ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Λιανεμπόριο Θεσσαλονίκης: Με το βλέμμα στις εκπτώσεις

Ικανοποίηση για το... ταμείο της εορταστικής περιόδου, ανησυχία για το επόμενο διάστημα

 07/01/2023 15:00

Λιανεμπόριο Θεσσαλονίκης: Με το βλέμμα στις εκπτώσεις

Της Μαρίας Αραμπατζή

Το τέλος της εορταστικής περιόδου έχει φτάσει και επίσημα για τα καταστήματα λιανεμπορίου της πόλης, αλλά ο χρόνος έχει αρχίσει ήδη να μετρά αντίστροφα για την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων που ξεκινούν μεθαύριο, Δευτέρα 9 Ιανουαρίου και δίνουν ακόμη μία ελπίδα στους καταστηματάρχες, να συνεχίσουν να έχουν μία θετική εικόνα.

Σημαντικές ήταν οι ανάσες που κατάφερε να πάρει η τοπική αγορά κατά τη διάρκεια των ημερών των Χριστουγέννων, με καταστηματάρχες και εργαζόμενους να βλέπουν για πρώτη φορά, μετά από αρκετό καιρό, ένα θετικό πρόσημο στην αγορά αλλά και πραγματική αύξηση του τζίρου.

Το makthes.gr επισκέφτηκε καταστηματάρχες της πόλης και μίλησε μαζί τους, κάνοντας έναν απολογισμό των ημερών. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η κ. Ευδοκία Ηλιοπούλου, ιδιοκτήτρια καταστήματος, «Αν και δεν μπορούμε να συγκρίνουμε με την εποχή πριν τον COVID-19, τα πράγματα πήγαν καλά και υπήρχε κίνηση και ελπίζω ότι θα συνεχίσει αυτή η κίνηση και για την περίοδο των εκπτώσεων».

agora.jpg

«Στις γιορτές κινήθηκε καλά η αγορά, είχε κόσμο, είχε τουρισμό, ειδικά την τελευταία εβδομάδα είδαμε πολλούς τουρίστες και ήταν και αυτό κάτι που επηρέασε θετικά, ο κόσμος κινήθηκε αρκετά καλά και θέλουμε να πιστεύουμε και ότι κατά την διάρκεια των εκπτώσεων θα συνεχίσει με αυτούς τους ρυθμούς», δήλωσε η κ. Σεβαστή Πεντέχη, υπεύθυνη καταστήματος.

Καθ’ όλη την διάρκεια της εορταστικής περιόδου η μεγαλύτερη αύξηση στην κίνηση παρατηρήθηκε κυρίως την Παρασκευή και το Σάββατο πριν την ημέρα των Χριστουγέννων, καθώς επίσης και τις αντίστοιχες μέρες πριν την ημέρα της Πρωτοχρονιάς, όπου οι καταναλωτές στράφηκαν κυρίως στα καταστήματα που σχετίζονται με δώρα για παιδιά, αλλά και σε είδη ένδυσης και υπόδησης, απ’ όπου, εκτός από προσωπικά ψώνια για ρεβεγιόν, αγοράστηκαν και δώρα για υποχρεώσεις προς τους μεγάλους.

«Σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες μπορεί η κίνηση την παραμονή και την προπαραμονή να ήταν και 60% πάνω, δεν μπορούσες να περάσεις από τα πεζοδρόμια και ο κόσμος ψώνιζε πολύ και για τον εαυτό του αλλά και για δώρα» επισήμανε η κ. Βάλια Παπαδοπούλου, υπεύθυνη καταστήματος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μεγαλύτερα κέρδη είχαν οι μεγάλες αλυσίδες, αλλά και τα πιο μικρά και τοπικά καταστήματα δεν έμειναν παραπονεμένα, καθώς παρατήρησαν μία αύξηση περίπου 20-30% σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα, συμπεριλαμβανομένης και της εβδομάδας του Black Friday.

«Αυτά τα Χριστούγεννα ήταν η αρχή για να ξεκινήσουμε συγκρίσεις με τα επόμενα, καθώς δεν μπορούμε πλέον να συγκρίνουμε με προηγούμενα. Το να είναι καλύτερες οι εορταστικές μέρες είναι φυσικό και δεδομένο, αλλιώς δεν υπάρχει λόγος να κρατάμε ανοιχτά τα μαγαζιά μας. Τα πράγματα πήγαν καλά σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο, αλλά όχι όπως κάποτε, τώρα στις γιορτές έχουμε την κίνηση που είχαμε προ κορονοϊού μια απλή καθημερινή». είπε η κ. Άρτεμης Ανδρεάδου, ιδιοκτήτρια καταστήματος.

Οι χειμερινές εκπτώσεις

Ο κλάδος του λιανικού εμπορίου περιμένει τώρα την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, που βρίσκονται προ των πυλών, ώστε οι επιχειρήσεις να τονώσουν τον τζίρο τους με την έναρξη της νέας χρονιάς. Αρκετά καταστήματα έχουν μπει δυναμικά στο παιχνίδι με εκπτώσεις από 20% έως και 50-60%, κάτι που δεν πέρασε απαρατήρητο από το αγοραστικό κοινό, το οποίο ήδη έχει ξεκινήσει έρευνα αγοράς.

«Ενώ ο κόσμος βγήκε στις γιορτές, έχει αρχίσει να ξαναβγαίνει και να κάνει έρευνα αγοράς, εν όψη των εκπτώσεων, γι’ αυτό και πιστεύουμε ότι θα είναι και αυτή μία δυνατή περίοδος», αναφέρει η Α.Π., υπάλληλος καταστήματος και συμπληρώνει: «Από χθες είναι λίγο πιο υποτονική η αγορά, γιατί περιμένουν την Δευτέρα που θα ξεκινήσουν για τα καλά οι εκπτώσεις».

Αξίζει να σημειωθεί δε, ότι φέτος, για πρώτη φορά δεν πραγματοποιήθηκαν οι ενδιάμεσες έκπτωσεις του Νοεμβρίου, αλλά αντίθετα, υπήρξε μία παρατεταμένη περίοδος προσφορών λόγω της Black Friday, η οποία διήρκεσε περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά και δεν ήταν αυτό που περίμεναν οι καταστηματάρχες.

Της Μαρίας Αραμπατζή

Το τέλος της εορταστικής περιόδου έχει φτάσει και επίσημα για τα καταστήματα λιανεμπορίου της πόλης, αλλά ο χρόνος έχει αρχίσει ήδη να μετρά αντίστροφα για την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων που ξεκινούν μεθαύριο, Δευτέρα 9 Ιανουαρίου και δίνουν ακόμη μία ελπίδα στους καταστηματάρχες, να συνεχίσουν να έχουν μία θετική εικόνα.

Σημαντικές ήταν οι ανάσες που κατάφερε να πάρει η τοπική αγορά κατά τη διάρκεια των ημερών των Χριστουγέννων, με καταστηματάρχες και εργαζόμενους να βλέπουν για πρώτη φορά, μετά από αρκετό καιρό, ένα θετικό πρόσημο στην αγορά αλλά και πραγματική αύξηση του τζίρου.

Το makthes.gr επισκέφτηκε καταστηματάρχες της πόλης και μίλησε μαζί τους, κάνοντας έναν απολογισμό των ημερών. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η κ. Ευδοκία Ηλιοπούλου, ιδιοκτήτρια καταστήματος, «Αν και δεν μπορούμε να συγκρίνουμε με την εποχή πριν τον COVID-19, τα πράγματα πήγαν καλά και υπήρχε κίνηση και ελπίζω ότι θα συνεχίσει αυτή η κίνηση και για την περίοδο των εκπτώσεων».

agora.jpg

«Στις γιορτές κινήθηκε καλά η αγορά, είχε κόσμο, είχε τουρισμό, ειδικά την τελευταία εβδομάδα είδαμε πολλούς τουρίστες και ήταν και αυτό κάτι που επηρέασε θετικά, ο κόσμος κινήθηκε αρκετά καλά και θέλουμε να πιστεύουμε και ότι κατά την διάρκεια των εκπτώσεων θα συνεχίσει με αυτούς τους ρυθμούς», δήλωσε η κ. Σεβαστή Πεντέχη, υπεύθυνη καταστήματος.

Καθ’ όλη την διάρκεια της εορταστικής περιόδου η μεγαλύτερη αύξηση στην κίνηση παρατηρήθηκε κυρίως την Παρασκευή και το Σάββατο πριν την ημέρα των Χριστουγέννων, καθώς επίσης και τις αντίστοιχες μέρες πριν την ημέρα της Πρωτοχρονιάς, όπου οι καταναλωτές στράφηκαν κυρίως στα καταστήματα που σχετίζονται με δώρα για παιδιά, αλλά και σε είδη ένδυσης και υπόδησης, απ’ όπου, εκτός από προσωπικά ψώνια για ρεβεγιόν, αγοράστηκαν και δώρα για υποχρεώσεις προς τους μεγάλους.

«Σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες μπορεί η κίνηση την παραμονή και την προπαραμονή να ήταν και 60% πάνω, δεν μπορούσες να περάσεις από τα πεζοδρόμια και ο κόσμος ψώνιζε πολύ και για τον εαυτό του αλλά και για δώρα» επισήμανε η κ. Βάλια Παπαδοπούλου, υπεύθυνη καταστήματος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μεγαλύτερα κέρδη είχαν οι μεγάλες αλυσίδες, αλλά και τα πιο μικρά και τοπικά καταστήματα δεν έμειναν παραπονεμένα, καθώς παρατήρησαν μία αύξηση περίπου 20-30% σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα, συμπεριλαμβανομένης και της εβδομάδας του Black Friday.

«Αυτά τα Χριστούγεννα ήταν η αρχή για να ξεκινήσουμε συγκρίσεις με τα επόμενα, καθώς δεν μπορούμε πλέον να συγκρίνουμε με προηγούμενα. Το να είναι καλύτερες οι εορταστικές μέρες είναι φυσικό και δεδομένο, αλλιώς δεν υπάρχει λόγος να κρατάμε ανοιχτά τα μαγαζιά μας. Τα πράγματα πήγαν καλά σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο, αλλά όχι όπως κάποτε, τώρα στις γιορτές έχουμε την κίνηση που είχαμε προ κορονοϊού μια απλή καθημερινή». είπε η κ. Άρτεμης Ανδρεάδου, ιδιοκτήτρια καταστήματος.

Οι χειμερινές εκπτώσεις

Ο κλάδος του λιανικού εμπορίου περιμένει τώρα την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, που βρίσκονται προ των πυλών, ώστε οι επιχειρήσεις να τονώσουν τον τζίρο τους με την έναρξη της νέας χρονιάς. Αρκετά καταστήματα έχουν μπει δυναμικά στο παιχνίδι με εκπτώσεις από 20% έως και 50-60%, κάτι που δεν πέρασε απαρατήρητο από το αγοραστικό κοινό, το οποίο ήδη έχει ξεκινήσει έρευνα αγοράς.

«Ενώ ο κόσμος βγήκε στις γιορτές, έχει αρχίσει να ξαναβγαίνει και να κάνει έρευνα αγοράς, εν όψη των εκπτώσεων, γι’ αυτό και πιστεύουμε ότι θα είναι και αυτή μία δυνατή περίοδος», αναφέρει η Α.Π., υπάλληλος καταστήματος και συμπληρώνει: «Από χθες είναι λίγο πιο υποτονική η αγορά, γιατί περιμένουν την Δευτέρα που θα ξεκινήσουν για τα καλά οι εκπτώσεις».

Αξίζει να σημειωθεί δε, ότι φέτος, για πρώτη φορά δεν πραγματοποιήθηκαν οι ενδιάμεσες έκπτωσεις του Νοεμβρίου, αλλά αντίθετα, υπήρξε μία παρατεταμένη περίοδος προσφορών λόγω της Black Friday, η οποία διήρκεσε περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά και δεν ήταν αυτό που περίμεναν οι καταστηματάρχες.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία