ΠΑΙΔΕΙΑ

Μαθήματα με τηλεδιασκέψεις και... μετ΄εμποδίων στο ΑΠΘ

Τι λέει στο makthes.gr ο αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας του ΑΠΘ Δημήτριος Στ. Κωβαίος για τα μαθήματα εξ αποστάσεως αλλά και για τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης

 24/03/2020 10:15

Μαθήματα με τηλεδιασκέψεις και... μετ΄εμποδίων στο ΑΠΘ
Φωτογραφία αρχείου

«Οι φοιτητές είναι ενθουσιασμένοι γιατί παρακολουθούν το μάθημα, από την οθόνη μεν, όμως σαν να είναι στα πρώτα έδρανα του αμφιθεάτρου» επισημαίνει ο αντιπρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Δημήτρης Κωβαίος, μιλώντας στο makthes.gr.

«Η πλατφόρμα όπου φιλοξενούνται τα μαθήματα με τηλεδιάσκεψη του ΑΠΘ -όπως και όλων των άλλων πανεπιστημίων- έχει υπερφορτωθεί», είπε o κ. Κωβαίος και συνέχισε λέγοντας ότι «στις 9 Μαρτίου είχαμε έξι διδάσκοντες και έντεκα φοιτητές, ενώ στις 17 Μαρτίου είχαμε 249 διδάσκοντες με προγραμματισμένες συνεδριάσεις εκείνη την ημέρα 2340»! 

«Αυτή είναι η σύγχρονη χρήση εκπαίδευσης, μέσω Skypeforbusiness, και γίνεται με αλληλοεπιδράσεις καθηγητών και φοιτητών, σε όλον τον κόσμο», σημείωσε ο αντιπρύτανης. 

«Την προηγούμενη εβδομάδα που η συμμετοχή σ' αυτή την πλατφόρμα δεν ήταν μεγάλη, δεν υπήρχε πρόβλημα στη σύνδεση. Χθες στο μάθημα που έκανα επί 3,5 ώρες είχαμε. Κάποια στιγμή έπεσε το σύστημα και είχαμε διακοπή του μαθήματος και κάποιοι φοιτητές δεν είχαν εικόνα παρά μόνο ήχο» , τόνισε ο κ. Κωβαίος.

Όπως επεσήμανε «οι δυσκολίες στις τηλεδιασκέψεις οφείλονται στην εξαιρετικά μεγάλη φόρτωση του δικτύου σε παγκόσμιο επίπεδο και κυρίως ευρωπαϊκό! Το πρωί που ξεκινήσαμε δεν είχαμε πρόβλημα, όμως το μεσημέρι έπεσε ουσιαστικά το σύστημα».

Παράλληλα, ο αντιπρύτανης υπογράμμισε ότι θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη, ώστε να επιμερίζεται ο φόρτος εργασίας. «Ένα είδος ωραρίου για τηλεδιασκέψεις ΑΕΙ και μάλλον θα υπάρξει άμεσα. Αυτή είναι βεβαίως η σύγχρονη εκπαίδευση. Έχουμε και τη λεγόμενη… ασύγχρονη εκπαίδευση, μια ηλεκτρονική πλατφόρμα εκπαίδευσης που απλά παρακολουθείς το μάθημα που έχει γίνει. Όμως, είναι προτιμότερο το SkypeforBusiness, γιατί είναι σαν να είσαι στο αμφιθέατρο, με ερωτήσεις και απαντήσεις».

Επιπλέον, ο κ. Κωβαίος σχολιάζοντας τις αντιδράσεις εκπαιδευτικών της ΟΛΜΕ για τις τηλεδιασκέψεις και την εκπαίδευση στο σπίτι, τόνισε ότι «αυτή την περίοδο της μεγάλης κρίσης νομίζω ότι είναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσουμε αυτές τις τεχνολογίες, γιατί διαφορετικά θα είμαστε εκπαιδευτικά νεκροί. Υπάρχει και το θέμα του κόστους για κάθε ελληνική οικογένεια, τα παιδιά θα χάσουν ένα εξάμηνο αν δεν κάνουμε αυτήν την προσπάθεια. Συνεπώς, σε αυτή την κρίσιμη περίοδο θεωρώ ότι είναι απαραίτητο όλοι μας να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία. Στη δε ομαλή λειτουργία μας, θεωρώ ότι τίποτε δεν υποκαθιστά τη φυσική παρουσία - η εκπαιδευτική διαδικασία με φυσική παρουσία είναι αναντικατάστατη και αυτά μπορούν να συνυπάρξουν στο μέλλον».

«Είναι εξαιρετικό να ανεβαίνει η συνεδρία σε κάποια πλατφόρμα για να την παρακολουθούν όσοι φοιτητές την έχασαν π.χ. για ένα πρόβλημα υγείας», υπογράμμισε ο κ. Κωβαίος.

Μ. Καραπαναγιωτίδου

«Οι φοιτητές είναι ενθουσιασμένοι γιατί παρακολουθούν το μάθημα, από την οθόνη μεν, όμως σαν να είναι στα πρώτα έδρανα του αμφιθεάτρου» επισημαίνει ο αντιπρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Δημήτρης Κωβαίος, μιλώντας στο makthes.gr.

«Η πλατφόρμα όπου φιλοξενούνται τα μαθήματα με τηλεδιάσκεψη του ΑΠΘ -όπως και όλων των άλλων πανεπιστημίων- έχει υπερφορτωθεί», είπε o κ. Κωβαίος και συνέχισε λέγοντας ότι «στις 9 Μαρτίου είχαμε έξι διδάσκοντες και έντεκα φοιτητές, ενώ στις 17 Μαρτίου είχαμε 249 διδάσκοντες με προγραμματισμένες συνεδριάσεις εκείνη την ημέρα 2340»! 

«Αυτή είναι η σύγχρονη χρήση εκπαίδευσης, μέσω Skypeforbusiness, και γίνεται με αλληλοεπιδράσεις καθηγητών και φοιτητών, σε όλον τον κόσμο», σημείωσε ο αντιπρύτανης. 

«Την προηγούμενη εβδομάδα που η συμμετοχή σ' αυτή την πλατφόρμα δεν ήταν μεγάλη, δεν υπήρχε πρόβλημα στη σύνδεση. Χθες στο μάθημα που έκανα επί 3,5 ώρες είχαμε. Κάποια στιγμή έπεσε το σύστημα και είχαμε διακοπή του μαθήματος και κάποιοι φοιτητές δεν είχαν εικόνα παρά μόνο ήχο» , τόνισε ο κ. Κωβαίος.

Όπως επεσήμανε «οι δυσκολίες στις τηλεδιασκέψεις οφείλονται στην εξαιρετικά μεγάλη φόρτωση του δικτύου σε παγκόσμιο επίπεδο και κυρίως ευρωπαϊκό! Το πρωί που ξεκινήσαμε δεν είχαμε πρόβλημα, όμως το μεσημέρι έπεσε ουσιαστικά το σύστημα».

Παράλληλα, ο αντιπρύτανης υπογράμμισε ότι θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη, ώστε να επιμερίζεται ο φόρτος εργασίας. «Ένα είδος ωραρίου για τηλεδιασκέψεις ΑΕΙ και μάλλον θα υπάρξει άμεσα. Αυτή είναι βεβαίως η σύγχρονη εκπαίδευση. Έχουμε και τη λεγόμενη… ασύγχρονη εκπαίδευση, μια ηλεκτρονική πλατφόρμα εκπαίδευσης που απλά παρακολουθείς το μάθημα που έχει γίνει. Όμως, είναι προτιμότερο το SkypeforBusiness, γιατί είναι σαν να είσαι στο αμφιθέατρο, με ερωτήσεις και απαντήσεις».

Επιπλέον, ο κ. Κωβαίος σχολιάζοντας τις αντιδράσεις εκπαιδευτικών της ΟΛΜΕ για τις τηλεδιασκέψεις και την εκπαίδευση στο σπίτι, τόνισε ότι «αυτή την περίοδο της μεγάλης κρίσης νομίζω ότι είναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσουμε αυτές τις τεχνολογίες, γιατί διαφορετικά θα είμαστε εκπαιδευτικά νεκροί. Υπάρχει και το θέμα του κόστους για κάθε ελληνική οικογένεια, τα παιδιά θα χάσουν ένα εξάμηνο αν δεν κάνουμε αυτήν την προσπάθεια. Συνεπώς, σε αυτή την κρίσιμη περίοδο θεωρώ ότι είναι απαραίτητο όλοι μας να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία. Στη δε ομαλή λειτουργία μας, θεωρώ ότι τίποτε δεν υποκαθιστά τη φυσική παρουσία - η εκπαιδευτική διαδικασία με φυσική παρουσία είναι αναντικατάστατη και αυτά μπορούν να συνυπάρξουν στο μέλλον».

«Είναι εξαιρετικό να ανεβαίνει η συνεδρία σε κάποια πλατφόρμα για να την παρακολουθούν όσοι φοιτητές την έχασαν π.χ. για ένα πρόβλημα υγείας», υπογράμμισε ο κ. Κωβαίος.

Μ. Καραπαναγιωτίδου

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία