ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

LINK Technologies: Η πώληση του 80%, η «Μεσόγειος Α.Ε.», τα έξυπνα εισιτήρια και η συγκατοίκηση με «Indigital»

Παραμένει πρόεδρος της LINK o Γ. Δαμιανός- Έτοιμο εντός 2023, το έξυπνο εισιτήριο για το Μετρό Θεσσαλονίκης

 12/10/2023 07:00

LINK Technologies: Η πώληση του 80%, η «Μεσόγειος Α.Ε.», τα έξυπνα εισιτήρια και η συγκατοίκηση με «Indigital»

Άννη Καρολίδου

Αρχές Οκτωβρίου, το 80% της «LINK Technologies AE», πουλήθηκε στην «Τetragon», με βασικό μέτοχο να αναδεικνύεται πλέον, έμμεσα, ο όμιλος της «Μεσόγειος Α.Ε.». Πέραν αυτού, ο ιδρυτής της LINK, κ. Γιάννης Δαμιανός, παραμένει πρόεδρος της Θεσσαλονικιώτικης επιχείρησης και διατηρεί, αμέσως και εμμέσως, ποσοστό 40% της Εταιρείας, το οποίο μάλιστα τον φέρνει κοντά στην «Indigital», μίας εκ των τριών εταιρειών που αναμένεται να υλοποιήσουν την ψηφιακή αναβάθμιση του ΟΑΣΘ.

Η συγκεκριμένη αγοραπωλησία παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς, η ψηφιοποίηση του ΟΑΣΘ ( ΕRP, επέκταση υπηρεσιών Τηλεματικής και εγκατάσταση συστήματος έξυπνου – ηλεκτρονικού εισιτηρίου ) συζητείται για χρόνια στη Θεσσαλονίκη, ενώ όσο πλησιάζει η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας της βασικής γραμμής του Μετρό, μένει να δούμε πως θα υλοποιηθεί η δέσμευση του αρμόδιου Υπουργείου, για ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο στα μέσα μαζικής μεταφοράς της πόλης, δηλαδή σε μετρό αλλά και σε λεωφορεία.

Η LINK Technologies, εταιρεία Τηλεματικής με έργα σε όλη την Ελλάδα ( ΟΑΣΑ, ΚΤΕΛ, διαχείριση στόλου οχημάτων του ΕΚΑΒ, Δήμων, στόλοι μεταφορικών εταιρειών, ΟΑΣΘ), η οποία μέχρι πρόσφατα ελεγχόταν μετοχικά στο 100% από τον κ. Δαμιανό, τον τελευταίο χρόνο αναζητούσε επενδυτή και, όπως πληροφορείται το makthes.gr, ενδιαφέρον είχε εκδηλωθεί από τον Όμιλο της Mεσογείου, από ολλανδική εταιρεία τεχνολογίας και από ελληνική χρηματιστηριακή επιχείρηση.

Όπως προκύπτει, επιλέχθηκε ο Όμιλος της «Mεσόγειος Α.Ε.», καθώς ο ιδρυτής της LINK επιθυμούσε να παραμείνει με μετοχικό μερίδιο σε μία εταιρεία κερδοφόρο και με προοπτικές ανάπτυξης, έχοντας παράλληλα συμμετοχή σε εταιρικά σχήματα που έχουν επιχειρηματικούς λόγους να βρίσκονται κοντά σε όποια έργα τεχνολογίας αφορούν «έξυπνα» μέσα μεταφοράς και την «Θεσσαλονίκη έξυπνη πόλη».

Oι νέοι μέτοχοι της LINK

Σύμφωνα με έγκυρη πηγή, η εξαγορά έγινε μέσω της νεοσυσταθείσας εταιρείας «Tetragon Telematics IKE" με έδρα Αθήνα. Να σημειωθεί ότι πακέτο μετοχών στην «Tetragon», έχουν τόσο η «Μεσόγειος» ( σ.σ. όμιλος έργων περιβαλλοντικής προστασίας) αλλά και η εταιρεία τεχνολογίας «UW Tech Hellas Α.Ε.», στην οποία η «Μεσόγειος» έχει το 50%. Επίσης, στη «Τetragon», μερίδιο μετοχών έχει και εταιρεία συμφερόντων του κ. Δαμιανού, ο οποίος βρίσκεται να «συγκατοικεί» στο συγκεκριμένο εταιρικό φορέα, με την «Ιndigital»,καθώς εταίρος στη νέα επιχείρηση είναι ο πρόεδρος της κ. Κωνσταντίνος Ρούπτσος.

Σημειωτέον ότι διευθύνων σύμβουλος της LINK Technologies, είναι πλέον ο επικεφαλής της UW Tech Hellas, Νικόλαος Παπασαραφιανός. Η UW Tech Hellas, αναπτύσσει ολοκληρωμένες λύσεις IoT.

Αυτή η συγκατοίκηση ενδεχομένως να μην σημαίνει κάτι περισσότερο, σε σχέση με το έργο ψηφιοποίησης του ΟΑΣΘ, το οποίο πάει από παράταση σε παράταση και το οποίο έχει αναλάβει να υλοποιήσει το σχήμα «ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή- Indigital- ΑΜCO», για το ποσό των 31,5 εκατ. ευρώ, προ ΦΠΑ.

Για την ιστορία του πράγματος, ο ΟΑΣΘ ήδη έχει «έξυπνο» εισιτήριο , το οποίο είχε αναπτύξει η LINK και τη λειτουργία του οποίου, είχε δοκιμάσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την επίσκεψή του στη ΔΕΘ, το 2021. Αυτό όμως το έργο, έχει πάει στην άκρη και τώρα μένει να δούμε αν θα προχωρήσει η σύμβαση με τις ΤΕΡΝΑ- Indigital- AMCO.

Μετρό- ηλεκτρονικό εισιτήριο από την Conduent

Πάντως, το Μετρό, δε φαίνεται να περιμένει να ξεμπλέξει το έργο ψηφιοποίησης του ΟΑΣΘ και, πολύ ορθά. Ήδη έχει προχωρήσει η ανάπτυξη του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου για τη βασική γραμμή, που στο πλαίσιο της σύμβασης έχει αναλάβει η αμερικανική εταιρεία τεχνολογίας Conduent, η οποία μάλιστα έχει ανοίξει γραφεία και στη Θεσσαλονίκη.

Η αμερικανική Conduent, εστιάζει στις τεχνολογίες που αφορούν στην εμπειρία πελάτη, στο λεγόμενο customer experience management.

Όπως πληροφορείται το makthes.gr, ήδη έχουν παραληφθεί αρκετά από τα μηχανήματα που θα τοποθετηθούν στους σταθμούς του Μετρό, από τα οποία θα γεμίζει το ψηφιακό πορτοφόλι των επιβατών, ενώ ως το τέλος του έτους, η Εταιρεία, θα παραδώσει το έργο που ανέλαβε να υλοποιήσει.

Στο επόμενο διάστημα, αναμένεται να δοθεί η αρμοδιότητα στην Ελληνικό Μετρό Α.Ε., προκειμένου να διενεργήσει διαγωνισμό για το σύστημα έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου, στην Επέκταση προς Καλαμαριά, σύστημα που θα πρέπει να «κουμπώσει», με αυτό που επιλέχθηκε για το εισιτήριο της βασικής γραμμής.

Αυτό το οποίο ουδείς γνωρίζει, επί του παρόντος, είναι, το πως ακριβώς θα επιτευχθεί το ζητούμενο και το μόνο λογικό, δηλαδή να υπάρχει ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη, κάτι που βεβαίως δεν αφορά μόνο τον ΟΑΣΘ αλλά και τα ΚΤΕΛ που εκτελούν δρομολόγια σε 39 γραμμές του ΟΑΣΘ.

Πάντως, για να επιστρέψουμε στη LINK Technologies, οι νέοι μέτοχοι, όπως επισημάνθηκε στο makthes.gr, σκοπεύουν να προχωρήσουν σε αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου και επενδύσεις στην Εταιρεία, καθώς είναι πολύ μεγάλα τα περιθώρια ανάληψης έργων Τηλεμετρίας (σ.σ. αισθητήρες δικτύων) και Τηλεματικής , στο πλαίσιο των έξυπνων δικτύων υποδομών και έξυπνων πόλεων, τόσο από φορείς του δημοσίου , όσο και από ιδιώτες.

Αρχές Οκτωβρίου, το 80% της «LINK Technologies AE», πουλήθηκε στην «Τetragon», με βασικό μέτοχο να αναδεικνύεται πλέον, έμμεσα, ο όμιλος της «Μεσόγειος Α.Ε.». Πέραν αυτού, ο ιδρυτής της LINK, κ. Γιάννης Δαμιανός, παραμένει πρόεδρος της Θεσσαλονικιώτικης επιχείρησης και διατηρεί, αμέσως και εμμέσως, ποσοστό 40% της Εταιρείας, το οποίο μάλιστα τον φέρνει κοντά στην «Indigital», μίας εκ των τριών εταιρειών που αναμένεται να υλοποιήσουν την ψηφιακή αναβάθμιση του ΟΑΣΘ.

Η συγκεκριμένη αγοραπωλησία παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς, η ψηφιοποίηση του ΟΑΣΘ ( ΕRP, επέκταση υπηρεσιών Τηλεματικής και εγκατάσταση συστήματος έξυπνου – ηλεκτρονικού εισιτηρίου ) συζητείται για χρόνια στη Θεσσαλονίκη, ενώ όσο πλησιάζει η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας της βασικής γραμμής του Μετρό, μένει να δούμε πως θα υλοποιηθεί η δέσμευση του αρμόδιου Υπουργείου, για ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο στα μέσα μαζικής μεταφοράς της πόλης, δηλαδή σε μετρό αλλά και σε λεωφορεία.

Η LINK Technologies, εταιρεία Τηλεματικής με έργα σε όλη την Ελλάδα ( ΟΑΣΑ, ΚΤΕΛ, διαχείριση στόλου οχημάτων του ΕΚΑΒ, Δήμων, στόλοι μεταφορικών εταιρειών, ΟΑΣΘ), η οποία μέχρι πρόσφατα ελεγχόταν μετοχικά στο 100% από τον κ. Δαμιανό, τον τελευταίο χρόνο αναζητούσε επενδυτή και, όπως πληροφορείται το makthes.gr, ενδιαφέρον είχε εκδηλωθεί από τον Όμιλο της Mεσογείου, από ολλανδική εταιρεία τεχνολογίας και από ελληνική χρηματιστηριακή επιχείρηση.

Όπως προκύπτει, επιλέχθηκε ο Όμιλος της «Mεσόγειος Α.Ε.», καθώς ο ιδρυτής της LINK επιθυμούσε να παραμείνει με μετοχικό μερίδιο σε μία εταιρεία κερδοφόρο και με προοπτικές ανάπτυξης, έχοντας παράλληλα συμμετοχή σε εταιρικά σχήματα που έχουν επιχειρηματικούς λόγους να βρίσκονται κοντά σε όποια έργα τεχνολογίας αφορούν «έξυπνα» μέσα μεταφοράς και την «Θεσσαλονίκη έξυπνη πόλη».

Oι νέοι μέτοχοι της LINK

Σύμφωνα με έγκυρη πηγή, η εξαγορά έγινε μέσω της νεοσυσταθείσας εταιρείας «Tetragon Telematics IKE" με έδρα Αθήνα. Να σημειωθεί ότι πακέτο μετοχών στην «Tetragon», έχουν τόσο η «Μεσόγειος» ( σ.σ. όμιλος έργων περιβαλλοντικής προστασίας) αλλά και η εταιρεία τεχνολογίας «UW Tech Hellas Α.Ε.», στην οποία η «Μεσόγειος» έχει το 50%. Επίσης, στη «Τetragon», μερίδιο μετοχών έχει και εταιρεία συμφερόντων του κ. Δαμιανού, ο οποίος βρίσκεται να «συγκατοικεί» στο συγκεκριμένο εταιρικό φορέα, με την «Ιndigital»,καθώς εταίρος στη νέα επιχείρηση είναι ο πρόεδρος της κ. Κωνσταντίνος Ρούπτσος.

Σημειωτέον ότι διευθύνων σύμβουλος της LINK Technologies, είναι πλέον ο επικεφαλής της UW Tech Hellas, Νικόλαος Παπασαραφιανός. Η UW Tech Hellas, αναπτύσσει ολοκληρωμένες λύσεις IoT.

Αυτή η συγκατοίκηση ενδεχομένως να μην σημαίνει κάτι περισσότερο, σε σχέση με το έργο ψηφιοποίησης του ΟΑΣΘ, το οποίο πάει από παράταση σε παράταση και το οποίο έχει αναλάβει να υλοποιήσει το σχήμα «ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή- Indigital- ΑΜCO», για το ποσό των 31,5 εκατ. ευρώ, προ ΦΠΑ.

Για την ιστορία του πράγματος, ο ΟΑΣΘ ήδη έχει «έξυπνο» εισιτήριο , το οποίο είχε αναπτύξει η LINK και τη λειτουργία του οποίου, είχε δοκιμάσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την επίσκεψή του στη ΔΕΘ, το 2021. Αυτό όμως το έργο, έχει πάει στην άκρη και τώρα μένει να δούμε αν θα προχωρήσει η σύμβαση με τις ΤΕΡΝΑ- Indigital- AMCO.

Μετρό- ηλεκτρονικό εισιτήριο από την Conduent

Πάντως, το Μετρό, δε φαίνεται να περιμένει να ξεμπλέξει το έργο ψηφιοποίησης του ΟΑΣΘ και, πολύ ορθά. Ήδη έχει προχωρήσει η ανάπτυξη του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου για τη βασική γραμμή, που στο πλαίσιο της σύμβασης έχει αναλάβει η αμερικανική εταιρεία τεχνολογίας Conduent, η οποία μάλιστα έχει ανοίξει γραφεία και στη Θεσσαλονίκη.

Η αμερικανική Conduent, εστιάζει στις τεχνολογίες που αφορούν στην εμπειρία πελάτη, στο λεγόμενο customer experience management.

Όπως πληροφορείται το makthes.gr, ήδη έχουν παραληφθεί αρκετά από τα μηχανήματα που θα τοποθετηθούν στους σταθμούς του Μετρό, από τα οποία θα γεμίζει το ψηφιακό πορτοφόλι των επιβατών, ενώ ως το τέλος του έτους, η Εταιρεία, θα παραδώσει το έργο που ανέλαβε να υλοποιήσει.

Στο επόμενο διάστημα, αναμένεται να δοθεί η αρμοδιότητα στην Ελληνικό Μετρό Α.Ε., προκειμένου να διενεργήσει διαγωνισμό για το σύστημα έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου, στην Επέκταση προς Καλαμαριά, σύστημα που θα πρέπει να «κουμπώσει», με αυτό που επιλέχθηκε για το εισιτήριο της βασικής γραμμής.

Αυτό το οποίο ουδείς γνωρίζει, επί του παρόντος, είναι, το πως ακριβώς θα επιτευχθεί το ζητούμενο και το μόνο λογικό, δηλαδή να υπάρχει ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη, κάτι που βεβαίως δεν αφορά μόνο τον ΟΑΣΘ αλλά και τα ΚΤΕΛ που εκτελούν δρομολόγια σε 39 γραμμές του ΟΑΣΘ.

Πάντως, για να επιστρέψουμε στη LINK Technologies, οι νέοι μέτοχοι, όπως επισημάνθηκε στο makthes.gr, σκοπεύουν να προχωρήσουν σε αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου και επενδύσεις στην Εταιρεία, καθώς είναι πολύ μεγάλα τα περιθώρια ανάληψης έργων Τηλεμετρίας (σ.σ. αισθητήρες δικτύων) και Τηλεματικής , στο πλαίσιο των έξυπνων δικτύων υποδομών και έξυπνων πόλεων, τόσο από φορείς του δημοσίου , όσο και από ιδιώτες.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία