ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Καβάλα: Μήλον της έριδος τα περίχωρα για τα τοπικά ΚΤΕΛ

Για νομική σύγκρουση ετοιμάζονται οι δύο φορείς, ενώ περισσότεροι από 10.000 κάτοικοι προαστίων της πόλης βρίσκονται στον... αέρα

 15/04/2023 15:00

Καβάλα: Μήλον της έριδος τα περίχωρα για τα τοπικά ΚΤΕΛ

Του Τάσου Αποστολίδη

Χωρίς αστική συγκοινωνία με τον πολεοδομικό ιστό της Καβάλας είναι πάνω από 10.000 πολίτες που τα προηγούμενα χρόνια επέλεξαν να ζήσουν στα περίχωρά της. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι όσοι ζούσαν στην Καβάλα αλλά… μετανάστευσαν σε πιο ήσυχες περιοχές όπως ο Αμυγδαλεώνας και το Παλιό Τσιφλίκι ή σκέτο Παλιό.

Tο ίδιο αποκομμένοι από τις αστικές λειτουργίες της πόλης αισθάνονται και οι μόνιμοι κάτοικοι της Νέας Καρβάλης που αποτελεί επίσης μέρος του δήμου Καβάλας. Πρόκειται για οικισμούς που απέχουν από 5 έως 7-8 χλμ από την πόλη, δηλαδή είναι σε αποστάσεις τις οποίες ήδη διανύουν εντός πόλης τα λεωφορεία του τοπικού αστικού ΚΤΕΛ εδώ και δεκαετίες.

Το Παλιό αποτελεί από τη δεκαετία του ’70 τόπο παραθερισμού όπου πολλοί Καβαλιώτες είχαν εξοχικές κατοικίες αλλά από τη δεκαετία του ’90 και μετά έχει επιλεγεί από πολλούς εξ αυτών ως τόπος μόνιμης κατοικίας. Σήμερα συγκεντρώνει περίπου 2.500 κατοίκους, όσους και η Νέα Καρβάλη.

Η περίπτωση του Αμυγδαλεώνα παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον αφού το μπλοκαρισμένο σχέδιο πόλης της Καβάλας τα προηγούμενα χρόνια έφερε ως αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση της ανοικοδόμησης. Χιλιάδες Καβαλιώτες μετακόμισαν εκεί και… τον επιλέγουν ακόμη και ως τόπο τελευταίας κατοικίας. Είναι ενδεικτική η ασφυκτική πληρότητα στο παλιό και το νέο κοιμητήριο της περιοχής. Ο σημερινός πληθυσμός υπολογίζεται ότι πλησιάζει τις 4.000.

Τα κατά καιρούς αιτήματα, ακόμη κι αυτά που συνοδεύονταν από πολλές υπογραφές, δεν βρήκαν ευήκοα ώτα στο αστικό ΚΤΕΛ που επικαλούνταν μεταξύ άλλων και ζητήματα νομοθεσίας. Αυτή τη φορά φαίνεται ότι μπαίνει στη διαδικασία αξιολόγησης, χωρίς να απορρίπτει την εξέταση του ζητήματος. Θα αποτελέσει εξάλλου και βήμα διεύρυνσης του μεταφορικού του έργου. Δεν είναι όμως βέβαιο το πώς θα αντιδράσει το υπεραστικό ΚΤΕΛ που σήμερα καλύπτει με δικά του δρομολόγια αυτές τις περιοχές.

«Τα δρομολόγια αυτά μας ενδιαφέρουν και θα τα διεκδικήσουμε. Έχουμε ήδη αναθέσει στο νομικό μας σύμβουλο την υπόθεση» αποκαλύπτει στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος του αστικού ΚΤΕΛ Καβάλας Στράτος Μακρογιαννίδης. Επισημαίνει μάλιστα ότι στόχος του αστικού ΚΤΕΛ είναι το σύνολο του δήμου Καβάλας, ακόμη και η περιοχή των Κρηνίδων, μια κωμόπολη 4.000 κατοίκων που ήταν έδρα του παλιού δήμου Φιλίππων. Η συγκεκριμένη περιοχή, 16 χλμ από την πόλη της Καβάλας, βρίσκεται περίπου στα μισά της διαδρομής για Δράμα.

Την έντονη αντίθεσή του εκφράζει το υπεραστικό ΚΤΕΛ Καβάλας το οποίο, δια του προέδρου του, Κώστα Πανταζή ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται να αφήσει ανυπεράσπιστο το σκέλος του μεταφορικού έργου που εκτελεί εδώ και δεκαετίες. «Οι νόμοι για τις υπεραστικές μεταφορές είναι συγκεκριμένοι και δε μπορεί να ζητά ο καθένας ό,τι θέλει» λέει στη «ΜτΚ» ο κ. Πανταζής ο οποίος πετά το... γάντι στο αστικό ΚΤΕΛ λέγοντας ότι οι επίμαχες περιοχές καλύπτονται με καθημερινά δρομολόγια μέχρι και δύο φορές πιο πυκνά σε σχέση με τα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων μέσα στην πόλη.

Οι δύο πλευρές έχουν αρχίσει να προετοιμάζονται νομικά για παν ενδεχόμενο, όμως για την ώρα, είναι άγνωστο το αν και το πότε θα υπάρξει διένεξη στις δικαστικές αίθουσες.

Στο μεταξύ, ο δήμος Καβάλας ανακοίνωσε ότι θα επιδοτήσει με 50.000 ευρώ το αστικό ΚΤΕΛ ώστε να διευρύνει και κατά τις απογευματινές ώρες τα δρομολόγια σε τοπικές γραμμές εντός πόλης, το πρόγραμμα των οποίων είχε περικοπεί τα προηγούμενα χρόνια. Η εξαγγελθείσα επιδότηση προκάλεσε νέο κύκλο συζητήσεων και κριτικής ενώ το ίδιο το αστικό ΚΤΕΛ παραδέχεται ότι δεν θα λυθούν προβλήματα καθώς η ζήτηση για μετακινήσεις εντός πόλης έχει μειωθεί σε πολλές συνοικίες.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 09.04.2023

Του Τάσου Αποστολίδη

Χωρίς αστική συγκοινωνία με τον πολεοδομικό ιστό της Καβάλας είναι πάνω από 10.000 πολίτες που τα προηγούμενα χρόνια επέλεξαν να ζήσουν στα περίχωρά της. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι όσοι ζούσαν στην Καβάλα αλλά… μετανάστευσαν σε πιο ήσυχες περιοχές όπως ο Αμυγδαλεώνας και το Παλιό Τσιφλίκι ή σκέτο Παλιό.

Tο ίδιο αποκομμένοι από τις αστικές λειτουργίες της πόλης αισθάνονται και οι μόνιμοι κάτοικοι της Νέας Καρβάλης που αποτελεί επίσης μέρος του δήμου Καβάλας. Πρόκειται για οικισμούς που απέχουν από 5 έως 7-8 χλμ από την πόλη, δηλαδή είναι σε αποστάσεις τις οποίες ήδη διανύουν εντός πόλης τα λεωφορεία του τοπικού αστικού ΚΤΕΛ εδώ και δεκαετίες.

Το Παλιό αποτελεί από τη δεκαετία του ’70 τόπο παραθερισμού όπου πολλοί Καβαλιώτες είχαν εξοχικές κατοικίες αλλά από τη δεκαετία του ’90 και μετά έχει επιλεγεί από πολλούς εξ αυτών ως τόπος μόνιμης κατοικίας. Σήμερα συγκεντρώνει περίπου 2.500 κατοίκους, όσους και η Νέα Καρβάλη.

Η περίπτωση του Αμυγδαλεώνα παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον αφού το μπλοκαρισμένο σχέδιο πόλης της Καβάλας τα προηγούμενα χρόνια έφερε ως αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση της ανοικοδόμησης. Χιλιάδες Καβαλιώτες μετακόμισαν εκεί και… τον επιλέγουν ακόμη και ως τόπο τελευταίας κατοικίας. Είναι ενδεικτική η ασφυκτική πληρότητα στο παλιό και το νέο κοιμητήριο της περιοχής. Ο σημερινός πληθυσμός υπολογίζεται ότι πλησιάζει τις 4.000.

Τα κατά καιρούς αιτήματα, ακόμη κι αυτά που συνοδεύονταν από πολλές υπογραφές, δεν βρήκαν ευήκοα ώτα στο αστικό ΚΤΕΛ που επικαλούνταν μεταξύ άλλων και ζητήματα νομοθεσίας. Αυτή τη φορά φαίνεται ότι μπαίνει στη διαδικασία αξιολόγησης, χωρίς να απορρίπτει την εξέταση του ζητήματος. Θα αποτελέσει εξάλλου και βήμα διεύρυνσης του μεταφορικού του έργου. Δεν είναι όμως βέβαιο το πώς θα αντιδράσει το υπεραστικό ΚΤΕΛ που σήμερα καλύπτει με δικά του δρομολόγια αυτές τις περιοχές.

«Τα δρομολόγια αυτά μας ενδιαφέρουν και θα τα διεκδικήσουμε. Έχουμε ήδη αναθέσει στο νομικό μας σύμβουλο την υπόθεση» αποκαλύπτει στη «ΜτΚ» ο πρόεδρος του αστικού ΚΤΕΛ Καβάλας Στράτος Μακρογιαννίδης. Επισημαίνει μάλιστα ότι στόχος του αστικού ΚΤΕΛ είναι το σύνολο του δήμου Καβάλας, ακόμη και η περιοχή των Κρηνίδων, μια κωμόπολη 4.000 κατοίκων που ήταν έδρα του παλιού δήμου Φιλίππων. Η συγκεκριμένη περιοχή, 16 χλμ από την πόλη της Καβάλας, βρίσκεται περίπου στα μισά της διαδρομής για Δράμα.

Την έντονη αντίθεσή του εκφράζει το υπεραστικό ΚΤΕΛ Καβάλας το οποίο, δια του προέδρου του, Κώστα Πανταζή ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται να αφήσει ανυπεράσπιστο το σκέλος του μεταφορικού έργου που εκτελεί εδώ και δεκαετίες. «Οι νόμοι για τις υπεραστικές μεταφορές είναι συγκεκριμένοι και δε μπορεί να ζητά ο καθένας ό,τι θέλει» λέει στη «ΜτΚ» ο κ. Πανταζής ο οποίος πετά το... γάντι στο αστικό ΚΤΕΛ λέγοντας ότι οι επίμαχες περιοχές καλύπτονται με καθημερινά δρομολόγια μέχρι και δύο φορές πιο πυκνά σε σχέση με τα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων μέσα στην πόλη.

Οι δύο πλευρές έχουν αρχίσει να προετοιμάζονται νομικά για παν ενδεχόμενο, όμως για την ώρα, είναι άγνωστο το αν και το πότε θα υπάρξει διένεξη στις δικαστικές αίθουσες.

Στο μεταξύ, ο δήμος Καβάλας ανακοίνωσε ότι θα επιδοτήσει με 50.000 ευρώ το αστικό ΚΤΕΛ ώστε να διευρύνει και κατά τις απογευματινές ώρες τα δρομολόγια σε τοπικές γραμμές εντός πόλης, το πρόγραμμα των οποίων είχε περικοπεί τα προηγούμενα χρόνια. Η εξαγγελθείσα επιδότηση προκάλεσε νέο κύκλο συζητήσεων και κριτικής ενώ το ίδιο το αστικό ΚΤΕΛ παραδέχεται ότι δεν θα λυθούν προβλήματα καθώς η ζήτηση για μετακινήσεις εντός πόλης έχει μειωθεί σε πολλές συνοικίες.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 09.04.2023

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία