ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μάκης Βορίδης στη «ΜτΚ»: Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την κοινωνία σε κάθε κρίση

Διπλό «όχι» στο ενδεχόμενο αλλαγής του εκλογικού νόμου και αλλαγών στο νόμο για τις αυτοδιοικητικές εκλογές, λέει μέσω της «ΜτΚ» ο υπουργός Εσωτερικών, ενώ προαναγγέλλει την εφαρμογή της νέας απογραφής στις εθνικές και τις αυτοδιοικητικές εκλογές

 28/08/2022 18:30

Μάκης Βορίδης στη «ΜτΚ»: Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την κοινωνία σε κάθε κρίση

Νίκος Οικονόμου

«Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την κοινωνία σε κάθε κρίση η οποία δοκιμάζει τη συνοχή της, όπως άλλωστε κάναμε από την πρώτη στιγμή που εκλεγήκαμε», τονίζει ο Μάκης Βορίδης.

Ο υπουργός Εσωτερικών σε συνέντευξή του στη «ΜτΚ» επισημαίνει ότι μόνο τον τελευταίο μήνα το κόστος της στήριξης προς τους πολίτες έφτασε τα 1,9 δισεκατομμύρια ευρώ. «Με αυτό τον τρόπο έχουμε απορροφήσει σε ποσοστό 94% το ενεργειακό κόστος σε νοικοκυριά και στη συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων», σημειώνει.

Για το ζήτημα των παρακολουθήσεων απαντά ότι η κυβέρνηση προχώρησε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να ενισχυθεί η λογοδοσία της ΕΥΠ, χωρίς να διασαλευθεί ο κρίσιμος και ευαίσθητος ρόλος της. Λέει «όχι» στην αλλαγή του εκλογικού νόμου, τόσο για τις εθνικές όσο και για τις αυτοδιοικητικές εκλογές, ενώ στο ερώτημα για τα μετεκλογικά απαντά με νόημα: «Ο ελληνικός λαός θα κληθεί να επιλέξει ανάμεσα σε μία αυτοδύναμη κυβέρνηση της ΝΔ και μία πρόταση συνεργασίας η οποία περιλαμβάνει τον ΣΥΡΙΖΑ, το ΜέΡΑ25 και ενδεχομένως το ΚΙΝΑΛ. Σε αυτή την καθαρή επιλογή νομίζω ότι ο ελληνικός λαός θα πράξει το αυτονόητο: θα διαλέξει αυτοδύναμη κυβέρνηση της ΝΔ».

Κύριε Βορίδη, να ξεκινήσουμε από το θέμα των ημερών, που είναι οι παρακολουθήσεις του κινητού του Νίκου Ανδρουλάκη. Τι συνέβη τελικά και τι απαντάτε στον απλό πολίτη που αμφιβάλει για την ασφάλεια των επικοινωνιών στην Ελλάδα;

Να πάρουμε τα γεγονότα από την αρχή. Κάποια στιγμή καταθέτει κάποια μήνυση ο κ. Ανδρουλάκης επειδή έχει εντοπίσει κακόβουλο λογισμικό στο κινητό του. Με βάση αυτή τη μήνυση διενεργείται μία έρευνα από την οποία προκύπτει ότι έχει υπάρξει μία νόμιμη επισύνδεση στο κινητό του κ. Ανδρουλάκη από την πλευρά της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών για λόγους Εθνικής Ασφάλειας. Όταν ο πρωθυπουργός ενημερώνεται γι’ αυτή την επισύνδεση, κρίνει ότι ο συγκεκριμένος χειρισμός ήταν άστοχος και ζητά την παραίτηση των εμπλεκομένων, ενώ παράλληλα προχωρά στην έκδοση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για την επαναφορά δεύτερου δικαστικού λειτουργού και υπάγει την επιλογή του διοικητή της ΕΥΠ στην κρίση του Κοινοβουλίου. Στη συνέχεια και ενώ ο κ. Ανδρουλάκης ζητά εξηγήσεις, η ΕΥΠ τον καλεί για να τον ενημερώσει για τους λόγους της παρακολούθησής του και ο κ. Ανδρουλάκης δεν προσέρχεται ποτέ. Ο κ. Τσίπρας καταθέτει πρόταση για προ ημερησίας διατάξεως και για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής την οποία η κυβέρνηση αποδέχεται, επισπεύδοντας μάλιστα τη διαδικασία. Με λίγα λόγια η κυβέρνηση προχώρησε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να ενισχυθεί η λογοδοσία της ΕΥΠ, χωρίς ωστόσο να διασαλευθεί ο κρίσιμος και ευαίσθητος ρόλος της. Περαιτέρω, είναι προφανές ότι όλη αυτή η συζήτηση ουδεμία σχέση έχει με τον πολίτη, αλλά με το κατά πόσον τα πολιτικά πρόσωπα πρέπει να αποκτήσουν ειδικές διατάξεις πρόσθετων ασφαλιστικών δικλείδων σε σχέση με τις αρμοδιότητες της ΕΥΠ.

Τι πρέπει να γίνει σε σχέση με την ΕΥΠ για να μην έχουμε στο μέλλον τέτοια φαινόμενα; Μήπως ήταν λάθος η υπαγωγή της στο γραφείο του πρωθυπουργού;

Κοιτάξτε, το σημαντικό εδώ είναι να διαφυλαχθεί η αποτελεσματική λειτουργία της υπηρεσίας πληροφοριών. Σε όλο τον κόσμο οι αντίστοιχες πληροφορίες λειτουργούν, εκ του νόμου, υπό καθεστώς μυστικότητας καθώς διαχειρίζονται ευαίσθητες πληροφορίες και υποθέσεις. Από εκεί και πέρα, ακριβώς εξαιτίας του γεγονότος ότι οι πληροφορίες που διαχειρίζονται είναι απόρρητες, είναι απαραίτητο να υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας οι οποίες θα διασφαλίζουν αφενός την ομαλή λειτουργίας τους και αφετέρου ότι θα δρα μέσα στα όρια που έχει ορίσει ο νόμος. Μέχρι πρότινος είχαμε τον πολιτικά τοποθετημένο διοικητή της ΕΥΠ, ο οποίος διασφαλίζει τον πολιτικό έλεγχο της υπηρεσίας και αποτελεί την πολιτική δικλείδα ασφαλείας και τον δικαστικό έλεγχο τον οποίο ασκεί δικαστικός λειτουργός. Δηλαδή δύο δικλείδες ασφαλείας, στις οποίες ήρθαμε τώρα και προσθέσαμε και μία τρίτη, θέτοντας την κρίση του δικαστικού λειτουργού στον έλεγχο του Εισαγγελέα Εφετών. Θα πρέπει ωστόσο εδώ να μας εξηγήσει ο ΣΥΡΙΖΑ γιατί είχε αφαιρέσει τον έλεγχο του δικαστικού λειτουργού από Εισαγγελέα Εφετών, τον οποίο εμείς επαναφέραμε; Αναφορικά με την υπαγωγή της ΕΥΠ στο γραφείο του πρωθυπουργού, αυτή έγινε και καλώς έγινε κατά τη γνώμη μου, στο πλαίσιο του καλύτερου εποπτικού ελέγχου στον οποίο πρέπει να υπόκειται η υπηρεσία.

Σε πολιτικό επίπεδο: πώς θα χαρακτηρίζατε το φλερτ μεταξύ ΚΙΝΑΛ και ΣΥΡΙΖΑ που φαίνεται ότι δημιουργήθηκε με αφορμή την υπόθεση αυτή;

Δεν συνηθίζω να σχολιάζω τις κινήσεις των πολιτικών αντιπάλων. Θα ήθελα ωστόσο να σταθώ στο γεγονός ότι στην επόμενη εκλογική αναμέτρηση ο ελληνικός λαός θα κληθεί να επιλέξει ανάμεσα σε μία αυτοδύναμη κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία έχει αποδείξει ότι είναι σε θέση να διασφαλίσει τη σταθερότητα της χώρας και να διαχειριστεί επιτυχώς τις κρίσεις που χρειάστηκε να αντιμετωπίσει και από την άλλη μία πρόταση συνεργασίας η οποία περιλαμβάνει τον ΣΥΡΙΖΑ, το ΜέΡΑ25 και ενδεχομένως το ΚΙΝΑΛ. Σε αυτή την καθαρή επιλογή νομίζω ότι ο ελληνικός λαός θα πράξει το αυτονόητο: θα διαλέξει αυτοδύναμη κυβέρνηση της ΝΔ.

Γενική είναι η αίσθηση ότι η πολιτική προσέγγιση -πολλοί τη θεωρούσαν ως το πιο πιθανό μετεκλογικό σενάριο- του ΚΙΝΑΛ με τη ΝΔ απομακρύνεται. Συμφωνείτε επ’ αυτού; Και τι προοπτικές συνεργασιών ανοίγονται πια για τη ΝΔ σε περίπτωση μη επίτευξης της αυτοδυναμίας στις δεύτερες εθνικές εκλογές, αν το ΚΙΝΑΛ είναι αρνητικό;

Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι δεν υπήρξε ποτέ η σύγκλιση που περιγράφετε με το ΚΙΝΑΛ ή με οποιαδήποτε άλλο πολιτικό κόμμα. Η ΝΔ έχει αποδείξει αυτά τα τρία χρόνια που βρίσκεται στη διακυβέρνηση της χώρας την ικανότητα της να ανταπεξέρχεται σε κάθε πρόκληση που καλείται να διαχειριστεί. Να θυμίσω ενδεικτικά την αντίδραση της κυβέρνησής μας σε κάθε τουρκική πρόκληση σε όποιο πεδίο κι αν αυτή εκδηλώθηκε, την υγειονομική κρίση εξαιτίας της πανδημίας, κατά τη διάρκεια της οποίας καταφέραμε να διασφαλίσουμε επιτυχώς τη δημόσια υγεία, την ενεργειακή κρίση τώρα την οποία αντιμετωπίζουμε με σημαντικά ποσά, χωρίς να θέτουμε σε κίνδυνο τον κρατικό προϋπολογισμό. Όλα τα παραπάνω οι Έλληνες τα γνωρίζουν και αναγνωρίζουν το δύσκολο και σημαντικό έργο που κληθήκαμε και καλούμαστε καθημερινά να φέρουμε εις πέρας και όταν έρθει η ώρα θα μας εμπιστευτούν και πάλι, δίνοντας μας την πολύτιμη για τη σταθερότητα της χώρας, αυτοδυναμία.

Με την ευκαιρία: Περίπτωση αλλαγής του εκλογικού νόμου εξετάζει η κυβέρνηση;

Ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει ξεκαθαρίσει επανειλημμένως ότι δεν υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο. Συνεπώς, οι επόμενες εκλογές θα πραγματοποιηθούν με τον τρέχοντα εκλογικό νόμο και θα αναδείξουν μία αυτοδύναμη κυβέρνηση της ΝΔ με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη να ανανεώνει τη θητεία του για μία ακόμη τετραετία.

Ούτε το ενδεχόμενο για διορθώσεις στον εκλογικό νόμο για τις αυτοδιοικητικές εκλογές;

Ομοίως και οι αυτοδιοικητικές εκλογές θα πραγματοποιηθούν με τον ισχύοντα νόμο.

Τι θα γίνει με την απογραφή και τα τελικά αποτελέσματά της; Θα εφαρμοστούν στην επόμενη εκλογική αναμέτρηση; Και την εθνική και την αυτοδιοικητική;

Κοιτάξτε, αυτή τη στιγμή η ΕΛΣΤΑΤ έχει δώσει στη δημοσιότητα τα προσωρινά αποτελέσματα και σύμφωνα με ενημέρωση που παρείχε, αναμένουμε έως τα τέλη του έτους τα οριστικά με βάση τα οποία θα διαμορφωθεί η κατανομή των εδρών ανά περιφέρεια και θα ισχύσει τόσο για τις εθνικές όσο και για τις αυτοδιοικητικές εκλογές.

Γενικότερα, ποια πρέπει να είναι η ατζέντα της κυβέρνησης μέχρι τις εκλογές; Πού πρέπει να δοθεί η μεγαλύτερη βαρύτητα;

Η κυβέρνησή μας εξελέγη με ένα πλούσιο και φιλόδοξο μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε τις δομικές μεταρρυθμίσεις στο κράτος, στην παιδεία, στην υγεία και σε άλλους τομείς, μεταρρυθμίσεις που μας επέτρεψαν πρόσφατα να βγάλουμε τη χώρα από το καθεστώς της ενισχυμένης εποπτείας. Παράλληλα θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την κοινωνία σε κάθε κρίση η οποία δοκιμάζει τη συνοχή της, όπως άλλωστε κάναμε από την πρώτη στιγμή που εκλεγήκαμε.

Μεγάλο ζήτημα για τους επόμενους μήνες είναι και η στήριξη σε πολίτες, νοικοκυριά αλλά και αυτοδιοίκηση για να αντιμετωπισθούν οι επιπτώσεις από την ενεργειακή ακρίβεια που έχει δημιουργήσει ο πόλεμος στην Ουκρανία. Τι σκοπεύετε να κάνετε;

Από την πρώτη στιγμή που προέκυψε η ενεργειακή κρίση, απότοκο της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, η κυβέρνησή μας εκπόνησε ένα συντεταγμένο σχέδιο ρίχνοντας το βάρος στους οικονομικά ασθενέστερους, οι οποίοι πλήττονται περισσότερο από αυτή. Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε ήδη διαθέσει μέχρι σήμερα πάνω από 8 δισεκατομμύρια ευρώ σε έμμεσα και άμεσα μέτρα προκειμένου να απαμβλύνουμε τις επιπτώσεις της ενεργειακής ακρίβειας σε νοικοκυριά, τοπική αυτοδιοίκηση και επιχειρήσεις και έχουμε δεσμευτεί ότι θα συνεχίσουμε να τους στηρίζουμε, στο μέτρο που μας επιτρέπει ο δημοσιονομικός χώρος, για όσο καιρό διαρκεί η κρίση. Μόνο τον τελευταίο μήνα το κόστος αυτής της στήριξης ανήλθε στο ύψος των 1,9 δισεκατομμυρίων ευρώ. Με αυτό τον τρόπο έχουμε απορροφήσει σε ποσοστό 94% το ενεργειακό κόστος σε νοικοκυριά και στη συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων.

Είμαστε περίπου 10 μήνες πριν από τη συνταγματική ημερομηνία των προσεχών εθνικών εκλογών. Τι να περιμένουμε από το υπουργείο Εσωτερικών μέχρι τότε;

Έχουμε ήδη προχωρήσει ολόκληρο το προηγούμενο χρονικό διάστημα σε μία σειρά σημαντικών μεταρρυθμίσεων που στοχεύουν στον εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Διοίκησης που θα αλλάξουν άρδην τόσο τη λειτουργία του όσο και την εικόνα που έχουν οι Έλληνες πολίτες γι’ αυτό. Ωστόσο δεν σκοπεύουμε να επαναπαυτούμε. Έχουμε ήδη εξασφαλίσει την απαραίτητη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και εργαζόμαστε εντατικά προκειμένου στο επόμενο χρονικό διάστημα να προχωρήσουμε στην εφαρμογή του ολοκληρωμένου συστήματος αξιολόγησης των δεξιοτήτων των υπαλλήλων, να οργανώσουμε καλύτερα τον προγραμματισμό προσλήψεων και τις διαδρομές καριέρας των υπαλλήλων με τη συνδρομή ενός συστήματος τεχνητής νοημοσύνης, να δημιουργήσουμε ένα άρτιο ψηφιακό σύστημα κατανομής των αρμοδιοτήτων στα διάφορα επίπεδα της διοίκησης, της λεγόμενης πολυεπίπεδης διακυβέρνησης. Ταυτόχρονα ενισχύουμε την επιτελική και αποκεντρωμένη λειτουργία του κράτους με στόχο τα υπουργεία να εξελιχθούν σε αποκλειστικά επιτελικά όργανα, να παράγουν κανονιστικά πλαίσια και να ασκούν εποπτεία ώστε να αποκεντρωθεί πλήρως η επιχειρησιακή λειτουργία προς τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις ενώ παράλληλα θα ενισχύσουμε την Τοπική Αυτοδιοίκηση ώστε να ασκεί αποτελεσματικά το ήδη πολυσχιδές έργο της. Εν συντομία, σκοπός μας είναι να δημιουργήσουμε μία Δημόσια Διοίκηση που θα ανταπεξέρχεται στις ανάγκες των επιχειρήσεων και των πολιτών, που θα ανταποκρίνεται στις ψηφιακές ταχύτητες του μέλλοντος, που θα διατηρήσει τον ρυθμιστικό της ρόλο, χωρίς αποτελεί τροχοπέδη στην εξέλιξη της οικονομίας αλλά αντίθετα θα ανοίγει δρόμους στην δημιουργικότητα των πολιτών.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 28.08.2022
«Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την κοινωνία σε κάθε κρίση η οποία δοκιμάζει τη συνοχή της, όπως άλλωστε κάναμε από την πρώτη στιγμή που εκλεγήκαμε», τονίζει ο Μάκης Βορίδης.

Ο υπουργός Εσωτερικών σε συνέντευξή του στη «ΜτΚ» επισημαίνει ότι μόνο τον τελευταίο μήνα το κόστος της στήριξης προς τους πολίτες έφτασε τα 1,9 δισεκατομμύρια ευρώ. «Με αυτό τον τρόπο έχουμε απορροφήσει σε ποσοστό 94% το ενεργειακό κόστος σε νοικοκυριά και στη συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων», σημειώνει.

Για το ζήτημα των παρακολουθήσεων απαντά ότι η κυβέρνηση προχώρησε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να ενισχυθεί η λογοδοσία της ΕΥΠ, χωρίς να διασαλευθεί ο κρίσιμος και ευαίσθητος ρόλος της. Λέει «όχι» στην αλλαγή του εκλογικού νόμου, τόσο για τις εθνικές όσο και για τις αυτοδιοικητικές εκλογές, ενώ στο ερώτημα για τα μετεκλογικά απαντά με νόημα: «Ο ελληνικός λαός θα κληθεί να επιλέξει ανάμεσα σε μία αυτοδύναμη κυβέρνηση της ΝΔ και μία πρόταση συνεργασίας η οποία περιλαμβάνει τον ΣΥΡΙΖΑ, το ΜέΡΑ25 και ενδεχομένως το ΚΙΝΑΛ. Σε αυτή την καθαρή επιλογή νομίζω ότι ο ελληνικός λαός θα πράξει το αυτονόητο: θα διαλέξει αυτοδύναμη κυβέρνηση της ΝΔ».

Κύριε Βορίδη, να ξεκινήσουμε από το θέμα των ημερών, που είναι οι παρακολουθήσεις του κινητού του Νίκου Ανδρουλάκη. Τι συνέβη τελικά και τι απαντάτε στον απλό πολίτη που αμφιβάλει για την ασφάλεια των επικοινωνιών στην Ελλάδα;

Να πάρουμε τα γεγονότα από την αρχή. Κάποια στιγμή καταθέτει κάποια μήνυση ο κ. Ανδρουλάκης επειδή έχει εντοπίσει κακόβουλο λογισμικό στο κινητό του. Με βάση αυτή τη μήνυση διενεργείται μία έρευνα από την οποία προκύπτει ότι έχει υπάρξει μία νόμιμη επισύνδεση στο κινητό του κ. Ανδρουλάκη από την πλευρά της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών για λόγους Εθνικής Ασφάλειας. Όταν ο πρωθυπουργός ενημερώνεται γι’ αυτή την επισύνδεση, κρίνει ότι ο συγκεκριμένος χειρισμός ήταν άστοχος και ζητά την παραίτηση των εμπλεκομένων, ενώ παράλληλα προχωρά στην έκδοση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για την επαναφορά δεύτερου δικαστικού λειτουργού και υπάγει την επιλογή του διοικητή της ΕΥΠ στην κρίση του Κοινοβουλίου. Στη συνέχεια και ενώ ο κ. Ανδρουλάκης ζητά εξηγήσεις, η ΕΥΠ τον καλεί για να τον ενημερώσει για τους λόγους της παρακολούθησής του και ο κ. Ανδρουλάκης δεν προσέρχεται ποτέ. Ο κ. Τσίπρας καταθέτει πρόταση για προ ημερησίας διατάξεως και για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής την οποία η κυβέρνηση αποδέχεται, επισπεύδοντας μάλιστα τη διαδικασία. Με λίγα λόγια η κυβέρνηση προχώρησε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να ενισχυθεί η λογοδοσία της ΕΥΠ, χωρίς ωστόσο να διασαλευθεί ο κρίσιμος και ευαίσθητος ρόλος της. Περαιτέρω, είναι προφανές ότι όλη αυτή η συζήτηση ουδεμία σχέση έχει με τον πολίτη, αλλά με το κατά πόσον τα πολιτικά πρόσωπα πρέπει να αποκτήσουν ειδικές διατάξεις πρόσθετων ασφαλιστικών δικλείδων σε σχέση με τις αρμοδιότητες της ΕΥΠ.

Τι πρέπει να γίνει σε σχέση με την ΕΥΠ για να μην έχουμε στο μέλλον τέτοια φαινόμενα; Μήπως ήταν λάθος η υπαγωγή της στο γραφείο του πρωθυπουργού;

Κοιτάξτε, το σημαντικό εδώ είναι να διαφυλαχθεί η αποτελεσματική λειτουργία της υπηρεσίας πληροφοριών. Σε όλο τον κόσμο οι αντίστοιχες πληροφορίες λειτουργούν, εκ του νόμου, υπό καθεστώς μυστικότητας καθώς διαχειρίζονται ευαίσθητες πληροφορίες και υποθέσεις. Από εκεί και πέρα, ακριβώς εξαιτίας του γεγονότος ότι οι πληροφορίες που διαχειρίζονται είναι απόρρητες, είναι απαραίτητο να υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας οι οποίες θα διασφαλίζουν αφενός την ομαλή λειτουργίας τους και αφετέρου ότι θα δρα μέσα στα όρια που έχει ορίσει ο νόμος. Μέχρι πρότινος είχαμε τον πολιτικά τοποθετημένο διοικητή της ΕΥΠ, ο οποίος διασφαλίζει τον πολιτικό έλεγχο της υπηρεσίας και αποτελεί την πολιτική δικλείδα ασφαλείας και τον δικαστικό έλεγχο τον οποίο ασκεί δικαστικός λειτουργός. Δηλαδή δύο δικλείδες ασφαλείας, στις οποίες ήρθαμε τώρα και προσθέσαμε και μία τρίτη, θέτοντας την κρίση του δικαστικού λειτουργού στον έλεγχο του Εισαγγελέα Εφετών. Θα πρέπει ωστόσο εδώ να μας εξηγήσει ο ΣΥΡΙΖΑ γιατί είχε αφαιρέσει τον έλεγχο του δικαστικού λειτουργού από Εισαγγελέα Εφετών, τον οποίο εμείς επαναφέραμε; Αναφορικά με την υπαγωγή της ΕΥΠ στο γραφείο του πρωθυπουργού, αυτή έγινε και καλώς έγινε κατά τη γνώμη μου, στο πλαίσιο του καλύτερου εποπτικού ελέγχου στον οποίο πρέπει να υπόκειται η υπηρεσία.

Σε πολιτικό επίπεδο: πώς θα χαρακτηρίζατε το φλερτ μεταξύ ΚΙΝΑΛ και ΣΥΡΙΖΑ που φαίνεται ότι δημιουργήθηκε με αφορμή την υπόθεση αυτή;

Δεν συνηθίζω να σχολιάζω τις κινήσεις των πολιτικών αντιπάλων. Θα ήθελα ωστόσο να σταθώ στο γεγονός ότι στην επόμενη εκλογική αναμέτρηση ο ελληνικός λαός θα κληθεί να επιλέξει ανάμεσα σε μία αυτοδύναμη κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία έχει αποδείξει ότι είναι σε θέση να διασφαλίσει τη σταθερότητα της χώρας και να διαχειριστεί επιτυχώς τις κρίσεις που χρειάστηκε να αντιμετωπίσει και από την άλλη μία πρόταση συνεργασίας η οποία περιλαμβάνει τον ΣΥΡΙΖΑ, το ΜέΡΑ25 και ενδεχομένως το ΚΙΝΑΛ. Σε αυτή την καθαρή επιλογή νομίζω ότι ο ελληνικός λαός θα πράξει το αυτονόητο: θα διαλέξει αυτοδύναμη κυβέρνηση της ΝΔ.

Γενική είναι η αίσθηση ότι η πολιτική προσέγγιση -πολλοί τη θεωρούσαν ως το πιο πιθανό μετεκλογικό σενάριο- του ΚΙΝΑΛ με τη ΝΔ απομακρύνεται. Συμφωνείτε επ’ αυτού; Και τι προοπτικές συνεργασιών ανοίγονται πια για τη ΝΔ σε περίπτωση μη επίτευξης της αυτοδυναμίας στις δεύτερες εθνικές εκλογές, αν το ΚΙΝΑΛ είναι αρνητικό;

Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι δεν υπήρξε ποτέ η σύγκλιση που περιγράφετε με το ΚΙΝΑΛ ή με οποιαδήποτε άλλο πολιτικό κόμμα. Η ΝΔ έχει αποδείξει αυτά τα τρία χρόνια που βρίσκεται στη διακυβέρνηση της χώρας την ικανότητα της να ανταπεξέρχεται σε κάθε πρόκληση που καλείται να διαχειριστεί. Να θυμίσω ενδεικτικά την αντίδραση της κυβέρνησής μας σε κάθε τουρκική πρόκληση σε όποιο πεδίο κι αν αυτή εκδηλώθηκε, την υγειονομική κρίση εξαιτίας της πανδημίας, κατά τη διάρκεια της οποίας καταφέραμε να διασφαλίσουμε επιτυχώς τη δημόσια υγεία, την ενεργειακή κρίση τώρα την οποία αντιμετωπίζουμε με σημαντικά ποσά, χωρίς να θέτουμε σε κίνδυνο τον κρατικό προϋπολογισμό. Όλα τα παραπάνω οι Έλληνες τα γνωρίζουν και αναγνωρίζουν το δύσκολο και σημαντικό έργο που κληθήκαμε και καλούμαστε καθημερινά να φέρουμε εις πέρας και όταν έρθει η ώρα θα μας εμπιστευτούν και πάλι, δίνοντας μας την πολύτιμη για τη σταθερότητα της χώρας, αυτοδυναμία.

Με την ευκαιρία: Περίπτωση αλλαγής του εκλογικού νόμου εξετάζει η κυβέρνηση;

Ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει ξεκαθαρίσει επανειλημμένως ότι δεν υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο. Συνεπώς, οι επόμενες εκλογές θα πραγματοποιηθούν με τον τρέχοντα εκλογικό νόμο και θα αναδείξουν μία αυτοδύναμη κυβέρνηση της ΝΔ με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη να ανανεώνει τη θητεία του για μία ακόμη τετραετία.

Ούτε το ενδεχόμενο για διορθώσεις στον εκλογικό νόμο για τις αυτοδιοικητικές εκλογές;

Ομοίως και οι αυτοδιοικητικές εκλογές θα πραγματοποιηθούν με τον ισχύοντα νόμο.

Τι θα γίνει με την απογραφή και τα τελικά αποτελέσματά της; Θα εφαρμοστούν στην επόμενη εκλογική αναμέτρηση; Και την εθνική και την αυτοδιοικητική;

Κοιτάξτε, αυτή τη στιγμή η ΕΛΣΤΑΤ έχει δώσει στη δημοσιότητα τα προσωρινά αποτελέσματα και σύμφωνα με ενημέρωση που παρείχε, αναμένουμε έως τα τέλη του έτους τα οριστικά με βάση τα οποία θα διαμορφωθεί η κατανομή των εδρών ανά περιφέρεια και θα ισχύσει τόσο για τις εθνικές όσο και για τις αυτοδιοικητικές εκλογές.

Γενικότερα, ποια πρέπει να είναι η ατζέντα της κυβέρνησης μέχρι τις εκλογές; Πού πρέπει να δοθεί η μεγαλύτερη βαρύτητα;

Η κυβέρνησή μας εξελέγη με ένα πλούσιο και φιλόδοξο μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε τις δομικές μεταρρυθμίσεις στο κράτος, στην παιδεία, στην υγεία και σε άλλους τομείς, μεταρρυθμίσεις που μας επέτρεψαν πρόσφατα να βγάλουμε τη χώρα από το καθεστώς της ενισχυμένης εποπτείας. Παράλληλα θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την κοινωνία σε κάθε κρίση η οποία δοκιμάζει τη συνοχή της, όπως άλλωστε κάναμε από την πρώτη στιγμή που εκλεγήκαμε.

Μεγάλο ζήτημα για τους επόμενους μήνες είναι και η στήριξη σε πολίτες, νοικοκυριά αλλά και αυτοδιοίκηση για να αντιμετωπισθούν οι επιπτώσεις από την ενεργειακή ακρίβεια που έχει δημιουργήσει ο πόλεμος στην Ουκρανία. Τι σκοπεύετε να κάνετε;

Από την πρώτη στιγμή που προέκυψε η ενεργειακή κρίση, απότοκο της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, η κυβέρνησή μας εκπόνησε ένα συντεταγμένο σχέδιο ρίχνοντας το βάρος στους οικονομικά ασθενέστερους, οι οποίοι πλήττονται περισσότερο από αυτή. Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε ήδη διαθέσει μέχρι σήμερα πάνω από 8 δισεκατομμύρια ευρώ σε έμμεσα και άμεσα μέτρα προκειμένου να απαμβλύνουμε τις επιπτώσεις της ενεργειακής ακρίβειας σε νοικοκυριά, τοπική αυτοδιοίκηση και επιχειρήσεις και έχουμε δεσμευτεί ότι θα συνεχίσουμε να τους στηρίζουμε, στο μέτρο που μας επιτρέπει ο δημοσιονομικός χώρος, για όσο καιρό διαρκεί η κρίση. Μόνο τον τελευταίο μήνα το κόστος αυτής της στήριξης ανήλθε στο ύψος των 1,9 δισεκατομμυρίων ευρώ. Με αυτό τον τρόπο έχουμε απορροφήσει σε ποσοστό 94% το ενεργειακό κόστος σε νοικοκυριά και στη συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων.

Είμαστε περίπου 10 μήνες πριν από τη συνταγματική ημερομηνία των προσεχών εθνικών εκλογών. Τι να περιμένουμε από το υπουργείο Εσωτερικών μέχρι τότε;

Έχουμε ήδη προχωρήσει ολόκληρο το προηγούμενο χρονικό διάστημα σε μία σειρά σημαντικών μεταρρυθμίσεων που στοχεύουν στον εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Διοίκησης που θα αλλάξουν άρδην τόσο τη λειτουργία του όσο και την εικόνα που έχουν οι Έλληνες πολίτες γι’ αυτό. Ωστόσο δεν σκοπεύουμε να επαναπαυτούμε. Έχουμε ήδη εξασφαλίσει την απαραίτητη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και εργαζόμαστε εντατικά προκειμένου στο επόμενο χρονικό διάστημα να προχωρήσουμε στην εφαρμογή του ολοκληρωμένου συστήματος αξιολόγησης των δεξιοτήτων των υπαλλήλων, να οργανώσουμε καλύτερα τον προγραμματισμό προσλήψεων και τις διαδρομές καριέρας των υπαλλήλων με τη συνδρομή ενός συστήματος τεχνητής νοημοσύνης, να δημιουργήσουμε ένα άρτιο ψηφιακό σύστημα κατανομής των αρμοδιοτήτων στα διάφορα επίπεδα της διοίκησης, της λεγόμενης πολυεπίπεδης διακυβέρνησης. Ταυτόχρονα ενισχύουμε την επιτελική και αποκεντρωμένη λειτουργία του κράτους με στόχο τα υπουργεία να εξελιχθούν σε αποκλειστικά επιτελικά όργανα, να παράγουν κανονιστικά πλαίσια και να ασκούν εποπτεία ώστε να αποκεντρωθεί πλήρως η επιχειρησιακή λειτουργία προς τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις ενώ παράλληλα θα ενισχύσουμε την Τοπική Αυτοδιοίκηση ώστε να ασκεί αποτελεσματικά το ήδη πολυσχιδές έργο της. Εν συντομία, σκοπός μας είναι να δημιουργήσουμε μία Δημόσια Διοίκηση που θα ανταπεξέρχεται στις ανάγκες των επιχειρήσεων και των πολιτών, που θα ανταποκρίνεται στις ψηφιακές ταχύτητες του μέλλοντος, που θα διατηρήσει τον ρυθμιστικό της ρόλο, χωρίς αποτελεί τροχοπέδη στην εξέλιξη της οικονομίας αλλά αντίθετα θα ανοίγει δρόμους στην δημιουργικότητα των πολιτών.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 28.08.2022

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία