ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ.Μητσοτάκης: Σύντομα το σχέδιο για τον ΟΑΣΘ

Ολοκληρώθηκε η συνέντευξη τύπου του πρωθυπουργού στο πλαίσιο της 84ης ΔΕΘ -Διήρκεσε δυόμιση ώρες και απαντήθηκαν περισσότερες από 50 ερωτήσεις

 08/09/2019 13:24

Κ.Μητσοτάκης: Σύντομα το σχέδιο για τον ΟΑΣΘ

Χωρίς να δώσει σαφές χρονοδιάγραμμα για τις κινήσεις που θα γίνουν με στόχο την οριστική λύση του προβλήματος με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ απάντησε σε σχετικό ερώτημα ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στο "Ιωάννης Βελλίδης" στο πλαίσιο της 84ης ΔΕΘ.

Ο πρωθυπουργός δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ αποσκοπεί στην ανακούφιση του προβλήματος. Έχω ζητήσει από το υπουργείο (σ.σ. Υποδομών και Μεταφορών) ένα στρατηγικό σχέδιο για τη μεσοπρόθεσμη αντιμετώπιση του ζητήματος των αστικών συγκοινωνιών. Δεν είμαι ακόμα έτοιμος να σας μιλήσω για αυτό, αλλά μπορείτε να το περιμένετε πολύ σύντομα», είπε ο πρωθυπουργός.

Σχετικά με την εναντίωση της ΝΔ, προεκλογικά, στην κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ και στη δήλωση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, ότι ο ΟΑΣΘ θα παραμείνει κρατικός, ο κ. Μητσοτάκης αρκέστηκε να δηλώσει πως με βάση οδηγία της Ε.Ε. οι μεταφορές απελευθερώνονται.

Παράλληλα, «θέλουμε να λύσουμε το ζήτημα τον αστικών συγκοινωνιών, χρειαζόμαστε περισσότερα λεωφορεία χτες», συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός για να ισχυριστεί ακολούθως πως η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ έχει προσθέσει επιπλέον οχήματα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, αυξάνοντάς τα από 102 σε 315.

Εξάλλου, ο πρωθυπουργός δέχθηκε ερώτηση και για τη χθεσινή εξαγγελία του περί αλλαγής του τρόπου διαχείρισης των αρχαίων στον σταθμό του μετρό "Βενιζέλου", για την οποία όπως είπε δεν είχε προσωπική άποψη μέχρι που ενημερώθηκε από τους αρμόδιους φορείς, όπως το τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και η Αττικό Μετρό οι οποίοι του δήλωσαν, όπως είπε, ότι η λύση που έχει προκριθεί για συνύπαρξη αρχαίων και σταθμού δεν είναι εφικτή.

«Είναι καθαρό ότι η λύση που είχε δρομολογηθεί δεν ήταν κοστολογημένη. Διαβουλεύτηκα με τους τοπικούς φορείς. Συζήτησα με τον νέο δήμαρχο, με την περιφέρεια. Δεν βρήκα ούτε έναν ο οποίος να τάσσεται με τον σημερινό σχεδιασμό», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης υποστηρίζοντας ότι η λύση που είχε δοθεί δεν ήταν λύση.

Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι σέβεται τη διαφορετική άποψη του πρώην δημάρχου Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, που μαζί με άλλους ζητάει να παραμείνουν τα αρχαία στο Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης και εξήγησε πως κατέληξε στην απόφαση για απομάκρυνση και επανατοποθέτηση ύστερα από την ενημέρωση που είχε από τον αρμόδιο υπουργό Κώστα Καραμανλή, τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα, τον δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα και τη συνάντηση με τους εκπροσώπους των τοπικών φορέων.

Μάλιστα «προχωράμε σε αυτή την κίνηση με τη στήριξη των φορέων της πόλης. Κατά συνέπεια σε αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούμε», συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης. «Εκτός αν κάποιοι θέλουνε να μην υπάρχει σταθμός στη Βενιζέλου και να γίνει μουσείο» συμπλήρωσε ο κ. Μητσοτάκης, λέγοντας μάλιστα ότι και αυτή θα μπορούσε να είναι  μία πρόταση εφόσον ο σταθμός Βενιζέλου δεν ήταν κεντρικός επί της βασικής γραμμής του μετρό.

Σημείωσε πως η ίδια η πόλη της Θεσσαλονίκης να αποφασίσει τι θέλει με το Μετρό, ενώ υπενθύμισε ότι η λύση της απόσπασης και της επανατοποθέτησης αρχαίων έχει δοκιμαστεί και στο Μετρό της Αθήνας και είναι λύση την οποία έχει προκρίνει και το υπουργείο Πολιτισμού.

Χωρίς να δώσει σαφές χρονοδιάγραμμα για τις κινήσεις που θα γίνουν με στόχο την οριστική λύση του προβλήματος με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ απάντησε σε σχετικό ερώτημα ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στο "Ιωάννης Βελλίδης" στο πλαίσιο της 84ης ΔΕΘ.

Ο πρωθυπουργός δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ αποσκοπεί στην ανακούφιση του προβλήματος. Έχω ζητήσει από το υπουργείο (σ.σ. Υποδομών και Μεταφορών) ένα στρατηγικό σχέδιο για τη μεσοπρόθεσμη αντιμετώπιση του ζητήματος των αστικών συγκοινωνιών. Δεν είμαι ακόμα έτοιμος να σας μιλήσω για αυτό, αλλά μπορείτε να το περιμένετε πολύ σύντομα», είπε ο πρωθυπουργός.

Σχετικά με την εναντίωση της ΝΔ, προεκλογικά, στην κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ και στη δήλωση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, ότι ο ΟΑΣΘ θα παραμείνει κρατικός, ο κ. Μητσοτάκης αρκέστηκε να δηλώσει πως με βάση οδηγία της Ε.Ε. οι μεταφορές απελευθερώνονται.

Παράλληλα, «θέλουμε να λύσουμε το ζήτημα τον αστικών συγκοινωνιών, χρειαζόμαστε περισσότερα λεωφορεία χτες», συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός για να ισχυριστεί ακολούθως πως η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ έχει προσθέσει επιπλέον οχήματα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, αυξάνοντάς τα από 102 σε 315.

Εξάλλου, ο πρωθυπουργός δέχθηκε ερώτηση και για τη χθεσινή εξαγγελία του περί αλλαγής του τρόπου διαχείρισης των αρχαίων στον σταθμό του μετρό "Βενιζέλου", για την οποία όπως είπε δεν είχε προσωπική άποψη μέχρι που ενημερώθηκε από τους αρμόδιους φορείς, όπως το τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και η Αττικό Μετρό οι οποίοι του δήλωσαν, όπως είπε, ότι η λύση που έχει προκριθεί για συνύπαρξη αρχαίων και σταθμού δεν είναι εφικτή.

«Είναι καθαρό ότι η λύση που είχε δρομολογηθεί δεν ήταν κοστολογημένη. Διαβουλεύτηκα με τους τοπικούς φορείς. Συζήτησα με τον νέο δήμαρχο, με την περιφέρεια. Δεν βρήκα ούτε έναν ο οποίος να τάσσεται με τον σημερινό σχεδιασμό», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης υποστηρίζοντας ότι η λύση που είχε δοθεί δεν ήταν λύση.

Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι σέβεται τη διαφορετική άποψη του πρώην δημάρχου Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, που μαζί με άλλους ζητάει να παραμείνουν τα αρχαία στο Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης και εξήγησε πως κατέληξε στην απόφαση για απομάκρυνση και επανατοποθέτηση ύστερα από την ενημέρωση που είχε από τον αρμόδιο υπουργό Κώστα Καραμανλή, τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα, τον δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα και τη συνάντηση με τους εκπροσώπους των τοπικών φορέων.

Μάλιστα «προχωράμε σε αυτή την κίνηση με τη στήριξη των φορέων της πόλης. Κατά συνέπεια σε αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούμε», συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης. «Εκτός αν κάποιοι θέλουνε να μην υπάρχει σταθμός στη Βενιζέλου και να γίνει μουσείο» συμπλήρωσε ο κ. Μητσοτάκης, λέγοντας μάλιστα ότι και αυτή θα μπορούσε να είναι  μία πρόταση εφόσον ο σταθμός Βενιζέλου δεν ήταν κεντρικός επί της βασικής γραμμής του μετρό.

Σημείωσε πως η ίδια η πόλη της Θεσσαλονίκης να αποφασίσει τι θέλει με το Μετρό, ενώ υπενθύμισε ότι η λύση της απόσπασης και της επανατοποθέτησης αρχαίων έχει δοκιμαστεί και στο Μετρό της Αθήνας και είναι λύση την οποία έχει προκρίνει και το υπουργείο Πολιτισμού.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία