επόμενο βήμα της διοίκησης Ζέρβα είναι η μετατροπή της Θεσσαλονίκης σε Smart City. Ήδη διενεργούνται οι μελέτες του διαγωνισμού των 5,3 εκατ. για την προμήθεια επιπλέον καινούριων υπολογιστών, αλλά κυρίως για την πλήρη ανανέωση των υποδομών στα 110 κτίρια του δήμου Θεσσαλονίκης, ώστε να αναβαθμιστεί η διασύνδεσή τους. Επιπλέον προβλέπονται καινούρια συστήματα ασφαλείας (σ.σ. τα λεγόμενα firewalls). Στο ίδιο πλαίσιο θα εγκατασταθούν αισθητήρες σε διάφορα σημεία της πόλης παρέχοντας πληροφόρηση στον δήμο και στους δημότες για ποικίλα ζητήματα, από το κυκλοφοριακό μέχρι τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης, εξηγεί ο αντιδήμαρχος.

Ταυτόχρονα, μέσω του προγράμματος Αντ. Τρίτσης θα προχωρήσει η πλήρης ψηφιοποίηση όλων των αρχείων του δημοτολογίου και του ληξιαρχείου, διότι μέχρι το 2014 δεν υπήρχε το Μητρώο Πολιτών και ως εκ τούτου 1,5 εκατομμύριο έγγραφα, παραμένουν σε χειρόγραφη μορφή, υπενθυμίζει ο κ. Αβαρλής.

Επιχειρησιακός Σχεδιασμός

Τις προηγούμενες ημέρες ολοκληρώθηκε από το τμήμα Επιχειρησιακού Σχεδιασμού και Παρακολούθησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων η σύνταξη του προσχεδίου του επιχειρησιακού σχεδιασμού του δήμου για την περίοδο 2022-2030. Στην ουσία πρόκειται για ό,τι «σκέφτεται» ο δήμος ότι πρέπει να γίνει μέχρι το 2030 και συνδέεται με το περιβάλλον, τα έργα υποδομών, το κυκλοφοριακό, την κλιματική αλλαγή και κάθε επίπεδο, διευκρινίζει ο αντιδήμαρχος.

Μέχρι την άνοιξη του 2022 θα κατατεθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο, καθώς το επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η διαβούλευση με τους φορείς και τους πολίτες. Η διαβούλευση θα διεξάγεται σε κάθε Δημοτική Ενότητα, ανά θεματική, με την παρουσία των αρμόδιων αντιδημάρχων, ενημερώνει ο κ. Αβαρλής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο προσχέδιο τονίζεται, μεταξύ άλλων, το πρόβλημα των αιωρούμενων μικροσωματιδίων στο κέντρο και στα δυτικά της πόλης, η κάτω του μέσου όρου αναλογία πρασίνου-κατοίκων, η έλλειψη έργων όμβριων υδάτων που προκαλεί πλημμυρικά φαινόμενα και το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Βεβαίως, στο προσχέδιο κατατίθενται και προτάσεις για την επίλυση των προβλημάτων.

Μεταναστευτική Πολιτική

Μέχρι σήμερα «στήσαμε καινούρια υπηρεσία για τη διαχείριση των προσφύγων, αλλάζοντας τον Οργανισμό Εσωτερικών Υπηρεσιών» και συγκεντρώνοντας όλο το προσωπικό του δήμου που ασχολείται με τους πρόσφυγες, λέει ο κ. Αβαρλής

Ακόμη, ξεκίνησε η λειτουργία του Συμβουλίου Ένταξης Μεταναστών και Προσφύγων και παρά τους περιορισμούς της πανδημίας, ο δήμος κατάφερε, όταν το επέτρεπαν τα μέτρα, να διοργανώσει εκδηλώσεις με τη συμμετοχή προσφύγων. Επίσης, πριν από λίγες ημέρες στο αίθριο του δημαρχιακού μεγάρου συγκεντρώθηκαν πάνω από 600 πρόσφυγες και 18 επιχειρήσεις συγκεντρώνοντας βιογραφικά και προσφέροντας ακολούθως εργασία.

Τον Σεπτέμβριο είχε παρουσιαστεί στο Γενί Τζαμί η φωτογραφική έκθεση προσφύγων, όπως επίσης και κάποιες θεατρικές παραστάσεις για τα προσφυγόπουλα, αν και ο αντιδήμαρχος τονίζει ότι η πανδημία περιόρισε αρκετά τις δυνατότητες για δράσεις στο προσφυγικό.

Τέλος, ο κ. Αβαρλής υπενθυμίζει ότι ο δήμος διαχειρίζεται το πρόγραμμα REACT για τη στέγαση των προσφύγων, στο πλαίσιο του οποίου οι υπηρεσίες του συνδράμουν τους ωφελούμενους σε κάθε βήμα τους, προκειμένου να ενταχθούν στην κοινωνία.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 31 Οκτωβρίου 2021

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία