ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κεραμέως: Τα σχολεία πιθανόν να ανοίξουν πριν τις γιορτές – Πρώτα τα δημοτικά

Τις εισηγήσεις των ειδικών περιμένει το υπουργείο Παιδείας - Δεν υπάρχει εισήγηση για rapid tests στα σχολεία

 27/11/2020 11:11

Κεραμέως: Τα σχολεία πιθανόν να ανοίξουν πριν τις γιορτές – Πρώτα τα δημοτικά
Φωτογραφία αρχείου

Στο κρίσιμο ζήτημα της επαναλειτουργίας των σχολείων αναφέρθηκε σήμερα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Το θέμα του ανοίγματος των σχολείων, και της άρσης των λοιπών μέτρων του lockdown, αποτελεί το τρέχον διάστημα τον μεγαλύτερο «πονοκέφαλο» για τους ειδικούς, με το υπουργείο Παιδείας να αναμένει τις εισηγήσεις τους.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στον ρ/σ «ΘΕΜΑ 104,6», υποστήριξε ότι το άνοιγμα των σχολείων παραμένει βασική προτεραιότητα και πως το πιθανότερο ενδεχόμενο είναι να ανοίξουν πριν τις γιορτές, με πρώτα τα Δημοτικά. Οι σχετικές αποφάσεις, ωστόσο, όπως εξήγησε, θα ληφθούν τις επόμενες εβδομάδες και κάθε κίνηση θα εξαρτηθεί από την πορεία των κρουσμάτων κορoνοϊού και την επιδημιολογική επιβάρυνση.

Δεν υπάρχει εισήγηση για rapid tests στα σχολεία

Η κ. Κεραμέως ερωτήθηκε και για το ενδεχόμενο να γίνονται rapid tests στα σχολεία και απάντησε ότι μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει κάποια σχετική εισήγηση. Σε ό,τι αφορά την τηλεκπαίδευση η υπουργός Παιδείας επανέλαβε ότι τα περισσότερα προβλήματα στο δίκτυο έχουν ξεπεραστεί και πλέον γίνονται κανονικά τα μαθήματα.

«Τίποτα δεν αντικαθιστά τη δια ζωσης διδασκαλία όμως όταν υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες η τεχνολογία προσφέρει πολύτιμα πράγματα» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η υπουργός Παιδείας, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε και στο ζήτημα της σύνδεσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, την κατεύθυνση στην οποία κινείται το νέο νομοσχέδιο.

Περισσότερες από 1,6 εκατ. τηλεδιασκέψεις με συμμετοχή πάνω από 21 εκατ. μαθητών την προηγούμενη εβδομάδα

«Σχεδόν το σύνολο των δημόσιων λειτουργών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει εγγραφεί στη σύγχρονη τηλεκπαίδευση, φθάνοντας στους 83.000 και 68.000 αντίστοιχα». Αυτό δήλωσε στη Βουλή η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως προσθέτοντας ότι «σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, πραγματοποιήθηκαν μόνο χθες περίπου 54.000 με 55.000 παράλληλες τηλεδιασκέψεις δημοτικών και νηπιαγωγείων και περίπου 39.000 γυμνασίων και λυκείων».

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του ΚΙΝΑΛ, Χαράς Κεφαλίδου, που κατηγόρησε το υπουργείο Παιδείας για «απαράδεκτες καθυστερήσεις και αστοχίες», με αποτέλεσμα, όπως είπε, «χιλιάδες μαθητές, ιδιαίτερα αυτοί που δεν έχουν οικονομικές δυνατότητες, να μην έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό για την πρόσβαση στα μαθήματα και να μένουν εκτός εκπαίδευσης», η κ. Κεραμέως αντέτεινε ότι από κανένα επίσημο στοιχείο δεν προκύπτει κάτι τέτοιο.

«Μην επιδιώκουμε να καλλιεργούμε εντυπώσεις. Λέτε κατέρρευσε η τηλεκπαίδευση. Τα στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχει καθολική αποδοχή του συστήματος. Πάνω από 1,6 εκατ. ανθρώπους αφορά το μεγάλο αυτό εγχείρημα της σύγχρονης εκπαίδευσης. Την περασμένη εβδομάδα πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 1,6 εκατομμύρια τηλεδιασκέψεις, με συνολικά πάνω από 21 εκατ. συμμετοχές μαθητών, περισσότερα από 74 εκατ. λεπτά μαθήματος και με κάθε ώρα να διαρκεί κατά μέσο όρο 40-45 λεπτά», τόνισε η κ. Κεραμέως.

Ακόμη, ανέφερε πως «πριν το προηγούμενο lockdown, τον Μάρτιο του 2020, μόλις 100.000 μαθητές ήταν εγγεγραμμένοι στην πλατφόρμα του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, ενώ τώρα είναι πάνω από 1,4 εκατ. μαθητές».

«Πείτε αλήθειες και μην ωραιοποιείτε την κατάσταση γιατί αυτό δεν βοηθά κανένα. Από πλευράς υπουργείου Παιδείας υπάρχει μια σταθερή απραξία στα στοιχειώδη και στα εντελώς αναμενόμενα. Πρέπει να ζητήσετε ένα συγνώμη στις οικογένειες που βιώνουν την πραγματικότητα. Και η αλήθεια είναι ότι για τους μαθητές της Γ' λυκείου έχει χαθεί το πρώτο τρίμηνο», σημείωσε, από την πλευρά της, η κ. Κεφαλίδου.

«Είναι ένα πρωτόγνωρο, τεράστιο εγχείρημα για όλον τον κόσμο. Στη χώρα συντελείται ένα μεγάλο ψηφιακό άλμα. Είναι μία εθνική προσπάθεια. Ναι, δυσκολίες υπάρχουν και πολύ μεγάλες. Δουλειά δική μας είναι να προσπαθούμε να τις λύσουμε και να βελτιώνουμε το σύστημα», επισήμανε η υπουργός Παιδείας.

Τέλος, απαντώντας στις κατηγορίες της κ. Κεφαλίδου ότι αρνείται να δημοσιοποιήσει τη σύμβαση με τη Cisco για την τηλεκπαίδευση, η κ. Κεραμέως υπογράμμισε ότι ήδη την έχει καταθέσει στην Αρχή Διασφάλισης Προσωπικών Δεδομένων και πως ενώ δήλωσε στους εκπροσώπους όλων των κομμάτων ότι εάν το επιθυμούν είναι στη διάθεσή τους για να τη δουν, κανένας δεν ανταποκρίθηκε.

Στο κρίσιμο ζήτημα της επαναλειτουργίας των σχολείων αναφέρθηκε σήμερα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Το θέμα του ανοίγματος των σχολείων, και της άρσης των λοιπών μέτρων του lockdown, αποτελεί το τρέχον διάστημα τον μεγαλύτερο «πονοκέφαλο» για τους ειδικούς, με το υπουργείο Παιδείας να αναμένει τις εισηγήσεις τους.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στον ρ/σ «ΘΕΜΑ 104,6», υποστήριξε ότι το άνοιγμα των σχολείων παραμένει βασική προτεραιότητα και πως το πιθανότερο ενδεχόμενο είναι να ανοίξουν πριν τις γιορτές, με πρώτα τα Δημοτικά. Οι σχετικές αποφάσεις, ωστόσο, όπως εξήγησε, θα ληφθούν τις επόμενες εβδομάδες και κάθε κίνηση θα εξαρτηθεί από την πορεία των κρουσμάτων κορoνοϊού και την επιδημιολογική επιβάρυνση.

Δεν υπάρχει εισήγηση για rapid tests στα σχολεία

Η κ. Κεραμέως ερωτήθηκε και για το ενδεχόμενο να γίνονται rapid tests στα σχολεία και απάντησε ότι μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει κάποια σχετική εισήγηση. Σε ό,τι αφορά την τηλεκπαίδευση η υπουργός Παιδείας επανέλαβε ότι τα περισσότερα προβλήματα στο δίκτυο έχουν ξεπεραστεί και πλέον γίνονται κανονικά τα μαθήματα.

«Τίποτα δεν αντικαθιστά τη δια ζωσης διδασκαλία όμως όταν υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες η τεχνολογία προσφέρει πολύτιμα πράγματα» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η υπουργός Παιδείας, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε και στο ζήτημα της σύνδεσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, την κατεύθυνση στην οποία κινείται το νέο νομοσχέδιο.

Περισσότερες από 1,6 εκατ. τηλεδιασκέψεις με συμμετοχή πάνω από 21 εκατ. μαθητών την προηγούμενη εβδομάδα

«Σχεδόν το σύνολο των δημόσιων λειτουργών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει εγγραφεί στη σύγχρονη τηλεκπαίδευση, φθάνοντας στους 83.000 και 68.000 αντίστοιχα». Αυτό δήλωσε στη Βουλή η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως προσθέτοντας ότι «σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, πραγματοποιήθηκαν μόνο χθες περίπου 54.000 με 55.000 παράλληλες τηλεδιασκέψεις δημοτικών και νηπιαγωγείων και περίπου 39.000 γυμνασίων και λυκείων».

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του ΚΙΝΑΛ, Χαράς Κεφαλίδου, που κατηγόρησε το υπουργείο Παιδείας για «απαράδεκτες καθυστερήσεις και αστοχίες», με αποτέλεσμα, όπως είπε, «χιλιάδες μαθητές, ιδιαίτερα αυτοί που δεν έχουν οικονομικές δυνατότητες, να μην έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό για την πρόσβαση στα μαθήματα και να μένουν εκτός εκπαίδευσης», η κ. Κεραμέως αντέτεινε ότι από κανένα επίσημο στοιχείο δεν προκύπτει κάτι τέτοιο.

«Μην επιδιώκουμε να καλλιεργούμε εντυπώσεις. Λέτε κατέρρευσε η τηλεκπαίδευση. Τα στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχει καθολική αποδοχή του συστήματος. Πάνω από 1,6 εκατ. ανθρώπους αφορά το μεγάλο αυτό εγχείρημα της σύγχρονης εκπαίδευσης. Την περασμένη εβδομάδα πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 1,6 εκατομμύρια τηλεδιασκέψεις, με συνολικά πάνω από 21 εκατ. συμμετοχές μαθητών, περισσότερα από 74 εκατ. λεπτά μαθήματος και με κάθε ώρα να διαρκεί κατά μέσο όρο 40-45 λεπτά», τόνισε η κ. Κεραμέως.

Ακόμη, ανέφερε πως «πριν το προηγούμενο lockdown, τον Μάρτιο του 2020, μόλις 100.000 μαθητές ήταν εγγεγραμμένοι στην πλατφόρμα του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, ενώ τώρα είναι πάνω από 1,4 εκατ. μαθητές».

«Πείτε αλήθειες και μην ωραιοποιείτε την κατάσταση γιατί αυτό δεν βοηθά κανένα. Από πλευράς υπουργείου Παιδείας υπάρχει μια σταθερή απραξία στα στοιχειώδη και στα εντελώς αναμενόμενα. Πρέπει να ζητήσετε ένα συγνώμη στις οικογένειες που βιώνουν την πραγματικότητα. Και η αλήθεια είναι ότι για τους μαθητές της Γ' λυκείου έχει χαθεί το πρώτο τρίμηνο», σημείωσε, από την πλευρά της, η κ. Κεφαλίδου.

«Είναι ένα πρωτόγνωρο, τεράστιο εγχείρημα για όλον τον κόσμο. Στη χώρα συντελείται ένα μεγάλο ψηφιακό άλμα. Είναι μία εθνική προσπάθεια. Ναι, δυσκολίες υπάρχουν και πολύ μεγάλες. Δουλειά δική μας είναι να προσπαθούμε να τις λύσουμε και να βελτιώνουμε το σύστημα», επισήμανε η υπουργός Παιδείας.

Τέλος, απαντώντας στις κατηγορίες της κ. Κεφαλίδου ότι αρνείται να δημοσιοποιήσει τη σύμβαση με τη Cisco για την τηλεκπαίδευση, η κ. Κεραμέως υπογράμμισε ότι ήδη την έχει καταθέσει στην Αρχή Διασφάλισης Προσωπικών Δεδομένων και πως ενώ δήλωσε στους εκπροσώπους όλων των κομμάτων ότι εάν το επιθυμούν είναι στη διάθεσή τους για να τη δουν, κανένας δεν ανταποκρίθηκε.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία