ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΚΟΘ: Ζωντανά Κυριακάτικα Πρωινά μετά από… τεστ κόβιντ

Η ορχήστρα ανοίγει τον κύκλο του ιστορικού θεσμού διαδικτυακά με ένα τρίο καταξιωμένων μουσικών

 22/01/2021 07:00

ΚΟΘ: Ζωντανά Κυριακάτικα Πρωινά μετά από… τεστ κόβιντ

Κυριακή Τσολάκη

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης δεν πτοείται από την πανδημία. Σε μια δύσκολη συγκυρία όπου θέατρα, κινηματογράφοι και ζωντανές εμφανίσεις θεωρούνται απαγορευμένο είδος, εκείνη βρήκε τον τρόπο να διοργανώσει και φέτος έναν ιστορικό πολυαγαπημένο θεσμό που υπό άλλες συνθήκες ίσως και να είχε ματαιωθεί.

Πρόκειται για τα Κυριακάτικα Πρωινά, μια σειρά συναυλιών που πραγματοποιείται για πάνω από μια δεκαετία στο πλαίσιο της λειτουργίας του οργανισμού και δεν αφορά ορχηστρική μουσική, αλλά αναφέρεται κυρίως σε ρεπερτόριο μικρότερων μουσικών συνόλων, όπως έργα μουσικής δωματίου.

Το διαδίκτυο ως ο μονόδρομος για τον πολιτισμό στις μέρες μας, έχει αξιοποιηθεί κατά καιρούς από την ΚΟΘ, που κυρίως παρουσιάζει σ’ αυτό μαγνητοσκοπημένες εμφανίσεις. Τώρα, τα πράγματα αλλάζουν, αφού ο συγκεκριμένος θεσμός θα μεταδίδεται μέσα από live streaming, που θα δίνουν τη δυνατότητα στις συναυλίες αυτές να φτάνουν ζωντανά σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και του κόσμου, ακριβώς την ώρα που πραγματοποιούνται.

Τον φετινό κύκλο ανοίγει ένα ξεχωριστό, δεμένο και δοκιμασμένο τρίο. Οι καταξιωμένοι μουσικοί Γιώργος Πετρόπουλος (βιολί), Μαρία Ανισέγκου (τσέλο) και ο Νίκος Κυριόσογλου (πιάνο) ενώνουν τις δυνάμεις τους πραγματοποιώντας αυτές τις μέρες πρόβες στην αίθουσα δοκιμών «Σόλων Μιχαηλίδης» (γνωστό και ως Παλλάς) της ΚΟΘ, από όπου και θα εμφανιστούν. «Έχουμε κάνει και οι τρεις τεστ κόβιντ έτσι ώστε να συνεργαστούμε και να συνυπάρξουμε με ασφάλεια σε αυτή την εκδήλωση. Η ανάγκη μιας ορχήστρας είναι να υπάρχει και να ερμηνεύει έργα κλασικού ρεπερτορίου και όχι μόνο. Είναι φυσικό και επόμενο να προσαρμόζεται στις συνθήκες που επιβάλλει το καθεστώς των τελευταίων μηνών. Και αυτό είναι κάτι που ναι μεν δεν μπορεί να αντικαταστήσει τις live εμφανίσεις, αλλά γίνεται απαραίτητο όπως είναι τώρα τα πράγματα», τονίζει στο makthes.gr o Νίκος Κυριόσογλου που έχει τον συντονισμό της εκδήλωσης.

nikos-kyriosoglou.jpg

ΝΙΚΟΣ ΚΥΡΙΟΣΟΓΛΟΥ

Ένα λυρικό και ένα ρομαντικό έργο

Στο πλαίσιό της οι τρεις τους θα παρουσιάσουν δύο ενδιαφέροντα έργα των Σούμπερτ και Αρένσκι.

Το πρώτο είναι το «Νοτούρνο» του γνωστού Αυστριακού συνθέτη, γραμμένο το φθινόπωρο του 1827. Πρόκειται για ένα συγκλονιστικό κομμάτι για τρίο πιάνου, που εξελίσσεται σε τέσσερα μέρη, με αργό ρυθμό, αποπνέοντας τραγικότητα. «Είναι για ένα πάρα πολύ λυρικό έργο με αρκετές διαβαθμίσεις στα ηχοχρώματα και με κάποιες εξάρσεις στο ύφος σε δύο συγκεκριμένα τμήματα. Η μελωδική του γραμμή μοιράζεται ισόποσα στα τρία όργανα», περιγράφει το κομμάτι αυτό ο μουσικός.

giorgos-petropoylos.jpg

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Το δεύτερο είναι ένα έργο που ο ρώσος συνθέτης, μαέστρος και πιανίστας Άντον Αρένσκι, ένας σπουδαίος δάσκαλος πιάνου της εποχής του, έγραψε στη μνήμη του βιολοντσελίστα φίλου του Καρλ Ντάβιντοφ και αυτός είναι ο λόγος που το τσέλο κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο σ’ αυτό. Την αρχική μελαγχολία διακόπτει ένα υπέροχο βαλς για να καταλήξουμε σε ένα σπαρακτικό θρήνο στο φινάλε, όπου ο συνθέτης προσθέτει λίγες δροσιές αναπόλησης, πριν παραδοθεί οριστικά στο τελικό βλοσυρό συμπέρασμα. «Είναι ένα βαθιά ρομαντικό έργο με αρκετά δραματικό χαρακτήρα και τέσσερα μέρη. Ακολουθεί την τυπική διάταξη της ομαδικής συμφωνίας, είναι αρκετά απαιτητικό και για τα τρία όργανα με ιδιαίτερη έμφαση στη γραμμή του τσέλου. Το τρίτο μέρος του είναι ένα διάσημο θέμα που λέγεται ‘ελεγεία’. Στην ουσία όλο το έργο έχει εμβληματικό χαρακτήρα», τονίζει ο Νίκος Κυριόσογλου.

maria-anisegoy.jpg

ΜΑΡΙΑ ΑΝΙΣΕΓΚΟΥ

Η συναυλία θα παρουσιαστεί την Κυριακή 24 Ιανουαρίου στις 12μ σε ζωντανή μετάδοση μέσα από το κανάλι της ΚΟΘ στο Youtube (TheTSSO) και τη σελίδα της στο Facebook.

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης δεν πτοείται από την πανδημία. Σε μια δύσκολη συγκυρία όπου θέατρα, κινηματογράφοι και ζωντανές εμφανίσεις θεωρούνται απαγορευμένο είδος, εκείνη βρήκε τον τρόπο να διοργανώσει και φέτος έναν ιστορικό πολυαγαπημένο θεσμό που υπό άλλες συνθήκες ίσως και να είχε ματαιωθεί.

Πρόκειται για τα Κυριακάτικα Πρωινά, μια σειρά συναυλιών που πραγματοποιείται για πάνω από μια δεκαετία στο πλαίσιο της λειτουργίας του οργανισμού και δεν αφορά ορχηστρική μουσική, αλλά αναφέρεται κυρίως σε ρεπερτόριο μικρότερων μουσικών συνόλων, όπως έργα μουσικής δωματίου.

Το διαδίκτυο ως ο μονόδρομος για τον πολιτισμό στις μέρες μας, έχει αξιοποιηθεί κατά καιρούς από την ΚΟΘ, που κυρίως παρουσιάζει σ’ αυτό μαγνητοσκοπημένες εμφανίσεις. Τώρα, τα πράγματα αλλάζουν, αφού ο συγκεκριμένος θεσμός θα μεταδίδεται μέσα από live streaming, που θα δίνουν τη δυνατότητα στις συναυλίες αυτές να φτάνουν ζωντανά σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και του κόσμου, ακριβώς την ώρα που πραγματοποιούνται.

Τον φετινό κύκλο ανοίγει ένα ξεχωριστό, δεμένο και δοκιμασμένο τρίο. Οι καταξιωμένοι μουσικοί Γιώργος Πετρόπουλος (βιολί), Μαρία Ανισέγκου (τσέλο) και ο Νίκος Κυριόσογλου (πιάνο) ενώνουν τις δυνάμεις τους πραγματοποιώντας αυτές τις μέρες πρόβες στην αίθουσα δοκιμών «Σόλων Μιχαηλίδης» (γνωστό και ως Παλλάς) της ΚΟΘ, από όπου και θα εμφανιστούν. «Έχουμε κάνει και οι τρεις τεστ κόβιντ έτσι ώστε να συνεργαστούμε και να συνυπάρξουμε με ασφάλεια σε αυτή την εκδήλωση. Η ανάγκη μιας ορχήστρας είναι να υπάρχει και να ερμηνεύει έργα κλασικού ρεπερτορίου και όχι μόνο. Είναι φυσικό και επόμενο να προσαρμόζεται στις συνθήκες που επιβάλλει το καθεστώς των τελευταίων μηνών. Και αυτό είναι κάτι που ναι μεν δεν μπορεί να αντικαταστήσει τις live εμφανίσεις, αλλά γίνεται απαραίτητο όπως είναι τώρα τα πράγματα», τονίζει στο makthes.gr o Νίκος Κυριόσογλου που έχει τον συντονισμό της εκδήλωσης.

nikos-kyriosoglou.jpg

ΝΙΚΟΣ ΚΥΡΙΟΣΟΓΛΟΥ

Ένα λυρικό και ένα ρομαντικό έργο

Στο πλαίσιό της οι τρεις τους θα παρουσιάσουν δύο ενδιαφέροντα έργα των Σούμπερτ και Αρένσκι.

Το πρώτο είναι το «Νοτούρνο» του γνωστού Αυστριακού συνθέτη, γραμμένο το φθινόπωρο του 1827. Πρόκειται για ένα συγκλονιστικό κομμάτι για τρίο πιάνου, που εξελίσσεται σε τέσσερα μέρη, με αργό ρυθμό, αποπνέοντας τραγικότητα. «Είναι για ένα πάρα πολύ λυρικό έργο με αρκετές διαβαθμίσεις στα ηχοχρώματα και με κάποιες εξάρσεις στο ύφος σε δύο συγκεκριμένα τμήματα. Η μελωδική του γραμμή μοιράζεται ισόποσα στα τρία όργανα», περιγράφει το κομμάτι αυτό ο μουσικός.

giorgos-petropoylos.jpg

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Το δεύτερο είναι ένα έργο που ο ρώσος συνθέτης, μαέστρος και πιανίστας Άντον Αρένσκι, ένας σπουδαίος δάσκαλος πιάνου της εποχής του, έγραψε στη μνήμη του βιολοντσελίστα φίλου του Καρλ Ντάβιντοφ και αυτός είναι ο λόγος που το τσέλο κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο σ’ αυτό. Την αρχική μελαγχολία διακόπτει ένα υπέροχο βαλς για να καταλήξουμε σε ένα σπαρακτικό θρήνο στο φινάλε, όπου ο συνθέτης προσθέτει λίγες δροσιές αναπόλησης, πριν παραδοθεί οριστικά στο τελικό βλοσυρό συμπέρασμα. «Είναι ένα βαθιά ρομαντικό έργο με αρκετά δραματικό χαρακτήρα και τέσσερα μέρη. Ακολουθεί την τυπική διάταξη της ομαδικής συμφωνίας, είναι αρκετά απαιτητικό και για τα τρία όργανα με ιδιαίτερη έμφαση στη γραμμή του τσέλου. Το τρίτο μέρος του είναι ένα διάσημο θέμα που λέγεται ‘ελεγεία’. Στην ουσία όλο το έργο έχει εμβληματικό χαρακτήρα», τονίζει ο Νίκος Κυριόσογλου.

maria-anisegoy.jpg

ΜΑΡΙΑ ΑΝΙΣΕΓΚΟΥ

Η συναυλία θα παρουσιαστεί την Κυριακή 24 Ιανουαρίου στις 12μ σε ζωντανή μετάδοση μέσα από το κανάλι της ΚΟΘ στο Youtube (TheTSSO) και τη σελίδα της στο Facebook.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία