ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με εισόδημα έως 45.000 ευρώ το fuel pass 2 - Ανοίγει τέλος Ιουλίου η πλατφόρμα

Η ενίσχυση απευθύνεται σε περισσότερους από τρία εκατομμύρια οδηγούς, ενώ θα υπάρξει και μια ξεχωριστή παρέμβαση για αγρότες

 21/06/2022 15:35

Με εισόδημα έως 45.000 ευρώ το fuel pass 2 - Ανοίγει τέλος Ιουλίου η πλατφόρμα
Φωτ. αρχείου

Στα τέλη του Ιουλίου προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομικών να ανοίξει η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τη νέα κάρτα καυσίμων (Fuel Pass-2) για το τρίμηνο Ιουλίου- Σεπτεμβρίου, η οποία θα αφορά σε περισσότερους από 3,1 εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και μοτοσικλετών σε σύνολο 3,5 εκατομμυρίων.

Εξειδικεύοντας τα μέτρα που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός, ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε ότι η επιδότηση στη βενζίνη θα αφορά σε φυσικά πρόσωπα (και ελεύθερους επαγγελματίες) φορολογικούς κατοίκους Ελλάδας, με δηλωθέν εισόδημα τις 30.000 ευρώ για το φορολογικό έτος 2021, το οποίο προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε μέλος του νοικοκυριού και έως τις 45.000 ευρώ.

Ειδικότερα, εάν ο δικαιούχος χρησιμοποιήσει την ψηφιακή κάρτα για να λάβει την επιδότηση, το ποσό για το τρίμηνο στην ηπειρωτική Ελλάδα θα ανέλθει σε 80 ευρώ (με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό σε 65 ευρώ) έναντι των 45 ευρώ της προηγούμενης επιδότησης. Για τις νησιωτικές περιοχές (συμπεριλαμβανομένης της Κρήτης) είναι 100 ευρώ (85 ευρώ για τραπεζικό λογαριασμό) έναντι των 55 ευρώ.

Για τις μοτοσικλέτες είναι 60 ευρώ (45 ευρώ για τραπεζικό λογαριασμό) έναντι των 35 ευρώ. Ειδικά για τις νησιωτικές περιοχές, για τις μοτοσικλέτες είναι 70 ευρώ (55 ευρώ για τραπεζικό λογαριασμό). Γενικά, με τη χρήση της ψηφιακής κάρτας η επιδότηση αυξάνεται κατά 15 ευρώ έναντι των 5 ευρώ την προηγούμενη φορά.

Σύμφωνα με τον υπουργό, η επιδότηση είναι 0,44 ευρώ/λίτρο για την ηπειρωτική Ελλάδα και 0,56 ευρώ/λίτρο για τις νησιωτικές περιοχές. Υπολόγισε δε, ότι τα 180 λίτρα βενζίνης για το τρίμηνο που επιδοτούνται, αντιστοιχούν σε δρομολόγιο 600 χιλιομέτρων τον μήνα. Ενώ, με την επιδότηση η τιμή της βενζίνης θα μειωθεί σε κάτω από 2 ευρώ το λίτρο. Το συνολικό κόστος του μέτρου αυτού ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, συνεχίζεται και για το επόμενο τρίμηνο η επιδότηση στην αντλία του πετρελαίου κίνησης (diesel) με 0,12 ευρώ/λίτρο ή 0,15 ευρώ/λίτρο με τον ΦΠΑ. Το κόστος ανέρχεται σε 115 εκατ. ευρώ.

Κάποια παραδείγματα που παρέθεσε ο γενικός γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής Θάνος Πετραλιάς έχουν ως εξής:

Για τα 60 λίτρα καυσίμου τον μήνα, μετά την επιδότηση,

-Στην Αττική, η τιμή της βενζίνης από 2,40 ευρώ/λίτρο θα μειωθεί σε 1,96 ευρώ/λίτρο. Το πετρέλαιο κίνησης, από 2,06 ευρώ/λίτρο θα μειωθεί σε 1,62 ευρώ/λίτρο.

-Στα Δωδεκάνησα, η βενζίνη από 2,55 ευρώ/λίτρο θα μειωθεί σε 1,99 ευρώ/λίτρο.

-Στις Κυκλάδες, το πετρέλαιο κίνησης από 2,22 ευρώ/λίτρο θα μειωθεί σε 1,66 ευρώ/λίτρο.

Τέλος, εντός του Αυγούστου, αντί για τον Νοέμβριο, θα επιστραφεί στους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, μετά από αίτηση στη σχετική πλατφόρμα, ο ΕΦΚ για το πετρέλαιο που αγόρασαν το α' εξάμηνο. Το κόστος του συγκεκριμένου μέτρου είναι 60 εκατ. ευρώ.

Συνολικά, για τα τρία μέτρα το κόστος ανέρχεται σε 375 εκατ. ευρώ, πόροι που αντλούνται από την καλύτερη εκτέλεση του προϋπολογισμού τον Μάιο. Ενώ, έως το τέλος του έτους θα διατεθούν συνολικά (για στήριξη από κόστος καυσίμων, ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου κ.ά.) ποσά ύψους 8,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 3,2 δισ. ευρώ αντλούνται από τον προϋπολογισμό.

Όπως ανέφερε από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης, τρεις είναι οι λόγοι που η κυβέρνηση μπορεί να στηρίζει νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Η υψηλή ανάπτυξη (8,3% άνοδος του ΑΕΠ πέρυσι), τα αυξημένα δημόσια έσοδα λόγω κυρίως της ανάπτυξης (το 5μηνο +2,1 δισ. ευρώ) και η καλή πορεία του τουρισμού.


Αναλυτικά η τοποθέτηση Σταϊκούρα


Η Ελλάδα, όπως και ολόκληρη η Ευρώπη, διερχόμαστε μια πολύ δύσκολη περίοδο.

Μια παρατεταμένη περίοδο εξωγενών κρίσεων, που επηρεάζουν σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών.

Ως Κυβέρνηση απαντάμε σε αυτές υπεύθυνα, αποφασιστικά και συγκροτημένα, με πρωταρχική μέριμνα τη μέγιστη δυνατή στήριξη των συμπολιτών μας.

Παρεμβαίνουμε άμεσα και δυναμικά, διαμορφώνοντας ένα ευρύ «δίχτυ» προστασίας πάνω από νοικοκυριά και επιχειρήσεις, κυρίως τα ασθενέστερα στρώματα και τη μεσαία τάξη.

Το πράξαμε, με επιτυχία, στην πανδημία.

Το πράττουμε – από την πρώτη στιγμή – και στην τρέχουσα δοκιμασία, για την αντιμετώπιση των δυσμενών συνεπειών της ενεργειακής κρίσης στο διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών.

Κρίση που έχει μεγαλύτερη ένταση σε σχέση με τις αρχικές – πανευρωπαϊκά – εκτιμήσεις, με τον πληθωρισμό της ευρωζώνης να «σκαρφαλώνει» πλέον, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, στο 6,8% για το 2022, υπερδιπλάσιος από τις προβλέψεις πριν λίγους μήνες, επιβαρύνοντας σφοδρά τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.

Συνεπώς, γνωρίζουμε ότι παρά τις μέχρι σήμερα παρεμβάσεις της Κυβέρνησης, παρεμβάσεις πιο γενναίες – σε μέγεθος – από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, απαιτούνται πρόσθετες ενισχύσεις.

Και σε αυτές τις προκλήσεις, ανταποκρινόμαστε, για ακόμη μια φορά, θετικά, αξιοποιώντας τη συνετή εκτέλεση του Προϋπολογισμού.

Στο πλαίσιο αυτό, ερχόμαστε να ενισχύσουμε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο Πρωθυπουργός, επιδοτώντας τα καύσιμα.

Συγκεκριμένα:

1ον. Επεκτείνουμε την κάρτα καυσίμων (fuel-pass 2) για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, παρέχοντας μεγαλύτερη επιδότηση, σε περισσότερους δικαιούχους.

Συγκεκριμένα, χορηγείται, κατά τον μήνα Ιούλιο, επιδότηση καυσίμων, αμόλυβδης και πετρελαίου κίνησης, που καλύπτει το αυξημένο κόστος των καταναλώσεων τριών μηνών για φυσικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων ελεύθερων επαγγελματιών.

Επιλέξιμα είναι φυσικά πρόσωπα, φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2021 έως 30.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού, και έως 45.000 ευρώ.

Σημειώνεται ότι με βάση τα εισοδηματικά κριτήρια, οι δυνητικοί δικαιούχοι είναι 3,1 εκατ. από τα 3,5 εκατ. ιδιοκτητών οχημάτων.

Για τους δικαιούχους που επιλέγουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά 15 ευρώ, έναντι 5 ευρώ που ίσχυε με την προηγούμενη επιδότηση.

Η επιδότηση για αυτοκίνητο σε ηπειρωτική περιοχή, με τη χρήση κάρτας, ανέρχεται στα 80 ευρώ για το τρίμηνο, από 45 ευρώ που ίσχυε.

Για τους πολίτες που έχουν κύρια κατοικία σε νησιωτική περιοχή, η επιδότηση, με τη χρήση κάρτας, ανέρχεται στα 100 ευρώ για το τρίμηνο, από 55 ευρώ που ίσχυε.

Για ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών, η επιδότηση, με τη χρήση κάρτας, ανέρχεται στα 60 ευρώ για το τρίμηνο σε ηπειρωτική περιοχή, και 70 ευρώ σε νησιωτική περιοχή.

Συνεπώς, η επιδότηση καυσίμου ανέρχεται σε 44 λεπτά το λίτρο σε ηπειρωτική περιοχή, ή 80 ευρώ για 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο, και 56 λεπτά το λίτρο σε νησιωτική περιοχή, ή 100 ευρώ για 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο.

Τα 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο αντιστοιχούν, κατά μέσο όρο, σε περίπου 600 χιλιόμετρα μηνιαίως, με σκοπό την κάλυψη των απαραίτητων μετακινήσεων.

Αυτή η επιδότηση, με τα σημερινά δεδομένα, ρίχνει την τιμή της βενζίνης κάτω από τα 2 ευρώ.

Το κόστος εκτιμάται στα 200 εκατ. ευρώ.

2ον. Συνεχίζουμε να επιδοτούμε το πετρέλαιο κίνησης (Diesel) για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο.

Η επιδότηση είναι 12 λεπτά το λίτρο στην πηγή, έτσι ώστε το όφελος στην τελική τιμή, συνυπολογίζοντας τον ΦΠΑ, να ανέλθει σε 15 λεπτά το λίτρο.

Το κόστος εκτιμάται στα 115 εκατ. ευρώ.

3ον. Επιστρέφουμε, εντός Αυγούστου αντί για Νοέμβριο, τον ΕΦΚ πετρελαίου κίνησης στους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες.

Οι αγρότες πρέπει να υποβάλουν αίτηση σε σχετική πλατφόρμα που θα αναπτυχθεί γι’ αυτόν τον σκοπό, δηλώνοντας την αξία του πετρελαίου κίνησης που αγόρασαν κατά το 1ο εξάμηνο του 2022.

Κατόπιν, το καταβλητέο ποσό θα υπολογίζεται με βάση την αξία αυτών των αγορών, και με ανώτατο όριο συντελεστή ανά στρέμμα για κάθε καλλιέργεια ή εκτροφή, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί στη δήλωση ΟΣΔΕ του 2021.

Ωστόσο, απαραίτητη προϋπόθεση για τη λήψη της ενίσχυσης είναι να έχει υποβληθεί δήλωση ΟΣΔΕ και για το έτος 2022.

Το κόστος εκτιμάται στα 60 εκατ. ευρώ.

Συνεπώς, το συνολικό κόστος των νέων παρεμβάσεων, διαμορφώνεται στα 375 εκατ. ευρώ.

Οι πόροι για τη χρηματοδότησή τους προέρχονται από την καλύτερη εκτέλεση του προϋπολογισμού, τον προηγούμενο μήνα.

Υπενθυμίζεται ότι η συνολικά καλύτερη πορεία των δημόσιων οικονομικών της χώρας, έχει χρηματοδοτήσει τις μέχρι σήμερα παρεμβάσεις για τον περιορισμό των δυσμενών συνεπειών της ακρίβειας στο «πορτοφόλι» του πολίτη.

Πλέον, συνολικά μέτρα ύψους 8,5 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2022, στηρίζουν ή/και ενισχύουν το διαθέσιμο εισόδημα νοικοκυριών και επιχειρήσεων.

Μέτρα πολύ περισσότερα έναντι του ευρωπαϊκού μέσου όρου, από τα πιο γενναία σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όπως επιβεβαιώνουν τόσο μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όσο και έκθεση του Ινστιτούτου Bruegel.

Μέτρα όπως είναι:

§ η επιδότηση ρεύματος και φυσικού αερίου,

§ η αναδρομική επιστροφή του 60% της αύξησης ηλεκτρικού ρεύματος του προηγούμενου εξαμήνου,

§ η επιδότηση καυσίμων για 6 πλέον μήνες,

§ η ενίσχυση κοινωνικά ευάλωτων ομάδων,

§ η ενίσχυση κτηνοτρόφων,

§ η μόνιμη μείωση του ΦΠΑ στις ζωοτροφές και τα λιπάσματα,

§ η επιδότηση ταξί,

§ η επέκταση του μειωμένου ΦΠΑ στις μεταφορές, τον καφέ και τα μη αλκοολούχα ποτά, τα γυμναστήρια και τις σχολές χορού,

§ η μόνιμη και σημαντική μείωση του ΕΝΦΙΑ,

§ οι δαπάνες φορέων Γενικής Κυβέρνησης για το αυξημένο ενεργειακό κόστος, και

§ το διευρυμένο και αυξημένο επίδομα θέρμανσης.

Μέτρα που έρχονται να προστεθούν σε σειρά πολιτικών στήριξης του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, όπως είναι, μεταξύ άλλων, οι δεκάδες μόνιμες μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, οι πολιτικές μείωσης της ανεργίας, η διπλή αύξηση του κατώτατου μισθού κ.ά.

Αποδεικνύεται, έτσι, ότι ως Κυβέρνηση είμαστε σταθερά, κοντά στην κοινωνία.

Δίπλα στον κάθε πολίτη, κυρίως τον πιο ευάλωτο συμπατριώτη μας.

Και θα συνεχίσουμε να είμαστε, για όσο απαιτηθεί.

Γενναία, αποφασιστικά, υπεύθυνα και ρεαλιστικά.

Στηρίζοντας τις ανάγκες του σήμερα, δίχως να υπονομεύουμε τις προοπτικές του αύριο!


Οι κυβερνητικές ανακοινώσεις


Τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης στα καύσιμα, με το ενισχυμένο Fuel Pass που ανακοίνωσε νωρίτερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την έναρξη της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου, εξειδικεύει αυτήν την ώρα το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης.

Η ενίσχυση απευθύνεται σε περισσότερους από τρία εκατομμύρια οδηγούς, ενώ θα υπάρξει και μια ξεχωριστή παρέμβαση για αγρότες, καθώς επισπεύδεται για τις αρχές Αυγούστου η επιστροφή του ΕΦΚ για το πετρέλαιο που αγόρασαν το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Επεκτείνεται, επίσης, η κρατική επιδότηση στο ντίζελ με 12 λεπτά ανά λίτρο «ώστε να συγκρατηθούν κατά το δυνατόν οι αυξήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα».


Σύμφωνα με την τοποθέτηση του Χρήστου Σταϊκούρα:


- Παρεμβαίνουμε για να ενισχύσουμε κυρίως τα ασθενέστερα στρώματα και τη μεσαία τάξη. Ο πληθωρισμός της ευρωζώνης σκαρφαλώνει στο 6,8% για το 2022, υπερδιπλάσιος από τις προβλέψεις κι επιβαρύνοντας τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.


- Στο πλαίσιο αυτό ενισχύουμε νοικοκυριά και επιχειρήσεις


1. Ενισχύουμε κάρτα καυσίμων για Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο. Με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα το 2021 ως 30.000, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε μέλος του νοικουριού, ως τα 45.000 ευρώ. Οι δικαιούχοι οδηγοί είναι 3,1 εκατομμύρια. Στην

ηπειρωτική χώρα, αυξάνεται η επιδότηση στα 80 ευρώ για την κατανάλωση

βενζίνης στην αντλία. Στη νησιωτική Ελλάδα η επιδότηση θα είναι 100

ευρώ.


Η επιδότηση ρίχνει την τιμή της βενζίνης κάτω από τα 2 ευρώ, το κόστος ανέρχετραι σε 200 εκατ. ευρώ.


2. Επιδοτούμε το ντίζελ με 12 λεπτά το λίτρο στην πηγή, ώστε το όφελος

να ανέβει στα 15 λεπτά. Το κόστος είναι στα 115 εκατ. ευρώ.


Το συνολικό κόστος ανέρχεται στα 315 εκατ. ευρώ, οι πόροι προέρχονται

από καλύτερη εκτέλεση προπϋπολογισμού. Τα μέτρα αυτά ξεπερνούν σε κόστος

τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Στα τέλη του Ιουλίου προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομικών να ανοίξει η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τη νέα κάρτα καυσίμων (Fuel Pass-2) για το τρίμηνο Ιουλίου- Σεπτεμβρίου, η οποία θα αφορά σε περισσότερους από 3,1 εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και μοτοσικλετών σε σύνολο 3,5 εκατομμυρίων.

Εξειδικεύοντας τα μέτρα που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός, ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε ότι η επιδότηση στη βενζίνη θα αφορά σε φυσικά πρόσωπα (και ελεύθερους επαγγελματίες) φορολογικούς κατοίκους Ελλάδας, με δηλωθέν εισόδημα τις 30.000 ευρώ για το φορολογικό έτος 2021, το οποίο προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε μέλος του νοικοκυριού και έως τις 45.000 ευρώ.

Ειδικότερα, εάν ο δικαιούχος χρησιμοποιήσει την ψηφιακή κάρτα για να λάβει την επιδότηση, το ποσό για το τρίμηνο στην ηπειρωτική Ελλάδα θα ανέλθει σε 80 ευρώ (με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό σε 65 ευρώ) έναντι των 45 ευρώ της προηγούμενης επιδότησης. Για τις νησιωτικές περιοχές (συμπεριλαμβανομένης της Κρήτης) είναι 100 ευρώ (85 ευρώ για τραπεζικό λογαριασμό) έναντι των 55 ευρώ.

Για τις μοτοσικλέτες είναι 60 ευρώ (45 ευρώ για τραπεζικό λογαριασμό) έναντι των 35 ευρώ. Ειδικά για τις νησιωτικές περιοχές, για τις μοτοσικλέτες είναι 70 ευρώ (55 ευρώ για τραπεζικό λογαριασμό). Γενικά, με τη χρήση της ψηφιακής κάρτας η επιδότηση αυξάνεται κατά 15 ευρώ έναντι των 5 ευρώ την προηγούμενη φορά.

Σύμφωνα με τον υπουργό, η επιδότηση είναι 0,44 ευρώ/λίτρο για την ηπειρωτική Ελλάδα και 0,56 ευρώ/λίτρο για τις νησιωτικές περιοχές. Υπολόγισε δε, ότι τα 180 λίτρα βενζίνης για το τρίμηνο που επιδοτούνται, αντιστοιχούν σε δρομολόγιο 600 χιλιομέτρων τον μήνα. Ενώ, με την επιδότηση η τιμή της βενζίνης θα μειωθεί σε κάτω από 2 ευρώ το λίτρο. Το συνολικό κόστος του μέτρου αυτού ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, συνεχίζεται και για το επόμενο τρίμηνο η επιδότηση στην αντλία του πετρελαίου κίνησης (diesel) με 0,12 ευρώ/λίτρο ή 0,15 ευρώ/λίτρο με τον ΦΠΑ. Το κόστος ανέρχεται σε 115 εκατ. ευρώ.

Κάποια παραδείγματα που παρέθεσε ο γενικός γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής Θάνος Πετραλιάς έχουν ως εξής:

Για τα 60 λίτρα καυσίμου τον μήνα, μετά την επιδότηση,

-Στην Αττική, η τιμή της βενζίνης από 2,40 ευρώ/λίτρο θα μειωθεί σε 1,96 ευρώ/λίτρο. Το πετρέλαιο κίνησης, από 2,06 ευρώ/λίτρο θα μειωθεί σε 1,62 ευρώ/λίτρο.

-Στα Δωδεκάνησα, η βενζίνη από 2,55 ευρώ/λίτρο θα μειωθεί σε 1,99 ευρώ/λίτρο.

-Στις Κυκλάδες, το πετρέλαιο κίνησης από 2,22 ευρώ/λίτρο θα μειωθεί σε 1,66 ευρώ/λίτρο.

Τέλος, εντός του Αυγούστου, αντί για τον Νοέμβριο, θα επιστραφεί στους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, μετά από αίτηση στη σχετική πλατφόρμα, ο ΕΦΚ για το πετρέλαιο που αγόρασαν το α' εξάμηνο. Το κόστος του συγκεκριμένου μέτρου είναι 60 εκατ. ευρώ.

Συνολικά, για τα τρία μέτρα το κόστος ανέρχεται σε 375 εκατ. ευρώ, πόροι που αντλούνται από την καλύτερη εκτέλεση του προϋπολογισμού τον Μάιο. Ενώ, έως το τέλος του έτους θα διατεθούν συνολικά (για στήριξη από κόστος καυσίμων, ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου κ.ά.) ποσά ύψους 8,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 3,2 δισ. ευρώ αντλούνται από τον προϋπολογισμό.

Όπως ανέφερε από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης, τρεις είναι οι λόγοι που η κυβέρνηση μπορεί να στηρίζει νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Η υψηλή ανάπτυξη (8,3% άνοδος του ΑΕΠ πέρυσι), τα αυξημένα δημόσια έσοδα λόγω κυρίως της ανάπτυξης (το 5μηνο +2,1 δισ. ευρώ) και η καλή πορεία του τουρισμού.


Αναλυτικά η τοποθέτηση Σταϊκούρα


Η Ελλάδα, όπως και ολόκληρη η Ευρώπη, διερχόμαστε μια πολύ δύσκολη περίοδο.

Μια παρατεταμένη περίοδο εξωγενών κρίσεων, που επηρεάζουν σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών.

Ως Κυβέρνηση απαντάμε σε αυτές υπεύθυνα, αποφασιστικά και συγκροτημένα, με πρωταρχική μέριμνα τη μέγιστη δυνατή στήριξη των συμπολιτών μας.

Παρεμβαίνουμε άμεσα και δυναμικά, διαμορφώνοντας ένα ευρύ «δίχτυ» προστασίας πάνω από νοικοκυριά και επιχειρήσεις, κυρίως τα ασθενέστερα στρώματα και τη μεσαία τάξη.

Το πράξαμε, με επιτυχία, στην πανδημία.

Το πράττουμε – από την πρώτη στιγμή – και στην τρέχουσα δοκιμασία, για την αντιμετώπιση των δυσμενών συνεπειών της ενεργειακής κρίσης στο διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών.

Κρίση που έχει μεγαλύτερη ένταση σε σχέση με τις αρχικές – πανευρωπαϊκά – εκτιμήσεις, με τον πληθωρισμό της ευρωζώνης να «σκαρφαλώνει» πλέον, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, στο 6,8% για το 2022, υπερδιπλάσιος από τις προβλέψεις πριν λίγους μήνες, επιβαρύνοντας σφοδρά τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.

Συνεπώς, γνωρίζουμε ότι παρά τις μέχρι σήμερα παρεμβάσεις της Κυβέρνησης, παρεμβάσεις πιο γενναίες – σε μέγεθος – από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, απαιτούνται πρόσθετες ενισχύσεις.

Και σε αυτές τις προκλήσεις, ανταποκρινόμαστε, για ακόμη μια φορά, θετικά, αξιοποιώντας τη συνετή εκτέλεση του Προϋπολογισμού.

Στο πλαίσιο αυτό, ερχόμαστε να ενισχύσουμε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο Πρωθυπουργός, επιδοτώντας τα καύσιμα.

Συγκεκριμένα:

1ον. Επεκτείνουμε την κάρτα καυσίμων (fuel-pass 2) για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, παρέχοντας μεγαλύτερη επιδότηση, σε περισσότερους δικαιούχους.

Συγκεκριμένα, χορηγείται, κατά τον μήνα Ιούλιο, επιδότηση καυσίμων, αμόλυβδης και πετρελαίου κίνησης, που καλύπτει το αυξημένο κόστος των καταναλώσεων τριών μηνών για φυσικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων ελεύθερων επαγγελματιών.

Επιλέξιμα είναι φυσικά πρόσωπα, φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2021 έως 30.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού, και έως 45.000 ευρώ.

Σημειώνεται ότι με βάση τα εισοδηματικά κριτήρια, οι δυνητικοί δικαιούχοι είναι 3,1 εκατ. από τα 3,5 εκατ. ιδιοκτητών οχημάτων.

Για τους δικαιούχους που επιλέγουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά 15 ευρώ, έναντι 5 ευρώ που ίσχυε με την προηγούμενη επιδότηση.

Η επιδότηση για αυτοκίνητο σε ηπειρωτική περιοχή, με τη χρήση κάρτας, ανέρχεται στα 80 ευρώ για το τρίμηνο, από 45 ευρώ που ίσχυε.

Για τους πολίτες που έχουν κύρια κατοικία σε νησιωτική περιοχή, η επιδότηση, με τη χρήση κάρτας, ανέρχεται στα 100 ευρώ για το τρίμηνο, από 55 ευρώ που ίσχυε.

Για ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών, η επιδότηση, με τη χρήση κάρτας, ανέρχεται στα 60 ευρώ για το τρίμηνο σε ηπειρωτική περιοχή, και 70 ευρώ σε νησιωτική περιοχή.

Συνεπώς, η επιδότηση καυσίμου ανέρχεται σε 44 λεπτά το λίτρο σε ηπειρωτική περιοχή, ή 80 ευρώ για 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο, και 56 λεπτά το λίτρο σε νησιωτική περιοχή, ή 100 ευρώ για 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο.

Τα 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο αντιστοιχούν, κατά μέσο όρο, σε περίπου 600 χιλιόμετρα μηνιαίως, με σκοπό την κάλυψη των απαραίτητων μετακινήσεων.

Αυτή η επιδότηση, με τα σημερινά δεδομένα, ρίχνει την τιμή της βενζίνης κάτω από τα 2 ευρώ.

Το κόστος εκτιμάται στα 200 εκατ. ευρώ.

2ον. Συνεχίζουμε να επιδοτούμε το πετρέλαιο κίνησης (Diesel) για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο.

Η επιδότηση είναι 12 λεπτά το λίτρο στην πηγή, έτσι ώστε το όφελος στην τελική τιμή, συνυπολογίζοντας τον ΦΠΑ, να ανέλθει σε 15 λεπτά το λίτρο.

Το κόστος εκτιμάται στα 115 εκατ. ευρώ.

3ον. Επιστρέφουμε, εντός Αυγούστου αντί για Νοέμβριο, τον ΕΦΚ πετρελαίου κίνησης στους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες.

Οι αγρότες πρέπει να υποβάλουν αίτηση σε σχετική πλατφόρμα που θα αναπτυχθεί γι’ αυτόν τον σκοπό, δηλώνοντας την αξία του πετρελαίου κίνησης που αγόρασαν κατά το 1ο εξάμηνο του 2022.

Κατόπιν, το καταβλητέο ποσό θα υπολογίζεται με βάση την αξία αυτών των αγορών, και με ανώτατο όριο συντελεστή ανά στρέμμα για κάθε καλλιέργεια ή εκτροφή, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί στη δήλωση ΟΣΔΕ του 2021.

Ωστόσο, απαραίτητη προϋπόθεση για τη λήψη της ενίσχυσης είναι να έχει υποβληθεί δήλωση ΟΣΔΕ και για το έτος 2022.

Το κόστος εκτιμάται στα 60 εκατ. ευρώ.

Συνεπώς, το συνολικό κόστος των νέων παρεμβάσεων, διαμορφώνεται στα 375 εκατ. ευρώ.

Οι πόροι για τη χρηματοδότησή τους προέρχονται από την καλύτερη εκτέλεση του προϋπολογισμού, τον προηγούμενο μήνα.

Υπενθυμίζεται ότι η συνολικά καλύτερη πορεία των δημόσιων οικονομικών της χώρας, έχει χρηματοδοτήσει τις μέχρι σήμερα παρεμβάσεις για τον περιορισμό των δυσμενών συνεπειών της ακρίβειας στο «πορτοφόλι» του πολίτη.

Πλέον, συνολικά μέτρα ύψους 8,5 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2022, στηρίζουν ή/και ενισχύουν το διαθέσιμο εισόδημα νοικοκυριών και επιχειρήσεων.

Μέτρα πολύ περισσότερα έναντι του ευρωπαϊκού μέσου όρου, από τα πιο γενναία σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όπως επιβεβαιώνουν τόσο μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όσο και έκθεση του Ινστιτούτου Bruegel.

Μέτρα όπως είναι:

§ η επιδότηση ρεύματος και φυσικού αερίου,

§ η αναδρομική επιστροφή του 60% της αύξησης ηλεκτρικού ρεύματος του προηγούμενου εξαμήνου,

§ η επιδότηση καυσίμων για 6 πλέον μήνες,

§ η ενίσχυση κοινωνικά ευάλωτων ομάδων,

§ η ενίσχυση κτηνοτρόφων,

§ η μόνιμη μείωση του ΦΠΑ στις ζωοτροφές και τα λιπάσματα,

§ η επιδότηση ταξί,

§ η επέκταση του μειωμένου ΦΠΑ στις μεταφορές, τον καφέ και τα μη αλκοολούχα ποτά, τα γυμναστήρια και τις σχολές χορού,

§ η μόνιμη και σημαντική μείωση του ΕΝΦΙΑ,

§ οι δαπάνες φορέων Γενικής Κυβέρνησης για το αυξημένο ενεργειακό κόστος, και

§ το διευρυμένο και αυξημένο επίδομα θέρμανσης.

Μέτρα που έρχονται να προστεθούν σε σειρά πολιτικών στήριξης του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, όπως είναι, μεταξύ άλλων, οι δεκάδες μόνιμες μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, οι πολιτικές μείωσης της ανεργίας, η διπλή αύξηση του κατώτατου μισθού κ.ά.

Αποδεικνύεται, έτσι, ότι ως Κυβέρνηση είμαστε σταθερά, κοντά στην κοινωνία.

Δίπλα στον κάθε πολίτη, κυρίως τον πιο ευάλωτο συμπατριώτη μας.

Και θα συνεχίσουμε να είμαστε, για όσο απαιτηθεί.

Γενναία, αποφασιστικά, υπεύθυνα και ρεαλιστικά.

Στηρίζοντας τις ανάγκες του σήμερα, δίχως να υπονομεύουμε τις προοπτικές του αύριο!


Οι κυβερνητικές ανακοινώσεις


Τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης στα καύσιμα, με το ενισχυμένο Fuel Pass που ανακοίνωσε νωρίτερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την έναρξη της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου, εξειδικεύει αυτήν την ώρα το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης.

Η ενίσχυση απευθύνεται σε περισσότερους από τρία εκατομμύρια οδηγούς, ενώ θα υπάρξει και μια ξεχωριστή παρέμβαση για αγρότες, καθώς επισπεύδεται για τις αρχές Αυγούστου η επιστροφή του ΕΦΚ για το πετρέλαιο που αγόρασαν το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Επεκτείνεται, επίσης, η κρατική επιδότηση στο ντίζελ με 12 λεπτά ανά λίτρο «ώστε να συγκρατηθούν κατά το δυνατόν οι αυξήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα».


Σύμφωνα με την τοποθέτηση του Χρήστου Σταϊκούρα:


- Παρεμβαίνουμε για να ενισχύσουμε κυρίως τα ασθενέστερα στρώματα και τη μεσαία τάξη. Ο πληθωρισμός της ευρωζώνης σκαρφαλώνει στο 6,8% για το 2022, υπερδιπλάσιος από τις προβλέψεις κι επιβαρύνοντας τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.


- Στο πλαίσιο αυτό ενισχύουμε νοικοκυριά και επιχειρήσεις


1. Ενισχύουμε κάρτα καυσίμων για Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο. Με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα το 2021 ως 30.000, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε μέλος του νοικουριού, ως τα 45.000 ευρώ. Οι δικαιούχοι οδηγοί είναι 3,1 εκατομμύρια. Στην

ηπειρωτική χώρα, αυξάνεται η επιδότηση στα 80 ευρώ για την κατανάλωση

βενζίνης στην αντλία. Στη νησιωτική Ελλάδα η επιδότηση θα είναι 100

ευρώ.


Η επιδότηση ρίχνει την τιμή της βενζίνης κάτω από τα 2 ευρώ, το κόστος ανέρχετραι σε 200 εκατ. ευρώ.


2. Επιδοτούμε το ντίζελ με 12 λεπτά το λίτρο στην πηγή, ώστε το όφελος

να ανέβει στα 15 λεπτά. Το κόστος είναι στα 115 εκατ. ευρώ.


Το συνολικό κόστος ανέρχεται στα 315 εκατ. ευρώ, οι πόροι προέρχονται

από καλύτερη εκτέλεση προπϋπολογισμού. Τα μέτρα αυτά ξεπερνούν σε κόστος

τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία