ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Ξάνθη: Δωρεάν πρόγραμμα ψηφιακών δεξιοτήτων για μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων

Το «STEAMing the Future», που ξεκίνησε την υλοποίησή του στις αρχές Δεκεμβρίου στο Xanthi TechLab ολοκλήρωσε ήδη με επιτυχία τον πρώτο κύκλο μαθημάτων με τη συμμετοχή δεκαοχτώ παιδιών.

 19/12/2022 12:32

Ξάνθη: Δωρεάν πρόγραμμα ψηφιακών δεξιοτήτων για μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων

Στοχεύοντας στην ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων και των δεξιοτήτων κριτικής σκέψης μαθητών και μαθητριών ηλικίας από 14 έως 18 ετών, αλλά και την ενημέρωσή τους πάνω σε επαγγέλματα του μέλλοντος που σχετίζονται με τους τομείς Επιστήμη, Τεχνολογία, Τέχνες, Μηχανική, Μαθηματικά (STE(Α)M / Science, Technology, Arts, Engineering, Mathematics), το καινοτόμο δωρεάν πρόγραμμα «STEAMing the Future» αποτελεί μια μεγάλη εκπαιδευτική ευκαιρία για τα παιδιά της Ξάνθης αλλά και ολόκληρης της Ελλάδας.

Το «STEAMing the Future», που ξεκίνησε την υλοποίησή του στις αρχές Δεκεμβρίου στο Xanthi TechLab, με φορέα υλοποίησης το κολλέγιο Ανατόλια και την υποστήριξη του ιδρύματος Μποδοσάκη, ολοκλήρωσε ήδη με επιτυχία τον πρώτο κύκλο μαθημάτων με τη συμμετοχή δεκαοχτώ παιδιών.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στη διάρκεια εκδήλωσης στις εγκαταστάσεις του Xanthi TechLab και μέσα σε εορταστική ατμόσφαιρα, τα παιδιά παρουσίασαν τις δουλειές τους αλλά και τις εμπειρίες τους από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, παρουσία του δημάρχου Ξάνθης Μανώλη Τσέπελη, του προέδρου κολλεγίου Ανατόλια δρ. Πάνου Βλάχου, δημοτικών συμβούλων και στελεχών του κολλεγίου.

Προηγήθηκε η παρουσίαση των στόχων του προγράμματος «STEAMing the Future» αλλά και ενημέρωση του κ. Βλάχου για το πολυσήμαντο εκπαιδευτικό και κοινωνικό έργο που υλοποιεί το κολλέγιο Ανατόλια. Ο πρόεδρος του κολλεγίου αναφέρθηκε στην ιστορία του εκπαιδευτικού ιδρύματος (ιδρύθηκε το 1886 στη Μερζιφούντα του Πόντου και το 1924 εγκαταστάθηκε στη Θεσσαλονίκη) αλλά κυρίως στις σημαντικές πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει και τα δωρεάν προγράμματα που υλοποιεί, τα οποία απευθύνονται σε όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα της οικονομικής τους κατάστασης.

Π. Βλάχος: «Η κατάκτηση της γνώσης δεν μπορεί να είναι μια παθητική διαδικασία»

«Η Θράκη είναι το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της Ελλάδας», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Βλάχος συμπληρώνοντας ότι «είναι μια αγαπημένη περιοχή με ιδιαίτερα φιλικούς ανθρώπους και η μεγάλη ανταπόκριση του κόσμου και των νέων ανθρώπων φανερώνει το ενδιαφέρον το οποίο υπάρχει».

Συγκινητική ήταν η αναφορά του κ. Βλάχου στην ομάδα παιδιών από τα Πομακοχώρια της Ξάνθης όπου συμμετείχαν στα δωρεάν εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποίησε το κολλέγιο Ανατόλια και κατάφεραν μάλιστα να λάβουν υποτροφίες συνεχίζοντας τις σπουδές τους στο εξωτερικό.

«Η κατάκτηση της γνώσης δεν μπορεί να είναι μια παθητική διαδικασία, πρέπει να είναι διαδραστική και ικανή να βοηθήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες να αναπτύξουν απαραίτητες δεξιότητες, όπως είναι η επίλυση προβλημάτων, η κριτική σκέψη και η αποτελεσματική επικοινωνία. Επιπλέον, η τεχνολογική ανάπτυξη εξελίσσεται ραγδαία και τα σχολεία μας πρέπει να προσαρμοστούν σε μια νέα εποχή που συνεχώς μεταβάλλεται», υπογράμμισε ο κ. Βλάχος.

Ο δήμαρχος Ξάνθης εξέφρασε τη χαρά και την ικανοποίησή του για τη συνεργασία που έχει επιτευχθεί όλα αυτά τα χρόνια ανάμεσα στους δύο φορείς, υπογραμμίζοντας ότι ο δήμος θα βρίσκεται πάντα στο πλευρό τους και θα στηρίζει έμπρακτα κάθε δημιουργική προσπάθεια προς όφελος των παιδιών και της τοπικής κοινωνίας. «Σας δίνω την υπόσχεση ως δημοτική αρχή πως σε αυτή σας την προσπάθεια δεν θα αισθανθείτε πότε μόνοι. Νομίζω πως όλοι μπορούν να καταλάβουν την αξία αυτής της συνεργασίας», σημείωσε ο κ. Τσέπελης.

Ένα δωρεάν πρόγραμμα για όλα τα παιδιά

Στη συνέχεια η Δρ. Ηρώ Κολιάκου, συντονίστρια του κέντρου STEM του κολλεγίου Ανατόλια, παρουσίασε αναλυτικά τους στόχους του προγράμματος το οποίο είναι δωρεάν, θα διαρκέσει συνολικά, τρία χρόνια. Υλοποιείται δια ζώσης στην Ξάνθη, στις εγκαταστάσεις του Xanthi TechLab αλλά και διαδικτυακά για το σύνολο της μαθητικής κοινότητας στην Ελλάδα.

Ο κάθε κύκλος μαθημάτων αποτελείται από επτά μαθήματα και ολοκληρώνεται σε δύο Σαββατοκύριακα, ενώ των online μαθημάτων σε τρία Σαββατοκύριακα. Οι θεματικές περιλαμβάνουν: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό, Ρομποτική και Αυτοματοποίηση, Διαδίκτυο Πραγμάτων, Σχεδίαση 3D, Ανάπτυξη Εφαρμογών, Μεγάλα Δεδομένα και Αναλυτική, Επιστήμη των Πολιτών.

Ο πρώτος κύκλος των διά ζώσης μαθημάτων στην Ξάνθη ολοκληρώθηκε στις 18 Δεκεμβρίου. Ο δεύτερος κύκλος θα πραγματοποιηθεί τον Απρίλιο του 2023 (1 -2/4 και 8 - 9/4). Για δηλώσεις συμμετοχής στα διά ζώσης μαθήματα στο Xanthi Techlab: (https://steamingthefuture.gr/mathimata-stin-xanthi/).

Τα online μαθήματα απευθύνονται σε μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα και θα πραγματοποιηθούν στις 28-29 Ιανουαρίου 2023, 11-12 Φεβρουαρίου και 18-19 Φεβρουαρίου 2023. Για δηλώσεις συμμετοχής για online μαθήματα (https://steamingthefuture.gr/mathimata-online/).

Η εμπειρία της συμμετοχής στο πρόγραμμα

Μετά το τέλος της ενημέρωσης, τα παιδιά που συμμετείχαν στον πρώτο κύκλο του προγράμματος και εργάστηκαν κατά ομάδες παρουσίασαν τις δουλειές τους και δέχθηκαν τα χειροκροτήματα και τα συγχαρητήρια όλων των παρευρισκόμενων.

Αν και διστακτικά στην αρχή, γρήγορα ξεπέρασαν το τρακ και μίλησαν για την εμπειρία της συμμετοχής του στο πρόγραμμα, για την άριστη συνεργασία που είχαν μεταξύ τους αλλά και για την πολύτιμη βοήθεια που δέχθηκαν από τους εκπαιδευτές - συνεργάτες του προγράμματος που τους καθοδήγησαν σε αυτή τους την προσπάθεια.

Μάλιστα, ο κ. Βλάχος, συνεχάρη θερμά τους συνεργάτες του προγράμματος και τους επαίνεσε για την προσπάθειά τους, καθώς όλοι τους είναι νέοι άνθρωποι προερχόμενοι από το ΔΠΘ που κατάφεραν να ενεργοποιήσουν τα παιδιά και να τους κάνουν συμμέτοχους αυτής της κοινής προσπάθειας.

Η μικρή αυτή γιορτή ολοκληρώθηκε με την επίδοση σε όλα τα παιδιά των βεβαιώσεων παρακολούθησης του πρώτου κύκλου των μαθημάτων.

Στοχεύοντας στην ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων και των δεξιοτήτων κριτικής σκέψης μαθητών και μαθητριών ηλικίας από 14 έως 18 ετών, αλλά και την ενημέρωσή τους πάνω σε επαγγέλματα του μέλλοντος που σχετίζονται με τους τομείς Επιστήμη, Τεχνολογία, Τέχνες, Μηχανική, Μαθηματικά (STE(Α)M / Science, Technology, Arts, Engineering, Mathematics), το καινοτόμο δωρεάν πρόγραμμα «STEAMing the Future» αποτελεί μια μεγάλη εκπαιδευτική ευκαιρία για τα παιδιά της Ξάνθης αλλά και ολόκληρης της Ελλάδας.

Το «STEAMing the Future», που ξεκίνησε την υλοποίησή του στις αρχές Δεκεμβρίου στο Xanthi TechLab, με φορέα υλοποίησης το κολλέγιο Ανατόλια και την υποστήριξη του ιδρύματος Μποδοσάκη, ολοκλήρωσε ήδη με επιτυχία τον πρώτο κύκλο μαθημάτων με τη συμμετοχή δεκαοχτώ παιδιών.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στη διάρκεια εκδήλωσης στις εγκαταστάσεις του Xanthi TechLab και μέσα σε εορταστική ατμόσφαιρα, τα παιδιά παρουσίασαν τις δουλειές τους αλλά και τις εμπειρίες τους από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, παρουσία του δημάρχου Ξάνθης Μανώλη Τσέπελη, του προέδρου κολλεγίου Ανατόλια δρ. Πάνου Βλάχου, δημοτικών συμβούλων και στελεχών του κολλεγίου.

Προηγήθηκε η παρουσίαση των στόχων του προγράμματος «STEAMing the Future» αλλά και ενημέρωση του κ. Βλάχου για το πολυσήμαντο εκπαιδευτικό και κοινωνικό έργο που υλοποιεί το κολλέγιο Ανατόλια. Ο πρόεδρος του κολλεγίου αναφέρθηκε στην ιστορία του εκπαιδευτικού ιδρύματος (ιδρύθηκε το 1886 στη Μερζιφούντα του Πόντου και το 1924 εγκαταστάθηκε στη Θεσσαλονίκη) αλλά κυρίως στις σημαντικές πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει και τα δωρεάν προγράμματα που υλοποιεί, τα οποία απευθύνονται σε όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα της οικονομικής τους κατάστασης.

Π. Βλάχος: «Η κατάκτηση της γνώσης δεν μπορεί να είναι μια παθητική διαδικασία»

«Η Θράκη είναι το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της Ελλάδας», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Βλάχος συμπληρώνοντας ότι «είναι μια αγαπημένη περιοχή με ιδιαίτερα φιλικούς ανθρώπους και η μεγάλη ανταπόκριση του κόσμου και των νέων ανθρώπων φανερώνει το ενδιαφέρον το οποίο υπάρχει».

Συγκινητική ήταν η αναφορά του κ. Βλάχου στην ομάδα παιδιών από τα Πομακοχώρια της Ξάνθης όπου συμμετείχαν στα δωρεάν εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποίησε το κολλέγιο Ανατόλια και κατάφεραν μάλιστα να λάβουν υποτροφίες συνεχίζοντας τις σπουδές τους στο εξωτερικό.

«Η κατάκτηση της γνώσης δεν μπορεί να είναι μια παθητική διαδικασία, πρέπει να είναι διαδραστική και ικανή να βοηθήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες να αναπτύξουν απαραίτητες δεξιότητες, όπως είναι η επίλυση προβλημάτων, η κριτική σκέψη και η αποτελεσματική επικοινωνία. Επιπλέον, η τεχνολογική ανάπτυξη εξελίσσεται ραγδαία και τα σχολεία μας πρέπει να προσαρμοστούν σε μια νέα εποχή που συνεχώς μεταβάλλεται», υπογράμμισε ο κ. Βλάχος.

Ο δήμαρχος Ξάνθης εξέφρασε τη χαρά και την ικανοποίησή του για τη συνεργασία που έχει επιτευχθεί όλα αυτά τα χρόνια ανάμεσα στους δύο φορείς, υπογραμμίζοντας ότι ο δήμος θα βρίσκεται πάντα στο πλευρό τους και θα στηρίζει έμπρακτα κάθε δημιουργική προσπάθεια προς όφελος των παιδιών και της τοπικής κοινωνίας. «Σας δίνω την υπόσχεση ως δημοτική αρχή πως σε αυτή σας την προσπάθεια δεν θα αισθανθείτε πότε μόνοι. Νομίζω πως όλοι μπορούν να καταλάβουν την αξία αυτής της συνεργασίας», σημείωσε ο κ. Τσέπελης.

Ένα δωρεάν πρόγραμμα για όλα τα παιδιά

Στη συνέχεια η Δρ. Ηρώ Κολιάκου, συντονίστρια του κέντρου STEM του κολλεγίου Ανατόλια, παρουσίασε αναλυτικά τους στόχους του προγράμματος το οποίο είναι δωρεάν, θα διαρκέσει συνολικά, τρία χρόνια. Υλοποιείται δια ζώσης στην Ξάνθη, στις εγκαταστάσεις του Xanthi TechLab αλλά και διαδικτυακά για το σύνολο της μαθητικής κοινότητας στην Ελλάδα.

Ο κάθε κύκλος μαθημάτων αποτελείται από επτά μαθήματα και ολοκληρώνεται σε δύο Σαββατοκύριακα, ενώ των online μαθημάτων σε τρία Σαββατοκύριακα. Οι θεματικές περιλαμβάνουν: Εισαγωγή στον Προγραμματισμό, Ρομποτική και Αυτοματοποίηση, Διαδίκτυο Πραγμάτων, Σχεδίαση 3D, Ανάπτυξη Εφαρμογών, Μεγάλα Δεδομένα και Αναλυτική, Επιστήμη των Πολιτών.

Ο πρώτος κύκλος των διά ζώσης μαθημάτων στην Ξάνθη ολοκληρώθηκε στις 18 Δεκεμβρίου. Ο δεύτερος κύκλος θα πραγματοποιηθεί τον Απρίλιο του 2023 (1 -2/4 και 8 - 9/4). Για δηλώσεις συμμετοχής στα διά ζώσης μαθήματα στο Xanthi Techlab: (https://steamingthefuture.gr/mathimata-stin-xanthi/).

Τα online μαθήματα απευθύνονται σε μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα και θα πραγματοποιηθούν στις 28-29 Ιανουαρίου 2023, 11-12 Φεβρουαρίου και 18-19 Φεβρουαρίου 2023. Για δηλώσεις συμμετοχής για online μαθήματα (https://steamingthefuture.gr/mathimata-online/).

Η εμπειρία της συμμετοχής στο πρόγραμμα

Μετά το τέλος της ενημέρωσης, τα παιδιά που συμμετείχαν στον πρώτο κύκλο του προγράμματος και εργάστηκαν κατά ομάδες παρουσίασαν τις δουλειές τους και δέχθηκαν τα χειροκροτήματα και τα συγχαρητήρια όλων των παρευρισκόμενων.

Αν και διστακτικά στην αρχή, γρήγορα ξεπέρασαν το τρακ και μίλησαν για την εμπειρία της συμμετοχής του στο πρόγραμμα, για την άριστη συνεργασία που είχαν μεταξύ τους αλλά και για την πολύτιμη βοήθεια που δέχθηκαν από τους εκπαιδευτές - συνεργάτες του προγράμματος που τους καθοδήγησαν σε αυτή τους την προσπάθεια.

Μάλιστα, ο κ. Βλάχος, συνεχάρη θερμά τους συνεργάτες του προγράμματος και τους επαίνεσε για την προσπάθειά τους, καθώς όλοι τους είναι νέοι άνθρωποι προερχόμενοι από το ΔΠΘ που κατάφεραν να ενεργοποιήσουν τα παιδιά και να τους κάνουν συμμέτοχους αυτής της κοινής προσπάθειας.

Η μικρή αυτή γιορτή ολοκληρώθηκε με την επίδοση σε όλα τα παιδιά των βεβαιώσεων παρακολούθησης του πρώτου κύκλου των μαθημάτων.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία