ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Με «ούριο άνεμο» η εκκίνηση του τουρισμού στην Κεντρική Μακεδονία

Η φετινή τουριστική περίοδος αναμένεται να κινηθεί σε θετική τροχιά με την ΠΚΜ να εκτιμά ότι επανέρχεται η κινητικότητα στο επίπεδο του 2019

 30/05/2022 07:00

Με «ούριο άνεμο»  η εκκίνηση του τουρισμού στην Κεντρική Μακεδονία

Φανή Σοβιτσλή

Με ούριο άνεμο, παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον που διαμόρφωσε η ενεργειακή κρίση, εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία, φαίνεται να ξεκινά η φετινή τουριστική σεζόν στην Κεντρική Μακεδονία, καθώς ο Μάιος αποδείχθηκε πολύ καλός σε αφίξεις τουριστών και πληρότητες σε ξενοδοχεία και άλλα καταλύματα σε σχέση με το 2019, που ήταν χρονιά σταθμός για τον τουρισμό σε όλη τη χώρα.

Τα μηνύματα που λαμβάνει ήδη η διεύθυνση Τουρισμού της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι ότι φέτος η σεζόν θα πάει πολύ καλά, καθώς τα τηλέφωνα στα ξενοδοχεία χτυπούν και πάλι (αναλυτικό ρεπορτάζ για τα ξενοδοχεία στη Θεσσαλονίκη στις σελίδες οικονομίας) και οι ιστοσελίδες των μεγάλων tour operators να δέχονται ολοένα και αυξανόμενη επισκεψιμότητα τόσο για τους δημοφιλής προορισμούς της Χαλκιδικής και της Πιερίας που στηρίζονται στο «ήλιος - θάλασσα» όσο και για τη Θεσσαλονίκη και άλλες περιοχές που προσφέρονται για εναλλακτικό τουρισμό. Παράλληλα άρχισε να κινείται δυναμικά και ο συνεδριακός τουρισμός που λόγω COVID είχε υποστεί… Καθίζηση και πολλά events, μεγάλες εκδηλώσεις, εκθέσεις και άλλες δραστηριότητες.

«Τα μηνύματα που λαμβάνουμε ευρύτερα από το χώρο του τουρισμού, ξενοδοχεία, αεροπορικές εταιρείες, tour operatorς για τους επόμενους μήνες, που είναι οι πλέον κρίσιμοι είναι κάτι παραπάνω από θετικά, ενώ μία πρώτη καλή γεύση πήραμε όλο το Μάιο. Φαίνεται ότι μετά από δυο δύσκολα χρόνια που και ο τουρισμός… εγκλωβίστηκε στο τούνελ της πανδημίας, φέτος η χρονιά θα είναι πολύ καλή και ίσως αγγίξει ίσως και ξεπεράσει το 2019» τόνισε μιλώντας στη «ΜτΚ» ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος.

Ωστόσο ανέφερε ότι η διεύθυνση Τουρισμού της ΠΚΜ δεν παραγνωρίζει την κατάσταση που έχει διαμορφώσει η ενεργειακή κρίση, λόγω και του πολέμου, αλλά όπως είπε «είμαστε αισιόδοξοι, γιατί αυτί δείχνουν τα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία υπάρχει ένα ισχυρό ρεύμα προκρατήσεων. Είναι βέβαια last minute αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουμε ακυρώσεις».

Ο κ. Θάνος εκτίμησε μάλιστα ότι αυτό το ρεύμα θα αυξηθεί μετά το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος για τους δημοφιλείς και αναλλακτικούς τουριστικούς προορισμούς στην Κεντρική Μακεδονία.

Ποιοι θα καλύψουν το κενό των Ρώσων

Κληθείς πάντως να απαντήσει πως θα καλυφθεί το κενό που θα αφήσουν κυρίως οι Ρώσοι τουρίστες, καθώς πριν από τον πόλεμο η χώρα μας υπολόγιζε ότι θα υποδεχόταν περισσότερους από 250.000 Ρώσους τουρίστες, ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας επισήμανε ότι «η πολύ σημαντική αγορά της Ρωσίας μπορεί να καλυφθεί από άλλες, όπως των ΗΠΑ, των χωρών της Κεντρικής Ευρώπης, της Βρετανίας και βέβαια των Βαλκανίων που για την Κεντρική Μακεδονία και εν γένει τη Βόρεια Ελλάδα οι Βαλκάνιοι τουρίστες είναι το βαρύ πυροβολικό της».

Πάντως ο κ. Θάνος παραδέχθηκε πως παρά τα αισιόδοξα μηνύματα, υπάρχει πάντα και ο απρόβλεπτος παράγοντας, και σε αυτή τη φάση σχετίζεται με την κλιμάκωση της ενεργειακής κρίσης που μοιραία έφερε μεγάλη ακρίβεια. «Όλα αυτά τα λαμβάνουμε υπόψη, αλλά ουδείς μπορεί να προβλέψει τι θα γίνει το επόμενο διάστημα και πως τελικά θα διαμορφωθούν οι τιμές και βέβαια η επισκεψιμότητα» σχολίασε ο κ. Θάνος.

Την ίδια ώρα οι προετοιμασίες της διεύθυνσης Τουρισμού της ΠΚΜ είναι πυρετώδεις αυτό το διάστημα, προκειμένου να προβληθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η στοχευμένη τουριστική καμπάνια «Do Something Great», σε αγορές στόχους. Πρόσφατα μάλιστα η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έλαβε το χρυσό βραβείο για το βίντεο της καμπάνιας καθώς και δύο ασημένια βραβεία για τις κατηγορίες του τουριστικού προορισμού και της καμπάνιας τουριστικής προβολής, διακρίσεις που επιβραβεύουν τη μεγάλη προσπάθεια που γίνεται τα τελευταία χρόνια από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Κεντρικής Μακεδονίας, με τελικό στόχο τον 12μηνο τουρισμό.

«Με την νέα μας καμπάνια φιλοδοξούμε ο προορισμός μας να αναδειχθεί και να τοποθετηθεί υψηλά στις προτιμήσεις των επισκεπτών της χώρας μας και να διεκδικήσουμε ένα μεγαλύτερο κομμάτι του εισερχόμενου τουρισμού. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού εργαζόμαστε μεθοδικά και στοχευμένα, προσεγγίζοντας πιο μακρινές αγορές εκτός από τις ευρωπαϊκές, όπως είναι η Μέση Ανατολή και οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής με τοπικές και εθνικές συνέργειες και προβάλλοντας κυρίως θεματικά προϊόντα όπως η κρουαζιέρα και ο τουρισμός πολυτελείας», σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης κ. Θάνος.

Σύμφωνα με τον ίδιο η προβολή της Κεντρικής Μακεδονίας, αποτελεί μεγάλο στοίχημα για τη διοίκηση της περιφέρειας, και ειδικά τη δύσκολη αυτή περίοδο, θα επικεντρωθεί κυρίως στο γεγονός ότι η Κεντρική Μακεδονία εκτός από καλή θάλασσα, καθαρές ακτές, διαθέτει και βουνό, μεγάλο και ενδιαφέρον δηλ. ορεινό όγκο, που προσφέρεται για εναλλακτικές διακοπές.

Κρουαζιέρα θα σε πάω με πλοίο «μπουτίκ»

Η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας πάντως επενδύει τουριστικά και στην κρουαζιέρα, η οποία με βάση τα στοιχεία επανέρχεται δυναμικά. Σύμφωνα με τον ΟΛΘ υπάρχουν αυτήν την στιγμή 62 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, έναντι 17 το 2021, εκ των οποίων οι μισές περίπου είναι «Home port», ενώ μερικές από αυτές έχουν παραμονή στο λιμάνι για αρκετές ώρες. Ειδικότερα υπάρχουν πλοία που θα μείνουν στο λιμάνι και δυο και τρεις ημέρες που αυτό σημαίνει ότι οι τουρίστες της κρουαζιέρας θα βγουν στην πόλη, θα επισκεφθούν εστιατόρια και καφέ και θα γνωρίσουν την πόλη.

Στην κατεύθυνση αυτή έχει δουλέψει και ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, ο οποίος μάλιστα πρόσφατα συμμετείχε στην παγκόσμια έκθεση της βιομηχανίας κρουαζιέρας στο SeaTrade Cruise Global, τη μεγαλύτερη παγκόσμια συνάντηση - έκθεση της βιομηχανίας κρουαζιέρας.

Σε συνεργασία με τη διεύθυνση Τουρισμού της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης και τον «οικοδεσπότη» ΕΟΤ Β. Αμερικής, ο Οργανισμός Τουρισμού με την πρόεδρο του Βούλα Πατουλίδου, πραγματοποίησε σημαντικές συναντήσεις με υψηλόβαθμα στελέχη του χώρου. Η αποστολή του Οργανισμού είχε εκτενείς επαφές με στελέχη της Silver Sea Cruises, της Royal Caribbean και Celebrity Cruises που ήδη «δένουν» τα κρουαζιερόπλοια τους στην πόλη, και συζήτησε μαζί τους θέματα που αφορούν στο μάρκετινγκ, τις πρακτικές διευκολύνσεων και περαιτέρω ανάπτυξης του προορισμού με εξτρά αφίξεις καθώς και τον κύριο στόχο να λειτουργήσει η Θεσσαλονίκη ως λιμένας βάσης των μεγάλων αυτών πολυεθνικών, κάτι το οποίο θα έχει πολλαπλασιαστικά θετικά αποτελέσματα σε αφίξεις και διανυκτερεύσεις στην πόλη.

Σύμφωνα με την κ. Πατουλίδου σε πολύ θετικό κλίμα έγιναν οι επαφές για την προσέλκυση νέων εταιρειών όπως ο κολοσσός Norwegian Cruise Lines και άλλων μπουτίκ κρουαζιερόπλοιων, με σκοπό να προσθέσουν τη Θεσσαλονίκη στα προγράμματά τους. Εξίσου θετικές ήταν και οι διερευνητικές επαφές με την CLIA, την παγκόσμια ένωση εταιριών κρουαζιέρας όπου συζητήθηκε το ενδεχόμενο ένταξης του προορισμού στις premium λίστες της ένωσης.

Όπως δήλωσε η πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού «η Θεσσαλονίκη δεν είναι απλά ένας ιδανικός προορισμός κρουαζιέρας, που προσφέρει μία εμπειρία ζωής για τους επισκέπτες της. Η Θεσσαλονίκη είναι το λιμάνι, για το οποίο ήδη έχουν αρχίσει οι επαγγελματίες του χώρου να μιλούν ο ένας στον άλλον. Είναι και ένα λαμπρό παράδειγμα συνεργιών, επαγγελματισμού και μεθοδικότητας στην προσέλκυση εισοδήματος μέσω του τουρισμού. Η παρουσία μας στην έκθεση SeaTrade ήταν πολύ σημαντική σε μία περίοδο κατά την οποία ο κλάδος κάνει μία ολική επανεκκίνηση, αναθεωρεί το προϊόν του και ψάχνει νέους ορίζοντες».

Τουρίστες μέχρι… το χειμώνα

Θετικά όμως είναι και τα μηνύματα που στέλνει για τη φετινή τουριστική σεζόν και το υπουργείο Τουρισμού, καθώς σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Βασίλη Κικίλια στόχος μας είναι να επιμηκυνθεί το τουριστικό μοντέλο σε όλους τους προορισμούς της χώρας. «Φιλοδοξία μας είναι να έχουμε τουρίστες -κάτι που μεταφράζεται σε εισόδημα για τη μέση ελληνική οικογένεια- μέχρι τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο», δήλωσε ο ίδιος.

Ο υπουργός Τουρισμού έκανε λόγο για πολύ θετικά μηνύματα από τις κρατήσεις και τις αφίξεις των πρώτων τουριστών στη χώρα μας, τονίζοντας ότι «πάνω από 1,5 εκατ. ταξιδιώτες αναμένονται, μόνο από τη Ρουμανία, κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα: Θάσο Καβάλα, Πιερία και φυσικά Χαλκιδική. Όπως ανέφεραν δε οι τουριστικοί πράκτορες με τους οποίους συναντήθηκα στο Βουκουρέστι, η Ελλάδα αποτελεί τον νούμερο ‘ένα’ προορισμό για τους Ρουμάνους φέτος».

Ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε και στη μεθοδική προετοιμασία που προηγήθηκε τον χειμώνα και τη στρατηγική που ακολουθήθηκε, με το άνοιγμα νέων τουριστικών προορισμών, αλλά και στους καρπούς που πλέον είναι ορατοί από την προσπάθεια εξωστρέφειας της χώρας. «Αντιμετωπίζουμε όλες τις κρίσεις τριάντα τρεις μήνες τώρα, με σύνεση και αποτελεσματικότητα. Η πανδημία και ο τρόπος που την αντιμετωπίσαμε, ειδικά στα πρώτα της κύματα, οδήγησε σε ένα rebranding της χώρας στο εξωτερικό και μας καθιέρωσε ως έναν ασφαλή προορισμό. Η εξωστρέφεια της χώρας ‘επιστρέφει’ φέτος με μισό εκατομμύριο ταξιδιώτες με απευθείας πτήσεις από τις ΗΠΑ στο ‘Ελευθέριος Βενιζέλος’». Αναφερόμενος στους εργαζόμενους στον κλάδο του τουρισμού, ο κ. Κικίλιας στάθηκε στη σημασία της σημαντικής παρέμβασης της Κυβέρνησης με την πρόσφατη αύξηση του κατώτατου μισθού και κάλεσε τους επιχειρηματίες του χώρου να σεβαστούν -όπως είπε- τους εργαζόμενούς τους.

Κοινωνικός τουρισμός από 1η Ιουλίου

Στο μεταξύ το υπουργείο Τουρισμού βρίσκεται σε ετοιμότητα και για το νέο πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού, ύψους 30 εκατ. ευρώ, που θα αρχίσει από την 1η Ιουλίου. «Αυτό το κομμάτι των Ελλήνων που δυσκολεύονται και ζορίζονται πιο πολύ από όλους από ενεργειακή κρίση, πληρώνοντας υψηλούς λογαριασμούς -ενώ δεν έχει- και που τους στηρίζουμε συνεχώς, ως οφείλουμε ενεργειακά, θα πρέπει να βοηθηθούν επίσης για να μπορέσουν να πάρουν τα παιδιά και την οικογένειά τους και να επισκεφθούν έναν νησιωτικό ή ηπειρωτικό προορισμό, στην πανέμορφη χώρα μας. Το υπουργείο Οικονομικών συμφώνησε 30 εκατ. ευρώ φέτος να διατεθούν, χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες, για τους Έλληνες που δεν μπορούν ή δεν έχουν τη δυνατότητα να πάνε διακοπές» δήλωσε ο κ. Κικίλιας.

Αναφορικά μάλιστα με τη διαδικασία, είπε, πως θα είναι σαν το «free pass» και το voucher για τους δικαιούχους και θα ισχύει για όλο το χρόνο, προκειμένου να μπορεί να χρησιμοποιηθεί, όποτε ο ωφελούμενος το επιθυμεί, χωρίς περιορισμούς.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 29.05.2022

Με ούριο άνεμο, παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον που διαμόρφωσε η ενεργειακή κρίση, εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία, φαίνεται να ξεκινά η φετινή τουριστική σεζόν στην Κεντρική Μακεδονία, καθώς ο Μάιος αποδείχθηκε πολύ καλός σε αφίξεις τουριστών και πληρότητες σε ξενοδοχεία και άλλα καταλύματα σε σχέση με το 2019, που ήταν χρονιά σταθμός για τον τουρισμό σε όλη τη χώρα.

Τα μηνύματα που λαμβάνει ήδη η διεύθυνση Τουρισμού της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι ότι φέτος η σεζόν θα πάει πολύ καλά, καθώς τα τηλέφωνα στα ξενοδοχεία χτυπούν και πάλι (αναλυτικό ρεπορτάζ για τα ξενοδοχεία στη Θεσσαλονίκη στις σελίδες οικονομίας) και οι ιστοσελίδες των μεγάλων tour operators να δέχονται ολοένα και αυξανόμενη επισκεψιμότητα τόσο για τους δημοφιλής προορισμούς της Χαλκιδικής και της Πιερίας που στηρίζονται στο «ήλιος - θάλασσα» όσο και για τη Θεσσαλονίκη και άλλες περιοχές που προσφέρονται για εναλλακτικό τουρισμό. Παράλληλα άρχισε να κινείται δυναμικά και ο συνεδριακός τουρισμός που λόγω COVID είχε υποστεί… Καθίζηση και πολλά events, μεγάλες εκδηλώσεις, εκθέσεις και άλλες δραστηριότητες.

«Τα μηνύματα που λαμβάνουμε ευρύτερα από το χώρο του τουρισμού, ξενοδοχεία, αεροπορικές εταιρείες, tour operatorς για τους επόμενους μήνες, που είναι οι πλέον κρίσιμοι είναι κάτι παραπάνω από θετικά, ενώ μία πρώτη καλή γεύση πήραμε όλο το Μάιο. Φαίνεται ότι μετά από δυο δύσκολα χρόνια που και ο τουρισμός… εγκλωβίστηκε στο τούνελ της πανδημίας, φέτος η χρονιά θα είναι πολύ καλή και ίσως αγγίξει ίσως και ξεπεράσει το 2019» τόνισε μιλώντας στη «ΜτΚ» ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος.

Ωστόσο ανέφερε ότι η διεύθυνση Τουρισμού της ΠΚΜ δεν παραγνωρίζει την κατάσταση που έχει διαμορφώσει η ενεργειακή κρίση, λόγω και του πολέμου, αλλά όπως είπε «είμαστε αισιόδοξοι, γιατί αυτί δείχνουν τα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία υπάρχει ένα ισχυρό ρεύμα προκρατήσεων. Είναι βέβαια last minute αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουμε ακυρώσεις».

Ο κ. Θάνος εκτίμησε μάλιστα ότι αυτό το ρεύμα θα αυξηθεί μετά το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος για τους δημοφιλείς και αναλλακτικούς τουριστικούς προορισμούς στην Κεντρική Μακεδονία.

Ποιοι θα καλύψουν το κενό των Ρώσων

Κληθείς πάντως να απαντήσει πως θα καλυφθεί το κενό που θα αφήσουν κυρίως οι Ρώσοι τουρίστες, καθώς πριν από τον πόλεμο η χώρα μας υπολόγιζε ότι θα υποδεχόταν περισσότερους από 250.000 Ρώσους τουρίστες, ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας επισήμανε ότι «η πολύ σημαντική αγορά της Ρωσίας μπορεί να καλυφθεί από άλλες, όπως των ΗΠΑ, των χωρών της Κεντρικής Ευρώπης, της Βρετανίας και βέβαια των Βαλκανίων που για την Κεντρική Μακεδονία και εν γένει τη Βόρεια Ελλάδα οι Βαλκάνιοι τουρίστες είναι το βαρύ πυροβολικό της».

Πάντως ο κ. Θάνος παραδέχθηκε πως παρά τα αισιόδοξα μηνύματα, υπάρχει πάντα και ο απρόβλεπτος παράγοντας, και σε αυτή τη φάση σχετίζεται με την κλιμάκωση της ενεργειακής κρίσης που μοιραία έφερε μεγάλη ακρίβεια. «Όλα αυτά τα λαμβάνουμε υπόψη, αλλά ουδείς μπορεί να προβλέψει τι θα γίνει το επόμενο διάστημα και πως τελικά θα διαμορφωθούν οι τιμές και βέβαια η επισκεψιμότητα» σχολίασε ο κ. Θάνος.

Την ίδια ώρα οι προετοιμασίες της διεύθυνσης Τουρισμού της ΠΚΜ είναι πυρετώδεις αυτό το διάστημα, προκειμένου να προβληθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η στοχευμένη τουριστική καμπάνια «Do Something Great», σε αγορές στόχους. Πρόσφατα μάλιστα η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έλαβε το χρυσό βραβείο για το βίντεο της καμπάνιας καθώς και δύο ασημένια βραβεία για τις κατηγορίες του τουριστικού προορισμού και της καμπάνιας τουριστικής προβολής, διακρίσεις που επιβραβεύουν τη μεγάλη προσπάθεια που γίνεται τα τελευταία χρόνια από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Κεντρικής Μακεδονίας, με τελικό στόχο τον 12μηνο τουρισμό.

«Με την νέα μας καμπάνια φιλοδοξούμε ο προορισμός μας να αναδειχθεί και να τοποθετηθεί υψηλά στις προτιμήσεις των επισκεπτών της χώρας μας και να διεκδικήσουμε ένα μεγαλύτερο κομμάτι του εισερχόμενου τουρισμού. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού εργαζόμαστε μεθοδικά και στοχευμένα, προσεγγίζοντας πιο μακρινές αγορές εκτός από τις ευρωπαϊκές, όπως είναι η Μέση Ανατολή και οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής με τοπικές και εθνικές συνέργειες και προβάλλοντας κυρίως θεματικά προϊόντα όπως η κρουαζιέρα και ο τουρισμός πολυτελείας», σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης κ. Θάνος.

Σύμφωνα με τον ίδιο η προβολή της Κεντρικής Μακεδονίας, αποτελεί μεγάλο στοίχημα για τη διοίκηση της περιφέρειας, και ειδικά τη δύσκολη αυτή περίοδο, θα επικεντρωθεί κυρίως στο γεγονός ότι η Κεντρική Μακεδονία εκτός από καλή θάλασσα, καθαρές ακτές, διαθέτει και βουνό, μεγάλο και ενδιαφέρον δηλ. ορεινό όγκο, που προσφέρεται για εναλλακτικές διακοπές.

Κρουαζιέρα θα σε πάω με πλοίο «μπουτίκ»

Η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας πάντως επενδύει τουριστικά και στην κρουαζιέρα, η οποία με βάση τα στοιχεία επανέρχεται δυναμικά. Σύμφωνα με τον ΟΛΘ υπάρχουν αυτήν την στιγμή 62 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, έναντι 17 το 2021, εκ των οποίων οι μισές περίπου είναι «Home port», ενώ μερικές από αυτές έχουν παραμονή στο λιμάνι για αρκετές ώρες. Ειδικότερα υπάρχουν πλοία που θα μείνουν στο λιμάνι και δυο και τρεις ημέρες που αυτό σημαίνει ότι οι τουρίστες της κρουαζιέρας θα βγουν στην πόλη, θα επισκεφθούν εστιατόρια και καφέ και θα γνωρίσουν την πόλη.

Στην κατεύθυνση αυτή έχει δουλέψει και ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, ο οποίος μάλιστα πρόσφατα συμμετείχε στην παγκόσμια έκθεση της βιομηχανίας κρουαζιέρας στο SeaTrade Cruise Global, τη μεγαλύτερη παγκόσμια συνάντηση - έκθεση της βιομηχανίας κρουαζιέρας.

Σε συνεργασία με τη διεύθυνση Τουρισμού της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης και τον «οικοδεσπότη» ΕΟΤ Β. Αμερικής, ο Οργανισμός Τουρισμού με την πρόεδρο του Βούλα Πατουλίδου, πραγματοποίησε σημαντικές συναντήσεις με υψηλόβαθμα στελέχη του χώρου. Η αποστολή του Οργανισμού είχε εκτενείς επαφές με στελέχη της Silver Sea Cruises, της Royal Caribbean και Celebrity Cruises που ήδη «δένουν» τα κρουαζιερόπλοια τους στην πόλη, και συζήτησε μαζί τους θέματα που αφορούν στο μάρκετινγκ, τις πρακτικές διευκολύνσεων και περαιτέρω ανάπτυξης του προορισμού με εξτρά αφίξεις καθώς και τον κύριο στόχο να λειτουργήσει η Θεσσαλονίκη ως λιμένας βάσης των μεγάλων αυτών πολυεθνικών, κάτι το οποίο θα έχει πολλαπλασιαστικά θετικά αποτελέσματα σε αφίξεις και διανυκτερεύσεις στην πόλη.

Σύμφωνα με την κ. Πατουλίδου σε πολύ θετικό κλίμα έγιναν οι επαφές για την προσέλκυση νέων εταιρειών όπως ο κολοσσός Norwegian Cruise Lines και άλλων μπουτίκ κρουαζιερόπλοιων, με σκοπό να προσθέσουν τη Θεσσαλονίκη στα προγράμματά τους. Εξίσου θετικές ήταν και οι διερευνητικές επαφές με την CLIA, την παγκόσμια ένωση εταιριών κρουαζιέρας όπου συζητήθηκε το ενδεχόμενο ένταξης του προορισμού στις premium λίστες της ένωσης.

Όπως δήλωσε η πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού «η Θεσσαλονίκη δεν είναι απλά ένας ιδανικός προορισμός κρουαζιέρας, που προσφέρει μία εμπειρία ζωής για τους επισκέπτες της. Η Θεσσαλονίκη είναι το λιμάνι, για το οποίο ήδη έχουν αρχίσει οι επαγγελματίες του χώρου να μιλούν ο ένας στον άλλον. Είναι και ένα λαμπρό παράδειγμα συνεργιών, επαγγελματισμού και μεθοδικότητας στην προσέλκυση εισοδήματος μέσω του τουρισμού. Η παρουσία μας στην έκθεση SeaTrade ήταν πολύ σημαντική σε μία περίοδο κατά την οποία ο κλάδος κάνει μία ολική επανεκκίνηση, αναθεωρεί το προϊόν του και ψάχνει νέους ορίζοντες».

Τουρίστες μέχρι… το χειμώνα

Θετικά όμως είναι και τα μηνύματα που στέλνει για τη φετινή τουριστική σεζόν και το υπουργείο Τουρισμού, καθώς σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Βασίλη Κικίλια στόχος μας είναι να επιμηκυνθεί το τουριστικό μοντέλο σε όλους τους προορισμούς της χώρας. «Φιλοδοξία μας είναι να έχουμε τουρίστες -κάτι που μεταφράζεται σε εισόδημα για τη μέση ελληνική οικογένεια- μέχρι τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο», δήλωσε ο ίδιος.

Ο υπουργός Τουρισμού έκανε λόγο για πολύ θετικά μηνύματα από τις κρατήσεις και τις αφίξεις των πρώτων τουριστών στη χώρα μας, τονίζοντας ότι «πάνω από 1,5 εκατ. ταξιδιώτες αναμένονται, μόνο από τη Ρουμανία, κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα: Θάσο Καβάλα, Πιερία και φυσικά Χαλκιδική. Όπως ανέφεραν δε οι τουριστικοί πράκτορες με τους οποίους συναντήθηκα στο Βουκουρέστι, η Ελλάδα αποτελεί τον νούμερο ‘ένα’ προορισμό για τους Ρουμάνους φέτος».

Ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε και στη μεθοδική προετοιμασία που προηγήθηκε τον χειμώνα και τη στρατηγική που ακολουθήθηκε, με το άνοιγμα νέων τουριστικών προορισμών, αλλά και στους καρπούς που πλέον είναι ορατοί από την προσπάθεια εξωστρέφειας της χώρας. «Αντιμετωπίζουμε όλες τις κρίσεις τριάντα τρεις μήνες τώρα, με σύνεση και αποτελεσματικότητα. Η πανδημία και ο τρόπος που την αντιμετωπίσαμε, ειδικά στα πρώτα της κύματα, οδήγησε σε ένα rebranding της χώρας στο εξωτερικό και μας καθιέρωσε ως έναν ασφαλή προορισμό. Η εξωστρέφεια της χώρας ‘επιστρέφει’ φέτος με μισό εκατομμύριο ταξιδιώτες με απευθείας πτήσεις από τις ΗΠΑ στο ‘Ελευθέριος Βενιζέλος’». Αναφερόμενος στους εργαζόμενους στον κλάδο του τουρισμού, ο κ. Κικίλιας στάθηκε στη σημασία της σημαντικής παρέμβασης της Κυβέρνησης με την πρόσφατη αύξηση του κατώτατου μισθού και κάλεσε τους επιχειρηματίες του χώρου να σεβαστούν -όπως είπε- τους εργαζόμενούς τους.

Κοινωνικός τουρισμός από 1η Ιουλίου

Στο μεταξύ το υπουργείο Τουρισμού βρίσκεται σε ετοιμότητα και για το νέο πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού, ύψους 30 εκατ. ευρώ, που θα αρχίσει από την 1η Ιουλίου. «Αυτό το κομμάτι των Ελλήνων που δυσκολεύονται και ζορίζονται πιο πολύ από όλους από ενεργειακή κρίση, πληρώνοντας υψηλούς λογαριασμούς -ενώ δεν έχει- και που τους στηρίζουμε συνεχώς, ως οφείλουμε ενεργειακά, θα πρέπει να βοηθηθούν επίσης για να μπορέσουν να πάρουν τα παιδιά και την οικογένειά τους και να επισκεφθούν έναν νησιωτικό ή ηπειρωτικό προορισμό, στην πανέμορφη χώρα μας. Το υπουργείο Οικονομικών συμφώνησε 30 εκατ. ευρώ φέτος να διατεθούν, χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες, για τους Έλληνες που δεν μπορούν ή δεν έχουν τη δυνατότητα να πάνε διακοπές» δήλωσε ο κ. Κικίλιας.

Αναφορικά μάλιστα με τη διαδικασία, είπε, πως θα είναι σαν το «free pass» και το voucher για τους δικαιούχους και θα ισχύει για όλο το χρόνο, προκειμένου να μπορεί να χρησιμοποιηθεί, όποτε ο ωφελούμενος το επιθυμεί, χωρίς περιορισμούς.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 29.05.2022

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία