ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Με 117 καινοτόμες εργασίες και συμμετοχή 85 σχολείων το 14ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί υβριδικά (ζωντανά και διαδικτυακά) στις εγκαταστάσεις του ΝΟΗΣΙΣ από 12 έως 15 Απριλίου

 04/04/2022 12:14

Με 117 καινοτόμες εργασίες και συμμετοχή 85 σχολείων το 14ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Φωτ. αρχείου

Σχολικά είδη και παιχνίδια από την αρχαιότητα, εκτυπωμένα σε εκτυπωτή 3D. Σύστημα με αισθητήρες που εντοπίζει αλλοιώσεις σε τρόφιμα. Λύσεις για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στις σχολικές αίθουσες, για τις καλλιέργειες, το κυκλοφοριακό, την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών και την εξοικονόμηση ενέργειας. Ένα ευφυές λογισμικό Τεχνητής Νοημοσύνης για την εκμάθηση ελληνικής νοηματικής γλώσσας, μια «έξυπνη» ρομποτική σκούπα, οι «CovidAssistant» και «CovidSterilize» και πρωτοποριακές εφαρμογές για άτομα με προβλήματα ακοής και όρασης. Οι παραπάνω είναι μερικές μόνο από τις συνολικά 117 καινοτόμες εργασίες, που θα παρουσιαστούν στις 12-15 Απριλίου στο 14ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής στη Θεσσαλονίκη, το οποίο θα πραγματοποιηθεί υβριδικά (ζωντανά και διαδικτυακά), στις εγκαταστάσεις του ΝΟΗΣΙΣ.

Κατά τη διάρκεια τεσσάρων ημερών, περισσότεροι από 1100 μαθητές/μαθήτριες και εισηγητές/εισηγήτριες από 85 σχολικές μονάδες κάθε είδους και βαθμίδας, κυρίως της Κεντρικής Μακεδονίας, με την καθοδήγηση περισσότερων από 200 εκπαιδευτικών, θα παρουσιάσουν καινοτόμες εργασίες με αντικείμενο τον προγραμματισμό εφαρμογών, την ρομποτική, τις έξυπνες συσκευές, τις εφαρμογές για κινητά και τα ερευνητικά projects. Το Μαθητικό Συνέδριο διεξάγεται με την ευθύνη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, του Ιδρύματος ΝΟΗΣΙΣ- Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας και των συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου του κλάδου Πληροφορικής. Μάλιστα, στη φετινή διοργάνωση θεσμοθετείται το Βραβείο Μαθητικής Καινοτομίας «Ιωάννης Παπαευσταθίου», το οποίο θα απονέμεται από το Ίδρυμα ΝΟΗΣΙΣ στους μαθητές που διακρίθηκαν με τα καινοτόμα έργα τους την περασμένη χρονιά.

Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση των διοργανωτών, μερικές από τις εφαρμογές είναι ο ακόλουθες:

-Μαθητές του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης παρουσιάζουν σύστημα παρακολούθησης και βελτίωσης της ποιότητας του αέρα για τις σχολικές αίθουσες. Το έργο που πρωτοπαρουσιάστηκε στην περσινή διοργάνωση, βελτιώθηκε, υποστηρίχθηκε οικονομικά από το ΝΟΗΣΙΣ και εφαρμόστηκε στο σχολείο. Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα από τη λειτουργία του θα παρουσιαστούν στο συνέδριο.

-Τα δημοτικά σχολεία Νέας Φιλαδέλφειας και Πενταλόφου προτείνουν στοχευμένες λύσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας: οι εφαρμογές «CovidAssistant» και «CovidSterilizer» φιλοδοξούν να βοηθήσουν τη μαθητική κοινότητα του σχολείου στο θέμα της απολύμανσης, προστασίας από τον κορονοϊό και ενημέρωσης για την Covid-19.

-Mαθητές του 2ου Γενικού Λυκείου Καλαμαριάς ανέπτυξαν σύστημα παρακολούθησης συγκεκριμένων τροφίμων για την ανίχνευση πιθανών αλλοιώσεων, με τη χρήση αισθητήρων.

-Μαθητές του 8ου Γυμνασίου και του 7ου ΓΕΛ Καλαμαριάς θα παρουσιάσουν κατασκευές για ασφαλή χειρωνακτική διακίνηση φορτίων με ηχητική προειδοποίηση για αποφυγή ατυχημάτων και τραυματισμών, ενώ οι μαθητές του Γυμνασίου του Αριστοτελείου Κολλεγίου θα …καθαρίσουν με την έξυπνη ρομποτική σκούπα που κατασκεύασαν.

-Η ασφάλεια και η ευκολία στην καθημερινότητα είναι τα ζητούμενα για τους μαθητές και μαθήτριες που καινοτομούν. Μαθητές από το 5ο & 1ο ΓΕΛ Σερρών και το 1ο ΕΠΑΛ Καβάλας, σε συνεργασία με το Ειδικό Σχολείο ΕΕΕΕΚ Σερρών, δημιούργησαν ένα «έξυπνο» σύστημα επιτήρησης θερμοκρασίας και υγρασίας περιβάλλοντος και εδάφους, με εφαρμογή στις καλλιέργειες.

-Μαθητές από το «PinewoodSchool» κατασκεύασαν αυτόματο σύστημα στάθμευσης αυτοκινήτων που μειώνει την κυκλοφοριακή συμφόρηση, ενώ οι μαθητές του 11ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς δημιούργησαν ρομποτικό σύστημα για την αποφυγή ατυχημάτων σε σιδηροδρομικές διαβάεις.

-Το 79ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης προτείνει σχέδιο εκκένωσης του σχολείου σε περίπτωση φυσικής καταστροφής, με τη βοήθεια του ρομπότ Edison.

-Οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Πεύκων προτείνουν λύσεις για μια έξυπνη πόλη, η οποία εξοικονομεί ενέργεια, προστατεύεται από φυσικές καταστροφές και είναι προσβάσιμη για τα άτομα που έχουν προβλήματα όρασης

-Έξυπνες λύσεις οργάνωσης σχολικών εργαστηρίων θα παρουσιάσουν οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Ελευθερίου Κορδελιού, οι οποίοι δημιούργησαν ειδικό λογισμικό χρήσης QRCodes.

-Εφαρμογή για τα κινητά τηλέφωνα δημιούργησαν οι μαθητές του Πειραματικού Σχολείου Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για το «Deafolution» που βοηθά κωφούς και άτομα με προβλήματα ακοής -ομιλίας να παραγγέλνουν και να επικοινωνούν σε καταστήματα εστίασης, χωρίς τη χρήση της νοηματικής γλώσσας

-Οι μαθητές από το 4ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς προτείνουν το δικό τους app, με το οποίο παρέχεται στους χρήστες η δυνατότητα να καταγράψουν τα τρόφιμα που προσφέρονται σε ΜΚΟ, αλλά και να τα διαθέσουν σε όσους τα έχουν ανάγκη.

-Το «UniGuide», ο ενημερωτικός οδηγός πανεπιστημίων του μηχανογραφικού ανά τομέα ΕΠΑΛ, είναι ένα app, που δημιούργησαν οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Διδυμοτείχου, με σκοπό τη σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού.

-Μαθητές από το Κολλέγιο «Ανατόλια» θα παρουσιάσουν εφαρμογή σε κινητά που μαθαίνει με ευχάριστο τρόπο παιδιά ηλικίας 5-8 ετών αγγλική ορθογραφία.

-Το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ανέπτυξηε ευφυές λογισμικό Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκμάθηση Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας με αυτόματη μετάφραση και βάσει οπτικών δεδομένων για τις ανάγκες της εφαρμογής.

-Μαθητές του 5ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας σχεδίασαν και εκτύπωσαν3D σχολικά είδη για τις ανάγκες του σχολείου με χρήση 3D Εκτυπωτή του Εργαστηρίου τους.

-Στo 1o ΕΠΑΛ Γιαννιτσών οι μαθητές έκαναν ένα ταξίδι στο χρόνο με τη βοήθεια του τρισδιάστατου εκτυπωτή. Κατασκεύασαν τρισδιάστατα παιχνίδια από την αρχαιότητα, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα και μια πιθανή εκδοχή των μελλοντικών παιχνιδιών.

-Οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ωραιοκάστρου σχεδίασαν και εκτύπωσαν μια 3D κάτοψη του σχολικού κτηρίου, προκειμένου να σχεδιάσουν την προσβασιμότητα ατόμων με προβλήματα όρασης.

-Τα έσοδα από την προώθηση των προϊόντων του τρισδιάστατου εκτυπωμένου e- shop των μαθητών του Γυμνασίου της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής θα διατεθούν για φιλανθρωπικές δράσεις του Σχολείου τους.

Το συνέδριο θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω των καναλιών Youtube της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου στην ιστοσελίδα: www.mathitiko-synedrio.gr._

Σχολικά είδη και παιχνίδια από την αρχαιότητα, εκτυπωμένα σε εκτυπωτή 3D. Σύστημα με αισθητήρες που εντοπίζει αλλοιώσεις σε τρόφιμα. Λύσεις για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στις σχολικές αίθουσες, για τις καλλιέργειες, το κυκλοφοριακό, την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών και την εξοικονόμηση ενέργειας. Ένα ευφυές λογισμικό Τεχνητής Νοημοσύνης για την εκμάθηση ελληνικής νοηματικής γλώσσας, μια «έξυπνη» ρομποτική σκούπα, οι «CovidAssistant» και «CovidSterilize» και πρωτοποριακές εφαρμογές για άτομα με προβλήματα ακοής και όρασης. Οι παραπάνω είναι μερικές μόνο από τις συνολικά 117 καινοτόμες εργασίες, που θα παρουσιαστούν στις 12-15 Απριλίου στο 14ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής στη Θεσσαλονίκη, το οποίο θα πραγματοποιηθεί υβριδικά (ζωντανά και διαδικτυακά), στις εγκαταστάσεις του ΝΟΗΣΙΣ.

Κατά τη διάρκεια τεσσάρων ημερών, περισσότεροι από 1100 μαθητές/μαθήτριες και εισηγητές/εισηγήτριες από 85 σχολικές μονάδες κάθε είδους και βαθμίδας, κυρίως της Κεντρικής Μακεδονίας, με την καθοδήγηση περισσότερων από 200 εκπαιδευτικών, θα παρουσιάσουν καινοτόμες εργασίες με αντικείμενο τον προγραμματισμό εφαρμογών, την ρομποτική, τις έξυπνες συσκευές, τις εφαρμογές για κινητά και τα ερευνητικά projects. Το Μαθητικό Συνέδριο διεξάγεται με την ευθύνη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, του Ιδρύματος ΝΟΗΣΙΣ- Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας και των συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου του κλάδου Πληροφορικής. Μάλιστα, στη φετινή διοργάνωση θεσμοθετείται το Βραβείο Μαθητικής Καινοτομίας «Ιωάννης Παπαευσταθίου», το οποίο θα απονέμεται από το Ίδρυμα ΝΟΗΣΙΣ στους μαθητές που διακρίθηκαν με τα καινοτόμα έργα τους την περασμένη χρονιά.

Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση των διοργανωτών, μερικές από τις εφαρμογές είναι ο ακόλουθες:

-Μαθητές του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης παρουσιάζουν σύστημα παρακολούθησης και βελτίωσης της ποιότητας του αέρα για τις σχολικές αίθουσες. Το έργο που πρωτοπαρουσιάστηκε στην περσινή διοργάνωση, βελτιώθηκε, υποστηρίχθηκε οικονομικά από το ΝΟΗΣΙΣ και εφαρμόστηκε στο σχολείο. Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα από τη λειτουργία του θα παρουσιαστούν στο συνέδριο.

-Τα δημοτικά σχολεία Νέας Φιλαδέλφειας και Πενταλόφου προτείνουν στοχευμένες λύσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας: οι εφαρμογές «CovidAssistant» και «CovidSterilizer» φιλοδοξούν να βοηθήσουν τη μαθητική κοινότητα του σχολείου στο θέμα της απολύμανσης, προστασίας από τον κορονοϊό και ενημέρωσης για την Covid-19.

-Mαθητές του 2ου Γενικού Λυκείου Καλαμαριάς ανέπτυξαν σύστημα παρακολούθησης συγκεκριμένων τροφίμων για την ανίχνευση πιθανών αλλοιώσεων, με τη χρήση αισθητήρων.

-Μαθητές του 8ου Γυμνασίου και του 7ου ΓΕΛ Καλαμαριάς θα παρουσιάσουν κατασκευές για ασφαλή χειρωνακτική διακίνηση φορτίων με ηχητική προειδοποίηση για αποφυγή ατυχημάτων και τραυματισμών, ενώ οι μαθητές του Γυμνασίου του Αριστοτελείου Κολλεγίου θα …καθαρίσουν με την έξυπνη ρομποτική σκούπα που κατασκεύασαν.

-Η ασφάλεια και η ευκολία στην καθημερινότητα είναι τα ζητούμενα για τους μαθητές και μαθήτριες που καινοτομούν. Μαθητές από το 5ο & 1ο ΓΕΛ Σερρών και το 1ο ΕΠΑΛ Καβάλας, σε συνεργασία με το Ειδικό Σχολείο ΕΕΕΕΚ Σερρών, δημιούργησαν ένα «έξυπνο» σύστημα επιτήρησης θερμοκρασίας και υγρασίας περιβάλλοντος και εδάφους, με εφαρμογή στις καλλιέργειες.

-Μαθητές από το «PinewoodSchool» κατασκεύασαν αυτόματο σύστημα στάθμευσης αυτοκινήτων που μειώνει την κυκλοφοριακή συμφόρηση, ενώ οι μαθητές του 11ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς δημιούργησαν ρομποτικό σύστημα για την αποφυγή ατυχημάτων σε σιδηροδρομικές διαβάεις.

-Το 79ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης προτείνει σχέδιο εκκένωσης του σχολείου σε περίπτωση φυσικής καταστροφής, με τη βοήθεια του ρομπότ Edison.

-Οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Πεύκων προτείνουν λύσεις για μια έξυπνη πόλη, η οποία εξοικονομεί ενέργεια, προστατεύεται από φυσικές καταστροφές και είναι προσβάσιμη για τα άτομα που έχουν προβλήματα όρασης

-Έξυπνες λύσεις οργάνωσης σχολικών εργαστηρίων θα παρουσιάσουν οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Ελευθερίου Κορδελιού, οι οποίοι δημιούργησαν ειδικό λογισμικό χρήσης QRCodes.

-Εφαρμογή για τα κινητά τηλέφωνα δημιούργησαν οι μαθητές του Πειραματικού Σχολείου Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για το «Deafolution» που βοηθά κωφούς και άτομα με προβλήματα ακοής -ομιλίας να παραγγέλνουν και να επικοινωνούν σε καταστήματα εστίασης, χωρίς τη χρήση της νοηματικής γλώσσας

-Οι μαθητές από το 4ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς προτείνουν το δικό τους app, με το οποίο παρέχεται στους χρήστες η δυνατότητα να καταγράψουν τα τρόφιμα που προσφέρονται σε ΜΚΟ, αλλά και να τα διαθέσουν σε όσους τα έχουν ανάγκη.

-Το «UniGuide», ο ενημερωτικός οδηγός πανεπιστημίων του μηχανογραφικού ανά τομέα ΕΠΑΛ, είναι ένα app, που δημιούργησαν οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Διδυμοτείχου, με σκοπό τη σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού.

-Μαθητές από το Κολλέγιο «Ανατόλια» θα παρουσιάσουν εφαρμογή σε κινητά που μαθαίνει με ευχάριστο τρόπο παιδιά ηλικίας 5-8 ετών αγγλική ορθογραφία.

-Το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ανέπτυξηε ευφυές λογισμικό Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκμάθηση Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας με αυτόματη μετάφραση και βάσει οπτικών δεδομένων για τις ανάγκες της εφαρμογής.

-Μαθητές του 5ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας σχεδίασαν και εκτύπωσαν3D σχολικά είδη για τις ανάγκες του σχολείου με χρήση 3D Εκτυπωτή του Εργαστηρίου τους.

-Στo 1o ΕΠΑΛ Γιαννιτσών οι μαθητές έκαναν ένα ταξίδι στο χρόνο με τη βοήθεια του τρισδιάστατου εκτυπωτή. Κατασκεύασαν τρισδιάστατα παιχνίδια από την αρχαιότητα, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα και μια πιθανή εκδοχή των μελλοντικών παιχνιδιών.

-Οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ωραιοκάστρου σχεδίασαν και εκτύπωσαν μια 3D κάτοψη του σχολικού κτηρίου, προκειμένου να σχεδιάσουν την προσβασιμότητα ατόμων με προβλήματα όρασης.

-Τα έσοδα από την προώθηση των προϊόντων του τρισδιάστατου εκτυπωμένου e- shop των μαθητών του Γυμνασίου της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής θα διατεθούν για φιλανθρωπικές δράσεις του Σχολείου τους.

Το συνέδριο θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω των καναλιών Youtube της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου στην ιστοσελίδα: www.mathitiko-synedrio.gr._

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία